iPad of iPad Air?

26-04-2020 18:56 10 berichten
Ik heb nu een iPad Air 2 uit 2016. Omdat hij trager wordt en omdat een extra tablet in het gezin handig is wil ik een nieuwe kopen. Weet iemand wat het verschil is tussen de iPad Air en de ‘gewone’? Op vergelijkingssites vind ik vooral dat de Air zwaarder is en geschikter voor school of werk, maar de gewone heel geschikt voor gezinsgebruik. Beetje vaag dus.
Wat we ermee doen is vooral Safari, Netflix en YouTube filmpjes kijken. Hebben we dan voldoende aan een gewone iPad? Het prijsverschil is ca 80 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig, ik heb een iPad Air en heb hem gekocht omdat ik hem juist lichter vind.
Cookielover schreef:
26-04-2020 18:59
Wat grappig, ik heb een iPad Air en heb hem gekocht omdat ik hem juist lichter vind.
Zwaarder qua vermogen.
Ik heb de iPad 2019 en alles werkt daar perfect op. :)
¡Apagando las luces!
Heb zelf een iPad air, refurbished en betaalde 395 met twee jaar garantie.
Bevalt goed, alleen jammer dat je er geen documenten in kunt opslaan, je bent verplicht om ze op een iCloud te zetten.
Ik mail ze naar mezelf en sla ze op op mijn iMac.
32 gig intern geheugen en van 2016. Draait als een zonnetje, maar moet wel elke dag opgeladen worden.
Ik heb de Air omdat ik hem gewoon leuker in de hand vond liggen.
Toch lichter dus ;)
Kleurtjes schreef:
26-04-2020 19:06
32 gig intern geheugen en van 2016. Draait als een zonnetje, maar moet wel elke dag opgeladen worden.
Die van mij ook. Soms wel twee keer per dag. Ik kan net een film van 2 uur kijken, dan is hij leeg. De laatste tijd loopt hij ook wel eens vast of is heel traag, dus ik wil gewoon een nieuwe. De oude kan dan naar een kind.
Ik had ook een iPad air uit 2016 die ook continu stroom nodig had. Heb ook getwijfeld of ik een gewone zou doen of de nieuwe air. Heb dus de nieuwste air, heerlijk! De iPad heeft dezelfde afmeting maar het scherm is net iets groter (randjes zijn dunner). Ook is het scherm beter. En meer geheugen.
Als ik er weer 4 jaar mee doe is het die 150? € verschil het mij wel waard.
Ik zou voor de air gaan. Die is sneller en de bezels zijn kleiner waardoor je schermpje net iets groter is. Ook gaat de accu iets langer mee.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven