Vraagje Whatsapp status

zaterdag 2 mei 2020 om 09:21
Hai
Als je Whatsapp opent dan staat er hoe laat iemand online is geweest. Betekent dit dat diegene dan echt heeft zitten appen op die tijd of kan het ook zijn dat diegene weliswaar op zijn telefoon zat en Whatsapp op de achtergrond had draaien maar niet met iemand in gesprek was. Ik heb namelijk met iemand dat er de gekste tijden bij staan maar ook dat ik zelf weleens om 2 uur snachts wakker word en er bij de naam online staat. En als ik dan vraag Hey nog wakker? Dan krijg ik een antwoord a la Ik was nog even aan het forummen.
Ik wil even weten of dat kan Voor ik iemand uitmaak voor leugenaar.
*Update 29 juli*
Ik heb alles na dit topic laten rusten. Maar na 2 weken waarin hij ineens nog erger dan normaal de einzelganger ging uithangen heb ik eergister een account gemaakt op Tinder... Ook al snapte ik zelf niet waarom ik daar ging zoeken want hij had altijd een grote mond dat die apps echt beneden zijn stand waren en dat hij niet zat te wachten op hipster meisjes met duckfaces.
Kwartiertje scrollen. Boem. Met die mooie foto die ik vorig jaar tijdens het zwemmen van hem maakte. met een foto zonder bril die stijf staat van de filters. Geen lach rimpel meer te bekennen. Een foto gemaakt tijdens die keer dat hij dagenlang alleen ging hiken zonder me. Want ik kon niet mee want hernia. Een foto die nooit naar mij is gestuurd.
Dikke kans dat dit al even aan de gang is . Maar zijn verweer was nog erger 'ja ik kan hetzelfde zeggen over jou jij zat hier ook' (ja dat klopt maar had als enig doel checken of hij erop zat en ik baalde als een stekker dat ik niet met een fake profiel ben gaan zoeken want dan had ik m mits hij mijn neppe alter ego naar rechts had geswiped eens lekker kunnen uithoren op de chat.) Dus hij vind dat ik geen recht van spreken heb en beweert bij hoog en laag dat die Tinder aangemaakt is op dezelfde dag dat ik m betrapte. Goh waarom geloof ik daar geen ene zak van.
Ik. Ben. Pislink....
Hij beweert met niemand af te hebben gesproken omdat hij geen matches had (mijn reactie Oh dus je hebt wél lopen loeren het was niet om mij zogenaamd te betrappen doei daar ging je laatste geloofwaardigheid het raam uit.)
En het aller ergste. In zijn tekst stond bij trefwoorden 'kink'
Wel godverdomme.
Als je Whatsapp opent dan staat er hoe laat iemand online is geweest. Betekent dit dat diegene dan echt heeft zitten appen op die tijd of kan het ook zijn dat diegene weliswaar op zijn telefoon zat en Whatsapp op de achtergrond had draaien maar niet met iemand in gesprek was. Ik heb namelijk met iemand dat er de gekste tijden bij staan maar ook dat ik zelf weleens om 2 uur snachts wakker word en er bij de naam online staat. En als ik dan vraag Hey nog wakker? Dan krijg ik een antwoord a la Ik was nog even aan het forummen.
Ik wil even weten of dat kan Voor ik iemand uitmaak voor leugenaar.
*Update 29 juli*
Ik heb alles na dit topic laten rusten. Maar na 2 weken waarin hij ineens nog erger dan normaal de einzelganger ging uithangen heb ik eergister een account gemaakt op Tinder... Ook al snapte ik zelf niet waarom ik daar ging zoeken want hij had altijd een grote mond dat die apps echt beneden zijn stand waren en dat hij niet zat te wachten op hipster meisjes met duckfaces.
Kwartiertje scrollen. Boem. Met die mooie foto die ik vorig jaar tijdens het zwemmen van hem maakte. met een foto zonder bril die stijf staat van de filters. Geen lach rimpel meer te bekennen. Een foto gemaakt tijdens die keer dat hij dagenlang alleen ging hiken zonder me. Want ik kon niet mee want hernia. Een foto die nooit naar mij is gestuurd.
Dikke kans dat dit al even aan de gang is . Maar zijn verweer was nog erger 'ja ik kan hetzelfde zeggen over jou jij zat hier ook' (ja dat klopt maar had als enig doel checken of hij erop zat en ik baalde als een stekker dat ik niet met een fake profiel ben gaan zoeken want dan had ik m mits hij mijn neppe alter ego naar rechts had geswiped eens lekker kunnen uithoren op de chat.) Dus hij vind dat ik geen recht van spreken heb en beweert bij hoog en laag dat die Tinder aangemaakt is op dezelfde dag dat ik m betrapte. Goh waarom geloof ik daar geen ene zak van.
Ik. Ben. Pislink....
Hij beweert met niemand af te hebben gesproken omdat hij geen matches had (mijn reactie Oh dus je hebt wél lopen loeren het was niet om mij zogenaamd te betrappen doei daar ging je laatste geloofwaardigheid het raam uit.)
En het aller ergste. In zijn tekst stond bij trefwoorden 'kink'
Wel godverdomme.
anoniem_6375277a5f3fe wijzigde dit bericht op 29-07-2020 01:18
57.66% gewijzigd
zaterdag 2 mei 2020 om 10:12
Als dit een eenmalig iets is,snap ik niet waarom je er een topic over opent en het je zo bezig houdt. Gezond klinkt het niet.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 2 mei 2020 om 10:14
Als je WA open hebt staan dan ben je online. Als je WA sluit dat is de tijd laatst gezien. Als je in vanuit bericht signaal de preview bekijkt dan open je WA niet en verander je niet naar online. Als het scherm openstaat ook al in de achtergrond ben je online. Denk ik.
Daarnaast: het klinkt niet erg gezellig.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 02-05-2020 10:15
15.61% gewijzigd

zaterdag 2 mei 2020 om 10:15
Nee, kan gewoon open staan. Ooit hele ruzie met vriend gehad hierover terwijl ik gewoon lag te slapen met WhatsApp nog open.
En ik LAT wel maar ik maak me niet druk om nachtelijke whatsappjes. Mijn vriend heeft van die debiele vrienden in een groepsapp die letterlijk de hele nacht doorgaat. En ook zijn familie appt op alle mogelijke uren. Op zijn Facebook ben ik ook onbestaand weet ik dus wellicht heeft hij inderdaad wel online flirts. Tegen de tijd dat ik onbekende slipjes vind of zie dat er condooms gebruikt zijn kan ik hem altijd nog dumpen toch?
En ik LAT wel maar ik maak me niet druk om nachtelijke whatsappjes. Mijn vriend heeft van die debiele vrienden in een groepsapp die letterlijk de hele nacht doorgaat. En ook zijn familie appt op alle mogelijke uren. Op zijn Facebook ben ik ook onbestaand weet ik dus wellicht heeft hij inderdaad wel online flirts. Tegen de tijd dat ik onbekende slipjes vind of zie dat er condooms gebruikt zijn kan ik hem altijd nog dumpen toch?
zaterdag 2 mei 2020 om 10:17
Je online status blijft ook nog best lang staan. Ik heb vaak genoeg dat ik bijvoorbeeld een minuut daarvoor een bericht heb gelezen, mijn telefoon ligt in de andere kant van de kamer en mijn vriend wil mij wat sturen (een geinig plaatje ofzo) en dan zie ik bij hem dat ik online ben.
Dus kan dat hij even wakker werd, ging plassen. Even kijken, heb ik nog berichten. En weer verder slapen.
Dus kan dat hij even wakker werd, ging plassen. Even kijken, heb ik nog berichten. En weer verder slapen.

zaterdag 2 mei 2020 om 10:18
Er worden hier behoorlijk wat aannames gedaan en jullie lezen niet wat ik daadwerkelijk zeg. Overdag appen we amper en van alle nachten dat het me opvalt (Ik schik vaak wakker door o.a. mijn kind) heb ik pas 1x een nonchalant berichtje gestuurd van Ben je nog wakker ik kan niet slapen.
Mijn ex deed dat dus de hele dag wel. Waar ben je met wie praat je. Ook overdag. Daar word je idd gek van. Zo ben ik niet. Al had ik het echt wel gesnapt dat hij het raar zou vinden als ik als hij slaapt in het holst van de nacht ligt te appen. Met wie dan. Evenals mensen die altijd meteen gaan zeuren als je online staat. Terwijl je even je moeder kort appt om de tijd door te geven
Dat soort dingen vind ik ook schijt irritant. Juist daarom open ik dit topic. Ik check mijn vermoedens voor ik die vervelende ben.
Vind het altijd zo grappig om te zien dat je dan meteen hier de overtreffende trap van meningen over je heen krijgt. Ben meteen uitgeroepen tot stalkende controle freak terwijl ik niks tegen deze persoon heb gezegd.
Mijn ex deed dat dus de hele dag wel. Waar ben je met wie praat je. Ook overdag. Daar word je idd gek van. Zo ben ik niet. Al had ik het echt wel gesnapt dat hij het raar zou vinden als ik als hij slaapt in het holst van de nacht ligt te appen. Met wie dan. Evenals mensen die altijd meteen gaan zeuren als je online staat. Terwijl je even je moeder kort appt om de tijd door te geven
Dat soort dingen vind ik ook schijt irritant. Juist daarom open ik dit topic. Ik check mijn vermoedens voor ik die vervelende ben.
Vind het altijd zo grappig om te zien dat je dan meteen hier de overtreffende trap van meningen over je heen krijgt. Ben meteen uitgeroepen tot stalkende controle freak terwijl ik niks tegen deze persoon heb gezegd.
zaterdag 2 mei 2020 om 10:23
Om gewoon maar even antwoord te geven op de vraag: als er staat dat iemand online is, dan betekent dat dat WA geopend is. Als je WA actief afsluit, verdwijnt de online status meteen. Als je iets anders gaat doen op je telefoon zonder WA actief af te sluiten, dan blijft de status online wat langer staan maar verdwijnt na een paar minuten ook. Kortom: als iemand continu online is, dan staat WA als “eerste pagina” open en is diegene dus actief met WA bezig, dat wil dus zeggen: met iemand aan het appen WA-gesprekken aan het doorlezen ofzo. Dat WA op de achtergrond, zoals jij het noemt, blijft draaien terwijl iemand ondertussen zit te forummen zorgt er dus hooguit voor dat iemand een paar minuten langer als online staat dan werkelijk het geval is.
meisje85 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 10:27
0.40% gewijzigd

zaterdag 2 mei 2020 om 10:24
Ik heb eenmalig wel bericht als ik m online zag maar het valt me al langer op. Het houdt me bezig omdat er altijd wordt gezegd door hem dat ie geen vrienden heeft en dat hij vroeg naar bed ging en toch het maakt eigenlijk niet uit op wat voor gekke tijd ik wakker schrik ... online. Eerst sloeg ik er geen acht op tot het zo vaak gebeurde dat ik dacht hoe dan. Eerst dacht ik Ja maar ik sta ook heel even online als ik mijn telefoon open en dat stond bovenaan. Maar op een gegeven moment is iets geen toeval meer voor je gevoel. En toen ben ik er wat meer op gaan letten. Voor ik er wel wat van zeg of conclusies trek dacht ik eerst maar eens even onderzoeken hoe dat nou werkelijk zit met die online status. Want ik zit ook weleens om 4 uur snachts te candy crushen of forummen als ik niet kan slapen maar naar mijn weten sta ik dan niet online. En als dat wel zo is dan wil ik weten hoe je dat uitzet want dat slaat nergens op.Quaintrelle schreef: ↑02-05-2020 10:12Als dit een eenmalig iets is,snap ik niet waarom je er een topic over opent en het je zo bezig houdt. Gezond klinkt het niet.

zaterdag 2 mei 2020 om 10:26
Kijk dat is de vraag . Whatsapp in achtergrond = online of niet .Zalmsnipper schreef: ↑02-05-2020 10:14Als je WA open hebt staan dan ben je online. Als je WA sluit dat is de tijd laatst gezien. Als je in vanuit bericht signaal de preview bekijkt dan open je WA niet en verander je niet naar online. Als het scherm openstaat ook al in de achtergrond ben je online. Denk ik.
De speculaties en de popcorn en de Wat een onzekere stomkop ben je mogen achterwege blijven. Ik snap dat dat een stuk minder leuk is op de zaterdag ochtend maar het is geen antwoord op mijn vraag en ik vind het offtopic.

zaterdag 2 mei 2020 om 10:28
Nee het ligt aan mij. 5 jaar emotioneel mishandeld belogen en beflikkerd door een ex waaraan alles gelogen bleek. Dat doet wat met je en daarvoor loop ik bij maatschappelijk werk om dat een plekje te geven. Een van de dingen die ik voor mezelf doe om niet meteen uit angst voor herhaling uit mijn dak te gaan is eerst even feiten checken voor ik in de paniek schiet. Juist omdat ik ditkeer een gezonde relatie wil.Gatekeeper* schreef: ↑02-05-2020 10:15Nou deze relatie is wel gebouwd op wederzijds vertrouwen merk ik.

zaterdag 2 mei 2020 om 10:29
Who gives a fuck. Je zoekt spijkers op laag water.Eggo schreef: ↑02-05-2020 10:24Ik heb eenmalig wel bericht als ik m online zag maar het valt me al langer op. Het houdt me bezig omdat er altijd wordt gezegd door hem dat ie geen vrienden heeft en dat hij vroeg naar bed ging en toch het maakt eigenlijk niet uit op wat voor gekke tijd ik wakker schrik ... online. Eerst sloeg ik er geen acht op tot het zo vaak gebeurde dat ik dacht hoe dan. Eerst dacht ik Ja maar ik sta ook heel even online als ik mijn telefoon open en dat stond bovenaan. Maar op een gegeven moment is iets geen toeval meer voor je gevoel. En toen ben ik er wat meer op gaan letten. Voor ik er wel wat van zeg of conclusies trek dacht ik eerst maar eens even onderzoeken hoe dat nou werkelijk zit met die online status. Want ik zit ook weleens om 4 uur snachts te candy crushen of forummen als ik niet kan slapen maar naar mijn weten sta ik dan niet online. En als dat wel zo is dan wil ik weten hoe je dat uitzet want dat slaat nergens op.

zaterdag 2 mei 2020 om 10:31
Die keer dat ik het echt actief in de gaten hield stond er een half uur online. Op een hele gekke tijd. Toen heb ik overigens niet bericht dit was 2 weken terug ofzo.meisje85 schreef: ↑02-05-2020 10:23Om gewoon maar even antwoord te geven op de vraag: als er staat dat iemand online is, dan betekent dat dat WA geopend is. Als je WA actief afsluit, verdwijnt de online status meteen. Als je iets anders gaat doen op je telefoon zonder WA actief af te sluiten, dan blijft de status online wat langer staan maar verdwijnt na een paar minuten ook. Kortom: als iemand continu online is, dan staat WA als “eerste pagina” open en is diegene dus actief met WA bezig, dat wil dus zeggen: met iemand aan het appen WA-gesprekken aan het doorlezen ofzo. Dat WA op de achtergrond, zoals jij het noemt, blijft draaien terwijl iemand ondertussen zit te forummen zorgt er dus hooguit voor dat iemand een paar minuten langer als online staat dan werkelijk het geval is.
zaterdag 2 mei 2020 om 10:31

zaterdag 2 mei 2020 om 10:51
Klopt. Als je WA status aangeeft "online", dan ben je dus online op WA. Als je zit te forummen heeft dat geen invloed op je WA status.
zaterdag 2 mei 2020 om 10:57
Ik zou je telefoon lekker weg leggen in de nacht. Met zo een blauw scherm naast je hoofd, kankerverwekkende straling en rare gedachten over je ex, ga je natuurlijk nooit eens fijn een nacht doorslapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 2 mei 2020 om 11:03
Is het niet gewoon je onderbuik gevoel wat sowieso niet lekker zit?
Want ik vind dit ook bizar controlerend klinken, maar als je nog meer vage signalen en onderbuikgevoelens hebt kan het idd heel goed betekenen dat er iets niet ok is.
WA is niet altijd betrouwbaar met of je online bent of niet, maar iemand die geen vrienden heeft en altijd vroeg gaat slapen die wel a nachts op wa zit is vreemd. En je laatst gezien wijzigt niet als je alleen op nu.nl zit, daar moet je wel echt WA voor geopend hebben
Want ik vind dit ook bizar controlerend klinken, maar als je nog meer vage signalen en onderbuikgevoelens hebt kan het idd heel goed betekenen dat er iets niet ok is.
WA is niet altijd betrouwbaar met of je online bent of niet, maar iemand die geen vrienden heeft en altijd vroeg gaat slapen die wel a nachts op wa zit is vreemd. En je laatst gezien wijzigt niet als je alleen op nu.nl zit, daar moet je wel echt WA voor geopend hebben

zaterdag 2 mei 2020 om 11:04
Ik heb ook weleens commentaar gehad op dat ik 's nachts online was. Maar ik app ook vaak via mijn laptop overdag, dus dat laat ik gewoon open staan en het lijkt daardoor te komen. Kennelijk maakt dat die status minder betrouwbaar ofzo.
Maar goed, als je zo'n rotverleden hebt gehad qua relaties, dan heeft je vriend er toch gewoon begrip voor als je rustig eens tegen hem vertelt dat dit je opgevallen is en je afvraagt hoe dat komt? Zonder beschuldigingen dan he.
Maar goed, als je zo'n rotverleden hebt gehad qua relaties, dan heeft je vriend er toch gewoon begrip voor als je rustig eens tegen hem vertelt dat dit je opgevallen is en je afvraagt hoe dat komt? Zonder beschuldigingen dan he.

zaterdag 2 mei 2020 om 11:06
Mijn interpretatie van je bericht is als volgt:
Je hebt een vriend en die is 's nachts online terwijl hij tegen jou zegt dat hij gaat slapen. Je wil nu weten of buiten de pot piest.
Dat weten wij niet. Hij kan om heel veel redenen online zijn en het jou niet willen vertellen, wij hebben geen glazen bol.
Wat ik hier wel uit haal is dat jij je vriend niet vertrouwt, want je komt hier om te hengelen of hij liegt. Dat is geen goede basis voor een relatie en hier kun je imo twee kanten mee op:
1. Maak het uit
2. Vertrouw hem
Je hebt een vriend en die is 's nachts online terwijl hij tegen jou zegt dat hij gaat slapen. Je wil nu weten of buiten de pot piest.
Dat weten wij niet. Hij kan om heel veel redenen online zijn en het jou niet willen vertellen, wij hebben geen glazen bol.
Wat ik hier wel uit haal is dat jij je vriend niet vertrouwt, want je komt hier om te hengelen of hij liegt. Dat is geen goede basis voor een relatie en hier kun je imo twee kanten mee op:
1. Maak het uit
2. Vertrouw hem

zaterdag 2 mei 2020 om 11:07
Dan kan het toch gewoon heel goed zijn dat dit weer een droedtoeter is? Ik kan me het begin van de vorige relatie van to nog herinneren van to, en toen was het de meest geweldige man op aarde na een nare ex. Nu blijkt de meest geweldige man op aarde ook een nare ex. Dus de kans dat dit een pareltje is lijkt me nihil
zaterdag 2 mei 2020 om 11:10
Nee. Ik heb me werkelijk nog nooit afgevraagd of hoe of wat met “online “ zijn in watsapp en / of dat iemand liegt hierover.
Ik vind je nogal claimend. Waarom zou iemand een verklaring moeten geven waarom hij, terwijl hij doodmoe zou zijn, wél op watsapp kan zitten ? Wat gaat jou het aan ? Waarom direct van ergste uitgaan.
Fijn zoveel vertrouwen in een relatie.

zaterdag 2 mei 2020 om 11:12
Ja dus dit. Daar ben ik altijd bang voor. Dat ze zich in het begin tof voordoen (mijn ex leek echt eentje met een gouden randje) maar daar bleef binnen no time niks van over. Daardoor ben ik nu veel voorzichtiger geworden met uitspraken als Nou dit is m hoor. Of Maar nu heb ik er me toch eentje. Maar het zou wel ironisch zijn als ik nu degene ben die het kapot maakt om niks.Th∅rdis schreef: ↑02-05-2020 11:07Dan kan het toch gewoon heel goed zijn dat dit weer een droedtoeter is? Ik kan me het begin van de vorige relatie van to nog herinneren van to, en toen was het de meest geweldige man op aarde na een nare ex. Nu blijkt de meest geweldige man op aarde ook een nare ex. Dus de kans dat dit een pareltje is lijkt me nihil