Afstand doen van kat
zaterdag 2 mei 2020 om 11:58
Lieve Mensen,
Ten eerste wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle lieve reacties, ervaringen en meedenken
Daar heb ik enorm veel steun aan gehad en ik voel mij daardoor veel zekerder over mijn besluit.
Ik heb een paar dagen geleden besloten om mijn jongste kat Eli naar een hele goede opvang te brengen waar hij net zolang kan blijven totdat het perfecte nieuwe huis voor hem is gevonden. Die mevrouw woont met 7 katten op een hele mooie boot en Eli wordt nummer 8 en dan zit het vol. Het is 1 van de beste vriendinnen van mijn beste vriendin en ze heeft een hart van goud en haar leven draait om het zorgen voor de katten en het vinden van een nieuw huisje. En ze gaat mij op de hoogte houden hoe het met hem gaat. Als hij daar een tijdje zit en gewend is wil ik haar vragen of ik hem een keer mag bezoeken. Het doet mij pijn, maar ik heb vertrouwen dat hij in goede handen is en dat het goed komt met Eli.
Veel lieve katten groetjes Anna.
Ten eerste wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle lieve reacties, ervaringen en meedenken
Daar heb ik enorm veel steun aan gehad en ik voel mij daardoor veel zekerder over mijn besluit.
Ik heb een paar dagen geleden besloten om mijn jongste kat Eli naar een hele goede opvang te brengen waar hij net zolang kan blijven totdat het perfecte nieuwe huis voor hem is gevonden. Die mevrouw woont met 7 katten op een hele mooie boot en Eli wordt nummer 8 en dan zit het vol. Het is 1 van de beste vriendinnen van mijn beste vriendin en ze heeft een hart van goud en haar leven draait om het zorgen voor de katten en het vinden van een nieuw huisje. En ze gaat mij op de hoogte houden hoe het met hem gaat. Als hij daar een tijdje zit en gewend is wil ik haar vragen of ik hem een keer mag bezoeken. Het doet mij pijn, maar ik heb vertrouwen dat hij in goede handen is en dat het goed komt met Eli.
Veel lieve katten groetjes Anna.
anoniem_397699 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 22:47
81.77% gewijzigd
zaterdag 2 mei 2020 om 17:59
Dank je wel
zaterdag 2 mei 2020 om 20:01
Oh, wat rot zeg. Kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt.
Ik vind het juist goed dat je kiest voor het beste voor beide beestjes.
Wij hebben 2 katten van 8 jaar oud. Ze zijn voor ons zoooooo lief maar voor elkaar niet. Vooral de ene niet voor de ander. Nu hebben wij er ook een ziek (heeft pijn. weten nog niet wat het is, al twee keer bij dierenarts geweest)
Maar heb ook constant de stress van of ze wel alleen kunnen blijven en of dat goed gaat en telkens scheiden.
Ik vind je keuze juist heel knap.
Je doet ze niet weg omdat je er geen zin in hebt ofzo. Je doet er een weg met als reden dat ze dan allebei een fijner leven hebben.
Dat is pas liefde voor je beestjes.
Sterkte en knuffel
Wij hebben 2 katten van 8 jaar oud. Ze zijn voor ons zoooooo lief maar voor elkaar niet. Vooral de ene niet voor de ander. Nu hebben wij er ook een ziek (heeft pijn. weten nog niet wat het is, al twee keer bij dierenarts geweest)
Maar heb ook constant de stress van of ze wel alleen kunnen blijven en of dat goed gaat en telkens scheiden.
Je doet ze niet weg omdat je er geen zin in hebt ofzo. Je doet er een weg met als reden dat ze dan allebei een fijner leven hebben.
Sterkte en knuffel
zaterdag 2 mei 2020 om 21:30
zaterdag 2 mei 2020 om 21:42
Hoi Vicodin,vicodin schreef: ↑02-05-2020 20:01Oh, wat rot zeg. Kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt.
Sterkte en knuffel
Dank je wel voor je lieve woorden en steun. Rot om te horen dat je niet weet wat er met je kat aan de hand is en ik hoop dat je daar gauw achter komt. Het is hartverscheurend als je niet weet wat er met kat aan de hand is en je voelt je zo machteloos. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je niet met een gerust hart weggaat als je niet weet hoe het gaat tussen de twee katten. Het kan ook zijn dat ze niet meer goed met elkaar kunnen opschieten omdat de ene kat ziek en zwak is en dat de combinatie tussen de twee uit balans is. Dat gevoel heb ik met mijn katten tenminste.
Als je katten neemt dan ga je ervan uit dan je ze tot de dood bij je houd, maar helaas is dat in de praktijk niet altijd zo en moet je soms onnatuurlijke moeilijke keuzes maken.
Ik heb vandaag bevestigd dat ik mijn kat naar het opvang adres ga brengen en ik heb heel veel met de vrouw gepraat en ze is enorm lief en ze gaat na een tijd pas kijken of ze hem kan plaatsen en ook al duurt het 3 jaar dat maakt niet uit, hij kan daar zolang blijven als hij wil en gaat pas weg als het 1000% goed voelt.
Jij ook veel sterkte en knuffels
Groetjes Anna
zaterdag 2 mei 2020 om 23:29
Dit hoort er inderdaad helaas bij als je huisdieren neemt.......... zodra ik weet dat Eli blij is, dan kan ik het loslaten en dan komt het echt goed met mij. Gelukkig gaat de vrouw die hem in huis neemt foto's sturen en houd mij op de hoogte hoe het met hem gaat en als hij daar een tijdje zit dan ga ik bij hem langs om hem te knuffelen. En als er een goede plek voor hem gevonden is dan ga ik het loslaten en vol liefde aan hem blijven denken.Phoebemeaculpa schreef: ↑02-05-2020 21:30Graag gedaan, ik weet hoe je je voelt... dit soort vreselijke beslissingen horen helaas ook bij het hebben van huisdieren...
Liefde is........ loslaten
zondag 3 mei 2020 om 06:41
Juist!Ahna3010 schreef: ↑02-05-2020 23:29Dit hoort er inderdaad helaas bij als je huisdieren neemt.......... zodra ik weet dat Eli blij is, dan kan ik het loslaten en dan komt het echt goed met mij. Gelukkig gaat de vrouw die hem in huis neemt foto's sturen en houd mij op de hoogte hoe het met hem gaat en als hij daar een tijdje zit dan ga ik bij hem langs om hem te knuffelen. En als er een goede plek voor hem gevonden is dan ga ik het loslaten en vol liefde aan hem blijven denken.
Liefde is........ loslaten![]()
Wat fijn trouwens dat je al een fijne tijdelijke plek voor hem hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker...
maandag 4 mei 2020 om 08:06
Dit was ook mijn eerste gedachte, hoe moeilijk ook..Sjiraf schreef: ↑02-05-2020 13:36Maar even iets anders? Je zegt dat je oudste kat heel veel pijn heeft door de artrose en 2 weken rust heeft gehad en het wat beter gaat. Maar dat wil niet zeggen dat ze geen pijn meer heeft want artrose is niet te genezen. Mijn kat heeft namelijk ook lichte artrose in zijn knietjes. Hij krijgt dagelijks Matacam en zolang hij het hier goed op blijft doen (goed eten, spelen, goede vacht houden etc) is het goed. Maar als jij er niet goed uit gaat zien en zichtbaar veel pijn heeft is het beter voor ons beestje dat hij ingeslapen wordt (hij is 14). Hoe zit dat bij jullie kat? Krijgt hij medicatie en ziet hij er nig happy uit? Want anders zou ik ipv je jongste kat weg doen toch eens even nagaan of je oudste kat nog wel een fijn leven heeft.
maandag 4 mei 2020 om 08:24
Heel veel oudere katten hebben een vorm van artrose. Die van mij (14) waarschijnlijk ook. Ze springt niet meer op het bed. Hoeft ook niet, want ik heb een trappetje voor haar. Tegen de pijn wordt inderdaad wel Metacam gegeven. Je kunt ook kijken naar speciaal voer, zoals Hill's J/D - zit extra glucosamine in geloof ik. Er zijn ook warmtekussentjes die ze vaak heel fijn vinden.
Mijn kat doet het verder nog prima. Eet goed, drinkt goed, speelt nog elke dag maar ik houd het wel in de gaten maar alleen artrose zou voor mij geen reden zijn om haar in te laten slapen.
Mijn kat doet het verder nog prima. Eet goed, drinkt goed, speelt nog elke dag maar ik houd het wel in de gaten maar alleen artrose zou voor mij geen reden zijn om haar in te laten slapen.
maandag 4 mei 2020 om 09:53
Lijkt me echt heel lastig om een huisdier te moeten wegdoen, maar het klinkt echt alsof iedereen hier beter van wordt. Mijn hart gaat vooral uit naar de oudste kat, zo'n oud ziek beestje gun je toch een mooie oude dag...
Nogmaals veel sterkte. Hopelijk gaat alles beter zodra je de knoop hebt doorgehakt, en zal het spinnen van de kat je eraan herinneren dat je de juiste keuze gemaakt hebt!
Nogmaals veel sterkte. Hopelijk gaat alles beter zodra je de knoop hebt doorgehakt, en zal het spinnen van de kat je eraan herinneren dat je de juiste keuze gemaakt hebt!
donderdag 7 mei 2020 om 22:31
Zo denk ik er ook over. Ik geef mijn katten Ecostyle Spieren & Gewrichten en daar zit echt super veel in. Ik ga mijn huis ook aanpassen zodat ze nog lang en gelukkig kan levenLady_Day schreef: ↑04-05-2020 08:24Heel veel oudere katten hebben een vorm van artrose. Die van mij (14) waarschijnlijk ook. Ze springt niet meer op het bed. Hoeft ook niet, want ik heb een trappetje voor haar. Tegen de pijn wordt inderdaad wel Metacam gegeven. Je kunt ook kijken naar speciaal voer, zoals Hill's J/D - zit extra glucosamine in geloof ik. Er zijn ook warmtekussentjes die ze vaak heel fijn vinden.
Heel erg bedankt voor je reactie
donderdag 7 mei 2020 om 22:33
Dank je wel voor je lieve woordenhippie_meisje schreef: ↑04-05-2020 09:53Lijkt me echt heel lastig om een huisdier te moeten wegdoen, maar het klinkt echt alsof iedereen hier beter van wordt. Mijn hart gaat vooral uit naar de oudste kat, zo'n oud ziek beestje gun je toch een mooie oude dag...