E-boeken voor e-readers

24-04-2020 19:00 62 berichten
Hallo,
Sinds vandaag heb ik een pocketbook e-reader. Nu weet ik dat je de boeken voor erop moet kopen.
Ik ben helemaal onbekend ermee. Zijn er bijv ook groepen op facebook oid waar mensen boeken delen met elkaar zodat je niet alles hoeft te kopen? Of evt andere programma's ervoor?
Alle reacties Link kopieren
Kleurtjes schreef:
25-04-2020 10:06
Die software is dus niet legaal. En toepassen al helemaal niet.
Meeste ebooks zijn tegenwoordig voorzien van een watermerk, dus als je de beveiliging er af sloopt, blijven de gegevens van de eerste gebruiker er op staan. Die krijgt dan de rekening.

Maar het gaat om de mentaliteit waar jij een beetje mee flirt.
Iedereen weet wel hoe je iets kunt vinden, dat hoef je hier niet te etaleren.
Ik heb een Kobo, dus maak gebruik van een Kobo-plusabonnement. Het slaat dus nergens op waar jij mij van beschuldigt. De software is overigens wel legaal, maar het gebruik op die manier niet.
Ik ben sinds een jaartje lid van de online bibliotheek en daar super blij mee!
Kost maar 42 euro per jaar en dan kan ik ebooks en luisterboeken lenen.
Voor dat bedrag heb je misschien net 3 boeken gekocht dus waar heb je het over.

Kijk maar eens: https://www.onlinebibliotheek.nl/klante ... orden.html
Fizz schreef:
25-04-2020 19:49
Ik heb een Kobo, dus maak gebruik van een Kobo-plusabonnement. Het slaat dus nergens op waar jij mij van beschuldigt. De software is overigens wel legaal, maar het gebruik op die manier niet.
Nou, beschuldigen is wel een iets te groot label voor wat je schrijft.
Dat is ook niet de bedoeling.
DeeDee76 schreef:
26-04-2020 09:44
Ik ben sinds een jaartje lid van de online bibliotheek en daar super blij mee!
Kost maar 42 euro per jaar en dan kan ik ebooks en luisterboeken lenen.
Voor dat bedrag heb je misschien net 3 boeken gekocht dus waar heb je het over.

Kijk maar eens: https://www.onlinebibliotheek.nl/klante ... orden.html
Voor 2 euro extra per jaar ben ik dan gewoon lid van de bibliotheek en dus gelijk lid van de online bibliotheek. Daarmee steun ik de bibliotheek, zodat die blijft bestaan.
Gatinmijnsok schreef:
26-04-2020 10:20
Voor 2 euro extra per jaar ben ik dan gewoon lid van de bibliotheek en dus gelijk lid van de online bibliotheek. Daarmee steun ik de bibliotheek, zodat die blijft bestaan.
Ik heb naar aanleiding van jouw antwoord even gekeken maar helaas is mijn bieb duurder: ruim 60 euro per jaar en dan moet ik er een half uur naar toe fietsen. Het is in elk geval dik de moeite waard om het mee te nemen in de overweging want voor een paar euro verschil had ik zeker de gewone bibliotheek willen steunen.
TO, ik heb net bij ebook.nl de Orphan X serie gekocht voor 23 euro. 5 boeken.
Moet wel je genre zijn. Er zijn nog meer mooie aanbiedingen daar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
DeeDee76 schreef:
26-04-2020 13:22
Ik heb naar aanleiding van jouw antwoord even gekeken maar helaas is mijn bieb duurder: ruim 60 euro per jaar en dan moet ik er een half uur naar toe fietsen. Het is in elk geval dik de moeite waard om het mee te nemen in de overweging want voor een paar euro verschil had ik zeker de gewone bibliotheek willen steunen.
Dan heb jij een “duur“ abonnement. Bij ons heb je verschillende abonnementen klein, normaal en plus.
Geloof dat het voor de e-books ( 10 per 3 weken) minimaal €42/44 moet zijn.
dolfje schreef:
26-04-2020 13:59
Dan heb jij een “duur“ abonnement. Bij ons heb je verschillende abonnementen klein, normaal en plus.
Geloof dat het voor de e-books ( 10 per 3 weken) minimaal €42/44 moet zijn.
Klopt, om in aanmerking te komen voor een abonnement inclusief onbeperkt online bibliotheek moet het abonnement minstens 42 euro zijn, is een voorwaarde gesteld vanuit de KB.
Met een goedkoper abonnement kun je wel gebruik maken van de luisterbieb, en in totaal (per abonnementsjaar) 6 e-books lenen.
Je hoeft geen kobo reader te hebben voor een koboplusabo
Je kunt nl ook de app downloaden en dan inloggen met je bol.com account. Op die manier kun je je kobo abo op een paar apparaten installeren, bv op een tablet of op je telefoon
O ben spuit elf...
Subnautica schreef:
26-04-2020 22:22
O ben spuit elf...
Haha ja beetje wel :)
Subnautica schreef:
26-04-2020 22:20
Je hoeft geen kobo reader te hebben voor een koboplusabo
Je kunt nl ook de app downloaden en dan inloggen met je bol.com account. Op die manier kun je je kobo abo op een paar apparaten installeren, bv op een tablet of op je telefoon
Dat schreef ik ook al eerder. Ik vind een tientje per maand een prima prijs als je vervolgens de beschikking hebt over een enorme hoeveelheid boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven