Zwanger worden vanaf april 2020
donderdag 9 april 2020 om 15:47
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden.

De zwangeren!!
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-
(37)
- MamaSa (derde)

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
Apennootje | 32 | Eerste | 3 | 27 juni |
PassingThrough | 37 | Eerste | 10 | 30 december |
Jetje22 | Eerste | 1 | ? | |
Milian1 | 25 | Eerste | 1 | ? |
Sustainability | 29 | Eerste | 1 | ? |

Naam | UD | Hoeveelste kindje | Volgende echo | kloppend ![]() | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|
DaSilva86 | 29 december | ![]() | |||
Whoamix | |||||
zonderling | 17 januari | ![]() | |||
Taktak1987 | 27 januari | 7 juli | ![]() | ||
Bozz | 28 januari | 2de | ![]() | jongetje | |
Minixx2020 | 29 juni | ||||
Zebrastrepen | 3 maart | ![]() | |||
Nb1990 | 1ste | ![]() | |||
Bloemmetje2 | 29 maart | Derde | ![]() | meisje | |
Es1234 | ![]() | ||||
Michh0804 | 9 april | Eerste | ![]() | ||
Grand_allegro | 19 mei | Eerste | 29 december | jongetje | |
ambracia | |||||
Jinger6 | Eerste | 18 december | |||
IWI | Eerste | 17 februari | |||
Andijviestamppot | |||||
Peer_92 | Eerste |
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-

- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
donderdag 23 april 2020 om 07:59

donderdag 23 april 2020 om 12:07
@ Peer, jammer! Maar ook fijn dat je het kan relativeren. En ook niet geheel onbelangrijk, een duidelijke cyclus 
@ DaSilva, jeetje zeg 10 weken. Maar mag allang blij zijn als het lukt natuurlijk. Geduld is een schone zaak, vooral in deze tijd.
Ik heb maandag m'n eventuele eerste NOD, ik heb met mezelf afgesproken dat ik morgen alvast een early test mag doen. Ben benieuwd.

@ DaSilva, jeetje zeg 10 weken. Maar mag allang blij zijn als het lukt natuurlijk. Geduld is een schone zaak, vooral in deze tijd.
Ik heb maandag m'n eventuele eerste NOD, ik heb met mezelf afgesproken dat ik morgen alvast een early test mag doen. Ben benieuwd.
donderdag 23 april 2020 om 12:34
Ah wat jammer Peer! Maar zoals je zegt, de kans dat het zo snel lukt is erg klein en wel fijn om te zien dat je cyclus het goed doet.
@DaSilva. Wat een mooie streep zeg! Die loopt heel erg mooi op!
Oei... vooral na een miskraam lijkt me dat erg zwaar... Ik hoop voor je dat het snel wat versoepeld wordt. Ik hoop dat je je onzekerheid de baas kan blijven. De kans is namelijk erg groot dat het gewoon goed blijft gaan.
@Jinger. Wat spannend! Ik ben benieuwd wat er uit die early test komt. En anders.. maandag komt ook al snel dichterbij dus je zal snel meer weten denk ik
Duimen voor een positieve test dan maar
@DaSilva. Wat een mooie streep zeg! Die loopt heel erg mooi op!
Oei... vooral na een miskraam lijkt me dat erg zwaar... Ik hoop voor je dat het snel wat versoepeld wordt. Ik hoop dat je je onzekerheid de baas kan blijven. De kans is namelijk erg groot dat het gewoon goed blijft gaan.
@Jinger. Wat spannend! Ik ben benieuwd wat er uit die early test komt. En anders.. maandag komt ook al snel dichterbij dus je zal snel meer weten denk ik

donderdag 23 april 2020 om 13:13
Ik wil niet mee doen met mvm. Aan de ene kant heb je het mooie verhaal waarbij vrouwen elkaar helpen en de Aan de andere kant zit gewoon een miljoenen bedrijf dat geld verdient met je plasje. De website van mvm vermeldt dat je plasje gebruikt wordt voor vruchtbaarheidsbehandelingen, maar niet dat het enkel om vruchtbaarheidsbehandelingen bij mensen gaat. Het wordt ook gebruikt voor het snel zwanger maken van varkens en koeien. Maar dat doet het bedrijf onder andere namen en ook in het buitenland.
Het hcg hormoon kan ook in een laboratorium gemaakt worden alleen is het voor het bedrijf goedkoper om plasjes in te zamelen.
Het kan geen kwaad om te doneren. Het kost weinig moeite en je hebt een leuk verhaal. Maar ik kan niet goed tegen de hypocrisie en van mij hoeven dieren niet zo gefokt te worden.
donderdag 23 april 2020 om 16:47
@DaSilva, Jeetje! Dat is echt lang
Zeker na een miskraam. Hopelijk gaat deze zorg snel weer wat normaliseren als de daling in besmettingen en ziekenhuis opnames echt doorzet.
@Jinger Spannend met zo’n early test! Zelf zou ik daarbij misschien bang zijn dat het nog echt té ‘early’ is en dat er dan sowieso niets uit komt. Maar wachten is ook killing. Succes in ieder geval!

@Jinger Spannend met zo’n early test! Zelf zou ik daarbij misschien bang zijn dat het nog echt té ‘early’ is en dat er dan sowieso niets uit komt. Maar wachten is ook killing. Succes in ieder geval!
donderdag 23 april 2020 om 23:21
Peer, op naar de volgende ronde idd!
Spannend Jinger...
DaSilva, 8 juni is ver weg! Beetje zoals ‘vroeger’.(1 echo de hele zwangerschap)
Heb 1x meegedaan aan MvM. Ik meende eens te lezen dat de hormonen ook voor afvallen worden gebruikt. Tja..
Het duizelt me qua mogelijkheden qua donoren, zal toch de knoop moeten doorhakken..ik ontdek een hele nieuwe wereld(!)
Ondertussen zegt de app dat ik over 4 dagen ongesteld word. Als dat ook echt zo is, dan ben ik er deze keer eens blij mee. Dan is er regelmaat, goed teken.
Wat een heerlijk weer is het steeds, genieten!
Spannend Jinger...
DaSilva, 8 juni is ver weg! Beetje zoals ‘vroeger’.(1 echo de hele zwangerschap)
Heb 1x meegedaan aan MvM. Ik meende eens te lezen dat de hormonen ook voor afvallen worden gebruikt. Tja..
Het duizelt me qua mogelijkheden qua donoren, zal toch de knoop moeten doorhakken..ik ontdek een hele nieuwe wereld(!)
Ondertussen zegt de app dat ik over 4 dagen ongesteld word. Als dat ook echt zo is, dan ben ik er deze keer eens blij mee. Dan is er regelmaat, goed teken.
Wat een heerlijk weer is het steeds, genieten!

vrijdag 24 april 2020 om 07:26
vrijdag 24 april 2020 om 08:56
Jammer, maar wie weet verandert het nog de komende dagen je NOD duurt nog even toch?Jinger6 schreef: ↑24-04-2020 07:26Net getest, geen streep te bekennen haha. Maar goed, volgens mijn temperaturen ovuleerde ik afgelopen dinsdag pas ipv vorige week maandag. Dus wellicht zit ik er compleet naast. Merk wel dat ik veel minder verwachtingen heb nu. En als het niet zo mag zijn, hoop ik snel ongesteld te worden![]()
Hier 8 dagen voor NOD en merk dat ik al een paar dagen veel witte afscheiding heb, soms sliertjes (sorry, wederom tmi) , wat last van mijn rug en zo nu en dan steekjes in mijn buik en borsten. Ben ook met vlagen misselijk. Ik ga er vanuit dat het niets is, de kans dat het zo snel lukt is erg klein en deze symptomen kunnen natuurlijk ook bij een aankomende menstruatie horen.. spannend is het wel! Wil in ieder geval geen early test doen, dus rustig afwachten dan maar!
vrijdag 24 april 2020 om 09:33
Ik mocht de laatste keer wel met 8 weken omdat ik twijfels had met die bloedingen. Misschien als jij aangeeft dat je echt niet kan wachten tot die 10 weken omdat je het niet vertrouwd na die miskraam? 8 juni is wel echt super ver weg zeg jeetje!

vrijdag 24 april 2020 om 09:45

vrijdag 24 april 2020 om 11:42
Jinger6 schreef: ↑24-04-2020 09:45Achja, ik merk dat het mij nog niet zoveel doet hoor. Gelukkig. Ik kan rustig wachten tot maandag en anders gewoon door voor ronde 2. Mijn reactie viel me alles mee![]()
Wel spannend hoor Apennootje, zeker als je beetje symptonen vertoont. Maar rustig aan, veel leuke dingen doen dit weekend![]()
Welke test had je? En fijn dat je je reactie mee vond vallen

vrijdag 24 april 2020 om 15:26

vrijdag 24 april 2020 om 17:07
Iets te hard geschreeuwd dat mn cyclus al een lange tijd regelmatig is haha. Menstruatie begon een dag later, dus volgens de app zou ik morgen mijn eisprong moeten hebben.
https://www.mupload.nl/img/xact3h0lhp6y.jpeg
Echter, de testen lijken wat anders te laten zien en meende gisteren m’n typische ovulatie klacht te voelen.
https://www.mupload.nl/img/rnnx19i.jpeg
Vandaag dus gemeenschap gehad maar ben bang dat we te laat zijn geweest. Ik ben benieuwd...
https://www.mupload.nl/img/xact3h0lhp6y.jpeg
Echter, de testen lijken wat anders te laten zien en meende gisteren m’n typische ovulatie klacht te voelen.
https://www.mupload.nl/img/rnnx19i.jpeg
Vandaag dus gemeenschap gehad maar ben bang dat we te laat zijn geweest. Ik ben benieuwd...

vrijdag 24 april 2020 om 21:41
Dankjewel!! Had inderdaad even geen rekening gehouden met het feit dat je LH-piek 1.5 a 2 dagen daarvoor is.Zebrastrepen schreef: ↑24-04-2020 18:55Minixx mooie streepjes. Ik denk inderdaad dat dan vandaag je ei is gesprongen. Maar je ei blijft na de eisprong ongeveer 24 uur in leven, dus vandaag is niet perse te laat hoor!

zaterdag 25 april 2020 om 09:59
Jinger jammer, maar wat niet is kan nog komen. Fijn dat je er ook redelijk relaxed mee om kan gaan!
Apennootje lastig al die klachten en hoe je daar mee om moet gaan, wel erg herkenbaar. Nog een weekje wachten!
Minixx volgens mij kan je nog prima op tijd zijn hoor! Nu afwachten, ook spannend
DaSilva hoe gaat het met jou? Heb je al symptomen? Lijkt me erg lastig, zo lang wachten terwijl je niet (zeker) weet of het goed zit. Hopelijk wel
De rest succes met wachten (hele proces is wachten
) en een heel fijn weekend
Apennootje lastig al die klachten en hoe je daar mee om moet gaan, wel erg herkenbaar. Nog een weekje wachten!
Minixx volgens mij kan je nog prima op tijd zijn hoor! Nu afwachten, ook spannend

DaSilva hoe gaat het met jou? Heb je al symptomen? Lijkt me erg lastig, zo lang wachten terwijl je niet (zeker) weet of het goed zit. Hopelijk wel

De rest succes met wachten (hele proces is wachten

zaterdag 25 april 2020 om 14:36
Wat duurt wachten lang zeg! Vanmorgen gehoord dat ik tante word.. toch stiekem wel heel jaloers.
Heb jij nog veel klachten @apenootje? Ik werd vanmorgen heel misselijk wakker.
Ik heb soms rond mijn ovulatie een klein beetje bloedverlies herkent iemand dit? Mocht het deze maand niet raak zijn bestel ik ovulatie testen.
Heb jij nog veel klachten @apenootje? Ik werd vanmorgen heel misselijk wakker.
Ik heb soms rond mijn ovulatie een klein beetje bloedverlies herkent iemand dit? Mocht het deze maand niet raak zijn bestel ik ovulatie testen.