Vraagje Whatsapp status

02-05-2020 09:21 114 berichten
Hai

Als je Whatsapp opent dan staat er hoe laat iemand online is geweest. Betekent dit dat diegene dan echt heeft zitten appen op die tijd of kan het ook zijn dat diegene weliswaar op zijn telefoon zat en Whatsapp op de achtergrond had draaien maar niet met iemand in gesprek was. Ik heb namelijk met iemand dat er de gekste tijden bij staan maar ook dat ik zelf weleens om 2 uur snachts wakker word en er bij de naam online staat. En als ik dan vraag Hey nog wakker? Dan krijg ik een antwoord a la Ik was nog even aan het forummen.

Ik wil even weten of dat kan Voor ik iemand uitmaak voor leugenaar.

*Update 29 juli*
Ik heb alles na dit topic laten rusten. Maar na 2 weken waarin hij ineens nog erger dan normaal de einzelganger ging uithangen heb ik eergister een account gemaakt op Tinder... Ook al snapte ik zelf niet waarom ik daar ging zoeken want hij had altijd een grote mond dat die apps echt beneden zijn stand waren en dat hij niet zat te wachten op hipster meisjes met duckfaces.

Kwartiertje scrollen. Boem. Met die mooie foto die ik vorig jaar tijdens het zwemmen van hem maakte. met een foto zonder bril die stijf staat van de filters. Geen lach rimpel meer te bekennen. Een foto gemaakt tijdens die keer dat hij dagenlang alleen ging hiken zonder me. Want ik kon niet mee want hernia. Een foto die nooit naar mij is gestuurd.

Dikke kans dat dit al even aan de gang is . Maar zijn verweer was nog erger 'ja ik kan hetzelfde zeggen over jou jij zat hier ook' (ja dat klopt maar had als enig doel checken of hij erop zat en ik baalde als een stekker dat ik niet met een fake profiel ben gaan zoeken want dan had ik m mits hij mijn neppe alter ego naar rechts had geswiped eens lekker kunnen uithoren op de chat.) Dus hij vind dat ik geen recht van spreken heb en beweert bij hoog en laag dat die Tinder aangemaakt is op dezelfde dag dat ik m betrapte. Goh waarom geloof ik daar geen ene zak van.

Ik. Ben. Pislink....

Hij beweert met niemand af te hebben gesproken omdat hij geen matches had (mijn reactie Oh dus je hebt wél lopen loeren het was niet om mij zogenaamd te betrappen doei daar ging je laatste geloofwaardigheid het raam uit.)

En het aller ergste. In zijn tekst stond bij trefwoorden 'kink'

Wel godverdomme.
anoniem_6375277a5f3fe wijzigde dit bericht op 29-07-2020 01:18
57.66% gewijzigd
Eggo schreef:
02-05-2020 11:12
Ja dus dit. Daar ben ik altijd bang voor. Dat ze zich in het begin tof voordoen (mijn ex leek echt eentje met een gouden randje) maar daar bleef binnen no time niks van over. Daardoor ben ik nu veel voorzichtiger geworden met uitspraken als Nou dit is m hoor. Of Maar nu heb ik er me toch eentje. Maar het zou wel ironisch zijn als ik nu degene ben die het kapot maakt om niks.
Zijn er bij je ex signalen die je achteraf gemist of genegeerd hebt?

En zijn er nu signalen of onderbuikgevoelens die je half negeert?

Iemand die zegt geen vrienden te hebben vind ik persoonlijk al geen relatiemateriaal bijvoorbeeld. Niet dat iemand 25 bff’s hoeft te hebben, maar sociale contacten zeggen veel over iemand en hoe hij in het leven staat
In een gezonde relatie is dit extreem claimend idd. Maar het kan ook heel goed een uiting zijn van dat er ergens iets niet goed zit.
Asteraceae schreef:
02-05-2020 11:04
Ik heb ook weleens commentaar gehad op dat ik 's nachts online was. Maar ik app ook vaak via mijn laptop overdag, dus dat laat ik gewoon open staan en het lijkt daardoor te komen. Kennelijk maakt dat die status minder betrouwbaar ofzo.

Maar goed, als je zo'n rotverleden hebt gehad qua relaties, dan heeft je vriend er toch gewoon begrip voor als je rustig eens tegen hem vertelt dat dit je opgevallen is en je afvraagt hoe dat komt? Zonder beschuldigingen dan he.
Dit heb ik inderdaad zelf overdag want dan staat ie doorgezet naar mijn laptop.
Th∅rdis schreef:
02-05-2020 11:15
Zijn er bij je ex signalen die je achteraf gemist of genegeerd hebt?

En zijn er nu signalen of onderbuikgevoelens die je half negeert?

Iemand die zegt geen vrienden te hebben vind ik persoonlijk al geen relatiemateriaal bijvoorbeeld. Niet dat iemand 25 bff’s hoeft te hebben, maar sociale contacten zeggen veel over iemand en hoe hij in het leven staat
Tja over dat geen vrienden... Ik heb ze zelf ook niet. Wel wat kennissen van voor de verhuizing maar niemand meer die over de vloer komt. Ben ik dan automatisch geen relatie materiaal? Lastige.

Signalen met ex was dat hij heel stil was geen prater en soms een woede uitbarsting kreeg die hij recht lulde. Zijn huis was een redelijk gevalletje achterstallig onderhoud maar hij had daar een heel zielig verhaal over. Pas later ontdekte ik dat ie gewoon lui was en er geen moer om gaf. En wat nogal dom was ...Ik had destijds zelf een burn out dus onze energie levels matchen in het begin heel goed. Ging pas fout toen ik weer de stuiterbal werd en dingen wilde ondernemen. Toen bleek ie dus een kluizenaar. Huidige vriend is weliswaar net als ik een einzelganger maar wel sociaal in de omgang en een avondje stappen of wat voor mezelf doen is geen enkel probleem. Wat wel lastig is voor mij is dat het een chaoot is die soms 0 besef heeft van tijd en dan van de aardbodem verdwenen lijkt. Dat trek ik vrij slecht. Ik hoef niet op de minuut te weten waar iemand is maar of je mee eet s avonds vind ik wel fijn om te weten. En nu met die corona is het helemaal feest. Hij houdt niet van bellen. Dus moet het over de app en daar ben ik dus weer super slecht in. Dat merk ik ook op het forum ik typ A en mensen lezen er B in. Ik prefereer gesproken communicatie ipv appjes.
Ik wist niet dat mensen dat nog aan hadden staan??? Heb dat al jaren uit.
Th∅rdis schreef:
02-05-2020 11:07
Dan kan het toch gewoon heel goed zijn dat dit weer een droedtoeter is? Ik kan me het begin van de vorige relatie van to nog herinneren van to, en toen was het de meest geweldige man op aarde na een nare ex. Nu blijkt de meest geweldige man op aarde ook een nare ex. Dus de kans dat dit een pareltje is lijkt me nihil
Huh. Maar ik zeg toch ook helemaal dat dat niet zo kan zijn. Ik doelde daarmee te zeggen dat elke idioot er begrip voor heeft dat ze zoiets 'geks' vraagt, gezien haar verleden. En als ie daar dus geen begrip voor zou hebben zegt dat ook genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
02-05-2020 11:07
Dan kan het toch gewoon heel goed zijn dat dit weer een droedtoeter is? Ik kan me het begin van de vorige relatie van to nog herinneren van to, en toen was het de meest geweldige man op aarde na een nare ex. Nu blijkt de meest geweldige man op aarde ook een nare ex. Dus de kans dat dit een pareltje is lijkt me nihil
Het herhaalt zich vaak wel ja..
Voor iedereen een groene tuin
Een relatie starten als je eigen leven niet in balans is is denk ik gewoon link. Als je een burn out hebt, of geen sociale contacten meer hebt of anderszins niet lekker in je vel zit. Dan ligt er nl wel heel veel druk op zo’n relatie, en je ziet het niet helder, zoals wat je beschrijft met die energielevels. Als je zelf alles op de rit hebt en in balans bent zie je veel scherper of de ander ook alles op de rit heeft en in balans is. En dan stel je ook veel duidelijkere eisen aan een partner, Ipv dat je denkt ‘Ah dat komt vanzelf wel goed, iedereen heeft zo z’n issues’.

Ik ben er ook weleens de mist mee ingegaan hoor. Hopeloos verliefd op iemand die gewoon heel veel pech had. Pas daarna kwam ik erachter dat dat niets met pech te maken had maar met houding en instelling en dat alle drama en ellende zelfveroorzaakt was.
Asteraceae schreef:
02-05-2020 11:26
Huh. Maar ik zeg toch ook helemaal dat dat niet zo kan zijn. Ik doelde daarmee te zeggen dat elke idioot er begrip voor heeft dat ze zoiets 'geks' vraagt, gezien haar verleden. En als ie daar dus geen begrip voor zou hebben zegt dat ook genoeg.
Een gezonde man zou juist vrij snel zeggen ‘Joh, balen van je issues, maar die zul je zelf moeten oplossen. Prima dat je het vraagt, maar ik ga niet overdreven transparant zijn vanwege jouw ex’. Dat is veel gezonder dan andermans issues proberen weg te nemen
Th∅rdis schreef:
02-05-2020 11:31
Een gezonde man zou juist vrij snel zeggen ‘Joh, balen van je issues, maar die zul je zelf moeten oplossen. Prima dat je het vraagt, maar ik ga niet overdreven transparant zijn vanwege jouw ex’. Dat is veel gezonder dan andermans issues proberen weg te nemen
Klopt en daarom spreek ik hem niet meteen aan op iets maar doe ik even onderzoek zodat ik dat met maatschappelijk werk kan bespreken. Ik los mijn eigen issues namelijk op. Ik heb vanuit niets in 2 jaar tijd nu een huis en alles financieel inmiddels op de rit. Het enige is dat ik (en dat is waarom ik in eerste instantie maatschappelijk werk nodig had) met rugklachten loop al maanden en dit is gewoon het traject om al dan niet uit te sluiten dat het ook een psychische oorzaak kan hebben. Maar gaandeweg in de gesprekken kwamen de ex files toch wel bovendrijven en hoeveel last ik blijkbaar nog van die scheiding heb. Ook al dacht ik heel stoer Good riddance en weer door.
Ik heb niet alles gelezen maar de status zegt in principe niet veel. Ik ben altijd eerder wakker dan mijn vriend en kijk dan vaak alvast wat op mijn telefoon als ik bij hem slaap. Pasgeleden zag ik dat hij op online stond terwijl hij toch echt naast me lag te slapen en zijn telefoon op het nachtkastje lag (en daar ook al zeker een uur onaangeraakt lag, waarschijnlijk al de hele nacht). Ik denk dat hij in sommige gevallen activiteit van je telefoon oppikt als online zijn (mail die binnenkomt, andere appjes die binnenkomen). Sinds ik dat heb gezien ga ik er eigenlijk gewoon vanuit dat de statussen regelmatig niet kloppen.
Th∅rdis schreef:
02-05-2020 11:31
Uhm. Oké. Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel, maar is goed.
Eggo schreef:
02-05-2020 09:38
Ik heb er mijn reden voor. Kijk ik kan me voorstellen dat je slecht slaapt en even je telefoon checkt en dat daarom die tijd verspringt omdat Whatsapp open stond.

Zo gaat dat bij mij ook. Ik zet mijn telefoon aan om even te forummen en die app stond als eerste open. Tot zover niks geks. Maar diegene staat dan online. Ik klik de app weg en een kwartier later is de status nog steeds online. Volgende ochtend wil ik een berichtje sturen en staat er Laatst Gezien 04:30 Terwijl ik wakker was om 2 uur en diegene om 2230 appt ik ben doodmoe en ga naar bed.

Kortom ik krijg het gevoel dat er word gelogen en pas daarna ben ik er eens op gaan letten. En komt dit bijna elke avond voor. Heb er nog niks over gezegd want dat staat idd beetje obsessief maar ik heb echt een hekel aan leugenaars vandaar.
Ik ben ook heel vaak om 2230 bek en bekaf om vervolgens midden in de nacht om onverklaarbare reden uren wakker te zijn.
Trientje74 schreef:
02-05-2020 14:24
Ik ben ook heel vaak om 2230 bek en bekaf om vervolgens midden in de nacht om onverklaarbare reden uren wakker te zijn.
Ik ook en dan ga ik forummen of de sims doen op mijn telefoon. Ik kan buiten evt mijn vriend niemand verzinnen die er op zit te wachten om regelmatig in het holst van de nacht mee te appen. Juist omdat hij aangeeft geen vrienden te hebben vind ik het apart. Zeker als het lange tijd achter elkaar is. Maar goed dat zal wel paranoia van mijn kant zijn. Zou het iemand zijn die wel een grote kring had dan zou ik het al veel minder vreemd vinden.
Een mens heeft toch ook niet 24/7 zin om te whatsappen? Op een gegeven moment ben je wel uitge-appt en dan zegt hij misschien dat hij moe is.

Ik heb wel een keer meegemaakt dat iemand rond 4 uur / 5 uur regelmatig nog online was en ik vermoedde dat dat ook echt zijn ritme was en dat hij overdag sliep. Vond dat voor een relatie met mij niet heel erg handig. En dat bleek het ook niet te zijn.

Maar dikke kans dat die van jou gewoon even wakker wordt en op zijn telefoon kijkt.
Je kunt méér.
Afbeelding
Moon-Alisa schreef:
02-05-2020 17:53
Een mens heeft toch ook niet 24/7 zin om te whatsappen? Op een gegeven moment ben je wel uitge-appt en dan zegt hij misschien dat hij moe is.

Ik heb wel een keer meegemaakt dat iemand rond 4 uur / 5 uur regelmatig nog online was en ik vermoedde dat dat ook echt zijn ritme was en dat hij overdag sliep. Vond dat voor een relatie met mij niet heel erg handig. En dat bleek het ook niet te zijn.

Maar dikke kans dat die van jou gewoon even wakker wordt en op zijn telefoon kijkt.
Klopt ik app ook niet 24/7 heb echt wel wat beters te doen. Ik vind het gewoon zo'n raar tijdstip. Niet om even je telefoon te checken want dat kan een automatisme zijn maar dat is dus echt langere tijd online is. Heb dit nu 3x gehad. (En er niks van gezegd omdat ik eerst eens wilde weten of daar andere verklaringen voor mogelijk zijn)
Maar blijkbaar zit je dan zelf ook zolang online dus zelf ben je ook raar.
Mss checkt hij jóu ook wel en denkt hij hetzelfde.
Wat dat betreft een perfect match dan, twee raries.
@Egg je stelt een heel normale vraag en wordt hier gelijk beschuldigd.
Volgens mij kun je alleen online zijn als je daadwerkelijk de app hebt geopend, en ik zou me dan ook afvragen met wie hij zit te appen op zo n tijdstip.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
niccifrench schreef:
02-05-2020 20:05
@Egg je stelt een heel normale vraag en wordt hier gelijk beschuldigd.
Volgens mij kun je alleen online zijn als je daadwerkelijk de app hebt geopend, en ik zou me dan ook afvragen met wie hij zit te appen op zo n tijdstip.
Ja er wordt meteen gedaan alsof ik 24 /7 naar zijn status zit te staren. Ik heb nooit wat raars gedacht tot ik snachts zelf vaak wakker werd door ziek kind paar weken terug. En dan zag ik online staan en dacht hetzelfde oh die heeft m even gecheckt. Dan ging ik hier posten in Wakker of even spelletje spelen. Pas toen dit soort toevalstreffers vaker aanhielden ben ik puur uit nieuwsgierigheid eens online gebleven en ondertussen was Better call Saul mijn homeboy en toen zag ik dat het met soms pauzes van een minuutje of 2 echt een half uur lang was. Pas toen kwamen de spoken in mijn hoofd.
@Eggo, hoe is het nu dan? Zou dat ook raar vinden hoor.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Eggo schreef:
02-05-2020 21:52
Ja er wordt meteen gedaan alsof ik 24 /7 naar zijn status zit te staren. Ik heb nooit wat raars gedacht tot ik snachts zelf vaak wakker werd door ziek kind paar weken terug. En dan zag ik online staan en dacht hetzelfde oh die heeft m even gecheckt. Dan ging ik hier posten in Wakker of even spelletje spelen. Pas toen dit soort toevalstreffers vaker aanhielden ben ik puur uit nieuwsgierigheid eens online gebleven en ondertussen was Better call Saul mijn homeboy en toen zag ik dat het met soms pauzes van een minuutje of 2 echt een half uur lang was. Pas toen kwamen de spoken in mijn hoofd.
Kan me dit wel voorstellen, vooral als je eerder bent bedrogen en voor bent gelogen. Het is wel goed om je te realiseren dat die nare ervaring je reactie kan beïnvloeden.
Ik zou er ook vragen door krijgen. Zeker omdat hij geen grote vriendengroep heeft waarbij groepsapp's op de meest rare momenten kunnen ontploffen over niets. Als hij continu online zou zijn, zou het nog anders zijn, dan zou ik aannemen dat w'app nog op z'n laptop aanstaat. Maar juist door het steeds offline/online zou bij mij ook een rode vlag in beeld komen. Dan ben je dus gewoon met de app bezig.
Heeft niets met willen controleren te maken of dat vriend verantwoording verschuldigd is.
Heeft wel te maken met niet begrijpen en wellicht ook wel wat extra achterdocht door eerdere ervaringen.
@pauze dus dat.

Tot het me ging opvallen hield ik me ook niet bezig met zijn status.

De enige groeps apps waar ie inzit zijn niet op Whatsapp maar op telegram vanwege hobby. Als ik m daar op zou zien om dat tijdstip zou ik het lang niet zo raar hebben gevonden want ik zit daar ook in meerdere groepen die dag en nacht doorgaan en ja dan brul je nog weleens wat op gekke tijden. Whatsapp suggereert dus in mijn ogen iemand die dichterbij staat en zijn privé telefoonnummer heeft.
Ik heb alles na dit topic laten rusten. Maar na 2 weken waarin hij ineens nog erger dan normaal de einzelganger ging uithangen heb ik eergister een account gemaakt op Tinder... Ook al snapte ik zelf niet waarom ik daar ging zoeken want hij had altijd een grote mond dat die apps echt beneden zijn stand waren en dat hij niet zat te wachten op hipster meisjes met duckfaces.

Kwartiertje scrollen. Boem. Met die mooie foto die ik vorig jaar tijdens het zwemmen van hem maakte. met een foto zonder bril die stijf staat van de filters. Geen lach rimpel meer te bekennen. Een foto gemaakt tijdens die keer dat hij dagenlang alleen ging hiken zonder me. Want ik kon niet mee want hernia. Een foto die nooit naar mij is gestuurd.

Dikke kans dat dit al even aan de gang is . Maar zijn verweer was nog erger 'ja ik kan hetzelfde zeggen over jou jij zat hier ook' (ja dat klopt maar had als enig doel checken of hij erop zat en ik baalde als een stekker dat ik niet met een fake profiel ben gaan zoeken want dan had ik m mits hij mijn neppe alter ego naar rechts had geswiped eens lekker kunnen uithoren op de chat.) Dus hij vind dat ik geen recht van spreken heb en beweert bij hoog en laag dat die Tinder aangemaakt is op dezelfde dag dat ik m betrapte. Goh waarom geloof ik daar geen ene zak van.

Ik. Ben. Pislink....

Hij beweert met niemand af te hebben gesproken omdat hij geen matches had (mijn reactie Oh dus je hebt wél lopen loeren het was niet om mij zogenaamd te betrappen doei daar ging je laatste geloofwaardigheid het raam uit.)

En het aller ergste. In zijn tekst stond bij trefwoorden 'kink'

Wel godverdomme.
Misschien zat hij daar om te kijken of jij erop zat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven