Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top
donderdag 23 april 2020 om 17:26
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Zwanger!
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Naam | Leeftijd (V/M) | Hoeveelste kindje | Ronde/starten in | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
-April- | 33/36 | 1e | Ronde 5 | 13 november | Missed abortion in ronde 3 |
Schuimblusser | 26/32 | 2e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Miriammm | 30 | 1e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Nijn5 | 35 | 2e | Ronde 2 | 6 juli | ![]() |
RosieinZwitserland | 28 | 1e | Ronde 2 | 21 juni | ![]() |
_Mathilde_ | 35 | 3e | Ronde 5 | 22 september | |
Chayen93 | 27 | 1e | Ronde 2 | 2 juni | ![]() |
-Janna- | 35 | 2e | Ronde 1 | ? | ![]() |
Sophie-3 | 26/31 | 1e | Ronde 2 | ![]() | |
Madeliefje227 | 28/28 | 1e | Ronde 3 | 22 augustus | ![]() |
DEM89 | 31/39 | 2e | Ronde 3 | 27 juli | ![]() |
SueSylvester87 | 31/32 | 1e | Ronde 4 | 10 november | |
Luuntje19419 | 31/27 | 1e | Ronde 3 | ? | |
Helmgras31 | 31/39 | 3e | Ronde 1 | 20 juni | ![]() |
Hybris | 30/31 | 1e | Ronde 4 | 21 september | |
Lem86 | 34/30 | 2e | Ronde 3 | 30 augustus | ![]() |
Juni-86 | 34 | 1e | Ronde 1 | ? |

-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 14:03
Netjes hoor, dit wordt ook mijn doel. Normaal eten om niet onnodig veel aan te komen tijdens de zwangerschap. Het zou voor mij echt huge zijn om bijv 25 kg weg te werken na mijn zwangerschap met mijn huidige gewicht.-Janna- schreef: ↑03-05-2020 13:56
@April: we aten best vaak pizza oid en ik snoep ook best veel. Maar dat is sinds kort wel veranderd: we eten nu volgens advies dat man kreeg van een diëtist. Ik niet met doel om af te vallen, maar wel om simpelweg gezonder te eten en niet onnodig veel aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik zie wel hoe lang ik zo kan eten, vorige zwangerschap heb ik echt lang moeite gehad met 'gewoon' avondeten. Groente kreeg ik bijvoorbeeld echt niet weg. Ik had toen ook veel last van mijn lage bloeddruk en moest heel regelmatig eten. Ik ga dan natuurlijk naar mijn lichaam luisteren en eet dan meer/anders/vaker.
Ik eet nu op een manier dat ik precies hetzelfde blijf wegen, wil niet afvallen. Dus dat zit wel goed!
zondag 3 mei 2020 om 14:13
Lijkt me erg knap, aangezien die website pas een week live staat. Chapeau.
Overigens is mamaworden.nl een commercieel verdienmodel die zich richt op een zeer kwetsbare groep vrouwen. Die ook bij hun huisarts of in het ziekenhuis terecht kunnen.
zondag 3 mei 2020 om 14:16
Maar als je geen gekke dingen doet, kom je echt niet zo veel aan hoor! En je bent het ook zo weer kwijt. Ik kwam vorige keer 17 kg aan (best veel dus) en na de bevalling was mijn lijf heel snel weer normaal. Zonder te lijnen ofzo, ik at gewoon zoals ik eerder ook deed. Niet mega ongezond, maar ook zeker niet heel gezond. Zeker als je borstvoeding wil/kan geven, gaat het hard. Toen ik daarmee stopte, viel ik ook niet meer af-April- schreef: ↑03-05-2020 14:03Netjes hoor, dit wordt ook mijn doel. Normaal eten om niet onnodig veel aan te komen tijdens de zwangerschap. Het zou voor mij echt huge zijn om bijv 25 kg weg te werken na mijn zwangerschap met mijn huidige gewicht.
Ik eet nu op een manier dat ik precies hetzelfde blijf wegen, wil niet afvallen. Dus dat zit wel goed!

Je merkt het ook wel als je te weinig binnenkrijgt tijdens je zwangerschap. Tijdens controles moet je ook wegen, dus je merkt vanzelf als je wat meer of anders moet eten omdat je toch afvalt. Want een baby maken kost echt wel energie

Wat ik deze keer wil voorkomen is dat ik dingen eet met het idee dat het nu toch niet uitmaakt omdat ik toch dik word. Ik wil proberen gezond die zwangerschap door te komen. Maar als dat niet lukt door misselijkheid of veranderde eetlust, dan is dat ook maar zo. Het gaat om een korte periode en daarna kan ik zo gezond doen als ik wil.
zondag 3 mei 2020 om 15:04
Nee joh! Ik vind het juist leuk om te lezen hoe andere daar tegenaan kijken. Je komt heel nuchter over en dat is heel goed denk ik. Als je je constant druk maakt over wat je wel/niet eet, daar wordt niemand gelukkig van.
Ik ben nogal een control freak en was al bijna een 9-maanden-schema aan het schrijven zodat ik wel zeker weet dat ik alles binnen krijg wat ik binnen zou moeten krijgen.. maar dat laat ik toch maar achterwege

zondag 3 mei 2020 om 15:09
Haha, dat is toch geen geratel! En anders is het nuttig geratel

Ik had bij de eerste wel cravings zoals pindakaas. Dan nam ik zo nu en dan een lepel en was ik/baby weer blij, de hele pot leegvreten is dan weer niet de bedoeling

Ieder lijf reageert anders en ook bij elke zwangerschap, bij mij dan. Bij de eerste viel ik af door weinig eetlust en kwam dat de laatste 6 maand weer aan. Bij de tweede was de eetlust normaal en ging het geleidelijk. Geloof dat het maar 1 kilo scheelde. Sowieso is het ook voor jezelf fijn om gezond te eten of je nu zwanger bent of niet. Ik voel me in ieder geval fitter dan. De illusie dat ik er sneller zwanger door word als ik alles rigoureus aanpas ben ik (gelukkig?) wel verloren.
April Ik vind dat wel pittig om te lezen. Maak je je zorgen of sta je er relaxt in? Het klinkt als het laatste. Natuurlijk hoop ik dat het niet aan de orde is!!
Spannend hoor Dem89! Het kan hè, het kan!
Hahaha Schuimblusser! Heerlijk, die instelling! Ik wou dat ik er destijds zo relaxt instond.
Knap hoor Miriam. Nu ben ik wel benieuwd naar de 5 procent. Is dat zuivel? toch ook vlees? Een vriendin van me is 100 procent veganistisch en slikt vitamine B tabletten ter aanvulling. Bij een zwangerschap wordt sowieso je bloed geprikt om alle waardes te controleren, maar snap dat je dat voor wil zijn.
Hier is de nuvaring er al uit, omdat ik eigenlijk de hormonen al weer zat was. Gebruik net als Janna de Mijn Kalender app. Erg prettig vind ik die. Hij klopt natuurlijk nu van geen kanten omdat mijn lichaam nu weer op gang moet komen. Dan heb ik tenminste de cyclus op orde als we gaan starten en tot die tijd liggen de condooms klaar

zondag 3 mei 2020 om 15:39
Oh wat een reacties op die website
Naast dat dit platform inderdaad gepromoot wordt door een bekende vlogger zit er ook iemand achter die wel een medische achtergrond heeft. Maar verder: ieder z'n ding en raad ik niemand aan enkel te vertrouwen op de informatie op de website, zeker niet indien je medische hulp nodig hebt.
Zo, hoe is het verder met iedereen? Hoe is het met de starters van 1 mei?
Leuk om te lezen hoe jullie omgaan met voeding. Ik doe niks speciaals eigenlijk, naast (proberen) gezond te eten, foliumzuur slikken en regelmatig te bewegen.

Naast dat dit platform inderdaad gepromoot wordt door een bekende vlogger zit er ook iemand achter die wel een medische achtergrond heeft. Maar verder: ieder z'n ding en raad ik niemand aan enkel te vertrouwen op de informatie op de website, zeker niet indien je medische hulp nodig hebt.
Leuk om te lezen hoe jullie omgaan met voeding. Ik doe niks speciaals eigenlijk, naast (proberen) gezond te eten, foliumzuur slikken en regelmatig te bewegen.
zondag 3 mei 2020 om 15:44
Echt hè. Het zit blijkbaar diep. Chill echt, ieder z'n ding. Ik doe ook niets speciaals, dus geen behoefte aan die website. Als iemand dat wel heeft: prima.Sophie-3 schreef: ↑03-05-2020 15:39Oh wat een reacties op die website![]()
zondag 3 mei 2020 om 15:53
@Dem89: veel succes, we blijven doorduimennnnn!!!!!!
Hier nu op dag 29 en 4,5 weken gestopt met de pil. Nu 4 dagen bruinverlies, maar geen voortzetting naar menstruatie toe.
Verder last van; lichte buikkrampen, misselijk, vermoeidheid, hongergevoel vroeg in de ochtend en voor het slapen gaan. Vanmorgen een test gedaan, deze was helaas negatief
!
Kortom: word voor mijn gevoel echt in de zeik genomen (haha)!
Mijn vriend maakt zich ook een beetje zorgen en heb afgelopen dagen van velen uit mijn omgeving te horen gekregen dat ik er niet best uitzie.
Geen idee wanneer mijn NOD zou zijn, maar dat is natuurlijk logisch als je pas gestopt bent!
Hoe staat het bij de rest?
Edit: sorry dat ik als een zeur overkom... is niet mijn bedoeling.
Hier nu op dag 29 en 4,5 weken gestopt met de pil. Nu 4 dagen bruinverlies, maar geen voortzetting naar menstruatie toe.
Verder last van; lichte buikkrampen, misselijk, vermoeidheid, hongergevoel vroeg in de ochtend en voor het slapen gaan. Vanmorgen een test gedaan, deze was helaas negatief

Kortom: word voor mijn gevoel echt in de zeik genomen (haha)!
Mijn vriend maakt zich ook een beetje zorgen en heb afgelopen dagen van velen uit mijn omgeving te horen gekregen dat ik er niet best uitzie.
Geen idee wanneer mijn NOD zou zijn, maar dat is natuurlijk logisch als je pas gestopt bent!
chayen93 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 20:16
9.10% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 16:09
Nee hoor, hoezo gezeur? Dit hoort erbij hoor, geen zorgen! Daarom schrijven we mee in dit topicChayen93 schreef: ↑03-05-2020 15:53@Dem89: veel succes, we blijven doorduimennnnn!!!!!!
Verder last van; lichte buikkrampen, misselijk, vermoeidheid, hongergevoel vroeg in de ochtend en voor het slapen gaan. Kortom: word voor mijn gevoel echt in de zeik genomen (haha)!

zondag 3 mei 2020 om 16:52
Ik reageer even kort op het plantaardig eten. Vandaag opgepast op kinderen van mijn vriendin en ik was al moe na een drukke werkweek 
Ik noem het 95% omdat ik soms wel producten eet waar wat ei in verwerkt zit. Bijvoorbeeld koekjes met ei of een vleesvervanger met ei erin. Liefst zou ik dat vermijden, maar het is vooral uit gemakzucht naar mezelf én naar anderen dat ik dat soms wel eet.
Vlees, vis en melk komt er echt niet in bij mij.
Mijn eiwitten haal ik uit vanalles! Zeker kikkererwten, linzen en noten zijn een goede bron. Vetten uit bijvoorbeeld avocado, noten. Moet zeggen dat ik niet eens alles echt scherp heb momenteel. Ik eet nu bijna 2 jaar zo en kijk steeds waar mijn lijf het beste op reageert. Ben ook 20 kg afgevallen (daar had ik ruimte voor) dus die is mooi mee genomen
Borstvoeding : weet ik nog niet! Het gaat vrouwen in mijn familie vaak niet zo goed af. Ook lijkt het me heel fijn om de voedingen wat meer met man te kunnen delen. Hij doet het beter op weinig slaap dan ik
Hebben jullie al een gevoel hierbij?
@Chayen wat een vage klachten heb je! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat blijken te zijn.

Ik noem het 95% omdat ik soms wel producten eet waar wat ei in verwerkt zit. Bijvoorbeeld koekjes met ei of een vleesvervanger met ei erin. Liefst zou ik dat vermijden, maar het is vooral uit gemakzucht naar mezelf én naar anderen dat ik dat soms wel eet.
Vlees, vis en melk komt er echt niet in bij mij.
Mijn eiwitten haal ik uit vanalles! Zeker kikkererwten, linzen en noten zijn een goede bron. Vetten uit bijvoorbeeld avocado, noten. Moet zeggen dat ik niet eens alles echt scherp heb momenteel. Ik eet nu bijna 2 jaar zo en kijk steeds waar mijn lijf het beste op reageert. Ben ook 20 kg afgevallen (daar had ik ruimte voor) dus die is mooi mee genomen

Borstvoeding : weet ik nog niet! Het gaat vrouwen in mijn familie vaak niet zo goed af. Ook lijkt het me heel fijn om de voedingen wat meer met man te kunnen delen. Hij doet het beter op weinig slaap dan ik

Hebben jullie al een gevoel hierbij?
@Chayen wat een vage klachten heb je! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat blijken te zijn.
zondag 3 mei 2020 om 17:11
Ik had voor m’n zwangerschap een hele regelmatige cyclus van rond de 30 dagen.
Ik wil bij een tweede weer bv geven. Bij de eerste is dit wel echt een strijd geweest. Hoewel ik nu nog steeds 1 keer per dag kolf. Ik ben na paar maanden fulltime gaan kolven omdat m’n dochter niet goed kon aanhappen en ik steeds moest aanvullen met flesje met gekolfde melk. Het vroeg heel veel doorzettingsvermogen, energie en wilskracht. Ik hoor toch van veel bekenden dat het niet makkelijk is gegaan. Je hebt geluk als het wel in een keer goed gaat. Ik wilde het heel graag, maar live voeden is veel fijner dan kolven natuurlijk. Het is dat mijn productie heel erg goed was, dat motiveerde om door te gaan. Ik denk dat je sowieso geen bv moet geven als je je er niet fijn bij voelt of het niet bij je past.
Kinderen worden ook prima groot met kunstvoeding.
Ik wil bij een tweede weer bv geven. Bij de eerste is dit wel echt een strijd geweest. Hoewel ik nu nog steeds 1 keer per dag kolf. Ik ben na paar maanden fulltime gaan kolven omdat m’n dochter niet goed kon aanhappen en ik steeds moest aanvullen met flesje met gekolfde melk. Het vroeg heel veel doorzettingsvermogen, energie en wilskracht. Ik hoor toch van veel bekenden dat het niet makkelijk is gegaan. Je hebt geluk als het wel in een keer goed gaat. Ik wilde het heel graag, maar live voeden is veel fijner dan kolven natuurlijk. Het is dat mijn productie heel erg goed was, dat motiveerde om door te gaan. Ik denk dat je sowieso geen bv moet geven als je je er niet fijn bij voelt of het niet bij je past.

zondag 3 mei 2020 om 18:26
Even wat uitgebreider reageren op de anderen vanaf de laptop:
@Mathilde, Miriam en Dem: Sorry, vergat in de edit er ook bij te zetten dat ik vanmorgen mijn eerste test heb gedaan (hoort chaotisch zijn er ook bij, haha?). De strip kon (helaas) niet witter!
Dus denk later deze week nog een keer testen? Daarom mijn gezeur over die vage klachten hier gepost! Maar begrijp goed dat jullie hier voor nu ook niets mee kunnen...
Nu nog even apart:
@Mathilde: spannend dat de Nuvaring er nu uit is. Hopen dat je lichaam snel in ritme komt!
@Miriam: knap zeg, van het plantaardig eten! Heb je voor je gevoel ook meer energie dan voorheen en krijg je ook voldoende ijzer binnen etc.?
@Dem: Hoe voel jij je nu?
@Janna: ik vind ook dat je heel relaxt overkomt, knap hoor! Denk dat dat ook de beste manier is?!
@April: ook knap van jou hoe je erin staat en dat je je comfortabel voelt in een ziekenhuis setting. Positief ook om te horen dat er behandelingen mogelijk zijn voor het aanstaande kindje
!
Ik heb zelf nog niet nagedacht over borstvoeding geven...!
Laatste wat ik kwijt wil: vind het een enorme prettige groep waar wij mee schrijven!
@Mathilde, Miriam en Dem: Sorry, vergat in de edit er ook bij te zetten dat ik vanmorgen mijn eerste test heb gedaan (hoort chaotisch zijn er ook bij, haha?). De strip kon (helaas) niet witter!

Dus denk later deze week nog een keer testen? Daarom mijn gezeur over die vage klachten hier gepost! Maar begrijp goed dat jullie hier voor nu ook niets mee kunnen...
Nu nog even apart:
@Mathilde: spannend dat de Nuvaring er nu uit is. Hopen dat je lichaam snel in ritme komt!
@Miriam: knap zeg, van het plantaardig eten! Heb je voor je gevoel ook meer energie dan voorheen en krijg je ook voldoende ijzer binnen etc.?
@Dem: Hoe voel jij je nu?
@Janna: ik vind ook dat je heel relaxt overkomt, knap hoor! Denk dat dat ook de beste manier is?!
@April: ook knap van jou hoe je erin staat en dat je je comfortabel voelt in een ziekenhuis setting. Positief ook om te horen dat er behandelingen mogelijk zijn voor het aanstaande kindje

Ik heb zelf nog niet nagedacht over borstvoeding geven...!
Laatste wat ik kwijt wil: vind het een enorme prettige groep waar wij mee schrijven!

zondag 3 mei 2020 om 22:29
Lijkt me intensief Miriam om zo te eten, maar na een tijdje wordt dat vast wel steeds makkelijker. Heb je daar voor gekozen uit milieuoverwegingen of meer voor je eigen lijf?
Hoe staat het met je testplannen DEM?
Ik heb onze dochter een half jaar volledig borstvoeding gegeven, daarna begonnen met afbouwen. Dat ging eigenlijk direct vanaf het begin heel soepel dus wil dat bij een tweede ook wel weer gaan proberen, hoewel ik weet dat het natuurlijk geen garantie is. En het zorgde er denk ik (mede) voor dat ik de tien kilo van de zwangerschap een maand ofzo na de bevalling alweer kwijt was. Maar toen ik uiteindelijk helemaal met borstvoeding stopte kwam er weer een paar kilo bij helaas.
Hoe staat het met je testplannen DEM?
Ik heb onze dochter een half jaar volledig borstvoeding gegeven, daarna begonnen met afbouwen. Dat ging eigenlijk direct vanaf het begin heel soepel dus wil dat bij een tweede ook wel weer gaan proberen, hoewel ik weet dat het natuurlijk geen garantie is. En het zorgde er denk ik (mede) voor dat ik de tien kilo van de zwangerschap een maand ofzo na de bevalling alweer kwijt was. Maar toen ik uiteindelijk helemaal met borstvoeding stopte kwam er weer een paar kilo bij helaas.

maandag 4 mei 2020 om 09:43
@Chayen fijn dat het nog werkt
Nu heb je je start punt 
Borstvoeding lijkt mij fijn om te doen maar ben benieuwd of het lukt. Hier krijg je standaard 3 consulten met een bv consulent dus dat lijkt mij wel fijn.
Ik maak mij ook wel druk over het aankomen op dit moment heb ik nog wat overgewicht en door gezond eten probeer ik dat kwijt te raken. Misschien wel goed om een keer met een diëtiste te praten als ik zwanger ben.
Mijn NOD is 18 mei wat betekend dat mijn ovulatie ergens dit weekend/ begin deze week zou moeten zijn

Borstvoeding lijkt mij fijn om te doen maar ben benieuwd of het lukt. Hier krijg je standaard 3 consulten met een bv consulent dus dat lijkt mij wel fijn.
Ik maak mij ook wel druk over het aankomen op dit moment heb ik nog wat overgewicht en door gezond eten probeer ik dat kwijt te raken. Misschien wel goed om een keer met een diëtiste te praten als ik zwanger ben.
Mijn NOD is 18 mei wat betekend dat mijn ovulatie ergens dit weekend/ begin deze week zou moeten zijn