Positieve ovulatietesten maar durf geen echte test te doen

20-04-2020 17:08 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe stom dit klinkt..

Ben in januari met de pil gestopt, in februari ongesteld geworden.

Sindsdien niks meer. Zit nu op cyclus dag 58.

2.5 week geleden had ik 3 dagen lang een positieve ovulatie test en ook dat typische ovulatie afscheiding (draderig enz) toen twee keer gemeenschap gehad in die week.

Ben niet ongesteld geworden (maarja ben ik al twee maanden niet) en 5 dagen geleden weer begonnen met ovulatietesten.
Tot mijn verbazing knal positief iedere dag.

Durf niet te hopen op een zwangerschap. Het is zo rot om een negatieve uitslag te zien. wat nu? Wat zou het nog meer kunnen veroorzaken? Ik heb nu niet dat typische ovulatie afscheiding..

https://i.imgur.com/sJZaiZJ.jpg
Links is mijn streep rechts controlestreep

https://i.imgur.com/JfNbPFU.jpg
Idem met ander merk
Ik zou een zwangerschapstest doen, dan weet je waar je aan toe bent.
Doe gewoon een zwangerschapstest.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Als je geen zwangerschapstest doet zul je het ook niet weten. Gewoon doen
En ja het is kut als hij negatief is, weet ik alles van. Maar hij wordt niet negatiever of positiever van je kop in ‘t zand steken.

En als je 5 dagen lang dit soort testen hebt door hcg dan is je zwangerschapstest echt wel positief nu.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wat maak je het jezelf moeilijk. Doe gewoon een zwangerschapstest.
Je kan ook gewoon afwachten of je er over 9 maanden een baby uitpoept. Pfff doe gewoon een test :facepalm:
pffff serieus?!
Er zijn wel cystes die een verhoogde LH kunnen veroorzaken. Maar na een eisprong is een zwangerschap het meest waarschijnlijk :)

Als je een test spannend vindt kun je nog even wachten. Het maakt uiteindelijk niet uit of je test: als je zwanger bent, ben je dat met en zonder test. Ik duim voor je!
Snel!! Op de fiets naar Kruidvat. 2 voor 5 euro tests zijn het beste en testen. En dan gelijk hier posten! :D
Pandax schreef:
20-04-2020 17:19
Er zijn wel cystes die een verhoogde LH kunnen veroorzaken. Maar na een eisprong is een zwangerschap het meest waarschijnlijk :)

Als je een test spannend vindt kun je nog even wachten. Het maakt uiteindelijk niet uit of je test: als je zwanger bent, ben je dat met en zonder test. Ik duim voor je!
8 dagen geleden teste ik ook met ovulatietest en toen was de ovutest nog dik negatief. Heb ongeveer twee maanden geleden een vaginale echo gehad om te kijken naar cystes enz en had niks maar ja weet natuurlijk niet wat er in die tijd kan gebeuren! Bedankt voor de berichtjes. Ik vind die zwangerschapstesten gewoon doodeng, ik wil het heel graag maar het is zó "in your face" als het negatief is. Toch wel een klap wat je dan krijgt.
cimojo wijzigde dit bericht op 20-04-2020 17:24
1.07% gewijzigd
Voor mij zijn dit geen knalpositieve testen..

*correctie: mijn excuus.. Wow! Toch verkeerd gelezen. Testen!! En een update geven :) succes, meid!
loozey wijzigde dit bericht op 20-04-2020 17:30
42.06% gewijzigd
Loozey schreef:
20-04-2020 17:24
Voor mij zijn dit geen knalpositieve testen.. En verder: gewoon testen als je zekerheid wilt. Hup!
Huh wat is volgens jou wel een knaller dan? Volgens mij gaan ze haast niet donkerder dan dit
Cimojo schreef:
20-04-2020 17:23
8 dagen geleden teste ik ook met ovulatietest en toen was de ovutest nog dik negatief. Heb ongeveer twee maanden geleden een vaginale echo gehad om te kijken naar cystes enz en had niks maar ja weet natuurlijk niet wat er in die tijd kan gebeuren! Bedankt voor de berichtjes. Ik vind die zwangerschapstesten gewoon doodeng, ik wil het heel graag maar het is zó "in your face" als het negatief is. Toch wel een klap wat je dan krijgt.

Misschien dan eens je verwachtingen wat bijstellen. Natuurlijk moet je testen. Je wil toch een verklaring voor het wegblijven van de menstruatie? Als je niet zwanger bent, zal je daar toch iets mee moeten.
Heb m'n berichtje aangepast. Te snel gelezen. :p
Cimojo schreef:

Ja, het is geen picknick. Ik zou er met deze testen overigens wat minder zorgelijk in staan, ik denk dat de kans vrij groot is dat er iets bevrucht is.

Maar nogmaals: het is prima om nog even te wachten. Als je succesvol zwanger bent, ben je dat over een paar weken nog steeds, of je nu test of niet. En deze twilightzone is misschien wel prettig :)
nerdopviva schreef:
20-04-2020 17:26
Misschien dan eens je verwachtingen wat bijstellen. Natuurlijk moet je testen. Je wil toch een verklaring voor het wegblijven van de menstruatie? Als je niet zwanger bent, zal je daar toch iets mee moeten.
Ik ben in januari gestopt met de pil na 10 jaar continue doorslikken en de dokter zei dat mn menstruatie een tijd lang raar kan doen of wegblijven..
Cimojo schreef:
Tja, maar wat voegen deze ovulatietesten toe? Je hoopt kennelijk toch dat je zwanger bent.
Doe gewoon een test. Bij negatief, flink uithuilen en door naar de volgende ronde.
Cimojo schreef:
20-04-2020 17:28
Ik ben in januari gestopt met de pil na 10 jaar continue doorslikken en de dokter zei dat mn menstruatie een tijd lang raar kan doen of wegblijven..

Oh je bent nog maar zo kort bezig! Ik dacht dat je al jaren negatieve testen had. In dat geval zou ik me al helemaal niet zo druk maken; gewoon testen. Als het negatief is kan je over een paar jaar nog besluiten om niet te testen als je twijfelt :)
Lieverd, ik heb 2 jaar lang negatieve testen en ongewenste menstruaties gehad voor ik eindelijk zwanger was van mijn zoon (na IVF) en eerlijk gezegd denk ik als je al 5 dagen zulke donkere testen hebt dat het hartstikke raak is.

Maar there’s only one way to find out en geloof me; je komt er ook wel weer overheen als hij negatief is.
Waarom doe je steeds ovulatietesten dan?
drominique schreef:
20-04-2020 17:37
Waarom doe je steeds ovulatietesten dan?
Omdat ik al 2 mnd niet ongesteld ben heb ik geen idee waar ik zit in mn cyclus of wanneer ik mn eisprong heb. Dus ik test dagelijks met die action dingen om de piek te vinden :)
In principe hoef je ook niet te weten wanneer je eisprong is, als je maar regelmatig seks hebt :)
Hier hetzelfde als Lux (alleen geen IVF maar ander traject). Dat gemiep met die testen steeds. Ja negatief is kut. Maar je bent je eigen leven nu onwijs ingewikkeld aan het maken en, in tegenstelling tot die negatieve test, doe je dat helemaal zelf. Man up en pies over zo'n stokkie. Dan weet je waar je aan toe bent en ben je 1) even verdrietig omdat het kut is als het niet lukt (en ga je voorbereiden op de volgende ronde) of 2) ben je helemaal blij want het is gelukt. Je blijft nu hangen in optie 3) jezelf gek maken. Dat is voor niemand fijn.
Pergamon schreef:
20-04-2020 17:47
Hier hetzelfde als Lux (alleen geen IVF maar ander traject). Dat gemiep met die testen steeds. Ja negatief is kut. Maar je bent je eigen leven nu onwijs ingewikkeld aan het maken en, in tegenstelling tot die negatieve test, doe je dat helemaal zelf. Man up en pies over zo'n stokkie. Dan weet je waar je aan toe bent en ben je 1) even verdrietig omdat het kut is als het niet lukt (en ga je voorbereiden op de volgende ronde) of 2) ben je helemaal blij want het is gelukt. Je blijft nu hangen in optie 3) jezelf gek maken. Dat is voor niemand fijn.
Jij zal wel bevallen zijn inmiddels hè? Hoe is het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven