Achtergrond Skype, Facetime en whatsapp aanpassen?

dinsdag 5 mei 2020 om 22:20
Omdat ik binnenkort wellicht een sollicitatiegesprek heb ben ik eens gaan kijken vanuit welke hoek ik het beste licht heb op verschillende kamers om te videobellen (mocht men dat willen). Nu blijken dat net de punten te zijn die wat rommeliger ogen of dingen laat zien die ik eigenlijk niet wil laten zien. Hele kamer verbouwen is ook niet echt een optie. Kortom hoe kan ik in skype, facetime of whatsapp de achtergrond blurren of veranderen zodat men de dingen die ik niet wil laten zien niet kunnen zien? Ik weet dat dat in Zoom kan maar dat programma heb ik niet en geen idee wat zo'n beetje de standaard is bij recruiters.
dinsdag 5 mei 2020 om 22:32
Is er geen mogelijkheid om een tafeltje en een stoel voor een lege muur of kast te zetten?
Dat heb ik onlangs gedaan, gewoon een stoel en een tafel voor mijn witte kledingkast en zo was mijn achtergrond gewoon neutraal.
Je achtergrond blurren of veranderen naar een "space"-thema lijkt me ook wat raar, trouwens.
Dat heb ik onlangs gedaan, gewoon een stoel en een tafel voor mijn witte kledingkast en zo was mijn achtergrond gewoon neutraal.
Je achtergrond blurren of veranderen naar een "space"-thema lijkt me ook wat raar, trouwens.
helena_z wijzigde dit bericht op 05-05-2020 22:33
17.54% gewijzigd
leeg

dinsdag 5 mei 2020 om 22:42
Een witte/neutrale muur zoeken en daar iets bouwen zodat je een uurtje kunt zitten. Denk ook aan het geluid, dus ik zou als je alleen de badkamer over hebt genoeg kussens en dekentjes neerleggen zodat het niet gaat galmen.
Veel succes met je sollicitatie! Goed zeg
Veel succes met je sollicitatie! Goed zeg

Een zebra is geen paard met strepen

dinsdag 5 mei 2020 om 22:56
Je bent natuurlijk ook gewoon een mens. Die woont ergens waar geleefd wordt. Ik vind een steriele witte achtergrond zo weinig zeggend. Juist met wat er op je achtergrond te zien is kan je wat van jezelf als persoon laten zien. Wel zou ik even opruimen. Dus dat je achtergrond wel een hoekje laat zien, maar dan opgeruimd.

dinsdag 5 mei 2020 om 22:56
Ik dacht dat daglicht het beste is maar ik kan dus beter met lampen werken? Dan is het probleem ook opgelost denk ik. Ik heb namelijk op 2 kamers een bureau en tafel staan tegen een muur en dan heb ik van de zijkant dus lichtinval van het raam maar op de achtergrond gewoon een kast die in principe prima is. Maar draai ik naar het raam toe dan zie je de hele slaapkamer, vind ik niet prettig, of net de rommel hoek met rommelkast. Nouja het is geen rommel maar het ziet er op beeld rommelig uit met die dozen enzo.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-05-2020 23:00
0.39% gewijzigd
dinsdag 5 mei 2020 om 22:59

dinsdag 5 mei 2020 om 23:39
Bij sollicitaties heb je het meestal niet voor het kiezen welk systeem er wordt gebruikt. Je krijgt een link van Webex of Talkandvision of wat dan ook toegestuurd en vaak kun je pas een kwartier van tevoren inloggen. Om dan nog uit te zoeken hoe je daar een virtuele achtergrond kiest.
Dus ik zou zelf gewoon voor mijn kale muur gaan. Ik vind het sowieso nogal privé om mensen zo m’n huis in te laten kijken. Ben zelf met kale muur weer een ronde verder in ieder geval. Heb hiervoor ook dergelijke procedures gevolgd en daar was mijn kale muur ook nooit een probleem.
Nu ben ik ook een enorme sloddervos en alles bij mij opruimen kost dagen. Dus dan liever zo, want dat hoeven ze aan de andere kant echt niet te weten.
Dus ik zou zelf gewoon voor mijn kale muur gaan. Ik vind het sowieso nogal privé om mensen zo m’n huis in te laten kijken. Ben zelf met kale muur weer een ronde verder in ieder geval. Heb hiervoor ook dergelijke procedures gevolgd en daar was mijn kale muur ook nooit een probleem.
Nu ben ik ook een enorme sloddervos en alles bij mij opruimen kost dagen. Dus dan liever zo, want dat hoeven ze aan de andere kant echt niet te weten.

dinsdag 5 mei 2020 om 23:55
Je hoeft maar een hoekje op te ruimen. Ik zet mijn laptop of telefoon hoog neer en ga er beeldvullend voor zitten, bouw er hele stellages voor.
Ook voordeliger qua hoek, ik hoef niet met mijn cup f van onder en dan de onderkinnen in beeld, hoe hoger hoe beter.
Dan zie je achter mij een stukje muur en dan zorg ik ervoor dat die ok is.
Ook voordeliger qua hoek, ik hoef niet met mijn cup f van onder en dan de onderkinnen in beeld, hoe hoger hoe beter.
Dan zie je achter mij een stukje muur en dan zorg ik ervoor dat die ok is.

woensdag 6 mei 2020 om 00:08
Ja ik denk dat ik dan ook een heel kunstwerk moet bouwen voor de juiste hoogte. Was van plan om het met m'n ipad of mobiel te doen, die kan ik wat beter verplaatsen (en betere camera) en dan heb ik m'n mac vrij voor spiekbriefje of wat dan ook. (Dat gebruik ik dan weer niet voor aantekeningen want dat geluid is dan weer irritant voor de ander). Heb een statiefje voor mijn telefoon maar die is net iets te laag. Denk ook dat ik beter liggend kan filmen dan staand, kan ik het scherm beter vullen.
Ik heb eens gegoogled naar Talkandvision en Webex en van Webex kan ik wel het een en ander vinden van hoe het werkt maar van talkandvision wat minder.
Ik heb eens gegoogled naar Talkandvision en Webex en van Webex kan ik wel het een en ander vinden van hoe het werkt maar van talkandvision wat minder.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 01:53
5.08% gewijzigd

woensdag 6 mei 2020 om 00:25
Ik let eigenlijk nooit op welk systeem het is en ik bereid dat ook niet voor. Ze werken allemaal min of meer hetzelfde, een link, je naam intypen, soms een code, en wachten tot de ander(en) verschijnt. Maar misschien doen ze het wel gewoon met Skype of FaceTime, dat kan ook. Ik heb heb ‘t laatst ook met m’n telefoon gedaan. Ik heb ook geen houder, maar ik heb ‘m gewoon tegen m’n laptopscherm aangezet en dat ging ook prima.
Maar ik heb me dus verder niet druk gemaakt om virtuele achtergronden. Ik vind dat eerlijk gezegd ook een beetje raar voor een sollicitatie. Collega’s zitten wel op het strand en in de bergen, maar voor een sollicitatie zou ik daar niet voor kiezen.
Talk & Vision is van KPN geloof ik.
Maar ik heb me dus verder niet druk gemaakt om virtuele achtergronden. Ik vind dat eerlijk gezegd ook een beetje raar voor een sollicitatie. Collega’s zitten wel op het strand en in de bergen, maar voor een sollicitatie zou ik daar niet voor kiezen.
Talk & Vision is van KPN geloof ik.