Uitgerekend december 2020

29-03-2020 13:33 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die mee willen schrijven over het wel en wee wanneer je uitgerekend bent in december 2020.

Allereerst: gefeliciteerd!
Wees welkom

Ik zal een tabel (proberen te) maken voor wie daarin zou willen staan.
naamlftkindjeUDJ/Mafspraakbijzonderheden
melon302e29 novm3 aug :heart: MA, MK, MA
Maillootje281e02 decm6 aug 3D :heart: MA
Blonde83372e03 decj19 aug :heart: 3 MK gehad
Paddie88321e05 decm- :heart: 2 MK
brownie84361e10 dec?- :heart:
Stipje284e12 decj14 sept groeiecho :heart:
voorspelling89301e12 decj19 aug 24w :heart: diab I
Moon468282e13 decm- :heart: 2 MK
Summerday251e15 decm- :heart:
Sophie2020362e16 decj25 aug :heart: wens van 3 jaar
fien91281e :redrose:
adventkalender311e- - :redrose:
Dépayser312e-- :redrose:
anoniem_396789 wijzigde dit bericht op 18-08-2020 13:19
78.40% gewijzigd
summerday volgens mij lopen wij ongeveer gelijk, en bij mij zijn de ergste klachten ook aan het verminderen. Vorige week heb ik echt een flink aantal dagen misselijk/duizelig in bed gelegen en niet alles binnen kunnen houden. Deze week ben ik nog misselijk, maar wel al een heel stuk minder. Mijn mantra "ik wil niet kotsen ik wil niet kotsen ik wil niet kotsen" laat ik nog regelmatig horen, maar alles blijft binnen :) Blij om te lezen dat de klachten bij jou ook wat minder zijn, voel ik me ook weer geruster, haha.

stipje nachtdiensten lijken mij nu wel erg zwaar... wel een leuk idee van de filmposter! Ik heb ook over zoiets nagedacht, maar hier wordt het toch gewoon een doos met roze/blauwe nijntje-ballonnen en een kinderpakje. Mijn vriend is nog aan het nadenken over wat hij wil met zijn ouders, misschien iets van een puzzel.. maar hij weet het niet en we willen het wel vertellen na de eerste echo zaterdag, dus hij moet opschieten :P
Adventkalender. Onwijs veel sterkte gewenst. Zorg goed voor jezelf en neem de tijd om het rustig te verwerken. Erg belangrijk weet ik helaas uit ervaring. :hug: :rose:
ach lieve adventkalender wat ontzettend verdrietig om dit te lezen zeg.
ieder verwerkt dit op zijn eigen manier, maar neem alsjeblieft de tijd en de ruimte om hier mee om te gaan.
menta
hoe is het met jou? je had 3 weken geleden je eerste echo toch?

wat fijn dames al die goede echo's! daar word je dan wel heel blij van he...
hebben jullie nieuwe data van nieuwe afspraken voor in de tabel? Dan voer ik dat in als jullie willen.

hier lijk ik mij ook iets minder misselijk & vaatdoek te gaan voelen. echo vrijdag was gelukkig goed. echoscopiste kon geen reden vinden waarom ik nog steeds af en toe bloed verlies. aan de ene kant fijn natuurlijk, maar aan de andere kant; waar komt het toch van?!? We zullen het waarschijnlijk niet te weten komen.
Ik heb de 20e m'n termijnecho, ben heel benieuwd. Loop tot nu toe op schema :worship:
Oh nee Adventkalender, wat ontzettend verdrietig :( heel veel sterkte de komende tijd. En wat hier inderdaad ook al gezegd is: neem vooral de tijd om alles rustig te verwerken en een plekje te geven. Heel herkenbaar. Liefs.

@ Voorspelling: groot gelijk hoor! Ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben! Heel veel succes en plezier alvast :heart:

@ Stipje: o pff, klinkt heftig zeg! Hoe lang denk je nog nachtdiensten te blijven draaien? Want je hebt in principe tijdens je zwangerschap natuurlijk gewoon recht op regelmatige werktijden. Wel goed aan jezelf denken ook hoor!

@ Melon en Sofie: hoe voelen jullie je inmiddels?

@ Blonde: fijn dat de echo goed wat en je je beter begint te voelen! Wij hebben 11 juni een geslachtsbepalingsecho en mn officiële UD is nu 2 december, dus die mogen ook in de tabel :)

Ik merk dat ik me inmiddels langzaamaan weer iets beter begin te voelen. Nog steeds weeïg en heel moe, maar gelukkig niet meer telkens kotsmisselijk en compleet uitgeput. Dus het gaat de goeie kant op, nog iets meer dan een weekje en mn tweede trimester breekt aan!

Overigens pas ik mn normale broeken nu officieel niet meer... eerst moest ik alleen 's avonds mn knoop los doen, maar nu krijg ik ze in de ochtend al niet echt meer dicht. Ben inmiddels maar overgestapt op positiebroeken, heb een hele berg van een collegaatje gekregen dus voor nu kan ik even vooruit :)
_Melon Ja helaas zat de intuïtie toch goed. Toch wonderlijk hoe dat dat weer werkt.

Bedankt voor alle lieve reacties! Ik voel van alles de hele dag door. Ik kan lachen en ik kan huilen. Zal nog wel even zo zijn. Gelukkig veel mensen om er over te praten in m'n omgeving, merk wel dat dat helpt/fijn is.

Geniet van jullie echo's /zwangerschappen en mooie baby's straks! :heart:
@ maillootje : met de vorige zwangerschappen heb ikzowel dag als avond als weekend gewerkt. Toen was er vaste nachtdienst op de locatie waar ik toen werkte.

Ik hoop het nog lang vol te kunnen houden, kwam ook omdat ik maar 3,5 uur had geslapen tussen de nachtdiensten door 😅.

Vind 't namelijk wel heerlijk de avonden en nachten. Ben meer een avond en nacht mens 😜.

Hoop dat ik heet nog lang niet hoef te vertellen aan m'n teamleider. Heb dat vorige x gedaan voordat het rooster voor de periode dat ik met verlof ging werd gemaakt.

Eerst maar eens de 1e echo bekijken eind van de maand.

@adventkalender : wat een rot nieuws, sterkte! 🌹.
succes vandaag Esli
adventkalender Ahh nee wat verdrietig😔 Fijn dat je mensen om je heen hebt waar je mee over kan praten. Sterkte!

blonde Wat fijn dat alles goed was op de echo. Kan me voorstellen dat het bloed je onzeker maakt. Voor de tabel termijnecho is 26 mei

voorspelling Ik snap heel goed dat je eerder een echo wil. Wachten duurt lang he!

maillootje Ik heb ook nog maar 2 broeken die passen die wat ruimer uitvallen. Hoop dat ik het daar nog even mee volhoud. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik bij mijn eerste zwangerschap positiebroeken ben gaan dragen.

Wat fijn allemaal van de goede echo’s!

Wij hebben afgelopen weekend onze dochter een shirtje aangedaan met de tekst every troublemaker needs a partner in crime, mine arrives december 2020 bij onze ouders en broers en zussen. Blijkbaar was de tekst een beetje lang want na een uur hebben we ze maar gevraagd wat ze van het shirtje vonden.🙈
Wat leuk allemaal! Sorry ik heb niet echt de puf om op iedereen te reageren op het moment.

Mijn vriendin (we zijn tegelijk uitgerekend) had gisteren haar eerste echo. Alles was goed. Zette mij meteen aan het doemdenken. Als in 'dan zal het bij ons wel weer mis gaan'. De onzekerheid sloeg ineens in als een bom.
Morgenochtend weten we het.
Moon Wat jammer dat ze het niet gelijk zagen! Wel een originele tekst. Waren ze verrast?

Stipje Leuk idee, zo'n filmposter! Nog nooit gezien. Het lijkt me ook zo leuk om zo'n geheim plan te smeden met je kinderen!

Maillootje haha, ben blij dat ik niet de enige ben met positiebroeken in de kast! Heb er gewoon een paar besteld de afgelopen weken, omdat ik ze toch uiteindelijk nodig ga hebben en knettergek wordt van die drukkende knopen! Nu nog een lekkere pyjama zoeken.

Blonde Wat fijn dat je weer een goede echo had! En volgende week al de termijnecho, dat schiet lekker op! Ik vind het echt rot voor je dat je toch steeds die stress van bloedverlies hebt. Het zou zo fijn zijn als je gewoon onbezorgd rond kon lopen. Hopelijk krijg je nog een heleboel mooie, zorgeloze weken in de komende maanden.

Voorspelling en SummerDay Fijn dat jullie lijf al in rustiger vaarwater zit!

Hoop dat het met de rest van jullie ook goed gaat!

Helaas ben ik vanochtend opgenomen. Uitdroging. Baal er enorm van, want heb zo mijn best gedaan om te blijven eten/drinken. En ivm corona mag ik geen bezoek. Dus ik lig hier maar een beetje te vegeteren in mijn eentje. Moet wel zeggen dat het infuus zo'n verschil maakt! Ik voelde mezelf gewoon opknappen.
En ik had een 9-maandendagboek gekocht en was gelukkig zo slim om die in mijn tas te steken vanochtend. Echt leuk om nu in te vullen en later terug te kunnen lezen!
Wat rot Sophie, maar wel heel fijn dat je je dan meteen alweer zoveel beter voelt. Hopelijk is het een soort kick-start voor betere tijden voor jou.
O Melon ik had jouw berichtje net gemist. Natuurlijk slaan de zenuwen nu toe. Zo logisch, zeker omdat je weet hoe het voelt om je hoop de grond i geboord te zien worden.
Maar dit is echt een andere situatie! Of haar echo nu goed of slecht is, verandert helemaal niets aan jouw zwangerschap! En je kans op een goede zwangerschap en mooie echo morgen is veeeeeel groter dan slecht nieuws! Laat jezelf niet gek maken hoor!
Je zegt wel precies de goede dingen, want dat de kans dat het goed gaat vele malen groter is had ik nog niet eens aan gedacht. Super lief! Oppepper.

Het heeft er inderdaad niks mee te maken, maar ik had wel direct de zenuwen ervan haha.
Ja, snap ik, toen ze vanochtend hier met het echo-apparaat aan kwamen zetten, zat mijn hart ook gelijk weer in mijn keel! Het blijft spannend!

Zet m op, morgen!
Heel herkenbaar, Melon! Hopelijk is het snel morgenochtend en heb je dan een goeie echo :heart: (waarop de kans, inderdaad, gigantisch veel groter is dan niet!)

En wat naar, Sofie! Enig idee hoe lang je nog moet blijven? Beterschap in ieder geval!!

Ik had gisteren eigenlijk alleen een intake-/informatiegesprek bij de VK, maar toen ik binnenkwam zei ze "...zullen we anders gewoon eerst even snel spieken? Het apparaat staat toch aan ;) " en toen kreeg ik opeens een extra echo! Echt zo ontzettend lief. Weer precies op termijn en een mooi, beweeglijk kindje gezien. Zo fijn.
Adventkalender
Jeetje wat heftig. Het lijkt me heel eng om zo’n mini bevalling mee te maken. Heel veel sterkte met verwerken komende tijd :(...

Melon
Heel veel succes morgen! Ik duim mee voor een mooie en goede echo.

Sophie
Veel sterkte! Lijkt me echt naar om daar nu te liggen. Gelukkig voel je je al wel iets beter... hopelijk snel naar huis?

Mooi om verder alle nieuws over de goede echo’s en familiebezoeken te lezen!

Hier zijn de misselijkheid en vermoeidheid sinds dit weekend hard toegeslagen. En mijn vriend moet het de hele dag ontgelden met mijn stemmingswisselingen, haha. Van heel blij tot echt (onredelijk) boos. 20 mei mogen we eindelijk naar de vk voor de eerste echo, gelukkig duurt het nu niet zo lang meer...
Wat lief, Maillootje! Die VK weet waar we blij van worden!

Hier wordt het met de dag bekeken. Ik hoop natuurlijk zo kort mogelijk! En heb online gelezen dat er ook ziekenhuizen zijn waar ze je alleen overdag aan het infuus hangen en daarna mag je gewoon thuis slapen, dus ik ga morgen vragen of ze dat met mij willen proberen. Hoop, hoop, hoop :)

Haha, Fien, die arme vriend van jou! Laat hem ook maar een beetje lijden hoor!
melon: succes met de echo vandaag 😊.

sophie wat vervelend zeg, hopelijk mag het van het ZH, is toch lekkerder om thuis te slapen. Fijn dat het infuus je zoveel goed doet 😊.

Het is alweer 14 mei, gelukkig nog minder dan 2 weken en dan bij mij de 1e echo 😉. Ben zo nieuwschierig, kijken of het goed gaat & of het 1 baby'tje is, of misschien wel 2....😉.
Lijkt mij overigens wel erg druk hoor een tweeling 😅.

Binnenkort maar eens regelen dat die foto's voor die poster worden gemaakt. Tot op heden nog amper verschil in buik. Savonds zie je heet iets, maar dan moet je goed kijken 😜.

De oudste 2 gaan weer 2x in de week naar school. Ze vinden het weer erg leuk & qua huishouden gaat dat ook echt wat sneller, als ze er even niet zijn 😏.

Hier nog steeds last van ochtendmisselijkheid, maar kan gelukkig wel weer gewoon alles koken, zonder afkeer ervan te krijgen.
melon spannende dag vandaag, veel succes!!

sophie he gets, super rot! Hopelijk slaap je snel weer in je eigen bed. In het ziekenhuis liggen is ook maar zo saai, zeker nu je geen bezoek mag.

fien91 haha, stemmingswisselingen krijg ik ook steeds meer! Het ene moment ben ik dansjes aan het doen, om 10 minuten later te huilen. Heel raar, want ik ben normaal gesproken best emotioneel stabiel. En 20 mei valt mee, dat is volgende week al, aftellen!

maillootje wat een fijne vk! Echt super leuk dat je zomaar een extra echo kreeg :)

Overigens had ik net gepost dat het allemaal wat beter ging qua misselijkheid, heb ik daarna weer drie dagen volle bak misselijk doorgebracht en het toilet weer goed kunnen bestuderen :( vandaag gaat het weer wat beter, maar ik merk dat het me wel allemaal héél veel energie kost. Heb wel enorm veel zin in zaterdag, hopelijk zie ik dan waar ik het allemaal voor doe :heart:
Oh stipje ik had even helemaal jouw berichtje gemist! Wanneer heb jij je echo? Mijn vriend zit me hier ook de hele tijd te stoken over dat het er misschien wel twee zijn... nou, alsjeblieft niet :P eentje lijkt me echt druk genoeg, twee lijkt me echt niks. Maar goed, als het zo is, dan is het zo natuurlijk. En jaloers op dat je nog niet zoveel ziet van je buik én dat je gewoon kan koken! Hier echt een opgezwollen buik in de avond (en ik ben al niet de dunste...) en met koken vertrek ik nog steeds naar de slaapkamer, al die geuren :'(
:heart:

Hartje!!
Ik ben 29 november uitgerekend. Zo blij!
Yay, Melon, wat fijn! Gefeliciteerd! Dit was zeker gelijk je termijnecho?

Stipje Als er iemand hier een tweeling aankan, ben jij het wel! Wie weet! En voor die foto gewoon je buik een beetje opblazen ;-)

Voorspelling Zaterdag schiet al lekker op! Balen dat je weer zo beroerd was. Over een paar weken lopen we vast weer fluitend rond! Moeilijk voor te stellen nu hè?

Hier vanochtend om half 9 een stel paniekerige leerlingen op de app. Roosterdienst was vergeten om mijn online lessen eruit te gooien. En voor 16-jarigen is half 9 heeeeel erg vroeg. Ik was te moe om excuses te verzinnen dus heb gewoon gezegd dat ik in het ziekenhuis lig ivm zwangerschap en dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Wel stom, want ik had het eigenlijk nog (lang) niet willen vertellen. De meeste familie en vrienden weten het nog niet eens. Zucht.
(en vannacht nog blijven ook, extra zucht)
voorspelling89 normaal gesproken hadden we al een echo gehad, maar nu duurt dat dus even I.v.m. Corona. Dan hadden we al geweten of het er 1 of 2 waren 😜.. Zal wel druk zijn dan.. 3 binnen 1,5 jaar 😅.
26 mei weten we het. Dan in de middag de 1e echo. Wanneer heb jij hem?

Hier een slank postuur, collega's verbaasde zich toen, dat ik al zover was. Laat staan dat ik vertelde nog nooit positiekleding aanhad gehad. Volgens de VK is het dat m'n buik meer naar binnen zit/groeit.

Zit ook altijd onder m'n BMI met m'n 1e weging. Het lastige is dat je niet veel bij te zetten heb. Wanneer ik nierstenen had met de 1e en 2e, toch maar gevraagd voor dieetvoeding om aan te komen. Krijg het er jammer genoeg niet (snel) aan.

Sophie2020 zelf ga ik niet op de foto, alleen m'n partner deze x en de Kids 😊..
Nou, ik ben ook weer terug van weggeweest, kon even niet de energie vinden om hier op het forum te blijven reageren de afgelopen dagen. Misselijkheid is weer terug en heftiger dan daarvoor, kan nu niet meer alles binnen houden en omdat ik minder eet, is de misselijkheid en de vermoeidheid erger. Dus dat gaat lekker :facepalm: Gelukkig deze week wel een begripvolle mail gekregen van mijn afstudeerbegeleider, dat we gaan kijken of we wat kunnen schuiven met tussentijdse deadlines. Dat geeft nu een beetje lucht.

Voorspelling: Haha we gaan echt enorm gelijk op lijkt wel! Hier ook na de positieve berichten dat het beter ging, weer een paar dagen veel erger misselijk en vermoeid geweest. Tegenwoordig is het niet alleen een misselijk gevoel, maar komt het er ook daadwerkelijk uit. Geuren en koken zijn hier ook nog steeds een dingetje, bah bah. Beetje jammer, maar nog even doorbijten dus :)

Melon; Wat fijn, een mooi kloppend hartje! Gefeliciteerd!! :winkie:

Sophie: Oh zonde dat je het nu al "moest" vertellen, maar kan me voorstellen dat een goed excuus ook niet zomaar aan komt waaien op zo'n moment. Balen dat je ook nog een nacht moest blijven, hoe is het nu? Moet je vannacht ook nog blijven of mag je voor het weekend naar huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven