Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste

Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Hee allemaal, is er nog plek in dit topic? Mijn vriend en ik willen voor een eerste kindje gaan deze maand en schrijf graag mee.
Maar snap het als het vol is!
Alle zwangeren (volgens mij drie nu!): van harte gefeliciteerd!
Het blijft bij mij bij een beetje oud bloedverlies sinds vrijdag. Dit heb ik normaal nooit. Vrijdag was het iets roze alleen in de ochtend daarna niks meer gezien. Vandaag een beetje bruinig alleen bij het afvegen. Toch heel gek heb dit normaal nooit. Afwachten hoe het morgen is :-?

Gefeliciteerd jinger!!
Hie is het nu Nb1990? Klinkt alsof het toch nog zou kunnen. Een testje wagen?
Zebrastrepen schreef:
03-05-2020 08:53
Hie is het nu Nb1990? Klinkt alsof het toch nog zou kunnen. Een testje wagen?
Net op de wc nog steeds hetzelfde. Twijfel als ik een test ga doen. Het voelt wel alsof ik ongesteld moet worden. Maar dit herken ik niet vandaar dat ik gewoon begin te twijfelen. Normaal heb ik dit wel maar een paar een later barst het wel los zeg maar.
Als je test, zou ik je aanraden met ochtendurine te testen. Dat is het meest geconcentreerd en geeft dus het snelst een positieve uitslag als je zwanger bent.

En wat DaSilva eerder al postte: als je pril zwanger bent voelt dat ook alsof je ongesteld wordt (kramp etc). Wat een mindfuck eigenlijk he!
DaSilva86 schreef:
02-05-2020 19:44
Jinger hoe reageerde je vent? :-D
Verrast en heel voorzichtig. Hij heeft meer bevestiging nodig door een dikker streepje. En dat snap ik wel, voor mij is het ook nog wat onwerkelijk ;-D
ambracia schreef:
02-05-2020 20:05
Wow Jinger dat is echt geweldig, gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Vooral een onwerkelijk gevoel overheerst haha. Gisteravond wel wat steken en opgeblazen gevoel. Maar voor zover ik lees kan dat. Verder voel ik nog niets.
Jammer Apennootje! Nu lopen we wel gelijk op ong!
Gefeliciteerd, Jinger! Fijne tijd gewenst met weinig kwaaltjes!
DaSilva, voel jij je goed?
Sustainability, welkom! Spannend!
Nb, wat een gedoe die onzekerheid he?
Wauw Jinger dat is snel gegaan, gefeliciteerd :blob: kan wel begrijpen dat jullie het nog even moeten laten bezinken.

Nb1990 nog steeds spannend dus! Ga je morgen testen? Klinkt op zich wel veelbelovend, zo afwijkend van je normale cyclus.

Ik verwacht m'n ovulatie halverwege deze week. Dus we gaan het gezellig maken komende dagen en dan weer twee weken wachten. Ben benieuwd!
@zebrastrepen@peer_92
Ik twijfel enorm als ik wel of geen test ga doen. Omdat ik me echt voel alsof ik ongesteld moet worden. Als ik wel ongesteld moet worden hoop ik dat het snel doorzet vind deze mindfuck echt niks.
@peer_92 is het dan jou eerste ronde?
@sillenelle ja die mindfuck vind ik maar niks hoor. Duidelijkheid zou prettiger zijn. Wanneer heb jij ongeveer je ovulatie?
Nb1990 je zit op/voorbij NOD toch? Dan zou ik gewoon testen morgenochtend, dan heb je duidelijkheid en weet je waar je aan toe bent. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Sillenelle dankje! Wat leuk om mee te schrijven. Ik zal mijzelf ook nog even voorstellen, ik ben 29 jaar, mijn vriend en ik zijn al ongeveer een jaar aan het praten over onze kinderwens, en deze maand zijn we/gaan we beginnen... Het is voor ons allebei voor het eerst dus best wel spannend, niet zozeer het kindje maar meer of het wel lukt, en als het lukt, hoe het met werk zal gaan, etc... Ik heb nog niet helemaal helder hoe mijn cyclus is, die lijkt wat langer dan gemiddeld, dus hoop dat eerst beter te ontdekken!

Nb1990 Wat lastig zo! Mocht het je helpen, mijn beste vriendin testte tijdens haar eerste zwangerschap ook positief terwijl ze zich voelde alsof ze echt bijna ongesteld ging worden...
Nb1990, spannend! Ik zou inderdaad ook testen morgen ochtend. Dan weet je misschien waar je aan toe bent. 😊 ik ben erg benieuwd!

Welkom Sustainability!
Spannend hoor nb1990. Ik vind het eigenlijk wel goed klinken, heel licht bloedverlies, lichtroze en bruinig... zou mij niet verbazen als jij gewoon positief gaat testen!!

Leuk dat je meeschrijft sustainability. Heb je hiervoor de pil geslikt?

Mijn ongesteldheid zit er inmiddels bijna op wat betekent dat we over korte tijd echt kunnen gaan proberen. Zo spannend. Wat ik wel echt jammer vind is dat mijn conditie er waarschijnlijk weer aan gaat tijdens de zwangerschap. Ik ben best wel sportief en heb nu echt een goede conditie, kan met gemak 10 km hardlopen en flink wat krachttraining doen, en dan het idee dat ik na de zwangerschap weer vanaf 0 kan beginnen... dat staat me minder aan. Uberhaupt de vraag of ik ooit nog puf heb om te sporten met drie kids... Nou ja het hoort er natuurlijk wel bij. Door sporten tijdens de zwangerschap is de vorige keren niet echt gelukt vanwege de misselijkheid aan het begin, en toen die eenmaal weg was, was ik al 16 weken zwanger ofzo en had ik al zo lang stil gezeten dat het ook niet echt zinvol was om weer te beginnen. Tot zover even een klaagmomentje haha. Verder natuurlijk veel zin in.
Ja, die conditie! Ik was vooral een couchpotato die eerste vermoeiende, misselijke maanden..
Maar na de derde veel gesport en natuurlijk eindeloos heen en weer fietsen naar scholen, werk, sport van de kinderen, zwembad op zondag en de supermarkt. Genoeg mogelijkheden om weer fit te worden :lol:
Ik heb 12 en 14 mei afspraken staan met de donor, het gaat toch echt gebeuren :rolling:
(data obv vorige maand)
Jinger gefeliciteerd!
NB spannend hoor, ben benieuwd. Ga je vandaag testen?
Welkom Sustainability
Dat is al over 2 weken Sillenelle, spannend...

Ik heb net ook getest en die was negatief dus dat is voor mij positief... nu die ongesteldheid nog even afwachten dan kan ik weer wat gaan doen ;-)
Hoi allemaal,

mag ik ook nog meeschrijven?
Ik ben 25 jaar en mijn vriend en ik gaan voor ons eerste kindje. We hebben eerder 1 miskraam gehad met 7,5 week en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap in november, waarna ik ben geopereerd en er 1 eileider is weggehaald. Al met al heel spannend en kan dus wel wat afleiding gebruiken. Mijn NOD is rond 8 mei.

Groetjes IWI
Ik ben vanmorgen mijn bed uit gebeld om te werken. Krijg wel meer last van buikpijn en rugpijn dus even afwachten als het vanavond toch eens op komt zetten.
NB1990 spannend hoor al die symptomen :) Gelukkig wel afleiding van je werk vandaag.

Welkom IWI! Tjeetje zeg een miskraam en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :( pittig hoor.

Fijn dat de test eindelijk wit is Andijviestamppot! Veel succes deze cyclus :-D

Dat is al lekker snel Sillenelle! Is het eerst nog verder overleggen of al tijd om te insemineren?

Ambracia het verlies van conditie viel mij de vorige keer ook zwaar. Die was al niet super maar het heeft wel lang geduurd voor ik weer lekker fit was. Veel succes deze cyclus :)

Ik heb niet zo veel te melden :-? Ik voel weinig op een slecht humeur en nesteldrang na. Ik zit wat sneller vol van eten. Kan niet wachten tot het de eerste echo is. Dan weet ik pas echt zeker dat ik zwanger ben.
Welkom Sustainability en IWI

@Nb1990, ik ben benieuwd. Ik hoop uiteraard dat het positief voor je uitpakt. Ik voel nu ook al 2 dagen alleen maar symptomen van ongesteldheid. Maar die heb ik nooit en ik lees dat het hetzelfde gevoel is als dat de baarmoeder ruimte aan het maken is. Ik vind het knap dat je het testen uitstelt, jij zal je lichaam tenslotte het beste kennen.

@ambracia, het is geen gegeven dat een volgende zwangerschap hetzelfde gaat verlopen toch? Ik hoop dat het beter gaat en je gewoon lekker kunt doortrainen. Maar ik snap dat je daar mee bezig bent.

Spannend @Sillenelle, ik hoop dat het flink raak gaat zijn ;)

@DaSilva86 ik zit ook snel vol.. eet niet heel veel nu. Ook een licht misselijk gevoel steeds wat niet echt door zet naar iets ergers. Gister heel vroeg gaan slapen, was enorm aan t rommelen in mijn buik, flink opgezet ook.
Heb vanochtend trouwens opnieuw getest, streep is duidelijker maar niet enorm. Merk dat vriend enthousiaster wordt omdat hij vanochtend zowaar met 2 namen aan kwam zetten :lol: Ik hoop maar dat het goed gaat.
Dank jullie! IWI ook welkom! Wat een heftige dingen heb je meegemaakt al. Heel veel geluk gewenst bij deze nieuwe poging/ronde!

ambracia Ik heb vroeger de pil geslikt en had tot april een spiraaltje. Hiermee werd ik eigenlijk nauwelijks ongesteld, en wat er voor moest doorgaan was soms wel, maar soms ook niet regelmatig. Ben dus best gespannen over of het nu goed op gang komt. Wat je schrijft over sporten herken ik ook wel. Ben heel bang dat ik alles ga moeten opgeven (en sport is voor mij juist een uitlaatklep, sport nu 4x per week). Maar jij hebt dus al twee kindjes en kunt nog makkelijk 10 km rennen? Dat klinkt wel hoopgevend :)

Sillenelle Spannend! Dat is al bijna!

Jinger Wat leuk om al met namen bezig te zijn. Ik denk daar bijna wekelijks wel aan (komt ook door allemaal baby's in omgeving!) maar nooit echt serieus... Ik zou niet verbaasd zijn als mijn mooie-namen-lijstje tijdens een zwangerschap helemaal anders werd haha.
anoniem_397643 wijzigde dit bericht op 04-05-2020 12:46
Reden: typo
0.62% gewijzigd
Jinger6 schreef:
04-05-2020 11:14
@ambracia, het is geen gegeven dat een volgende zwangerschap hetzelfde gaat verlopen toch? Ik hoop dat het beter gaat en je gewoon lekker kunt doortrainen. Maar ik snap dat je daar mee bezig bent.
Nee, geen gegeven.. maar mijn vorige twee zwangerschappen verliepen wel ongeveer hetzelfde dus ik denk toch dat deze ook ongeveer zo zal gaan... blijkbaar reageert mijn lichaam toch best heftig op de hormonen dus ik vrees dat dat nu ook zo zal zijn. Maar we zullen zien :) Als het mag lukken natuurlijk!!
Sustainability schreef:
04-05-2020 12:46
ambracia Ik heb vroeger de pil geslikt en had tot april een spiraaltje. Hiermee werd ik eigenlijk nauwelijks ongesteld, en wat er voor moest doorgaan was soms wel, maar soms ook niet regelmatig. Ben dus best gespannen over of het nu goed op gang komt. Wat je schrijft over sporten herken ik ook wel. Ben heel bang dat ik alles ga moeten opgeven (en sport is voor mij juist een uitlaatklep, sport nu 4x per week). Maar jij hebt dus al twee kindjes en kunt nog makkelijk 10 km rennen? Dat klinkt wel hoopgevend :)

Jinger Wat leuk om al met namen bezig te zijn. Ik denk daar bijna wekelijks wel aan (komt ook door allemaal baby's in omgeving!) maar nooit echt serieus... Ik zou niet verbaasd zijn als mijn mooie-namen-lijstje tijdens een zwangerschap helemaal anders werd haha.
Oh ja een spiraaltje, dat lijkt me ook fijn ja! Ben dan inderdaad wel benieuwd wanneer je menstruatie nu op gang komt! Hopelijk duurt het niet te lang iig... Ja dat sporten.. ik sport nu ook 4 keer per week, ik vind het ook fijn om zo veel te kunnen sporten. Ik beweeg toch stukken minder voor mijn gevoel nu we zoveel thuis zitten. Haha, er is zeker nog hoop dus... maar mijn kinderen zijn wel al 4 en 6. Ik moet eerlijk zeggen dat toen ze heel klein waren (zeg maar tot 2 jaar) ik veel minder energie had om te sporten. Je bent dan zoveel intensiever met ze bezig en die van mij sliepen ook niet zo goed, en als je gewoon moe bent dan sport het ook niet echt lekker. Maar de laatste twee jaar ben ik aardig goed bezig ja! Dus voor mijn gevoel moet ik het sporten wel weer zo'n beetje 3 jaar on hold zetten als ik zwanger word.. al krijg ik nu misschien wel een hele goede slaper! :hyper: en kan ik veel eerder beginnen.

En herkenbaar wat je schrijft over namen... ik vind ook heel veel namen mooi en leuk (of juist niet) maar als het dan voor je eigen kind is, is het ineens toch allemaal een stuk moeilijker!
Hieperdepiep hoera!!! Gefeliciteerd Jinger. Wat fijn!

@NB klinkt toch wrl goed... heb je nog meer symptonen?

Welkom aan de andere nieuwe leden.
Kan alleen NOD niet zien van anderen?
Mijn aankomende denk 23 mei.

Vandaag bij VK geweest. Baarmoeder is schoon. Ik denk aankomende eisprong te voelen. Zij zei ook te zien dat een dezer dagen eraan komt.
Dus ik zal die man van mij eens aan zn jasje trekken...

Aan de andere moeders: wat waren jullie eerste symptonen? Die van mij waren echt heel heel vaag en afwijkend dan normaal.
Levendig dromen, mega rommelige darmen. Geen zin meer in drank en sigaretten en tja overvloed aan afscheiding. Sorry voor de details!

Ik merk nu ik miskraam heb grhad dat ik echt heel graag weer kindje wil.

Leuk om elkaar zo te volgen.
Welkom nieuwe dames!

@ Taktak Fijn dat de VK bevestigd heeft dat je baarmoeder schoon is en dat de volgende eisprong waarschijnlijk in aantocht is. Lijkt me wel heel fijn om te horen dat het weer de goede kant op gaat.

Grappig dat jullie over namen beginnen! Ik werk met (heel veel) kinderen, dus ik heb vaak al een associatie bij een naam. De namen die ik dan wel leuk vind schrijf ik al jaren op. Laatst een keer mijn vriend dat lijstje laten zien, schrijft hij ze een voor een af! o_o Maar zelf kon hij geen leuke namen bedenken. Dat wordt nog wat!

Misschien een beetje TMI, maar vanochtend was hier voor het eerst rekbaar, draderig slijm, dus ik hoop op ovulatie. Heb helaas nog geen idee van de regelmaat van mijn cyclus. Gisteren zijn we actief geweest, dus als dit het is, dan waren we er waarschijnlijk wel op tijd bij.
Taktak Dank! Ik wist mijn NOD nog niet, maar ben vanmorgen ongesteld geworden, dus nu weet ik het... 5 juni volgende kans!

ambracia Zeker aanrader! Echt jarenlang van geprofiteerd, om maar zo te zeggen. Je vergeet nooit iets, en ik wilde graag mijn eigen cyclus houden, want toen ik met de pil stopte ben ik 1 à 1.5 jaar niet ongesteld geweest.

Hoopvol dat je na de eerste tropenjaren het sporten weer lekker hebt opgepakt :hyper: Wie weet krijg je wel een goede slaper idd, of je kindje wordt een goede slaper, omdat je een ervaren mama bent! Voor mijn vriend is sport ook heel belangrijk, dus we hebben het er al vaak over gehad om elkaar te steunen als er een kleine is haha. Zo van, dan mag jij en dan mag ik... Zal echt iets zijn wat ik 9 maanden of langer ga missen, zoals anderen roken of alcohol missen ;)

Grand_allegro spannend! Ik las dat jullie je reis hebben moeten annuleren, gek om het dan zo terug te zien lijkt me: reis geannuleerd, gestopt met de pil, ziekenhuisconsult gehad en op voor een kindje... Voelen jullie je er klaar voor?
@ Grand_allegro zou zo maar kunnen he, spannend hoor. Lekker doorgaan met die actie ;)

Ik sla al jaren namen op die ik tegenkom en leuk vind. Zonder er dan verder over na te denken, zodat ik op dit moment dan die lijst weer zou zien en kon kijken of ik het nog steeds wat vind. Als ik nu dus kijk denk ik.. hmm nee :lol: Er is maar 1 meisjesnaam die ik al jaren leuk vind, die ook voorkomt in mijn dromen. Dus wellicht is die keuze snel gemaakt.

Ik heb overigens eindelijk een test waarbij ik blij durf te zijn :heart:
https://www.mupload.nl/img/emcp5kf.jpg
Morgen hopelijk een afspraak maken voor een echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven