Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?

Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Hey dames, hoe gaat het met jullie?

@lasVegas: fijn dat alles goed was bij de termijnecho! Hoe voel je je?

@bloemmetje: gefeliciteerd, wat mooi :heart:. En fijn dat de tweeling goed slaapt en speelt, zeker als je moe / misselijk bent door de zwangerschap.

@hier: alles goed, alles rustig. Zijn best wel gewend aan de afwisseling van thuis werken en met zoon spelen. Soms zit'ie lekker zelf te duplo-en, soms wil hij actief samen spelen en komen er hele fantasie-verhalen (we hebben al regelmatig in een doos gezeten die dan een achtbaan is :-D ). Heerlijk.
happiness = reality - expectations
Hoi dames! Even geleden alweer :-) Volgens de app nu weer m’n vruchtbare dagen. Maar ik heb geen testen gedaan om te zien of dat klopt. We maken het gewoon regelmatig gezellig en we zien het wel ;-) lk sta er ondertussen redelijk relaxt in, dat vind ik fijn om te merken.

Als het goed is hadden een paar dames hun nod rond Pasen toch? Iemand nog een positieve test tussen de paaseieren gevonden? :hihi:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Joe.. vergeet die vruchtbare dagen opmerking maar, ik begin alweer te bloeden :blabla:
(Of kun je ook bloed verliezen tijdens je eisprong?)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
oh nee Bamboo, cyclus in de war? Stom zeg...

Hier geen positieve test tussen de paaseieren, haha! Dit weekend NOD, dus het begint weer spannend te worden... soms denk ik mensturatiekrampjes te voelen, soms denk ik juist 'nu is t wel raak!'. Maar ja, nog even afwachten dus... Pffff.
Ik hoop met je mee Whoops!

Mijn gechagrijn over de druppels bloed lijkt wat vroeg te zijn geweest :A: Het is alweer gestopt.. Rondje Googlen levert op dat het zou kunnen dat je wat bloed verliest tijdens eisprong, dus misschien dat het toch daar aan lag?
En @whoops hoe is het gegaan van het weekend?

@bamboo ik hoop het echt! Nu weer op het wachtbankje? Ik duim weer mee.

@bloem wat fijn een goede echo! Mooi nieuws in deze tijd idd.

@hier bijna 34 weken zwanger. Gaat hard nu hoor. Soms vind ik de dagen thuis met peuter wel pittig. Ze mag sinds ik met verlof ben niet meer naar de opvang toe. Ik mis de paar dagen echt even voor jezelf wel. Even in alle rust de laatste dingen regelen. Huis schoonmaken enz.
Hopelijk mag de opvang snel weer open.
Ja ben ook benieuwd whoopsadaisies!

En wauw kaartje, dat gaat heel hard! Snap wel dat het pittig is zo. Voel je je verder wel goed?

Hier vandaag 23 weken. Mijn buik groeit hard en ik voel me prima. Sinds gisteren wonen we in het nieuwe huis, zo fijn! Gelukkig ook nu nog een hoop te doen hier, ik hoef me niet te vervelen.
geen goed nieuws hier, ben ongesteld geworden :cry:. Had nog best goede hoop eind vorige week, maar nee, geen baby meer dit jaar...
Kaartje, 34 weken al! Dat gaat echt opschieten nu :cheer2: Ik kan me wel voorstellen dat je juist nu een paar dagen voor jezelf in huis wel lekker zou vinden.. Hopelijk lukt dat nog ;-)

Happy new Home Melancolie! Fijn dat alles goed gaat bij jou :-)

Whoops.. wat zuur :hug: Is toch even een ‘ding’ hè? De conclusie dat er dit jaar dus geen baby komt.. ik vond die ook wel even slikken.

Maar ja, ik zit weer op het wachtbankje :-) In m’n eentje op dit moment denk ik hè?
Ik zit op een ander wachtbankje want mijn ei komt morgen of overmorgen :proud:

Ben er ook even niet zoveel mee bezig, vind er inmiddels geen reet meer aan :hihi: O_o
Hopelijk dan over een week of twee leuk niews van Snoezelien en Bamboo! Hier over 3, 3.5 week dan weer NOD.

@Snoezelien: snap dat je er even niets meer aan vindt :hug:. Hopelijk ben je niet al te zeer depri erdoor, en hebben jullie 't wel nog gezellig tussen de lakens :hihi:. Al merk ik zelf dat het (rond de NOD), toch een beetje een 'moetje' wordt (uiteindelijk wel gezellig, dat wel).

@Melancolie: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Moeten er nog grote klussen gebeuren, of is het vooral inrichten en opruimen (wat, uit ervaring, ook altijd meer werk is dan je denkt, haha)?
Ah niet leuk, dames! Hou de moed erin hè!
In welke rondes zitten jullie nu?

Ik heb gisteren de nekplooimeting gehad, waarbij ze ook gekeken heeft naar een hoop organen en ligging van de placenta enzo. Alles zag er super uit! Ze moeten nog een berekening doen in combi met mijn bloed en dan word ik over de definitieve uitslag gebeld. Ze verwachtte iig dat daar niks geks meer uit ging komen.

Ben bijna 13 weken nu en dat voelt toch wel als een echte mijlpaal, onderzoeken gehad, eerste trimester doorgekomen, laat het genieten maar beginnen!

Ik gun het jullie ook allemaal zo, weet hoe klaar ik er al mee was in de maand dat het dan lukte en dat viel achteraf wel mee..
Nou, 3 dagen na mijn eisprong ongesteld geworden. Ik weet niet waar mijn lijf precies last van heeft maar hallo? Doe even normaal daar beneden! :bonk:

Op naar ronde 8 dus. :fortune:
Hmm zelfde geintje als bij mijn lichaam vorige keer dus.. balen Snoes! @(

Fijn dat alles in orde is LasVegas! Kan me voorstellen dat het toch spannend blijft steeds.. Hebben jullie het al verteld?
Wat balen, Snoezelientje!

@ Bamboo: ja, na de termijnecho 2 weken geleden al!
@LasVegas: fijn, goede nekplooimeting! Inderdaad, geniet ervan!

@snoes: jeetje wat stom, die onduidelijkheid / onregelmatige cyclus is wel even rot zeg.

@hier: nu dus ongesteld en dan ronde 9 in. 3x3 is scheepsrecht toch :P?
hey dames, rustig hier, hopelijk gaat het goed met jullie!

Verder niets te melden (ergens komende week weer op het wachtbankje).

Iemand toevallig ergens iets van Ravenloos gelezen (haar UD is al geweest!)?
Zeker rustig hier.
@whoops hopelijk kunnen jullie je ei goed benutten.

@raveloos ik ben benieuwd of jij inmiddels bevallen bent. En anders hopen dat de baby snel komt.

@hier gaat alles goed hoor. Echt in de verlof modus nu. Nogal last van nesteldrang. Alles moet netjes en opgeruimd. Zelfs de ramen buiten gewassen terwijl er gewoon geregeld een glazenwasser komt. :)
Ook wel lekker toch, Kaart, verlofmodus.

@Andere meiden: balen dat jullie nog steeds in de wachtstand staan, ik hoop dat het snel weer eens raak is bij een paar meiden. Zijn we wel aan toe in dit topic. En dat proberen was ik op een gegeven moment ook gewoon wel zat :whistle:

@Hier: gaat goed. Ik ben niet meer misselijk en goede NIPT-uitslag gehad. Ik ben nu 14+2 en kan de baby soms al voelen :love:

Verder mag ik afstuderen, volgende week kan ik mijn diploma gaan aanvragen en moet ik dus een baan zien te gaan vinden in deze gekke tijden ;-D hopen dat dat lukt maar.

Zoon is van de week 3 geworden en erg toe aan dat de kdv’s weer open gaan ;) maar ook al erg bewust van de baby. Mijn buik krijgt een hoop kusjes, knuffels en speelgoed ( ;-D ) en hij zingt elke dag liedjes voor de baby. Dus hij snapt het echt en vindt het hartstikke leuk en ik geniet er enorm van om dat te zien.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@Lux: gefeliciteerd met zoon's 3e verjaardag, en (alvast) met je afstuderen!! En wat lief zeg, al die aandacht van je zoontje voor je buik :heart:.
@lux gefeliciteerd met je zoon! En de verlof modus is heerlijk hoor. Werk e.d. lekker even 'vergeten'.
Wat fijn dat je alsnog mag afstuderen! Hele opluchting denk ik! Hier trouwens ook een dochter die de hele buik af knuffelt. Zo schattig.

@whoops heb jij een beetje een fijn weekend?
kaartje1 schreef:
01-05-2020 16:52
Zeker rustig hier.
@whoops hopelijk kunnen jullie je ei goed benutten.

@raveloos ik ben benieuwd of jij inmiddels bevallen bent. En anders hopen dat de baby snel komt.

@hier gaat alles goed hoor. Echt in de verlof modus nu. Nogal last van nesteldrang. Alles moet netjes en opgeruimd. Zelfs de ramen buiten gewassen terwijl er gewoon geregeld een glazenwasser komt. :)
Hi kaartje, wat een grappige timing. Op 1 mei om 22.47 is na een wel hele vlotte bevalling onze dochter fenna geboren.
Ze ligt nu aan de borst en ik zat wat te forummen en kwam toevallig dit topic weer tegen.

Mijn plekje in zwangerschapsland is weer vrij, ik hoop dat tenminste1 van jullie hem snel in mag nemen 🥰
Ah gefeliciteerd Ravenloos! Fijn dat het zo vlot is gegaan en mooie naam! Veel geluk met z’n vieren :love:

@Whoops & Kaart: thanks!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd Raveloos!
Fijn een vlotte bevalling en hopelijk een fijne kraamweek.
Ohhh wat mooi Ravenloos! Gefeliciteerd! Alle goeds voor jullie 4tjes.
En wat lief, van je plekje in zwangerschapsland, dank je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven