UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ollie, fijn dat je even mocht luisteren! Mijn energie begint nu eindelijk een beetje terug te komen!

Minds, wat fijn dat je zo geniet. Maakt toch niet uit, UD 1 november. Maar dacht het al bij zowel jou als LV ;-D

@Hier: net een goede NIPT binnen gehad :) verder druk aan het solliciteren. Heb nu wel iets tijdelijks, maar dat loopt niet tot aan m’n verlof en aangezien ik toch mag afstuderen nu wil ik graag wat substantiëlers voor de komende maanden :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
En heb even de tabel bijgewerkt voor zover ik het wist van iedereen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Haha ja bij mij zei je het toen direct idd, kwam door m’n lichte test toch?
Lasvegas-84 schreef:
30-04-2020 14:09
Haha ja bij mij zei je het toen direct idd, kwam door m’n lichte test toch?
Tja wat zal ik zeggen. Na een aantal jaren MM word je meestertestlezer :lol:

Ik had bij mijn mk’s vanaf dag 1 al een slecht gevoel omdat ik m’n testen te licht vond voor 12 dpo. Mja die fert artsen: ‘daar kan je het echt niet aan zien hoor!’ Net als dat de zeiden dat het niks zegt als je testen niet oplopen.

En hoewel het natuurlijk relatief onbetrouwbaar is doordat je urine niet altijd even geconcentreerd is, kun je natuurlijk wel heel duidelijk een beloop zien.
Lasvegas-84 schreef:
30-04-2020 07:36
Fijn Ollie!!

@ Mindsey: haha dan lopen we gelijk! Hier ook 1 november dus! Erge was dat wij op vakantie vorige maand een filmpje voor de aankondiging hadden opgenomen en ik op het straks ‘oktober’ had geschreven... Dus tja, dat hebben we maar zo gelaten, al denkt iedereen waarschijnlijk nu heel oktober dat het wel heeel lang duurt...
Hahaha ja nu ga je vanaf begin oktober al van die "en...?" berichtjes krijgen als je even wat stiller bent. :mrgreen:

Ik vind het wel leuk 1 november omdat het m'n eigen verjaardag is. Maar de kans dat het dan ook geboren wordt, is natuurlijk miniem.
lux- schreef:
30-04-2020 12:59
Ollie, fijn dat je even mocht luisteren! Mijn energie begint nu eindelijk een beetje terug te komen!

Minds, wat fijn dat je zo geniet. Maakt toch niet uit, UD 1 november. Maar dacht het al bij zowel jou als LV ;-D

@Hier: net een goede NIPT binnen gehad :) verder druk aan het solliciteren. Heb nu wel iets tijdelijks, maar dat loopt niet tot aan m’n verlof en aangezien ik toch mag afstuderen nu wil ik graag wat substantiëlers voor de komende maanden :P
Haha ja dat dacht je inderdaad al lux, een echte expert! :worship: :biggrin: . Wat fijn dat je energie wat terug komt. Is je zoontje alweer naar het KDV? (of is dat ook pas 11 mei?)

En fijn een goede NIPT! :yes: Hadden jullie met nevenbevindingen gedaan?

En spannend het solliciteren. Wil je delen waar je naar op zoek bent? Weet eigenlijk helemaal niet wat voor arts (in opleiding) je bent!

Hier werd ik vanochtend wakker met het FANTASTISCHE nieuws dat één van mijn beste vriendinnen (die ook in Haarlem woont) een positieve test in handen had!! :jump: :jump: Ze kon het zelf nog niet geloven, na 1,5 jaar proberen en een operatie ivm zware endometriose vorig jaar. Ze is nu onderweg haha om nieuwe testen te kopen. Maar voor mij zo duidelijk de foto (en binnen een paar minuten positief). En ZO blij voor haar! :heart: :heart: heel excited, en ook voor mezelf natuurlijk. Zo bijzonder om met 10 weken er tussen dan straks onze kindjes (hopelijk) te mogen verwelkomen.
We leerden elkaar 5 jaar geleden kennen toen we allebei als singles een huis naast elkaar kochten. Werden vlak na elkaar verliefd en de afgelopen jaren weleens gegrapt dat we dan straks als hippe moeders bij onze vaste koffietent met twee kinderwagens zitten :proud: . Hoop zo dat dat uitkomt!
lux- schreef:
30-04-2020 13:45
En heb even de tabel bijgewerkt voor zover ik het wist van iedereen :)
@Minds: met nevenbevindingen ja. En ik wil graag gynaecoloog worden, maar voor nu zoek ik iets minder intensiefs tot m’n verlof.

Gefeliciteerd met je vriendin. Ik scheel ook 10 weken met een goed vriendinnetje, maar zij is 10 weken verder ;) Heel gezellig.

En zoon gaat volgende week weer.
Wat leuk en wat gezellig, om samen zwanger te zijn met een goede vriendin!

@lux wat een bijzonder vak! Heb je iig al genoeg praktijkervaring van de andere kant :P

Deze week heb ik het kindje voor het eerst gevoeld! :) Sindsdien voel ik het elke dag wel een keertje, een of een paar kleine plopjes. Zo gezellig! Hebben anderen de baby al gevoeld?

Ik luister nu naar de persconferentie, vind het idee van al die versoepelingen best wel spannend merk ik. Ik hoop voor ons allemaal ook zooooo erg dat we geen nieuwe piek krijgen in het najaar... Maar met al die versoepelingen wel goede hoop dat onze partners straks mee mogen naar de 20 weken echo!
Zeker, ik voel de baby al 3 weken :P vandaag hartje geluisterd en de baby schopte de probe weg, dus dat voelde ik, dus weet ook 100% zeker dat het baby is. Daar twijfelde ik even aan omdat het voor mijn gevoel al te vaak en te hard was om baby te zijn.

En ik ben ook vooral erg blij dat alles weer gedoseerd opengaat :lol: ik mis het :sigh: maar hoop idd dat er geen nieuwe piek komt in het najaar, dat zou heel vervelend zijn.
Wat bijzonder meiden! K dacht 1,5 week geleden een keer zo'n 'plopje' te voelen maar leek me nog te vroeg :) en daarna niet meer gevoeld.. we wachten af :-D. Het lijkt me heel mooi zo'n 'teken van leven'.
Probeer nu weleens 'contact te maken' met de baby tijdens bijvoorbeeld een meditatie of in bed.. maar merk dat het toch nog erg abstract blijft. Vind het wel fijn om bv een warme hand op m'n buik te leggen oid :).

Ennn waar ik (voorzichtig, ik ga het straks checken) blij mee ben: ik heb maandag a.s. de eerste afspraak bij de verloskundige, na overdracht uit het ziekenhuis. Wéken geleden hebben we toen afgesproken dat dan ook de geslachtsecho zou plaatsvinden, als het weer kon. De afgelopen tijd had ik dat idee een beetje losgelaten maar het lijkt er nu op dat het precies weer mag vanaf.. maandag! Dus dat zou enorme mazzel zijn :yes: .
K ga er tenminste vanuit dat de (niet-medische) echo's onder de regels voor contactberoepen vallen. Vond het wel opvallend dat er uitgebreid werd opgesomd van pedicures tot aan sexwerkers ;-D maar dat dit niet werd genoemd. Toch veel impact ook gehad met name door de partners die niet bij echo's mochten zijn. Maar misschien is dat mijn vertekende wereldbeeld op het moment :jump: .

Ohh ik hoop zo dat het door mag gaan, dan weten we maandag of we een zoon of een dochter krijgen!! :heart:

Verder voel ik ook wel opluchting, maar vind het ook spannend. Merk dat ik het toch onprettig vind als het bv druk is op straat. Gelukkig zit ik in de luxepositie dat ik veel vanuit huis kan blijven werken, dus hou me voorlopig rustig.
Wow, dan voelde jij het al vroeg zeg, lux!

Mindsey, bij mij bleek zo'n plopje (of eigenlijk een paar tegelijk) het achteraf toch wel te zijn. Een week later voelde ik het weer maar een stukje steviger al. Dus wie weet....! Ik vind het wel heel fijn om iets te voelen idd.

Op facebook last ik dat BEN nu de richtlijnen aan het aanpassen is, mijn echopraktijk verwees hiernaar (zij houden die richtlijnen ook aan). Zie: https://www.facebook.com/echoscopisten/ Zou toch leuk zijn als je maandag meteen weer mag, Mindsey!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:25
19.25% gewijzigd
Even egopost:

Ik ben dokter :cheer2: woehoe!
Hoeraaa, gefeliciteerd lux!! :D

Dat is uiteindelijk nog best snel gegaan!
Ga je nog iets feestelijks doen om het te vieren?
En nu op naar een leuke baan.
Hoeraaaaa Lux, wat een mijlpaal en prestatie!! :sun: Fantastisch. Hoe ga je het vieren?

Hier heb ik alweer een paar dagen vreselijke hoofdpijn, is een beetje op en af de laatste weken (eigenlijk sinds het met mn energie en misselijkheid wat beter gaat). Baal er wel van, want toch weer beetje uitgeschakeld. Wilde het eerst niet accepteren en pushte mezelf nogal met werk, maar daar wordt het alleen maar erger van. En kwam nog steeds weinig zinnigs uit :( . Nu probeer ik het maar te accepteren en wat makkelijker voor mezelf te zijn.

Merk dat ik het moeilijk vind, voel me snel zo nutteloos en "lui" en denk dan dat ik anderen teleurstel. Verder geeft niemand me dat gevoel trouwens.
ollie-ollie schreef:
07-05-2020 15:29

Op facebook last ik dat BEN nu de richtlijnen aan het aanpassen is, mijn echopraktijk verwees hiernaar (zij houden die richtlijnen ook aan). Zie: https://www.facebook.com/echoscopisten/ Zou toch leuk zijn als je maandag meteen weer mag, Mindsey!

Mijn massagevrouw is ook weer begonnen, ik had toevallig woensdag een afspraak staan (nog voor corona gemaakt). Die kan ook doorgaan. Wel fijn, want ik heb met slapen best last van m'n heupen af en toe al! Wie weet kan ze wat verlichting brengen.
Spannend, ik hou het in de gaten! Gisteren even de verloskundige gebeld maar degene die ik aan de telefoon kreeg was wat gehaast en kon er nog niets over zeggen (wel begrijpelijk hoor), dus ik hou ook hun app in de gaten. Maar heb zeker goede hoop :).

Wat fijn dat je naar de massage kan, hopelijk helpt dat voor je heup! En sowieso fijn om even wat lieve aandacht aan je lichaam te kunnen geven :). Het is (bij mij) luxe, maar heb dat echt gemist de afgelopen maanden dat ik me zo rottig in mn eigen lijf voelde. Zelf ook iets geboekt bij de accupuncturist/massage voor de 19e.. hopelijk helpt dat ook bij de hoofdpijn!

Ik heb niets meer gevoeld na dat ene plopje twee weken geleden.. Wel wat steekjes in baarmoeder maar niet de baby zelf. Ook daarom wel fijn als we maandag even kunnen zwaaien, toch weer even de bevestiging. Mn buik groeit wel heel hard opeens deze week!
Yes net bericht van de verloskundige; de echo gaat door én mn vriend mag erbij zijn! :yes: :cheer2: Wat een geluk.
Heel blij en excited, nog maar 3 nachtjes!
Hee dames, lees wat op achtergrond mee. Zal m’n best doen om wat meer te reageren. Alle controles zijn hier steeds goed, En ook echt blij met deze kleine! alleen heel spannend zo richting de 20 weken, daar waar vorige keer zo vreselijk mis ging... soms kop in het zand hier.
Lux gefeliciteerd vrouw!
Fijne Moederdag dames! Eerste keer Moederdag voor sommigen onder ons! Hoe ervaren julliemoederdag? Liefs
Mindsey Wat fijn dat hij doorgaat én dat jullie samen mogen komen! Heel veel plezier gewenst morgen :D

Okkie ik kan me voorstellen dat het spannend is voor jou, rond deze periode. Gelukkig zijn de controles steeds goed. Heb je ook extra controles, of alleen regulier?

Moederdag voelt niet extra bijzonder voor mij dit jaar. Een paar dagen geleden vroeg ik aan mijn vriend: is het voor mij ook al moederdag dit jaar? En hij was heel duidelijk dat dat volgend jaar pas zou zijn, hahaha. Voel mezelf ook nog geen moeder eigenlijk... We zijn wel even langs onze eigen moeders geweest op tuinvisite.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:25
18.34% gewijzigd
Dank jullie! Ben heel blij :)

@Minds: fijn dat je echo doorgaat!

@Okkie: snap dat dit heeeel moeilijke weken voor jou zijn :hug: hopelijk gaan ze snel voorbij meid :bigkiss:

@Ollie: fijn, even hartje luisteren! Denk dat moederdag ook pas echt leuk is met je baby’tje. Lief als je gisteren al iets hebt gehad, maar mijn eerste moederdag vond ik wel echt bijzonder. Zoon was toen ook nog maar 2 weken oud haha, dus die kwam precies op tijd ;-D

@Hier: moederdag was prima; lekker verwend. Nu heel erg in dubio of ik nou wél of geen geslachtsecho wil, haha. Ik dub nog even door.
OkkiePetite schreef:
08-05-2020 21:25
Hee dames, lees wat op achtergrond mee. Zal m’n best doen om wat meer te reageren. Alle controles zijn hier steeds goed, En ook echt blij met deze kleine! alleen heel spannend zo richting de 20 weken, daar waar vorige keer zo vreselijk mis ging... soms kop in het zand hier.
Lux gefeliciteerd vrouw!
Hee lieve Okkie, wat fijn om je te lezen. En dat alle controles goed zijn! :heart: Ik kan me zo voorstellen dat het ontzettend spannende tijden voor je moeten zijn.. en het lastige (vond ik zelfs al na mijn miskramen, niet om het te vergelijken); the only way is through. En het dan toch weer met nieuw vertrouwen benaderen.. ik wens je veel liefs en kracht.
Enne... wij krijgen een jongen! :cheer2: :cheer2:

Ontzettend verrast :hihi: , mijn 'voorgevoel' zei namelijk echt een meisje. :hihi: Tot zover mijn moederinstinct ;-D. Maar zo leuk, helemaal blij en uitgelaten en het voelt echt wat dichterbij! M'n ZOON jongens.

Het was een feest dat m'n vriend mee mocht. Ik was toch wel weer even nerveus, gelukkig verdween dat snel toen ze het echoding op m'n buik zette en een kleine spartelaar in beeld verscheen :heart: . Zoveel verschil weer met 2,5 week geleden, heel duidelijk zijn ruggegraat en beentjes met voetjes, armpjes met handjes en hij was heel veel aan het bewegen. Het zag er allemaal goed uit en ze checkte ook meteen de organen en ontwikkeling, heel fijn.

Ik ging daar helemaal in op toen ze ook bij z'n beentjes aankwam en m'n vriend opeens zei: "is dat geen piemel?" En ik echt dacht: "nee natuurlijk niet!". Maar jawel dus :yes: :hyper: . Een jongen. Wat een verrassing :jump: . We zaten helemaal te stralen naast elkaar. Daarna onze ouders en zussen gevideobeld. Heerlijk, zo'n geluksdag.

Het bedrijf waar ik werk verkeert ondertussen in zwaar weer door Corona. De afgelopen tijd wilde ik graag helpen, maar het lukte gewoon niet om een tandje bij te zetten door alle zwangerschapsklachten. Morgen weer eens naar kantoor voor het eerst. Ik wil doen wat ik kan. En tegelijkertijd niet de stress overnemen. Wordt nog een fine line de komende maanden..
Normaal gesproken zou ik hier echt over kunnen piekeren. Maar het komt maar niet. Voel me heel rustig eronder. Misschien het goede effect van de hormonen? :$
Ah gefeliciteerd Mindsey! Een jongen is erg leuk en ik kan het weten want die van mij ligt momenteel over de babyfoon slaapliedjes te zingen voor zijn knuffels :) welkom bij team blauw ;-D :lmao: (enige smiley met blauw erin :P )
Grappig dat je voorgevoel meisje zei. Bij mij zei het heeeeel sterk jongen toen en had gelijk en nu zegt het ‘baby’ maar meer niet :hihi:

Spannend met je werk, idd maar proberen niet teveel stress op je te nemen. Rustig aan voor de beeb.
Wat leuk om het nu te weten, Mindsey!! Maakt het toch weer wat echter!

@ Okkie: ik snap de spanning, hopelijk straks een prachtige 20-weken echo!

Hier gaat het prima, nagenoeg geen klachten meer gelukkig. Ik voel de baby ook al een paar weken, toen even wat minder en nu weer een paar dagen wel vaak. Fijn gevoel!

We hebben volgende week maandag een geslachtsbepaling, kan niet wachten! Al ben ik overtuigd van een jongen haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven