Ervaring microleer en katten

25-04-2020 20:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met microleer en de krasbestendigheid als je katten erop spelen? Wij hebben twee jonge katten die bij de huidige bank met grove structuur wat draden hebben losgetrokken. Deze is nu al heel wat jaren oud dus dat is opzich niet zo erg, nu we voor een nieuwe gaan kijken willen we wel iets wat een beetje katten-hufterproof is ;)

Tips en ervaringen?
Probeer het sowieso zo lang mogelijk te rekken tot dat ze wat ouder zijn.
Helemaal niks is 100% katproof. Maar dat microleer kan wel tegen een stootje.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wij knippen wekelijks de kattennagels en dit helpt echt goed.

Onze bank is van stof (ribfluweel) en er zit nog geen haaltje in na 2 jaar kattengeweld.
Als het binnenkatten zijn, inderdaad nageltjes knippen en dan lijkt met leer/leerlook geen probleem.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Jaaa. hier goede ervaring mee. Heb ook een bank gehad met een grove structuur, waar de halen er binnen de kortste keren in zaten. Sinds een half jaar een hoekbank (van Leen Bakker, niet al te duur, dus was voor mij het proberen waard), en ik zie nog geen halen. En dat met, toen nog 2, van die mormels in huis. :cheer:
Bedankt voor de reacties! Ik ga die nageltjes dan goed bijhouden!

Goed te horen Pukkemientje!
Ik heb microleer even moeten googlen maar dat is dus wat wij hebben ;-D . Vanaf het begin heeft het me onwijs verbaasd hoe goed de bank tegen de nagels van ons monster de kat kan. Hij kan vol afzetten op de kussens en na 2x wrijven zie je er helemaal niks van.

Hij heeft er laatst ook vol een zure haarbal op uitgekotst. De coating doet ook zijn werk, want je ziet er niks van :cheer2: .
Kokoro schreef:
26-04-2020 07:23
Ik heb microleer even moeten googlen maar dat is dus wat wij hebben ;-D . Vanaf het begin heeft het me onwijs verbaasd hoe goed de bank tegen de nagels van ons monster de kat kan. Hij kan vol afzetten op de kussens en na 2x wrijven zie je er helemaal niks van.

Hij heeft er laatst ook vol een zure haarbal op uitgekotst. De coating doet ook zijn werk, want je ziet er niks van :cheer2: .
‘Mooi’ 😂 haha!

Maar goed te horen dat die stof wat geweld aan kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven