Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top
donderdag 23 april 2020 om 17:26
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Zwanger!
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Naam | Leeftijd (V/M) | Hoeveelste kindje | Ronde/starten in | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
-April- | 33/36 | 1e | Ronde 5 | 13 november | Missed abortion in ronde 3 |
Schuimblusser | 26/32 | 2e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Miriammm | 30 | 1e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Nijn5 | 35 | 2e | Ronde 2 | 6 juli | ![]() |
RosieinZwitserland | 28 | 1e | Ronde 2 | 21 juni | ![]() |
_Mathilde_ | 35 | 3e | Ronde 5 | 22 september | |
Chayen93 | 27 | 1e | Ronde 2 | 2 juni | ![]() |
-Janna- | 35 | 2e | Ronde 1 | ? | ![]() |
Sophie-3 | 26/31 | 1e | Ronde 2 | ![]() | |
Madeliefje227 | 28/28 | 1e | Ronde 3 | 22 augustus | ![]() |
DEM89 | 31/39 | 2e | Ronde 3 | 27 juli | ![]() |
SueSylvester87 | 31/32 | 1e | Ronde 4 | 10 november | |
Luuntje19419 | 31/27 | 1e | Ronde 3 | ? | |
Helmgras31 | 31/39 | 3e | Ronde 1 | 20 juni | ![]() |
Hybris | 30/31 | 1e | Ronde 4 | 21 september | |
Lem86 | 34/30 | 2e | Ronde 3 | 30 augustus | ![]() |
Juni-86 | 34 | 1e | Ronde 1 | ? |

-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
maandag 4 mei 2020 om 11:17
Dankjewel allemaal! Ik vind ‘t nog moeilijk om er in te geloven. Maar de symptomen zeggen eigenlijk al wel genoeg.
Bij m’n dochter heb ik ook op dag 26 getest vanwege kerst toen. Die streep was vergelijkbaar. Vanmiddag haal ik nog testen van Kruidvat omdat die bekend staan als gevoelig. Dit is een action test die ik nog had liggen. Het was trouwens ook niet met m’n eerste urine.
Bij m’n dochter heb ik ook op dag 26 getest vanwege kerst toen. Die streep was vergelijkbaar. Vanmiddag haal ik nog testen van Kruidvat omdat die bekend staan als gevoelig. Dit is een action test die ik nog had liggen. Het was trouwens ook niet met m’n eerste urine.

maandag 4 mei 2020 om 11:55

dinsdag 5 mei 2020 om 09:08
Vervelend Janna, die onzekerheid! Ik had het bij de 1e zwangerschap ook en dat ging goed. Het kan dus zeke de goede kant opgaan! Maar relaxt wachten is het niet nee. En even vertrouwen hebben is helaas geen knopje dat je even kan omzetten. Hou vol,ik duim voor een mooie echo over 3 weken

woensdag 6 mei 2020 om 09:01
Dem: woow ik had nog niet door hoe klein het leeftijdsverschil tussen jouw kinderen zal zijn! Heftig en leuk!
Na weer bloedverlies heb ik vanmorgen nog een test gedaan. Teststreep was bijna net zo donker als de controlestreep, dus hcg is in de afgelopen week wel toegenomen. Niet per se goed, maar ook niet slecht. Geeft me wel iets van vertrouwen.
Na weer bloedverlies heb ik vanmorgen nog een test gedaan. Teststreep was bijna net zo donker als de controlestreep, dus hcg is in de afgelopen week wel toegenomen. Niet per se goed, maar ook niet slecht. Geeft me wel iets van vertrouwen.
woensdag 6 mei 2020 om 09:19
@Dem, kort leeftijdsverschil dan! Leuk maar ook best pittig denk ik.
Ik ben vorig jaar mei bevallen, zomer is leuk voor toekomstige verjaardagen, maar een plakbaby bij 40 graden vond ik wat minder. Wat dat betreft is een winterbaby ‘handiger’. Kleertjes vallen alleen niet in hetzelfde seizoen.
@Janna, wel een goed teken dat de streep even donker is als de teststreep. Onzekere periode zo
Ik zit inmiddels op dag 36 van mijn cyclus. Nog geen menstruatie in zicht. Als het vrijdag nog zo is ga ik maar een testje doen.
Ik ben vorig jaar mei bevallen, zomer is leuk voor toekomstige verjaardagen, maar een plakbaby bij 40 graden vond ik wat minder. Wat dat betreft is een winterbaby ‘handiger’. Kleertjes vallen alleen niet in hetzelfde seizoen.
@Janna, wel een goed teken dat de streep even donker is als de teststreep. Onzekere periode zo
Ik zit inmiddels op dag 36 van mijn cyclus. Nog geen menstruatie in zicht. Als het vrijdag nog zo is ga ik maar een testje doen.

woensdag 6 mei 2020 om 09:53
@schuimblusser Maar verjaardagen in de toekomst zijn weer handiger in de zomer, kan iedereen lekker buiten zitten
Onze dreumes is een winterbaby en ondanks dat we alleen familie hadden zat de kamer echt propvol.
@Janna, onzeker hoor
Heb je al een echo gepland?
Ik kon vanmiddag al terecht bij de huisarts, tijd voor stappen

@Janna, onzeker hoor

Ik kon vanmiddag al terecht bij de huisarts, tijd voor stappen

donderdag 7 mei 2020 om 12:53
Ik heb gisteren ovulatietesten gekocht. Om de dag vrijen redden man en ik echt niet en zo kan ik toch de kans een beetje vergroten.
Toch weet ik nog niet of ik ze (direct) ga gebruiken. Even kijken hoe mijn gevoel er dan over is. Voor nu verwacht ik ergens volgende week mijn eerste 'echte' menstruatie na het stoppen met de pil.
Hoe denken jullie over ovulatietesten?
Toch weet ik nog niet of ik ze (direct) ga gebruiken. Even kijken hoe mijn gevoel er dan over is. Voor nu verwacht ik ergens volgende week mijn eerste 'echte' menstruatie na het stoppen met de pil.
Hoe denken jullie over ovulatietesten?
donderdag 7 mei 2020 om 13:05
@Miriam, mij lijken ovulatietesten eigenlijk wel handig. Zeker als het niet lukt om regelmatig te vrijen, dan weet je in ieder geval vrij zeker wanneer het echt ‘moet’ en kun je de rest van de maand gewoon zien hoe het uitkomt.
Wij gebruiken ze nog niet, omdat ik er niet teveel druk op wil zetten. Van de andere kant, vriendlief heeft vaak op werkdagen weinig zin en als ik zeker zou weten wanneer mijn eisprong is dan zou hij zich die ene keer wat meer in kunnen spannen
Weekenden zijn overigens nooit een probleem, maar daar heb ik weinig aan als mijn eisprong vermoedelijk op donderdag is, zoals vandaag
Wij gebruiken ze nog niet, omdat ik er niet teveel druk op wil zetten. Van de andere kant, vriendlief heeft vaak op werkdagen weinig zin en als ik zeker zou weten wanneer mijn eisprong is dan zou hij zich die ene keer wat meer in kunnen spannen