Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!

NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?

:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Madeliefje227 schreef:
07-05-2020 13:05
Wij gebruiken ze nog niet, omdat ik er niet teveel druk op wil zetten. Van de andere kant, vriendlief heeft vaak op werkdagen weinig zin en als ik zeker zou weten wanneer mijn eisprong is dan zou hij zich die ene keer wat meer in kunnen spannen :whip: Weekenden zijn overigens nooit een probleem, maar daar heb ik weinig aan als mijn eisprong vermoedelijk op donderdag is, zoals vandaag :roll:
Nou dat is dus precies mijn gedachte. Ik wil niet teveel druk dus daarom twijfel of ik ze ga gebruiken. Anderzijds kan weten wanneer je kans maakt, kun je wel iets meer moeite doen om toch te seksen terwijl je misschien wat moe bent.
Ik ben net gestart met ovulatietesten, twijfelde ook. Maar druk valt tot nu toe mee ;-). Had zoiets van.. je kan het maar weten en toch ook een beetje om te checken of het werkt. Weet ook nog niet of ik er na deze ronde mee door ga.
Ik heb ze besteld om ook een beetje mijn cyclus uit te vinden. Of de ovulatie ook is wanneer je denkt dat ie is of bij mij iets eerder of later. Ik heb volgens mij (voor zover ik dat kan zeggen want de vorige keer zwanger worden heb ik maar 2 of cyclussen gehad) niet een hele regelmatige cyclus, dus zonder testen heb ik niet echt een beeld van wanneer ik zou ovuleren. Maar op dit moment zit ik sowieso in een onbekend punt in mijn cyclus dus valt er ook niet heel veel te testen, tenzij je het iedere dag wil gaan doen.

Van het verwijderen heb ik overigens echt amper last gehad, een ieniemini beetje bloed en dat was het dan.
Fijn dat het meeviel Nijn!

@Nijn en Sophie: welke testen gebruiken jullie? Van welk merk/website bedoel ik dan.
Ik heb ze nu van sensitest besteld bij bol.com, maar nog niet gebruikt dus kan je niet vertellen hoe ze bevallen. Maar had er de vorige keer goede verhalen over gehoord en ze zijn redelijk betaalbaar.

Vorige keer had ik ze eerst van de Action, maar die werkten bij mij voor geen meter. Daarna Clearblue digitale gekocht en die werkten heel fijn maar zijn nogal prijzig.
Ik heb Kruidvat huismerk gekocht. Volgens mij 13,99 euro voor 7 stuks. Nog geen idee hoe ze bevallen alleen.
Ik ben ook begonnen met die van Kruidvat huismerk. Twee keer gebruikt nu, ging prima. Maar kan nog niet echt iets zeggen over of ze werken.

Ik heb ook via Bol Telano testen besteld, 30 voor € 10. Stuk goedkoper nog. Maar die zijn voor de volgende ronde als ik verder ga met testen.
@Nijn, fijn dat het gelukt is.

Ik heb nog ovulatietesten liggen van de vorige keer. Ik heb ze toen de eerste ronde gebruikt om erachter te komen wanneer ik zou ovuleren omdat ik een vrij onregelmatige cyclus heb. Bleek ze daarna niet meer nodig te hebben omdat ik zwanger was.
Ik zie nu nog streepjes staan op de positieve ovulatie testen van toen:)

Ik heb ze van sensitest, lekker goedkoop en ze doen prima hun werk. Besteld via hun site destijds.
@Nijn wat fijn dat het meeviel, en nu afwachten, spannend!

Ik ben zelf afgelopen maandag gestopt met de pil en verwacht daar vanavond of morgen 'ongesteld' van te worden. Daarna is het afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik heb ook nog geen ovulatietesten gekocht, ook omdat ik er nog geen druk op wil leggen. Daarnaast wil ik eerst afwachten wanneer mijn cyclus terugkomt en hoe lang dat duurt, maar wie weet dat ik daarna ze ga gebruiken om mijn cyclus bij te houden.
@Schuimblusser: als ik ovulatietesten wil aanschaffen, dan denk ik ook aan die van Sensitest!

Maar twijfel of ik nu al aan ovulatietesten wil beginnen.. Wij zijn pas begonnen en mijn vriend is net een beetje aan het idee gewend geraakt dat wij er nu echt voor gaan. Hij heeft er wel zin in :)!

Ben vorige week iets te veel bezig geweest met zsm zwanger willen raken :(... zo lastig wanneer je onbewust toch die druk op jezelf en je partner legt. Ben nu juist bijgedraaid, sta er relaxter in en zie het voor nu wel 😁👍
@Nijn: Gelukkig kon je snel terecht!
Ben benieuwd hoe snel je cyclus terugkomt. Successss :)!
@Chayen ik herken je twijfel.
Ik wilde ze 1 maand gebruiken om er achter te komen of mijn ovulatie in de periode was waarin ik het verwachtte. En dat was zo, dus zou niet verder zijn gegaan met de ovulatie testen als ik niet zwanger was geweest.

Het bekijken van je slijm levert ook al heel veel op en is misschien wat laagdrempeliger.

Stom he dat je ergens zo mee bezig kan zijn ookal neem je je voor om dat niet te doen.
Ik zal een poging doen op iedereen te reageren!

Chayen93 fijn dat je menstruatie weer op gang is. Al enig idee van een NOD?

RosieinZwitserland spannend, heb je je ei gevonden?

DEM89 GEFELICITEERD wat fijn! Jij en Janna een supergoede zwangerschap gewenst

Schuimblusser Al meer zicht op je menstruatie?

Janna Fijn dat het bloedverlies is gestopt, dit is toch wel heel spannend! Wanneer is de echo?

Miriammm Oeh, wachten op je menstruatie, net als ik. Gek dit, voor het eerst in je leven verheug je je op een menstruatie. Normaal mag het altijd wegblijven van mij

Unicornlover Ga je deze maand ook al proberen?

Wat betreft ovulatietesten: Ik heb ze (nog) niet in huis. Vriend en ik vrijen circa 2x per week, verder geen peil op te trekken welke dagen. Ik had altijd het idee dat ik mijn ovulatie wel redelijk voelde (pijn in de buik en afscheiding vooraf) dus ik hoop het in te kunnen schatten. Als we na een paar maanden proberen nog niet raak hebben dan denk ik wel dat ik ze ga proberen

Hier 27 april gestopt met de pil en vooralsnog nog niks noppes nada gemerkt. Behalve hoofdpijn de 3 dagen nadat ik gestopt was. Dusssss we moeten maar geduld hebben. Alle dames die ook worstelen met de gevoelens van IK WIL NU, snap het echt helemaal..... Het was helemaal niet de bedoeling om nu al te broek-loeren en wachten op menstrueren, ik sta op het punt om aan 7 nachtdiensten te beginnen :thunder:
-April- schreef:
08-05-2020 09:48

Hier 27 april gestopt met de pil en vooralsnog nog niks noppes nada gemerkt. Behalve hoofdpijn de 3 dagen nadat ik gestopt was. Dusssss we moeten maar geduld hebben. Alle dames die ook worstelen met de gevoelens van IK WIL NU, snap het echt helemaal..... Het was helemaal niet de bedoeling om nu al te broek-loeren en wachten op menstrueren, ik sta op het punt om aan 7 nachtdiensten te beginnen :thunder:
Haha je beschrijft het mooi :P ik moest erom lachen.

Herkenbaar ook! Ik had vandaag heel minimaal wat druppeltjes bruinig bloedverlies en ik zat echt van "WTF!". Het zal wel niets zijn dus ik probeer er niet aan te denken. Geen idee hoe lang het duurt nog voor ik ongesteld word maar als mijn cyclus enigszins gemiddeld is, verwacht ik ergens tussen maandag t/m vrijdag.
Tijdens een eerdere pilvrije periode heb ik trouwens ook echt lange cycli gehad. Hopelijk is dat nu niet meer zo.
Ooohhh dat wachten op je cyclus is echt vervelend, hoop echt dat het niet lang duurt bij jullie!

Vorige zwangerschap heb ik ovulatietesten gebruikt, juist om de druk eraf te halen tijdens de rest van de maand. Werkte wel. Ook wilde ik toen weten of ik überhaupt wel een eisprong had, ik was daarvoor erg lang aan de pil geweest.
Ik heb wel ovulatie testen gehaald en gebruikt deze maand. Heb ook een knal positieve test gehad vorige weekend dus dat is fijn om te weten.
Vandaag wel wat licht bloedverlies en vage buikpijn
Ik ben geloof ik gister ongesteld geworden :cheer2: Wel heel licht, maar dat is misschien wel logisch als er ook niks is opgebouwd met de Mirena. Had de vorige keer ook zo toen hij verwijderd was.
Fijn Nijn! :cheer2:
Rosie, toch geen innestelingsbloeding hè :cheer:

Fijn Nijn! Hoop dat je snel een regelmatige cyclus hebt.

Ik maak me zorgen. Ik merk namelijk aan NIETS dat ik zwanger ben. Niet misselijk, geen turbo reukvermogen, niks nada niente. Vorige zwangerschap had ik veel last van vanalles, dus dit is echt het andere uiterste en ik ben echt bang voor een leeg vruchtzakje of missed abortion.
Nog 2,5 week tot de echo, duurt lang!
Dat duurt inderdaad enorm lang en ik snap dat je je zorgen maakt. Ik duim met je mee!

Heb je nog een test gedaan of doe je die niet meer?
Kun je niet naar de verloskundige bellen Janna om eerder terecht te kunnen? Of dat je de huisarts je bloed laat prikken om te kijken of je hcg op het juiste niveau is? Zij zullen toch ook begrijpen dat het niet goed is om iemand zo in de onzekerheid te laten zitten..
Hoi dames ,
ik was een tijdje afwezig. leuk dat er zoveel word gekletst hier! ik ben een maandje geleden gestopt met de pil en een onttrekkingsbloeding gehad. sinds 3 dagen terug ongeveer wat vollere borsten en gerommel in mijn buik. ik zocht er eerst niks achter tot ik gister wakker werd en ik spontaan een zwangerschapstest deed. en ja hoor er verscheen een tweede streepje vaag maar hij was er... durf nog niet zo goed blij te zijn hihi
Ik snap ook je zorgen Janna. Zou idd ook de huisarts en/of verloskundige bellen en kijken of ze iets voor je kunnen doen.
Wauw, Sue, nog iemand die meteen zwanger is. Dat zijn er al 3. Gefeliciteerd!!

Janna ik snap dat je je zorgen maakt, maar het is niet zo dat je op deze termijn perse symptomen moet hebben. Ik zou morgen inderdaad de verloskundige even bellen, misschien dat je eerder mag langskomen.
Wauw sue, gefeliciteerd!

Ik heb vk gebeld toen ik een week lang bloedverlies had, maar eerder komen kon niet. Ze zei ook dat ze nu nog niks kunnen zien en net wat eerder dan de afspraak die nu staat, was er dus geen plek.

Ik weet dat je geen klachten hoeft te hebben en dat zorgt ook zo voor die onzekerheid, alles kan.
Denken jullie dat het zin heeft zo’n digitale test te doen? Om idd te weten of de hoeveelheid hcg klopt met wat het zou moeten zijn? Ik las dat die test bij langer dan 3 weken niet meer specifiek is, maar dan 3+ weergeeft. Dus eigenlijk weet ik dan nog niks, denk ik.

Fijn om hier mijn zorgen uit te kunnen spreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven