Direct weer zwanger na miskraam??

vrijdag 1 mei 2020 om 10:43

Hallo, 
Waarschijnlijk maak ik mezelf gek maar zou graag jullie mening willen horen.
Ik was zwanger wel hele lichte streepjes toen. Met 6,5 week miskraam gehad. Begon heftig te bloeden veel buikpijn 2 dagen later vruchtje verloren. En 4 april was het bloeden gestopt. Echo gehad om te kijken of alles weg was.En dat was. Echter niet weer getest of het HCG weg is. Maar normaal cyclus van 28 dagen. Dus de app gaf aan dat ik gisteren weer ongesteld zou moeten worden.... nu nog niet ongesteld. Wel last van maagzuur en pijnlijke borsten zoals bij een zwangerschap heb ik dat ook. Kan ik dan nu alweer testen of moet ik gewoon niks doen en afwachten ( heel moeilijk want wil duidelijkheid).
Ik ben benieuwd hoe jullie denken.
                    Waarschijnlijk maak ik mezelf gek maar zou graag jullie mening willen horen.
Ik was zwanger wel hele lichte streepjes toen. Met 6,5 week miskraam gehad. Begon heftig te bloeden veel buikpijn 2 dagen later vruchtje verloren. En 4 april was het bloeden gestopt. Echo gehad om te kijken of alles weg was.En dat was. Echter niet weer getest of het HCG weg is. Maar normaal cyclus van 28 dagen. Dus de app gaf aan dat ik gisteren weer ongesteld zou moeten worden.... nu nog niet ongesteld. Wel last van maagzuur en pijnlijke borsten zoals bij een zwangerschap heb ik dat ook. Kan ik dan nu alweer testen of moet ik gewoon niks doen en afwachten ( heel moeilijk want wil duidelijkheid).
Ik ben benieuwd hoe jullie denken.

vrijdag 1 mei 2020 om 11:16

Die app is nu natuurlijk totaal niet betrouwbaar. Want je vorige ‘menstruatie’ was geen menstruatie maar een miskraam. Daar kun je dus nu niet zo veel mee. 
Je kunt wel een test doen, maar dat geeft nog steeds geen zekerheid, aangezien aanwezig hcg zowel van een zwangerschap als nog restant hcg van de miskraam kan zijn.
Wat je wel kunt doen is testen, en bij een streepje over twee/drie dagen nog een keer testen. Als het een nieuwe zwangerschap is, zou het streepje dan echt duidelijk op moeten lopen, dat kan niet van resterend hcg zijn. Wel twee keer op dezelfde manier (tijdstip, hoeveelheid gedronken, merk test) testen, anders heb je er nog weinig aan.
                    Je kunt wel een test doen, maar dat geeft nog steeds geen zekerheid, aangezien aanwezig hcg zowel van een zwangerschap als nog restant hcg van de miskraam kan zijn.
Wat je wel kunt doen is testen, en bij een streepje over twee/drie dagen nog een keer testen. Als het een nieuwe zwangerschap is, zou het streepje dan echt duidelijk op moeten lopen, dat kan niet van resterend hcg zijn. Wel twee keer op dezelfde manier (tijdstip, hoeveelheid gedronken, merk test) testen, anders heb je er nog weinig aan.

vrijdag 1 mei 2020 om 11:29

Heb je een eisprong gehad/gevoeld/lh piek getest? Als alles schoon was zou je wel weer negatief getest moeten hebben als je dat uitgeprobeerd had. Ik had een vroege miskraam waarbij vanaf nod de testen niet meer opliepen, dat kwam er een kleine 2 weken later uit, ik was meteen weer regelmatig met eisprong en menstruatie. Ik zou idd gewoon testen en als je een streepje hebt kijken of het oploopt 

~ It takes a rad mama to be a father too ~

vrijdag 1 mei 2020 om 11:34

vrijdag 1 mei 2020 om 11:35

vrijdag 1 mei 2020 om 11:35

vrijdag 1 mei 2020 om 15:56

Tegenwoordig zegt men eerlijk dat dat het vooral handiger maakt om de zwangerschapsduur te berekenen, maar dat het niet nodig is. Ik heb het wel gedaan, omdat ik even rust wilde en niet zwanger wilde kunnen raken.
Ik was na mijn beide miskramen meteen weer regelmatig, dus uitgaan dat je nu overtijd bent vind ik niet zo gek.
Ik zou inderdaad testen en dan na een paar dagen weer, als je niet ongesteld wordt. Ik heb nooit met zwangerschapstesten lopen proberen of het nog positief was, ik heb hier echt het idee dat iedereen continu maar loopt te testen om alles zeker te weten, ik vind dat echt raar. Ik deed 1 test, indien positief dan beschouwde ik mezelf als zwanger tot het tegendeel bewezen was, dus een miskraam of een bevalling.

vrijdag 1 mei 2020 om 16:09

aikidoka schreef: ↑01-05-2020 15:56Tegenwoordig zegt men eerlijk dat dat het vooral handiger maakt om de zwangerschapsduur te berekenen, maar dat het niet nodig is. Ik heb het wel gedaan, omdat ik even rust wilde en niet zwanger wilde kunnen raken.
Ik was na mijn beide miskramen meteen weer regelmatig, dus uitgaan dat je nu overtijd bent vind ik niet zo gek.
Ik zou inderdaad testen en dan na een paar dagen weer, als je niet ongesteld wordt. Ik heb nooit met zwangerschapstesten lopen proberen of het nog positief was, ik heb hier echt het idee dat iedereen continu maar loopt te testen om alles zeker te weten, ik vind dat echt raar. Ik deed 1 test, indien positief dan beschouwde ik mezelf als zwanger tot het tegendeel bewezen was, dus een miskraam of een bevalling.
Ik was toch blij dat ik mn miskraam aan kon zien komen omdat de streepjes niet opliepen... Ik zou er echt veel meer last van gehad hebben als ik out of the blue toch ineens ongesteld was geworden terwijl ik ervan uit ging dat alles goed zat.

vrijdag 1 mei 2020 om 16:33

Mijn miskramen waren met 10 weken en 9 weken, hoe lang zou je in hemelsnaam doortesten? Bovendien was mijn hcg na de 2e miskraam nog te hoog en moest ik na een paar dagen terugkomen voor nog een bloedtest. Daar had je denk ik aan een normale zwangerschapstest niets bijzonders gezien.

vrijdag 1 mei 2020 om 16:35

aikidoka schreef: ↑01-05-2020 16:33Mijn miskramen waren met 10 weken en 9 weken, hoe lang zou je in hemelsnaam doortesten? Bovendien was mijn hcg na de 2e miskraam nog te hoog en moest ik na een paar dagen terugkomen voor nog een bloedtest. Daar had je denk ik aan een normale zwangerschapstest niets bijzonders gezien.
Daarom is het dus voor iedereen persoonlijk of ze wel of niet doortesten... Dat mag jij wat van vinden maar laat dat ieder lekker voor zich bepalen

vrijdag 1 mei 2020 om 17:08

Dat mag inderdaad, maar iemand, niet jij, vond het niet handig dat TO niet had getest mbv zwangerschapstesten of die weer negatief waren. Dat vond ik best een nare opmerking, nogal veroordelend, terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat je na een miskraam niet met zwangerschapstesten in de weer gaat, dat dat ook best confronterend kan zijn. Bovendien kost het natuurlijk ook wel wat. De waarde is dus ook nogal verschillend per persoon. Ik kon prima leven met zwanger zijn tot het tegendeel bewezen was, een ander doet allemaal testen.
Ik vind het opvallend dat zwanger willen worden door de ac weg te laten en seks te hebben hier een uitzondering lijkt re worden. En ik weet dat jij dat natuurlijk niet kon doen, als bam, maar vele vrouwen wel en die lijken toch allemaal te geloven dat je ovulatietesten moet gebruiken en precies bij te houden hoe lang al je fases zijn etc. Vind ik jammer en een boel nodeloos gestress en gedoe.

vrijdag 1 mei 2020 om 20:44

aikidoka schreef: ↑01-05-2020 17:08Dat mag inderdaad, maar iemand, niet jij, vond het niet handig dat TO niet had getest mbv zwangerschapstesten of die weer negatief waren. Dat vond ik best een nare opmerking, nogal veroordelend, terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat je na een miskraam niet met zwangerschapstesten in de weer gaat, dat dat ook best confronterend kan zijn. Bovendien kost het natuurlijk ook wel wat. De waarde is dus ook nogal verschillend per persoon. Ik kon prima leven met zwanger zijn tot het tegendeel bewezen was, een ander doet allemaal testen.
Ik vind het opvallend dat zwanger willen worden door de ac weg te laten en seks te hebben hier een uitzondering lijkt re worden. En ik weet dat jij dat natuurlijk niet kon doen, als bam, maar vele vrouwen wel en die lijken toch allemaal te geloven dat je ovulatietesten moet gebruiken en precies bij te houden hoe lang al je fases zijn etc. Vind ik jammer en een boel nodeloos gestress en gedoe.
Dat was mijn opmerking en daar is niets naars of veroordelend aan. Ik vind dat niet handig nee. Juist mijn verloskundige heeft aangeraden te testen na de miskraam om te kijken wanneer de test weer negatief zou zijn. Juist zodat je weet wanneer je weer opnieuw zwanger bent en niet in onzekerheid zit (en zeker weet dat alles eruit is). Je cyclus kan namelijk nog wel eens in de war raken van een miskraam. Ik moest uiteindelijk ook bloed prikken na mijn eerste miskraam omdat ik nog zolang positief testte (met een dikke streep). Het heeft toen 2 maanden geduurd tot de hcg uit mijn lichaam was. Zwangerschapsduur zegt daarbij ook niet veel want het was een vroege miskraam bij 7 weken. Ik was trouwens opgelucht toen de test eindelijk negatief was, dan kan je namelijk weer een eisprong krijgen en door.

vrijdag 1 mei 2020 om 22:58

Bij 2 miskramen in 2 verschillende steden, meerdere verloskundigen en 2 verschillende ziekenhuizen met allerlei gynaecologen is me dat niet aangeraden, dus volgens mij bepaald geen standaard advies. En vind je het zelf lekker geformuleerd in je eerdere post?Miek_ schreef: ↑01-05-2020 20:44Dat was mijn opmerking en daar is niets naars of veroordelend aan. Ik vind dat niet handig nee. Juist mijn verloskundige heeft aangeraden te testen na de miskraam om te kijken wanneer de test weer negatief zou zijn. Juist zodat je weet wanneer je weer opnieuw zwanger bent en niet in onzekerheid zit (en zeker weet dat alles eruit is). Je cyclus kan namelijk nog wel eens in de war raken van een miskraam. Ik moest uiteindelijk ook bloed prikken na mijn eerste miskraam omdat ik nog zolang positief testte (met een dikke streep). Het heeft toen 2 maanden geduurd tot de hcg uit mijn lichaam was. Zwangerschapsduur zegt daarbij ook niet veel want het was een vroege miskraam bij 7 weken. Ik was trouwens opgelucht toen de test eindelijk negatief was, dan kan je namelijk weer een eisprong krijgen en door.

zaterdag 2 mei 2020 om 08:59

Poppetje ik zit in exact dezelfde situatie. Miskraam gehad met 6 weken vorige maand. Vandaag of morgen verwacht ik mijn menstruatie. Vanmorgen een test gedaan en een licht streepje! Eerst enorm blij maar daarna toch wel twijfel. Heb na de miskraam ook niet getest, wel echo gehad. Heeft mijn test een licht streepje omdat het geen vroege test is en ik mss ook iets te vroeg test? Of is het nog restant miskraam? De tijd zal het leren. Ik ga dit weekend wat leuks doen en dan maandag bij uitblijven menstruatie weer testen. Duim dat we beiden zwanger zijn!

zaterdag 2 mei 2020 om 11:40

Je hebt wel lange tenen he? Bij mij is het bij beide miskramen (niet zo lang geleden) wel aangeraden. Door zowel de gynaecoloog als de verloskundige. Bij zowel de termijn van 7 weken als de termijn van 13 weken om twee redenen. Ten eerste zodat je zeker weet dat je lichaam herstelt en dat echt alles eruit is (omdat je niet altijd alles ziet op de echo's) en omdat veel vrouwen (logisch) geen menstruatie afwachten na een miskraam omdat ze snel weer zwanger willen worden.

zaterdag 2 mei 2020 om 14:43

Ik heb een test gedaan. Hij was negatief. Dus ik ben heel benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden.... want heb dus geen idee van hoe mijn cylcus nu moet zijn. Wel nog steeds zeer pijnlijke borsten dus je zou zeggen dan zit de menstruatie er aan te komen. Ik ben heel benieuwd wanneer het dan gaat komen...... 
Limbogirly,ik hoop voor je dat je dan maandag een positieve test hebt....
                    Limbogirly,ik hoop voor je dat je dan maandag een positieve test hebt....

zaterdag 2 mei 2020 om 15:07

Gelukkig heb je nu wel zekerheid TO en zal de cyclus waarschijnlijk snel weer op gang komen. Hopelijk is deze meteen weer regelmatig maar het kan ook nog wel een tijdje onregelmatig zijn omdat je lichaam wat van slag is door de hormonen. Nu weet je in ieder geval wel zeker als je weer positief test dat het niet van de eerdere miskraam is.