Te weinig bandbreedte?

28-04-2020 20:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een vraag van een ontzettende digibeet. Mijn telefoon blijft maar filmpjes laden. Dus als ik een filmpje kijk (insta, videoland etc) dan blijft om de paar seconden/minuten het beeld stilstaan en dan moet ik waxhten coordat het weer verder gaat. Dit is alleen thuis. Op mijn werk kan ik gewoon kijken. Dus ligt het denk ik aan de wifi maar werkelijk geen idee wat het probleem is en hoe op te lossen. Morgen bel ik de provider maar welke vragen moet ik stellen? Ik heb ooit 1x de meldinf gekregen dat er te weinig bandbreedte is maar wat dat is...geen idee!
De provider gaat dit niet kunnen oplossen voor je als het je Wi-Fi is. Je zou het kunnen testen door een laptop of pc bekabeld aan te sluiten op je Wi-Fi kastje (router). Als dat wel goed werkt is het dus je Wi-Fi. Dan moet je gewoon een nieuwe Wi-Fi router bestellen. (Google)

Er zit niemand anders thuis op je Wi-Fi?

Sorry maar ik kan het niet makkelijker uitleggen.
De rest van het gezin heeft geen problemen en kan moeiteloos filmpjes kijken. Ik ben de enige die er thuis.problemen mee heeft. Op het werk is het dus geen enkel probleem. Daarom denk.ik dat het niet aan mijn telefoon ligt maar wie weet zit ik er naast.
Welke telefoon heb je?

Wat hier meestal wel helpt is even het netwerk er helemaal af gooien en opnieuw verbinden.
¡Apagando las luces!
Heb je een oud model telefoon? Een Samsung s5 of een iPhone 5?
Samsung 7A 2018 heb ik. Netwerk eraf en opnieuw installeren heb ik al gedaan. Maar dat kan ik nog een keer proberen.
Als de Wifi opnieuw instellen niets oplevert dan kan je nog je telefoon terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Werkt dat ook niet dan je telefoon na laten kijken.
Ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt omdat ik overal prima filmpjes kan kijken behalve thuis.
wolkie schreef:
28-04-2020 20:12
De rest van het gezin heeft geen problemen en kan moeiteloos filmpjes kijken. Ik ben de enige die er thuis.problemen mee heeft. Op het werk is het dus geen enkel probleem. Daarom denk.ik dat het niet aan mijn telefoon ligt maar wie weet zit ik er naast.
Als niemand het heeft behalve jij is het toch gewoon je telefoon. Waarschijnlijk zijn de andere apparaten sterker met ontvangen en loopt Wi-Fi daarop leeg. Op je werk zit je alleen en kan je telefoon het prima aan.

Telefoon resetten kan helpen. Nieuwe foon lijkt me de oplossing. Je provider bellen gaat niet helpen.
Gamekitten schreef:
28-04-2020 20:48
Als niemand het heeft behalve jij is het toch gewoon je telefoon. Waarschijnlijk zijn de andere apparaten sterker met ontvangen en loopt Wi-Fi daarop leeg. Op je werk zit je alleen en kan je telefoon het prima aan.

Telefoon resetten kan helpen. Nieuwe foon lijkt me de oplossing. Je provider bellen gaat niet helpen.
Aha dat klinkt logisch! Mijn telefoon is de oudste van het stel. Resetten ga ik niet doen. Teveel apps die ik dan allemaal opnieuw moet installeren en daar weet ik echt niet meer alle inloggegevens van. En ik raak standaard telefoonnummers kwijt. Thuis geen filmpjes kijken is ook een oplossing!
Of gewoon via je data bundel. 4g is sterk zat. Wel oppassen met je gb's.
Gamekitten schreef:
28-04-2020 23:14
Of gewoon via je data bundel. 4g is sterk zat. Wel oppassen met je gb's.
Ik heb maar een minimale bundel dus dat is na een aflevering of film wel op. Nee hoor, geen probleem, thuis gewoon geen filmpjes kijken.
Doe eens een testje om je internet-snelheid te meten... Daar zijn verschillende manieren voor. Een goeie/simpele (kan gewoon via de browser op je telefoon, hoef je verder niks te installeren) is https://speedof.me/ .

Wel even opletten dat er niet op hetzelfde moment andere mensen in huis met internet bezig zijn (bv een film zitten te kijken).
Carooo1985 schreef:
29-04-2020 16:01
Doe eens een testje om je internet-snelheid te meten... Daar zijn verschillende manieren voor. Een goeie/simpele (kan gewoon via de browser op je telefoon, hoef je verder niks te installeren) is https://speedof.me/ .

Wel even opletten dat er niet op hetzelfde moment andere mensen in huis met internet bezig zijn (bv een film zitten te kijken).
En als ik die info heb wat dan? Ik neem aan dat de snelheid in orde is aangezien ik de enige ben die dit probleem heeft.
wolkie schreef:
29-04-2020 16:45
En als ik die info heb wat dan? Ik neem aan dat de snelheid in orde is aangezien ik de enige ben die dit probleem heeft.
Als je dan het testje ook uitvoert met andermans telefoon (ook op je thuisnetwerk), en bv ook op je werk, en dan vergelijkt, dan heb je in ieder geval wat concretere aanwijzingen over waar het probleem ligt. Een paar megabit is ruim voldoende om film mee te kijken, dus als je daarboven zit dan ligt het niet aan je wifi verbinding. Als je daaronder zit, dan kun je gaan zoeken hoe dat komt (bv: zit je te ver van de router, wordt de verbinding tegelijk door anderen gebruikt en blijft er daardoor voor jou te weinig bandbreedte over, zijn er rare wifi instellingen op je router waar jouw telefoon niet goed mee omgaat, etc).
Hoe oud is je router? Hier was het probleem een router van 10+ jaar oud, in die tijd is er heel wat veranderd qua internet. ;-D Alleen had het toen invloed op alle apparaten, niet maar één.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven