20 weken en misselijk honger

06-05-2020 09:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Heeft iemand de gouden tip.. Ik ben bijna 20 weken zwanger, ik word elke nacht wakker met een honger gevoel. Ik moet dan echt iets eten, anders word ik nog beroerder tot overgeven toe. Mijn maag doet dan pijn en knort ontzettend. De ochtend verloopt hetzelfde. Hele tijd eten, kleine beetjes.. Vaak tegen mijn zin. Wie herkent dit? Vaak eet ik extra boterhammen. Ik begin bijv met 2 boterhammen gedurende nacht. En in de ochtend weer een stuk of 2 boterhammen die ik heel rustig eet.
Ben zo misselijk nog. Heb in 't begin emesafene gebruikt. Dit maar weer in nemen?
Vraag het je verloskundige
Ik herken het niet. Waarschijnlijk weer een groei spurt van de kleine? Gewoon aan toegeven aan de honger en hopelijk trekt de misselijkheid weg...
Ik denk inderdaad dat er niks anders op zit dan eten? Daarna gaat het over?

Heb het de eerste 16 weken ook gehad, bijna elke nacht een cracker met kaas gegeten en ‘s ochtends een rijstwafel om op te kunnen starten. Deed ik dat niet ging ik gegarandeerd over mn nek. Terwijl ik normaal pas om 10.30 ontbijt.
Mijn vriendin had dit ook. Zo gauw de maag leeg was werd ze misselijk. Ze at de hele dag door kleine dingen, crackers enzo.
Ik heb tot week 24-25 emesafene gebruikt om me een beetje oke te voelen.
Bijna ook de hele zwangerschap wakker met honger 's nachts, eet dan altijd een boterham. Zal het wel nodig hebben gehad voor de groei van de baby..
Ja dat had ik ook. Die honger in ieder geval. Wat ik deed was iets eten vlak voordat ik naar bed ging, gewoon een boterham. Dan overleefde ik de nacht wel. Anders werd ik inderdaad soms wakker van de honger.
Wat kan je wel goed eten? Misschien dat een bakje yoghurt of kwark met wat fruit voor jou goed werkt ofzo?
Hier ook. Nu 23 weken zwanger en ik heb hetzelfde. Nu helpt het niet dat ik onregelmatige diensten draai maar het wordt echt beter. In het begin als ik een late dienst draaide, het eerste wat ik thuis deed was eten en drinken. Anders werd ik later wakker met oerhonger en ging het ook niet over. Nu is dat overgegaan naar maagzuur. Hoop voor jou dat je dat bespaart blijft.

Over die medicatie: eerst even overleggen met je verloskundige of gynaecoloog. Zou ik niet zomaar weer mee beginnen
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
ik had crackers op mijn nachtkastje
die at ik voor ik opstond (en kotste ze er voor 9 uur weer uit) ;)
De hongerklap, misselijk als je maag leeg is. Ik had altijd crackers liggen op mijn nachtkastje.
Had ik idd ook last van. Ik had altijd eierkoeken en crackers bij de hand. Nog steeds gaf ik dan vaak over, maar het eten maakte me wel minder beroerd. Ik heb ook nog wel met enige regelmaat Emesafene genomen, maar dit was wel in overleg met de huisarts en de verloskundige.
Ik had het ook rond de 16-24 weken.
Het enige wat hielp was een banaan.
Tip van een omaatje hier in de straat.
Nu is het over (33 weken zwanger)
Oh wat erg zeg. Ik heb t bij de eerste tot een week of 12 gehad. Nooit hoeven spugen. Maar had altijd honger en de hele dag zo’n vieze smaak in mn mond. Werd er ook regelmatig misselijk van.
Ik was gek van appels, (vanille) yoghurt, aardbeien en perenijsjes. At verder ook gewoon maar die dingen at ik echt de hele dag door.
Nu zwanger van de 2e. 6 weken en ik ben die vieze smaak, honger enzo nu alweer zat. Maar als ik deze verhalen lees dan voel ik me dus echt een zeur!
Heel veel sterkte voor alle zwangeren die hier echt zoveel last van hebben! Heb echt met jullie te doen!
Mijn man noemde mij een gremlim. Eten, eten, nu,nu aaaahhhh
Thanks voor de reacties! Merk ook dat ik veel last heb van maagzuur. Pfff het is toch wat. Dank jullie voor de tips!
Vajore2017 schreef:
07-05-2020 06:59
Thanks voor de reacties! Merk ook dat ik veel last heb van maagzuur. Pfff het is toch wat. Dank jullie voor de tips!
Naast rennies en dergelijke kwam mijn vk met de tip: een hap gele vla.

Moet zeggen dat het werkt!
Bij mij hielpen beschuitjes heel goed.
Vajore2017 schreef:
07-05-2020 06:59
Thanks voor de reacties! Merk ook dat ik veel last heb van maagzuur. Pfff het is toch wat.
bij mij hielp drop, maar goed ik had een hele lage bloeddruk (denkt aan: zombie-stand) dus drop kon prima
Arequipa schreef:
07-05-2020 07:47
Naast rennies en dergelijke kwam mijn vk met de tip: een hap gele vla.

Moet zeggen dat het werkt!
Kauwgom helpt bij mij. Gember thee helpt ook. Ik vindt het echt niet lekker maar het helpt wel. Bij mij dan
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Zonneoog schreef:
07-05-2020 10:32
Kauwgom helpt bij mij. Gember thee helpt ook. Ik vindt het echt niet lekker maar het helpt wel. Bij mij dan
Oeh bah gember, ik vind het ook zo vies. Ik had capsules die ik innam hielp ook redelijk goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven