Kinderwens niet loslaten

26-04-2020 17:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik weet dat het nergens op slaat maar..
Sinds een tijdje heb ik zwaar rammelende eierstokken :whip:

Vriend en ik zijn er allebei klaar voor maar we gaan pas begin volgend jaar samenwonen wegens omstandigheden. Hier zal ik verder niet op ingaan omwille van privacy. Alleen stopt dat gevoel niet.

Duss.. hoe kan ik die rammelende klappers even stopzetten? Om me heen is iedereen ook langzaamaan bezig met zwanger worden of zijn al een flink aantal weken onderweg ❤️
Mijn ervaring... niet. Mijn man wilde wat langer wachten dan wat ik wilde. Daar ook aan gehouden, maar ik vond dat heel moeilijk. Alles in mijn lijf schreeuwde om een kind en betrapte me er op dat flink jaloers kon zijn op de zwangerschap van een ander.

Het is zo'n 'oergevoel', ik kon het niet negeren.
Lees dit eens door....

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/27/pa ... e-a3985060
Sowieso eerst een tijd samen gaan wonen voordat je aan kinderen gaat beginnen. Bij samenwonen leer je elkaar pas echt kennen.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 26-04-2020 18:05
68.98% gewijzigd
Nog niet eens samen gewoond en de kinderkamer staat al bijna klaar met zo’n nick zou ik ook heel hard gaan twijfelen.Dit klinkt niet echt gezond.
Tess1981 schreef:
26-04-2020 18:00
Sowieso eerst een tijd samen gaan wonen voordat je aan kinderen gaat beginnen. Bij samenwonen leer je elkaar pas echt kennen.
Dit
Nouja we wonen wel al samen maar niet op papier, of als zijnde ingeschreven in een van onze huizen. We betalen nu 1x huur voor niets helaas maar voor nu is dat even niet anders.
Tess1981 schreef:
26-04-2020 18:00
Nuttigere info kun je niet krijgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Snottebel1234 schreef:
26-04-2020 18:12
Nouja we wonen wel al samen maar niet op papier, of als zijnde ingeschreven in een van onze huizen. We betalen nu 1x huur voor niets helaas maar voor nu is dat even niet anders.

Eerst die fraude schimmigheid maar oplossen.

Hoe lang wonen jullie wel/niet samen?

Hebben jullie al eens een tent opgezet in de regen? Heeft er al eens iemand doodziek om de pot gehangen? Je schoonmoeder een week te logeren gehad?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
26-04-2020 18:19
Eerst die fraude schimmigheid maar oplossen.

Hoe lang wonen jullie wel/niet samen?

Hebben jullie al eens een tent opgezet in de regen? Heeft er al eens iemand doodziek om de pot gehangen? Je schoonmoeder een week te logeren gehad?
Mijn schoonmoeder een week te logeren zou mijn huwelijk ook niet overleven :lol:
Snottebel1234 schreef:
26-04-2020 18:12
Raar verhaal..... wat de reden ook is dat jullie zo nog een jaar moeten leven...denk gied na of je in zon situatie wel kinderen op de wereld wil zetten.
Haha geen schmmigheid hoor, die ellende willen we ons beide niet op de hals halen.. hij is gemidded 8 dgn per maand op zijn eigen plekje.

Schoonmoe en pa leven niet meer, we houden niet van kamperen dus ook geen tentjes.

Maar dit is al een jaar zo gelukkig, gaat allemaal prima
Je ziet zelf al in dat het nu geen handige tijd voor je is om zwanger te worden. Die rammelende eierstokken zijn heel vervelend en niet echt uit te zetten helaas. Dus ik zou zeggen: Focus op de dingen die nu spelen
Tess1981 schreef:
26-04-2020 18:24
Raar verhaal..... wat de reden ook is dat jullie zo nog een jaar moeten leven...denk gied na of je in zon situatie wel kinderen op de wereld wil zetten.
Het kan toch prima zijn, je trekt niet meteen in bij je lief of hij bij jou hoop ik?
Snottebel1234 schreef:
26-04-2020 18:26
Het kan toch prima zijn, je trekt niet meteen in bij je lief of hij bij jou hoop ik?
Eh je geeft zelf aan dat jullie aan kinderen toe zijn maar door omstandigheden pas over een jaar kunnen samenwonen. Om mijn reactie dat je beter eerst kan gaan samenwonen omdat je elkaar dan pas echt leert kennen en het verstanidig is nog even met kinderen te wachten zeg je dat jullie al samenwonen en 1 huis nu voor niks betalen.
Maargoed ik hoef er ook niks van te snappen, als je dat zelf maar doet.
Zelfde ervaring als leolux hier. Als het rammelt dan rammelt het. Daar helpt geen lieve moedertje meer aan.

Mja, als het dan om wat voor reden dan ook niet kan (hier ruim 2 jaar geduurd voordat man eraan toe was en toen nog eens 2 jaar eer ik zwanger was) is het toch een kwestie van ‘verstand op 0, blik op oneindig.’ Het komt heus wel.

Succes met wachten. Ik schreef hier toen in een topic mee met gelijkgestemden, dat vond ik fijn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
wat is de reden van perse een kind te willen, zeker in deze tijd? is uw dna zo speciaal dat je uw eigen moet voortplanten? omdat je bang bent van eenzaam te zijn als je oud wordt? om iemand te hebben om voor je te zorgen als je oud bent?
lux- schreef:
26-04-2020 19:39
Zelfde ervaring als leolux hier. Als het rammelt dan rammelt het. Daar helpt geen lieve moedertje meer aan.

Mja, als het dan om wat voor reden dan ook niet kan (hier ruim 2 jaar geduurd voordat man eraan toe was en toen nog eens 2 jaar eer ik zwanger was) is het toch een kwestie van ‘verstand op 0, blik op oneindig.’ Het komt heus wel.

Succes met wachten. Ik schreef hier toen in een topic mee met gelijkgestemden, dat vond ik fijn.
Ik ken je verhaal inderdaad, lees al een tijdje mee maar nooit een reden gevonden om hier te gaan posten. Je bent nu zwanger van #2 toch?
Zoveel bewondering voor jou! Zal vast niet altijd makkelijk zijn geweest zo'n traject en dan ook nog eens 2x.

Het kan opzich prima maar we willen gewoon dat de situatie waarin vriend zit eerst word opgelost alleen merk ik, zoals afgelopen nacht, dat ik droom over doodgeboren babys enzo, vet raar, en dan denk ik, please laten we er gewoon voor gaan. Vriend wil het ook daar ligt het gelukkig niet aan..
Snottebel1234 schreef:
26-04-2020 22:27
Ik ken je verhaal inderdaad, lees al een tijdje mee maar nooit een reden gevonden om hier te gaan posten. Je bent nu zwanger van #2 toch?
Zoveel bewondering voor jou! Zal vast niet altijd makkelijk zijn geweest zo'n traject en dan ook nog eens 2x.

Het kan opzich prima maar we willen gewoon dat de situatie waarin vriend zit eerst word opgelost alleen merk ik, zoals afgelopen nacht, dat ik droom over doodgeboren babys enzo, vet raar, en dan denk ik, please laten we er gewoon voor gaan. Vriend wil het ook daar ligt het gelukkig niet aan..
Wat lief! Nee dat klopt, is niet altijd leuk. Maar het kan nog veel erger en het is het absoluut waard geweest :)
En klopt, nu bijna 14 weken zwanger van nr. 2.

Je weet waar je op wacht, dus in die zin is dat makkelijk; als het is opgelost staat niets jullie meer in de weg. En dat wachten is gewoon lastig, ik had daar ook wel eens rare dromen door. Vervelend is dat. Maar ik heb ze nu nooit meer :) komt echt wel goed. Maar wachten is gewoon niet leuk, hoeveel goede redenen er ook voor zijn.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
26-04-2020 19:39
Dat topic loopt helaas helemaal niet meer. Erg jammer.

TO, Ik schreef er ook mee vanaf hetzelfde moment als Lux. We zijn 8 jaar verder na het 1e topic en iedereen heeft al 1 of 2 kinderen. Behalve ik. Wij starten dit najaar.

Mijn ervaring is dat het in vlagen komt en dat het rustiger wordt als er een ander doel op de voorgrond staat. Alhoewel zo'n zelfde doel er ook voor kan zorgen dat je nóg meer rammelt.

Ik zelf besteed deze laatste maanden aan zo gezond mogelijk zijn zodat de kans op (gezonde en doorgaande) zwangerschap zo hoog mogelijk is.
"Duss.. hoe kan ik die rammelende klappers even stopzetten? Om me heen is iedereen ook langzaamaan bezig met zwanger worden of zijn al een flink aantal weken onderweg"

Puur uit nieuwsgierigheid: Hoe voelt dat aan rammelende eierstokken?

En denk je niet dat je daar misschien wel last van hebt omdat je je te veel laat leiden door wat er in je omgeving gebeurt?
Mensen zijn net lemmings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven