20 weken en misselijk honger
woensdag 6 mei 2020 om 09:27
Hallo,
Heeft iemand de gouden tip.. Ik ben bijna 20 weken zwanger, ik word elke nacht wakker met een honger gevoel. Ik moet dan echt iets eten, anders word ik nog beroerder tot overgeven toe. Mijn maag doet dan pijn en knort ontzettend. De ochtend verloopt hetzelfde. Hele tijd eten, kleine beetjes.. Vaak tegen mijn zin. Wie herkent dit? Vaak eet ik extra boterhammen. Ik begin bijv met 2 boterhammen gedurende nacht. En in de ochtend weer een stuk of 2 boterhammen die ik heel rustig eet.
Ben zo misselijk nog. Heb in 't begin emesafene gebruikt. Dit maar weer in nemen?
Heeft iemand de gouden tip.. Ik ben bijna 20 weken zwanger, ik word elke nacht wakker met een honger gevoel. Ik moet dan echt iets eten, anders word ik nog beroerder tot overgeven toe. Mijn maag doet dan pijn en knort ontzettend. De ochtend verloopt hetzelfde. Hele tijd eten, kleine beetjes.. Vaak tegen mijn zin. Wie herkent dit? Vaak eet ik extra boterhammen. Ik begin bijv met 2 boterhammen gedurende nacht. En in de ochtend weer een stuk of 2 boterhammen die ik heel rustig eet.
Ben zo misselijk nog. Heb in 't begin emesafene gebruikt. Dit maar weer in nemen?
woensdag 6 mei 2020 om 09:35
Ik denk inderdaad dat er niks anders op zit dan eten? Daarna gaat het over?
Heb het de eerste 16 weken ook gehad, bijna elke nacht een cracker met kaas gegeten en ‘s ochtends een rijstwafel om op te kunnen starten. Deed ik dat niet ging ik gegarandeerd over mn nek. Terwijl ik normaal pas om 10.30 ontbijt.
Heb het de eerste 16 weken ook gehad, bijna elke nacht een cracker met kaas gegeten en ‘s ochtends een rijstwafel om op te kunnen starten. Deed ik dat niet ging ik gegarandeerd over mn nek. Terwijl ik normaal pas om 10.30 ontbijt.

woensdag 6 mei 2020 om 09:39
Ja dat had ik ook. Die honger in ieder geval. Wat ik deed was iets eten vlak voordat ik naar bed ging, gewoon een boterham. Dan overleefde ik de nacht wel. Anders werd ik inderdaad soms wakker van de honger.
Wat kan je wel goed eten? Misschien dat een bakje yoghurt of kwark met wat fruit voor jou goed werkt ofzo?
Wat kan je wel goed eten? Misschien dat een bakje yoghurt of kwark met wat fruit voor jou goed werkt ofzo?
woensdag 6 mei 2020 om 09:42
Hier ook. Nu 23 weken zwanger en ik heb hetzelfde. Nu helpt het niet dat ik onregelmatige diensten draai maar het wordt echt beter. In het begin als ik een late dienst draaide, het eerste wat ik thuis deed was eten en drinken. Anders werd ik later wakker met oerhonger en ging het ook niet over. Nu is dat overgegaan naar maagzuur. Hoop voor jou dat je dat bespaart blijft.
Over die medicatie: eerst even overleggen met je verloskundige of gynaecoloog. Zou ik niet zomaar weer mee beginnen
Over die medicatie: eerst even overleggen met je verloskundige of gynaecoloog. Zou ik niet zomaar weer mee beginnen
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.

woensdag 6 mei 2020 om 10:11
woensdag 6 mei 2020 om 10:19
Oh wat erg zeg. Ik heb t bij de eerste tot een week of 12 gehad. Nooit hoeven spugen. Maar had altijd honger en de hele dag zo’n vieze smaak in mn mond. Werd er ook regelmatig misselijk van.
Ik was gek van appels, (vanille) yoghurt, aardbeien en perenijsjes. At verder ook gewoon maar die dingen at ik echt de hele dag door.
Nu zwanger van de 2e. 6 weken en ik ben die vieze smaak, honger enzo nu alweer zat. Maar als ik deze verhalen lees dan voel ik me dus echt een zeur!
Heel veel sterkte voor alle zwangeren die hier echt zoveel last van hebben! Heb echt met jullie te doen!
Ik was gek van appels, (vanille) yoghurt, aardbeien en perenijsjes. At verder ook gewoon maar die dingen at ik echt de hele dag door.
Nu zwanger van de 2e. 6 weken en ik ben die vieze smaak, honger enzo nu alweer zat. Maar als ik deze verhalen lees dan voel ik me dus echt een zeur!
Heel veel sterkte voor alle zwangeren die hier echt zoveel last van hebben! Heb echt met jullie te doen!
donderdag 7 mei 2020 om 07:47
Naast rennies en dergelijke kwam mijn vk met de tip: een hap gele vla.Vajore2017 schreef: ↑07-05-2020 06:59Thanks voor de reacties! Merk ook dat ik veel last heb van maagzuur. Pfff het is toch wat. Dank jullie voor de tips!
Moet zeggen dat het werkt!
donderdag 7 mei 2020 om 07:55
bij mij hielp drop, maar goed ik had een hele lage bloeddruk (denkt aan: zombie-stand) dus drop kon primaVajore2017 schreef: ↑07-05-2020 06:59Thanks voor de reacties! Merk ook dat ik veel last heb van maagzuur. Pfff het is toch wat.
donderdag 7 mei 2020 om 10:32
Kauwgom helpt bij mij. Gember thee helpt ook. Ik vindt het echt niet lekker maar het helpt wel. Bij mij dan
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.