Zwanger worden vanaf april 2020
donderdag 9 april 2020 om 15:47
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden.

De zwangeren!!
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-
(37)
- MamaSa (derde)

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
Apennootje | 32 | Eerste | 3 | 27 juni |
PassingThrough | 37 | Eerste | 10 | 30 december |
Jetje22 | Eerste | 1 | ? | |
Milian1 | 25 | Eerste | 1 | ? |
Sustainability | 29 | Eerste | 1 | ? |

Naam | UD | Hoeveelste kindje | Volgende echo | kloppend ![]() | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|
DaSilva86 | 29 december | ![]() | |||
Whoamix | |||||
zonderling | 17 januari | ![]() | |||
Taktak1987 | 27 januari | 7 juli | ![]() | ||
Bozz | 28 januari | 2de | ![]() | jongetje | |
Minixx2020 | 29 juni | ||||
Zebrastrepen | 3 maart | ![]() | |||
Nb1990 | 1ste | ![]() | |||
Bloemmetje2 | 29 maart | Derde | ![]() | meisje | |
Es1234 | ![]() | ||||
Michh0804 | 9 april | Eerste | ![]() | ||
Grand_allegro | 19 mei | Eerste | 29 december | jongetje | |
ambracia | |||||
Jinger6 | Eerste | 18 december | |||
IWI | Eerste | 17 februari | |||
Andijviestamppot | |||||
Peer_92 | Eerste |
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-

- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
maandag 11 mei 2020 om 08:11
@Zebrastrepen, ja ik heb eindelijk mijn lh piek gevonden! Mijn NOD is nu 19 mei. En nu maar wachten...
Wat vervelend dat er juist nu zoveel nare dingen gebeuren. Maar precies zoals Sillenelle al zegt, bezig zijn met een zwangerschap kan ook een lichtpuntje zijn in alle narigheid.
@zonderling, gefeliciteerd! Wat een enorme streep zeg!! Geen twijfel over mogelijk zo.
@Es1234, mijn cyclus is ook helemaal in de wat na mijn miskraam. Ik zit nu in mijn eerste echte cyclus, maar hij is veel langer dan ik gewend ben. Eisprong ook veel later...
Heb ook wel van anderen gehoord dat je cyclus nog even in de war kan zijn voordat deze weer hertseld zoals je gewend was. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Wat vervelend dat er juist nu zoveel nare dingen gebeuren. Maar precies zoals Sillenelle al zegt, bezig zijn met een zwangerschap kan ook een lichtpuntje zijn in alle narigheid.
@zonderling, gefeliciteerd! Wat een enorme streep zeg!! Geen twijfel over mogelijk zo.
@Es1234, mijn cyclus is ook helemaal in de wat na mijn miskraam. Ik zit nu in mijn eerste echte cyclus, maar hij is veel langer dan ik gewend ben. Eisprong ook veel later...
Heb ook wel van anderen gehoord dat je cyclus nog even in de war kan zijn voordat deze weer hertseld zoals je gewend was. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
maandag 11 mei 2020 om 09:26
maandag 11 mei 2020 om 12:29
maandag 11 mei 2020 om 14:33
Hoi dames, mijn lichaam doet raar momenteel en het is zo irritant dat dit zo veel verschillende redenen kan hebben nu.
Ik zou bijna denken dat ik ziek ga worden: ben heel moe, heb een beetje verhoging (37,6), hoofdpijn, een beetje misselijk en buikpijn alsof ik opgeblazen ben. Normaal zou ik dan denken: misschien een virusje opgepikt en dat kan natuurlijk ook heel goed, maar doordat we nu proberen zwanger te worden zit er dan in mijn hoofd dat wat ik ervaar ook signalen kunnen zijn dat het deze ronde raak is. En het kan ook nog zijn dat mijn menstruatie er aan komt waardoor ik me rot voel, want veel van deze klachten passen daar ook bij.
Vaagheid ten top dus. Ergens ben ik nuchter, de tijd zal het uitwijzen, één van de drie ga ik waarschijnlijk worden. Ziek, ongesteld of zwanger. Maar aan de andere kant houdt het me wel bezig. Had ik niet zo van mezelf verwacht. Is dat herkenbaar voor jullie?
Ik zou bijna denken dat ik ziek ga worden: ben heel moe, heb een beetje verhoging (37,6), hoofdpijn, een beetje misselijk en buikpijn alsof ik opgeblazen ben. Normaal zou ik dan denken: misschien een virusje opgepikt en dat kan natuurlijk ook heel goed, maar doordat we nu proberen zwanger te worden zit er dan in mijn hoofd dat wat ik ervaar ook signalen kunnen zijn dat het deze ronde raak is. En het kan ook nog zijn dat mijn menstruatie er aan komt waardoor ik me rot voel, want veel van deze klachten passen daar ook bij.

Vaagheid ten top dus. Ergens ben ik nuchter, de tijd zal het uitwijzen, één van de drie ga ik waarschijnlijk worden. Ziek, ongesteld of zwanger. Maar aan de andere kant houdt het me wel bezig. Had ik niet zo van mezelf verwacht. Is dat herkenbaar voor jullie?
maandag 11 mei 2020 om 18:23
@Es1234, ik heb getest met ovulatietesten. Ik voel het nooit als mijn ovulatie staan komt. Menstruatie ook niet trouwens. Dus omdat ik niet wist wat mijn cyclus ging doen na de miskraam ben ik toch met ovulatietesten in de weer geweest. Wel fijn om die bevestiging te hebben dat we een kans hebben nu! Ik hoop voor jou ook snel...
@Grand_allegro: Dat herken ik zeker! Hoewel ik (bijna) nooit echt iets heel uitgesprokens voel aan m'n lichaam ben ik hier toch steeds wel naar op zoek en kan ik het ook niet goed uit mijn hoofd zetten. Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over welke van de drie. Ik duim voor de zwangerschap!
@Grand_allegro: Dat herken ik zeker! Hoewel ik (bijna) nooit echt iets heel uitgesprokens voel aan m'n lichaam ben ik hier toch steeds wel naar op zoek en kan ik het ook niet goed uit mijn hoofd zetten. Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over welke van de drie. Ik duim voor de zwangerschap!
maandag 11 mei 2020 om 19:14
Wat vervelend dat je vanalles voelt en niet weet waardoor Grand. Ik herken het opgeblazen gevoel van zwangerschap. Had toen ook last van rommelende darmen en vermoeidheid. Maar deze vage sympotomen kunnen ook passen bij menstruatie of iets onder de leden hebben. Vervelend he, die onzekerheid!
Wanneer was je eisprong ongeveer? Op 11-12 dpo zou je al wel positief kunnen testen als je zwanger bent. Het kan je misschien wat meer rust geven. Deze link geeft een mooi overzicht van het percentage zwangeren dat een positeve test had op een bepaalde dag na eisprong: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Wanneer was je eisprong ongeveer? Op 11-12 dpo zou je al wel positief kunnen testen als je zwanger bent. Het kan je misschien wat meer rust geven. Deze link geeft een mooi overzicht van het percentage zwangeren dat een positeve test had op een bepaalde dag na eisprong: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
maandag 11 mei 2020 om 19:20
Oh, en ik herken het ermee bezig zijn ook. Vorige keer voelde ik al zoveel wat ik nooit eerder voelde vanaf eisprong. En dus liet het me ook niet los en duurde de dagen tot positieve test ook echt eeuwen. Vreselijk!
Nu voor 2e kind ben ik wel wat minder ermee bezig. Al begint het nu toch ook wel door mijn hoofd te spoken af en toe, nu vruchtbare dagen zijn aangebroken!
Nu voor 2e kind ben ik wel wat minder ermee bezig. Al begint het nu toch ook wel door mijn hoofd te spoken af en toe, nu vruchtbare dagen zijn aangebroken!
maandag 11 mei 2020 om 19:48
bozz gelukkig je lh piek gevonden! We lopen bijna gelijk, kan niet wachten op volgende week haha.
Andijviestamppot wat vervelend dat je menstruatie nog niet is doorgebroken. Hoop dat dat zo snel mogelijk gebeurt zodat je weer door kan.
Grand allegro ik heb er ook meer last van dan ik wil. Ik had verwacht er relaxed in te staan maar ben er regelmatig mee bezig en voel veel meer in m'n lichaam dan normaal. Ik probeer er maar niet teveel van te verwachten en afleiding te zoeken, dan heb ik er zo min mogelijk last van.
Interessante link Zebrastrepen. Ik wist niet dat al zoveel procent zo vroeg positief kon testen. Misschien dat ik dit weekend al mag testen van mezelf
Andijviestamppot wat vervelend dat je menstruatie nog niet is doorgebroken. Hoop dat dat zo snel mogelijk gebeurt zodat je weer door kan.
Grand allegro ik heb er ook meer last van dan ik wil. Ik had verwacht er relaxed in te staan maar ben er regelmatig mee bezig en voel veel meer in m'n lichaam dan normaal. Ik probeer er maar niet teveel van te verwachten en afleiding te zoeken, dan heb ik er zo min mogelijk last van.
Interessante link Zebrastrepen. Ik wist niet dat al zoveel procent zo vroeg positief kon testen. Misschien dat ik dit weekend al mag testen van mezelf

maandag 11 mei 2020 om 20:32
Ik had ook bij beide zwangerschappen iets van 3 of 4 dagen van tevoren positief getest. Dat was dan een heel licht streepje en op de NOD echt een knalstreep.
Vervelend Grand allegro van al die klachten.. verhoging hoort niet echt bij zwanger worden geloof ik, maar ik hoop het wel van harte voor je (dat je niet ziek wordt en wel zwanger bent!). Ziek zit je al helemaal niet op te wachten.
Hier geen nieuws, nu vruchtbare dagen denk ik, we zullen vanavond en overmorgen een poging wagen..
Vervelend Grand allegro van al die klachten.. verhoging hoort niet echt bij zwanger worden geloof ik, maar ik hoop het wel van harte voor je (dat je niet ziek wordt en wel zwanger bent!). Ziek zit je al helemaal niet op te wachten.
Hier geen nieuws, nu vruchtbare dagen denk ik, we zullen vanavond en overmorgen een poging wagen..
maandag 11 mei 2020 om 22:23
Grand allegro, moeilijk is dat vind ik! Nu ik weer “even” zwanger ben geweest weet ik weer wat mijn symptomen waren. Was ik alweer vergeten van de 1e. Je denkt toch iedere keer na over wat je voelt als je nog niet ongesteld bent. Koorts had ik inderdaad niet, wel een opgeblazen gevoel, last van de darmen en behoorlijk zere borsten! Hopelijk kan je snel testen en weet je waar je aan toe bent.
Ik ga mij er eens in verdiepen bozz. Ik heb het echt nooit gebruikt, maar misschien wel handig nu.. hopelijk hebben jullie raak geschoten!
Ik merk wel dat ik er meer mee bezig ben, dan voor de miskraam...
Ik ga mij er eens in verdiepen bozz. Ik heb het echt nooit gebruikt, maar misschien wel handig nu.. hopelijk hebben jullie raak geschoten!
Ik merk wel dat ik er meer mee bezig ben, dan voor de miskraam...
dinsdag 12 mei 2020 om 07:33
Heel erg bedankt voor jullie input dames! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart. Het doet toch meer dan ik eerst dacht.
De verhoging is weg, dus echt ziek met koorts word ik denk ik niet. Gelukkig, want vanaf morgen kan ik mijn werk aangepast weer op locatie uitvoeren.
De rest van de klachten is er nog, maar daar kan ik wel mee werken.
Jammer genoeg weet ik nog niet exact hoe lang mijn cyclus is. Heb pas 1 reguliere menstruatie gehad na de pil. Maar als het regelmatig zou zijn zou ik zaterdag ongesteld moeten worden. Dus als dat volgende week nog niet het geval is ga ik wel testen.
De verhoging is weg, dus echt ziek met koorts word ik denk ik niet. Gelukkig, want vanaf morgen kan ik mijn werk aangepast weer op locatie uitvoeren.

De rest van de klachten is er nog, maar daar kan ik wel mee werken.
Jammer genoeg weet ik nog niet exact hoe lang mijn cyclus is. Heb pas 1 reguliere menstruatie gehad na de pil. Maar als het regelmatig zou zijn zou ik zaterdag ongesteld moeten worden. Dus als dat volgende week nog niet het geval is ga ik wel testen.
dinsdag 12 mei 2020 om 08:47
Fijn dat je eindelijk aangepast aan het werk kan Allegro!
Je liep volgens mij qua vruchtbare dagen precies gelijk met mij, en mijn NOD is "pas" volgende week woensdag. Dus als je negatief test, kan het zijn dat je misschien te vroeg bent
hoewel de link van Zebrastrepen er goed uit zag, nog steeds verbaasd daarover haha
Je liep volgens mij qua vruchtbare dagen precies gelijk met mij, en mijn NOD is "pas" volgende week woensdag. Dus als je negatief test, kan het zijn dat je misschien te vroeg bent

dinsdag 12 mei 2020 om 10:07
Ik hoop dat ik je niet hen overgehaald om (te) vroeg te testen Peer! Ikzelf vind het fijn om vroeger dan NOD te testen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en hoef ik niet te gaan broekloeren rond NOD. Maar dat is voor iedereen verschillend, dus doe waar jij je goed bij voelt.

dinsdag 12 mei 2020 om 10:36

Op die link staat wel dat je al heel vroeg een positieve test kan hebben

Ik had trouwens gelezen dat je vatbaarder ben voor virussen als je zwanger bent. Vooral in het begin. Het afweersysteem staat dan niet op maximaal zodat de bevruchte eicel niet wordt afgestoten. Dan kunnen virussen ook sneller naar binnen.
dinsdag 12 mei 2020 om 12:41

dinsdag 12 mei 2020 om 14:02

dinsdag 12 mei 2020 om 16:57
tuurlijk! WelkomPassingThrough schreef: ↑12-05-2020 14:24Dag dames!
Ik zie nog niet een topic vanaf mei, maar mag ik hierbij aansluiten?
dinsdag 12 mei 2020 om 19:25
Even een voorstelrondje van mijn kant:
Ben 36, en door verkeerde relaties nooit eerder bezig geweest met mijn kinderwens.
Ben 2 jaar geleden dan eindelijk DE man tegengekomen. Sinds vorige zomer wonen wij samen, en sinds begin dit jaar wonen we samen in ons eigen koophuis.
Door mijn leeftijd kwam de kinderwens wel snel ter sprake en mijn vriend bleek er gelukkig hetzelfde in te staan.
Dus.......na 20 jaar anticonceptie is de ring de deur uit! Ik ringde zonder stopweek i.v.m hormonale migraine.
24 april gestopt met ringen, en nu is het afwachten! Voor ons beide is dit de 1e, en ook de 1e poging.
De foliumzuur wordt braaf geslikt, en hopelijk binnenkort een mooie test!
Helaas door de hormoonwisselingen wel gelijk volle bak migraines gekregen, hopelijk vind mijn lichaam daar snel een weg in!
Ben 36, en door verkeerde relaties nooit eerder bezig geweest met mijn kinderwens.
Ben 2 jaar geleden dan eindelijk DE man tegengekomen. Sinds vorige zomer wonen wij samen, en sinds begin dit jaar wonen we samen in ons eigen koophuis.
Door mijn leeftijd kwam de kinderwens wel snel ter sprake en mijn vriend bleek er gelukkig hetzelfde in te staan.
Dus.......na 20 jaar anticonceptie is de ring de deur uit! Ik ringde zonder stopweek i.v.m hormonale migraine.
24 april gestopt met ringen, en nu is het afwachten! Voor ons beide is dit de 1e, en ook de 1e poging.
De foliumzuur wordt braaf geslikt, en hopelijk binnenkort een mooie test!
Helaas door de hormoonwisselingen wel gelijk volle bak migraines gekregen, hopelijk vind mijn lichaam daar snel een weg in!

woensdag 13 mei 2020 om 06:09