1e kindje: zwanger worden va. april 2020
maandag 13 april 2020 om 14:43
Dag allen,
Graag zou ik met wat moeders is spé in contact willen komen die dit jaar voor hun eerste kindje proberen te gaan! Het lijkt mij leuk om verhalen, twijfels, tips en andere zaken met elkaar te delen
Als er meer vrouwen zijn die mee willen schrijven zal ik kort iets meer over mij/ons vertellen, maar vind dat ook nog een beetje spannend om wat meer van mijn identiteit vrij te geven in verband met eventuele meelezers is mijn nabije omgeving.
Ik hoop dat er meer vrouwen aansluiten!
Graag zou ik met wat moeders is spé in contact willen komen die dit jaar voor hun eerste kindje proberen te gaan! Het lijkt mij leuk om verhalen, twijfels, tips en andere zaken met elkaar te delen

Als er meer vrouwen zijn die mee willen schrijven zal ik kort iets meer over mij/ons vertellen, maar vind dat ook nog een beetje spannend om wat meer van mijn identiteit vrij te geven in verband met eventuele meelezers is mijn nabije omgeving.
Ik hoop dat er meer vrouwen aansluiten!

woensdag 15 april 2020 om 09:15
Waar in mijn berichten lees jij terug dat het volkomen veilig is en zonder risico's? Exact wat jij omschrijft kan voor de één een reden zijn om er wel voor de te gaan en voor een ander niet, toch?lux- schreef: ↑14-04-2020 22:59Wel interessant dat jij kennelijk bosjes internist-gynaecologen kent die allerlei uitspraken kunnen doen over COVID en zwangerschap terwijl de medische wereld daar nog zeer voorzichtig in is. Ik ben zelf medisch opgeleid en ik ken niet alleen niet 1 internist-gynaecoloog, maar de internisten en gynaecologen die ik ken die zeggen nog helemaal niks over zwangerschap en COVID. Die zeggen: de tijd zal het leren, maar we hebben nú nog geen aanwijzingen voor een ernstig beloop voor moeder en/of foetus.
(Jij komt er in ieder geval op terug, ik ga niet zo goed op schrijvers die een tikkeltje suggestief een 'bommetje' droppen en er volgens niet op terug komen (@Fizz), Of dat komt nog... Want het is immers een beladen onderwerp maar we mogen er toch met elkaar vanuit gaan dat dit hét onderwerp is zodra je voor een zwangerschap wil gaan?)
Maargoed, oprecht (!) bedankt voor je input! Ik denk dat een aantal vrouwen (stellen) wellicht hun 'beslissing' zullen heroverwegen en dat is ook zeker niet verkeerd, maar dit topic was niet bedoeld om deze discussie met elkaar aan te gaan. Dat jij, als je de mogelijkheid had gehad, een andere keuze had gemaakt moge duidelijk zijn.
Anyway, Ik hoop dat je zwangerschap veilig en zonder al te veel problemen mag verlopen!

woensdag 15 april 2020 om 09:26
Haha same here! Hij laat mij gelukkig lekker gaan, als het aan hem had gelegen waren we al 3jr eerder begonnen. Dus gelukkig kan hij er nog om lachen dat bij mij de knop ineens om is en ik er alles over wil weten. Hij slikt wel keurig multivitamine mee en is 'tijdelijk' gestopt met drinken en roken, voor wat het nog waard is. Maar wel lief dat hij daar in mee wil doen. Gelukkig heeft hij over het algemeen altijd wel gezond geleefd en rookte hij alleen in het weekend (wat nu ook veel minder is geworden gezien alle sociale activiteiten stil liggen). Ik had nog een bon van bol.com, dus alles in één keer besteld. De spullen liggen lekker weggestopt in een kastje...Jinger6 schreef: ↑14-04-2020 22:43Minixx2020, zelfde hier hoor. Ik ben 33, ik was voor mn 30e hier totaal niet mee bezig. En nu wil ik niets liever.
Ook ik ben een control freak, Google elke dag wel haha. Maar nog geen ovulatie of zwangerschaptesten gekocht. Ik probeer die control freak in mij wel tegen te houden voorlopig. Kijken hoe lang ik het volhoud![]()
Hoe staat je (jullie) partner er in?
woensdag 15 april 2020 om 09:29
Het leek alsof je het nogal wegwuifde. Excuses als ik dat verkeerd heb opgevat. Overigens weet ik helemaal niet wat ik had gedaan als ik spontaan zwanger kon worden. Ik kan alleen zwanger worden dmv ICSI en alle fertiliteitsklinieken zijn dicht dus dan was de keuze voor mij gemaaktMinixx2020 schreef: ↑15-04-2020 09:15Waar in mijn berichten lees jij terug dat het volkomen veilig is en zonder risico's? Exact wat jij omschrijft kan voor de één een reden zijn om er wel voor de te gaan en voor een ander niet, toch?
(Jij komt er in ieder geval op terug, ik ga niet zo goed op schrijvers die een tikkeltje suggestief een 'bommetje' droppen en er volgens niet op terug komen (@Fizz), Of dat komt nog... Want het is immers een beladen onderwerp maar we mogen er toch met elkaar vanuit gaan dat dit hét onderwerp is zodra je voor een zwangerschap wil gaan?)
Maargoed, oprecht (!) bedankt voor je input! Ik denk dat een aantal vrouwen (stellen) wellicht hun 'beslissing' zullen heroverwegen en dat is ook zeker niet verkeerd, maar dit topic was niet bedoeld om deze discussie met elkaar aan te gaan. Dat jij, als je de mogelijkheid had gehad, een andere keuze had gemaakt moge duidelijk zijn.
Anyway, Ik hoop dat je zwangerschap veilig en zonder al te veel problemen mag verlopen!![]()

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 18 april 2020 om 00:07
Welke testen heb je gekocht? Ik denk dat ik voor volgende maand toch maar ovulatie testen koop. Mocht het niet raak zijn. Nu gaat het klussen om de dag prima. Normaal niet dan werken we een beetje om elkaar heen. Dus dan moeten we het eigenlijk wel iets meer plannen. Als wil mijn vriend daar niks van weten.Minixx2020 schreef: ↑15-04-2020 09:26Haha same here! Hij laat mij gelukkig lekker gaan, als het aan hem had gelegen waren we al 3jr eerder begonnen. Dus gelukkig kan hij er nog om lachen dat bij mij de knop ineens om is en ik er alles over wil weten. Hij slikt wel keurig multivitamine mee en is 'tijdelijk' gestopt met drinken en roken, voor wat het nog waard is. Maar wel lief dat hij daar in mee wil doen. Gelukkig heeft hij over het algemeen altijd wel gezond geleefd en rookte hij alleen in het weekend (wat nu ook veel minder is geworden gezien alle sociale activiteiten stil liggen). Ik had nog een bon van bol.com, dus alles in één keer besteld. De spullen liggen lekker weggestopt in een kastje...

zondag 19 april 2020 om 21:56
Ik heb ze van de kruidvat, maar ik las recent een recensie van iemand die er niet heel tevreden over was. Gelukkig heb ik mn cyclus goed in beeld. Als het goed is heb ik mijn eisprong a.s. zaterdag, dus wil do/vrij de testen proberen. Man is tot vrijdag weg, dus we moeten ‘snel’ zijn haha... we willen het 1x juist ‘gepland’ proberen. Mocht het de eerste keer niet raak zijn dan willen we het gewoon op z’n beloop laten en dan zien we het wel wanneer het raak is.Nb1990 schreef: ↑18-04-2020 00:07Welke testen heb je gekocht? Ik denk dat ik voor volgende maand toch maar ovulatie testen koop. Mocht het niet raak zijn. Nu gaat het klussen om de dag prima. Normaal niet dan werken we een beetje om elkaar heen. Dus dan moeten we het eigenlijk wel iets meer plannen. Als wil mijn vriend daar niks van weten.
zondag 19 april 2020 om 21:57

maandag 20 april 2020 om 22:18
Zeker spannend! Ik had microgynon 50, en ben meteen begonnen met foliumzuur. Ik ben 25!Minixx2020 schreef: ↑19-04-2020 21:57Wat leuk Milian1, spannende tijd! Welke pil had je? En al gestart met foliumzuur? Meer nieuwsgierig hoor, hoe oud ben je?

maandag 20 april 2020 om 22:25
Mag ik vragen welke menstruatie kalender app je gebruikt?Minixx2020 schreef: ↑13-04-2020 22:18Hoi Nb1990!
We zijn van het zelfde jaartal! Leuk!!![]()
Spannend hé! Heb je je cyclus al een beetje in zicht? Ik ben al een geruime tijd gestopt met de pil (vanwege andere redenen) dus heb gelukkig een hele regelmatige cyclus momenteel. Heeft wel 6-8 maanden geduurd voordat hij een beetje regelmatig werd. Sinds ik gestopt ben houd ik alles bij in een menstruatie kalender app. Heel fijn en overzichtelijk!
dinsdag 21 april 2020 om 09:08
dinsdag 21 april 2020 om 18:48
Ik gebruik de menstruatie kalender (iOS). Roze dagboekje met een witte bloem als icoon. Heel fijn! Je krijgt ook meldingen wanneer je menstruatie begint. Hij klopt bij mij vrijwel altijd, maar ben ook al een geruime tijd (3jr) gestopt met de pil. Je kan ook ‘notities’ of klachten bijhouden op een dag zodat je kan zien of je je menstruatie of ovulatie voelt aankomen!
dinsdag 21 april 2020 om 18:52
Jaaaa! Ik las het in een andere topic!! Super spannend zeg!!! Testen al in huis gehaald? Haha. Mijn eisprong is vrijdag/zaterdag aanstaande. Wil deze hele week elke dag een ovulatietest doen om te zien of dat een beetje klopt.
dinsdag 28 april 2020 om 13:31
Ik heb nog 1 test thuis liggen. Maar heb wel wat klachten buikpijn ect misselijk puisten. Maar kan ook ongesteld worden. Ik wacht wel even tot vrijdag. En dan pas testen.Minixx2020 schreef: ↑21-04-2020 18:52Jaaaa! Ik las het in een andere topic!! Super spannend zeg!!! Testen al in huis gehaald? Haha. Mijn eisprong is vrijdag/zaterdag aanstaande. Wil deze hele week elke dag een ovulatietest doen om te zien of dat een beetje klopt.