Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste

Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Hallo dames, helaas ben ik ongesteld geworden, dus nu klussen in ons huis en op naar de volgende ronde. Hoe is het met jullie?

Liefs
Ach! Jammer IWI! Klussen in huis is een mooie afleiding dan....
Ik ga over 3 dagen insemineren en ben nu bezig met het donorcontract nakijken en evt aanpassen/aanvullen.
Jammer dat je toch ongesteld geworden bent @IWI.
Voor @Minixx2020 is het ook dit weekend spannend begreep ik?

Hier zit ik misschien op het wachtbankje, als mijn cyclus regelmatig is. Nog een week na vandaag en als er dan niks qua ongesteldheid komt ga ik voor de zekerheid testen. Heb de afgelopen week pijnlijke borsten gehad, maar dat lijkt nu minder te worden. Ook de buikpijn die ik eerder had is verdwenen. Voel me nu juist ‘normaal’ dus ik verwacht eigenlijk niet dat het raak zou zijn deze keer.

@Peer, hoe is het bij jou? Wij liepen ongeveer gelijk toch?
Jammer IWI. Nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Hoe gaat het met Minixx en Zonderling? Al getest? Of juist menstruatie(krampen)?

Spannend Sillenelle. Je gaat toch twee keer deze maand? Goed dat je alles van tevoren goed vastlegt met elkaar. Dan kom je later niet voor verrassingen te staan.

Grand Allegro hier rustig. Ik ben er wel regelmatig mee bezig in m'n hoofd (wat als het raak is) maar verder geen klachten. Ik probeer ook niet teveel op m'n lichaam te letten. Als het raak is, is het een miniscuul klompje cellen wat nog geen symptomen zou kunnen veroorzaken.

Ben benieuwd. Gelukkig gaan de dagen best snel voorbij :)
peer_92 wijzigde dit bericht op 09-05-2020 09:41
Reden: -
0.45% gewijzigd
Welkom nieuwe dames. Ik hoop op een vruchtbaar topic!

Jammer Nb1990 en IWI. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Al nieuws minixx en zonderling?

Spannend op het wachtbankje Peer en Grand_allegro! Ik duim.

Hier wat afwezig geweest de laatste dagen. Ik ben erg druk geweest, en niet alleen met werk en zoon. Er gebeurt veel in mijn leven op het moment en daarom sloeg de twijfel toe of dit nu wel het goede moment is voor een zwangerschap...... Goede gesprekken gehad met man en besloten er toch gewoon voor te gaan! Ik verwacht mijn eisprong woensdag, dus de vruchtbare dagen komen eraan.

sillenelle we lopen aardig gelijk op zo te zien. Spannend!

ambracia jij ook in je vruchtbare dagen nu?

andijviestampot fijn dat het hcg nu uit je lijf is. Ik hoop dat je cyclus weer snel op gang komt, zodat je weer door kan. Voor jou ook Es1234!

bozz zit jij op het wachtbankje inmiddels?
zebrastrepen wijzigde dit bericht op 09-05-2020 11:01
Reden: Toevoeging
2.80% gewijzigd
Welkom zonderling! Spannend om er echt mee te beginnen. Ik gebruik ook Flo. En ook eerste kindje, leuk!
En ook welkom Es1234!

Inderdaad, wat jammer Nb1990 & IWI! Erg balen of valt het mee? Klusjes in huis zijn wel een goede afleiding deze tijd! Ik merk ook dat ik meer schoonmaak/achterstallig onderhoud doe dan voorheen. Vind sociale afspraken natuurlijk leuker, maar geeft toch wel voldoening.

Ik herken wel wat je schrijft Zebrastrepen. Ik vind het toch erg spannend de komende vruchtbare periode er voor te gaan. Wat raar is want in maart (toen we nog wilden wachten) stond ik te trappelen. Vragen als, Ben ik er wel klaar voor? Komt het wel uit? Je bent er natuurlijk nooit 100% klaar voor, en nee, het komt eigenlijk nooit echt handig uit als je kijkt naar werk... Maar ja, als je iets wil, dan ga je er toch voor? Lekker piekeren haha. Ik kan er wel naar uit kijken om zwanger te zijn, dan kan je tenminste niet meer terug.
Sustainability schreef:
09-05-2020 12:53
Ik herken wel wat je schrijft Zebrastrepen. Ik vind het toch erg spannend de komende vruchtbare periode er voor te gaan. Wat raar is want in maart (toen we nog wilden wachten) stond ik te trappelen. Vragen als, Ben ik er wel klaar voor? Komt het wel uit? Je bent er natuurlijk nooit 100% klaar voor, en nee, het komt eigenlijk nooit echt handig uit als je kijkt naar werk... Maar ja, als je iets wil, dan ga je er toch voor? Lekker piekeren haha. Ik kan er wel naar uit kijken om zwanger te zijn, dan kan je tenminste niet meer terug.
Ik herken ook wat zebrastrepen schrijft. Wat werk betreft kan de timing echt beter, maar het is stabiel genoeg. We gaan er gewoon voor. Voor de coronacrisis hadden we ook nog allerlei reisplannen, maar uiteindelijk kun je het nooit perfect plannen. Een kindje is gewoon hartstikke welkom. Maar vorige maand dacht ik toen het niet raak was: misschien ook maar beter zo, want dit en dat en zus en zo. Maar uiteindelijk is de wens gewoon heel sterk.

Hier nog geen menstruatiekrampen, ik test morgenochtend als ik niet ongesteld word.
Plan was om vanochtend te testen maar dat was helaas niet meer nodig aangezien ik ongesteld ben geworden. Op naar de volgende ronde! :heart:
Jammer zeg Minixx2020.. Erg teleurgesteld of valt het mee?

Wat werk betreft hier geen issues qua timing gelukkig. Ik heb een vast contract al een hele tijd en ben ook niet bezig met opleidingen of iets! Maar inderdaad, qua timing komt een zwangerschap zelden écht goed uit.. Soms kan het handig zijn even iets af te wachten, maar verder.. als het wilt en financieel ook aan kunt, zou ik er ook voor gaan ja!

Bij mij komen de vruchtbare dagen er inderdaad aan ja.. denk ergens midden/eind volgende week ovulatie.. mijn man vraagt wel steeds of het al het juiste moment is haha.. geloof niet dat hij nog erg veel druk voelt, dus top!
Hoi Dames! Ik kon me gisteren niet meer bedwingen en testte 's middags al en vanmorgen weer. Twee keer binnen een minuut een dikke tweede streep! Ik ben zwanger! Ik kan het bijna niet geloven, we zijn zo blij..

Ik hoop dat ik snel een eerste echo kan krijgen, ik ga morgen bellen!
Gefeliciteerd zonderling! :cheer2: Hoe voel jij je?

Jammer Minixx! Erg teleurgesteld?
Jammer Minixx!! Op naar de volgende ronde..
Jeetje, zonderling, geweldig! Gefeliciteerd!
Zebrastrepen, ja komende week kunnen we 'los'!
zonderling schreef:
10-05-2020 08:49
Hoi Dames! Ik kon me gisteren niet meer bedwingen en testte 's middags al en vanmorgen weer. Twee keer binnen een minuut een dikke tweede streep! Ik ben zwanger! Ik kan het bijna niet geloven, we zijn zo blij..

Wauw Zonderling! Gefeliciteerd!!! :cheer2: :heart: Spannend zeg!! Hoe voel je je?
Ik vind het (voor klein beetje) jammer maar ben niet teleurgesteld! We hebben op de dag van de eisprong seks gehad en de keren daarvoor nog met condoom. Nu gooien we alles aan de kant en we gaan het zien over een maandje :)

Eisprong is nu 23 mei en NOD op 6 juni!

Spannend Zebrastrepen, ik herken heel goed wat je zegt. Mijn man was er een aantal jaren geleden al klaar voor maar ik was steeds aan het uitstellen. Dan kwam het qua werk niet uit, dan weer niet privé (vond ik)... Ik vind nog teveel dingen leuk. Nog steeds denk ik wel eens, is dit wel het goede moment? Maar wanneer zou zwanger worden en het krijgen van je eerste kindje nu ‘echt’ op alle fronten uitkomen? Mits het ook nog lukt op het moment dat jij denkt er klaar voor te zijn.
Minixx2020 schreef:
10-05-2020 13:23
Wauw Zonderling! Gefeliciteerd!!! :cheer2: :heart: Spannend zeg!! Hoe voel je je?
Dank je wel! Ik had het niet verwacht. Misschien omdat ik de laatste dagen niets voelde: geen krampjes, geen extreem pijnlijke borsten, een goed humeur gisteren, geen extreme trek, geen korte nachten.. voor mijn menstruatie heb ik juist last van al die dingen. De afwezigheid van al deze kwaaltjes was juist een aanwijzing, denk ik nu.

Ik voelde me gisteren echt top, vandaag erg moe. Voor de rest voel ik me normaal!

Ik hoop voor jou ook op goed nieuws in de volgende ronde Minixx!!
Gefeliciteerd @Zonderling!

Jammer @Minixx, maar zo te horen sta je er wel redelijk positief in.

Qua timing is het hier op zich oké. Eigenlijk zou ik het liefst eerst nog verhuizen, maar een kind kan er in onze huidige woning ook gewoon bij qua ruimte. Dan zouden we ook later nog kunnen verhuizen. Werk is stabiel. Allebei vaste contracten, dus tenzij Corona daar roet in het eten gooit zou dat goed moeten komen.
Hmm, ik wilde een foto plaatsen, maar ging niet helemaal goed. Poging twee:

https://www.mupload.nl/img/fbh27288w.jpeg
Wauw, dat is echt al een knaller zonderling!
Minixx2020 schreef:
10-05-2020 13:33
Spannend Zebrastrepen, ik herken heel goed wat je zegt. Mijn man was er een aantal jaren geleden al klaar voor maar ik was steeds aan het uitstellen. Dan kwam het qua werk niet uit, dan weer niet privé (vond ik)... Ik vind nog teveel dingen leuk. Nog steeds denk ik wel eens, is dit wel het goede moment?
Klopt dat het nooit echt uitkomt en dat er altijd wel iets is. Ik bedoel ook niet perse werk of sport. Op dit moment gebeuren er een aantal negatieve dingen in mijn leven die emotioneel pijn doen. Ik wil er niet veel over kwijt, maar gaat o.a. om een ongeneeslijk ziek familielid en een scheiding van naasten. Ik twijfel of ik het in deze emotioneel turbulente tijd aankan om zwanger te proberen te worden met de zorgen, hormonen en emoties die daarbij horen.
Een zwangerschap doet je ook (vaak) in een bubbel terechtkomen, waardoor je het misschien beter aankan? Iets positiefs om naar uit te kijken met al dat negatieve om je heen?
Gefeliciteerd zonderling :D dat is snel gegaan! Hele duidelijke streep, hopelijk is dat positief :)

Vervelend om te lezen Zebrastrepen. Ik begrijp wel dat je dan gaat twijfelen of dit wel de juiste tijd is om ervoor te gaan. Fijn dat jullie een beslissing hebt genomen. Sterkte ermee :hug: .
zonderling schreef:
10-05-2020 08:49

Wauw Zonderling wat fijn zeg, van harte gefeliciteerd!!
Hier even afwezig geweest..druk met van alles en nog wat! Mijn vruchtbare dagen zitten er weer aan te komen, nieuwe ronde nieuwe kansen :). Leuk om hier weer een positieve test voorbij te zjen komen. En voor de dames bij wie deze ronde niet geslaagd is, op naar een volgende ronde met nieuwe kansen!
Yeah!! Gefeliciteerd zonderling! Lekker gaan genieten..

Het is altijd een vervelend moment minixx . Je hebt wat hoop, en dan is het in een keer weg! Gelukkig ben je erg positief en lukt het de volgende ronde

Wat naar om te horen zebrastrepen, sterkte ermee! Misschien kan het inderdaad helpen om uit te kijken naar iets positiefs, een zwangerschap! Wel natuurlijk goed naar je zelf kijken!

Hier is dan toch echt zaterdag (gister)mijn ongesteldheid doorgebroken. Ik vind het lastig om te zeggen wat de cyclus is. Ik had op 9 april een echo waarbij mijn baarmoeder erg mooi was al, ik denk dat ik dus op 5-6 april het vruchtje verloren ben. Dan zou ik nu een cyclus hebben van tussen de 28-31 dagen. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen met de cyclus van nu. Woensdag bruin bloed verlies, donderdag vrijdag minimaal roze afscheiding, gister dus echt doorgebroken!

Wel erg fijn gevoel dat het nu in ieder geval wel op gang komt! Dan kunnen we volgende week ergens aan de slag😁
Wauw zonderling wat bijzonder, zo snel! Over die test hoef je ook niet te twijfelen. Heel erg gefeliciteerd! Echt ontzettend fijn voor jullie.

Lastig, Zebrastrepen. Allebei de dingen die je noemt. Heel anders dan mijn twijfel/angst, die is meer intern/met mezelf. Veel sterkte. Ik vind wat Sillenelle zegt ook wel mooi, dat je meer in jezelf kunt keren, ook van iets hoopvols kunt genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven