Tweede kindje uitstellen wegens werk?

07-05-2020 22:16 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn man en ik komen er niet uit en blijven twijfelen, ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken...

We hebben een kindje van bijna 2 en het kriebelt voor een tweede. Nu is het zo dat ik een verplichte opleiding voor mijn werk moet doen die start in november 2020 en eindigt in juli 2021. Het is best een pittige opleiding met veel reizen en thuisstudie.

Het dilemma; eigenlijk willen we vanaf deze maand stoppen met de pil. Maar mocht het dan snel lukken, ligt de uitgerekende datum binnen de duur van de opleiding. Het is niets iets wat ik wil en kan combineren. Dus dat zou betekenen dat ik de opleiding moet uitstellen. Maar kan ik dat maken? Ik zou het bijna niet tegen mijn baas durven vertellen. Daarnaast zou ik het dan het liefst gelijk twee jaar uitstellen, zodat de jongste ook weer wat zelfstandiger is.

Aan de andere kant,misschien duurt het wel lang voor het lukt. En dan vind ik het zonde om niet nu al te stoppen, want her lijkt ons leuk als er te veel leeftijdverschil tussen onze kindjes zit.

Dus er voor gaan en eventueel de opleiding uitstellen? Of wachten, en proberen tijdens de opleiding zwanger te raken? Wat vinden jullie?

Mijn man zegt overigens dat ik werk niet van invloed moet laten zijn op mijn priveleven, dus die wil ervoor gaan. Ik ben de twijfelaar zeg maar ;-).

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Alvast bedankt. Groetjes
Je hoeft niet per se nu een beslissing te maken hè. Je kunt ook bedenken: oké, het voelt nu nog niet goed om ervoor te gaan, maar dat betekent niet dat het dan pas in december kan, of over 2 jaar.

Als jij in september alsnog ineens het gevoel hebt dat je ervoor wilt gaan, dan kun je dat altijd nog beslissen. En dan komt er voor die opleiding ook heus wel een oplossing.

Het helpt mij soms wel (met andere dingen dan, ik heb geen zwangerschapsdilemma's) om te bedenken dat je niet nú hoeft te kiezen, maar dat dat altijd nog kan.
rainydays wijzigde dit bericht op 08-05-2020 15:35
Reden: .
1.89% gewijzigd
Here am I in my little bubble
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 14:41
Wel fijn zo'n man die van mening is dat je privéleven voor gaat op werk. Daar heb je wat aan en daar kun je hem ook aan herinneren TO als het gaat om hoe jullie de zorg voor de kinderen verdelen.
Ik begrijp echt niet dat hier vrouwen zijn die dat ook nog een verstandige opmerking vinden van die man. Vaak bedoelen ze toch echt dat het privéleven voorgaat op het werk van de vrouw. Hun eigen werk, dat ligt anders natuurlijk. Zie ook de opmerking van TO dat het straks met twee kinderen vooral voor haar zwaarder wordt .
ozymandias wijzigde dit bericht op 08-05-2020 17:42
Reden: Typefout
0.17% gewijzigd
ozymandias schreef:
08-05-2020 17:42
Ik begrijp echt niet dat hier vrouwen zijn die dat ook nog een verstandige opmerking vinden van die man. Vaak bedoelen ze toch echt dat het privéleven voorgaat op het werk van de vrouw. Hun eigen werk, dat ligt anders natuurlijk. Zie ook de opmerking van TO dat het straks met twee kinderen vooral voor haar zwaarder wordt .
Ja precies! Misschien wel een goeie voor TO om er vanavond eens in te gooien.
Ik snap wel dat het op jullie zo overkomt. Maar gelukkig heb ik een man die me met alles 'helpt' en we zullen het echt wel samen doen. Vooral tijdens de opleiding zou hij het meeste voor zijn kiezen krijgen. En dat weet ie ook wel hoor! Hij denkt er ook over na om tijdens de opleiding een extra dag thuis te zijn zodat ik rustig kan studeren.Dus daar wordt zeker over nagedacht.

Maar bedankt voor jullie zorgen.:-)
Girlboss01 schreef:
08-05-2020 19:34
Ik snap wel dat het op jullie zo overkomt. Maar gelukkig heb ik een man die me met alles 'helpt' en we zullen het echt wel samen doen. Vooral tijdens de opleiding zou hij het meeste voor zijn kiezen krijgen. En dat weet ie ook wel hoor! Hij denkt er ook over na om tijdens de opleiding een extra dag thuis te zijn zodat ik rustig kan studeren.Dus daar wordt zeker over nagedacht.

Maar bedankt voor jullie zorgen.:-)
Dat je het helpen noemt is echt geen goed teken. Hij is de vader en het is heel normaal dat hij zijn deel doet. Dat hij erover nadenkt om een papadag te nemen is aardig, maar laat hem eerst maar eens actie ondernemen. En zeg er dan ook bij dat werk toch nooit in de weg moet zitten van zijn privéleven?
TanteOlivia schreef:
08-05-2020 20:07
Dat je het helpen noemt is echt geen goed teken. Hij is de vader en het is heel normaal dat hij zijn deel doet. Dat hij erover nadenkt om een papadag te nemen is aardig, maar laat hem eerst maar eens actie ondernemen. En zeg er dan ook bij dat werk toch nooit in de weg moet zitten van zijn privéleven?
Je bent wel heel negatief. Ze zegt 'helpt' niet voor niets tussen aanhalingstekens, en ik lees extra dag vrij. Dus misschien werkt hij nu 4 dagen en gaat hij terug naar 3, dat zou ook kunnen.

Ik bedoelde het in ieder geval niet zo, en ik denk ook niet dat alle mannen er fijntjes op gewezen moeten worden, alleen dat je het er gewoon als volwassenen met elkaar over kan hebben, en dat doen TO en man gewoon.
Naatje2000 schreef:
08-05-2020 00:12
Toen ik net in een nieuwe baan zat, ging het bij ons ook kriebelen voor een tweede. Hoewel ik bij de eerste meteen zwanger was, ook rekening houdend met “wat als het langer duurt dus maar meteen beginnen”.
Inderdaad meteen zwanger, miskraam na elf weken, zeven maanden proberen, zwanger, miskraam na acht weken, curretage en toen direct daarna blijvend zwanger van een prachtig jongetje wat vandaag twaalf weken oud is.

Tijdens deze zwangerschap de hele zwangerschap thuis gezeten wegens extreme misselijkheid en vergroot risico om het kindje te verliezen door medische omstandigheden.

En toch had ik het niet anders gedaan als ik het nu opnieuw zou moeten kiezen. Want die wens was sterker dan welke baan dan ook.
Dus ik denk dat dat het belangrijkste is. Als jij liever wacht tot je oudste wat ouder is, dan is dat ook goed. Ga op je gevoel af. Niet op wat het forum zegt wat je moet doen.
Je zou maar zo’n medewerker in dienst hebben, daar wordt je als werkgever niet blij van. En het dan raar vinden dat vrouwen ontslagen worden als ze melden dat ze zwanger zijn.
anoniem_63a6b2af1bece wijzigde dit bericht op 09-05-2020 07:41
Reden: Geen wijziging.
0.00% gewijzigd
viavia2013 schreef:
09-05-2020 07:27
Je zou maar zo’n medewerker in dienst hebben, daar wordt je als werkgever niet blij van. En het dan raar vinden dat vrouwen ontslagen worden als ze melden dat ze zwanger zijn.
Vrouwen mogen niet ontslagen worden als ze zwanger zijn.
Niet kletsen over zaken waar je geen verstand van hebt.

Ondanks de miskramen heb ik altijd heel hard doorgewerkt, zelfs toen ik wegens extreem bloedverlies opgenomen was in het ziekenhuis handelde ik nog werk telefoontjes af.
Niets dan lof vanuit mijn werkgever.

Niet oordelen over situaties en mensen die je niet kent.
Ik deelde dit verhaal om aan te geven aan de TO dat je nooit weet hoe het loopt met zwanger worden en dat gevoelens soms sterker zijn dan ratio op gebied van kinderen krijgen en dat ze haar gevoelens moet volgen.
Niet zodat jij eens even lekker je plasje erover kon doen.
viavia2013 schreef:
09-05-2020 07:27
Zolang ze geen manier hebben gevonden om een mannenlijf een kind te laten produceren, mag echt helemaal niemand hierover klagen.

Zwangerschapsgerelateerde ziekmelding wordt qua kosten overigens opgevangen door het UWV. En terecht.
Naatje2000 schreef:
09-05-2020 07:33

Ondanks de miskramen heb ik altijd heel hard doorgewerkt, zelfs toen ik wegens extreem bloedverlies opgenomen was in het ziekenhuis handelde ik nog werk telefoontjes af.

Ik deelde dit verhaal om aan te geven aan de TO dat je nooit weet hoe het loopt met zwanger worden en dat gevoelens soms sterker zijn dan ratio op gebied van kinderen krijgen en dat ze haar gevoelens moet volgen.
Bespaar je de moeite. Zij slaat altijd zo debiel aan op topics over vrouwen die zwanger willen worden.
Naatje2000 schreef:
09-05-2020 07:33

Jij schrijft zelf dat je je hele zwangerschap thuis hebt gezeten.
viavia2013 schreef:
09-05-2020 07:43
En wat dan nog? Vrouwen die de hele zwangerschap helaas niet anders kunnen dan thuiszitten mogen geen kinderen meer krijgen?

Ik zou geen werkgever willen die van mij verwacht dat mijn baan belangrijker is dan mijn gezin en mijn gezondheid. Ik ben geen robot. En natuurlijk is mijn gezin belangrijker dan een baan. Een werkgever die dat niet snapt heeft ze wat mij betreft niet allemaal op een rijtje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
viavia2013 schreef:
09-05-2020 07:43
Ja en dat wordt allemaal aan de werkgever vergoed door het UWV, de werkgever met wie ik in goed overleg een uitstekende vervanging voor mij gevonden had die ze dus konden betalen vanuit de vergoeding van het UWV.
Dus wederom: niet kletsen over zaken waar je nul verstand van hebt.
Herfstblaadje19 schreef:
09-05-2020 07:41
Bespaar je de moeite. Zij slaat altijd zo debiel aan op topics over vrouwen die zwanger willen worden.
Nou inderdaad ja, heb even geloept.
Kokoro schreef:
09-05-2020 07:38
Zolang ze geen manier hebben gevonden om een mannenlijf een kind te laten produceren, mag echt helemaal niemand hierover klagen.

Zwangerschapsgerelateerde ziekmelding wordt qua kosten overigens opgevangen door het UWV. En terecht.
Eens. Voor iedere vrouw die moeder wordt, wordt er ook een man vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven