Zwanger worden vanaf april 2020
donderdag 9 april 2020 om 15:47
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden.

De zwangeren!!
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-
(37)
- MamaSa (derde)

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
Apennootje | 32 | Eerste | 3 | 27 juni |
PassingThrough | 37 | Eerste | 10 | 30 december |
Jetje22 | Eerste | 1 | ? | |
Milian1 | 25 | Eerste | 1 | ? |
Sustainability | 29 | Eerste | 1 | ? |

Naam | UD | Hoeveelste kindje | Volgende echo | kloppend ![]() | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|
DaSilva86 | 29 december | ![]() | |||
Whoamix | |||||
zonderling | 17 januari | ![]() | |||
Taktak1987 | 27 januari | 7 juli | ![]() | ||
Bozz | 28 januari | 2de | ![]() | jongetje | |
Minixx2020 | 29 juni | ||||
Zebrastrepen | 3 maart | ![]() | |||
Nb1990 | 1ste | ![]() | |||
Bloemmetje2 | 29 maart | Derde | ![]() | meisje | |
Es1234 | ![]() | ||||
Michh0804 | 9 april | Eerste | ![]() | ||
Grand_allegro | 19 mei | Eerste | 29 december | jongetje | |
ambracia | |||||
Jinger6 | Eerste | 18 december | |||
IWI | Eerste | 17 februari | |||
Andijviestamppot | |||||
Peer_92 | Eerste |
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-

- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
woensdag 13 mei 2020 om 08:29
Ik ben er ook nog nooit mee bezig geweest en ben nog 3 jaar ouder, hopelijk is het snel raak! Ben ook pas sinds 1,5 jaar samen met mijn vriend.
Ik sta er wel zo in dat mocht het niet lukken dan is het pech, eigen schuld dat ik er pas zo laat aan begin....
Ik sta er wel zo in dat mocht het niet lukken dan is het pech, eigen schuld dat ik er pas zo laat aan begin....
PassingThrough schreef: ↑12-05-2020 19:25Even een voorstelrondje van mijn kant:
Ben 36, en door verkeerde relaties nooit eerder bezig geweest met mijn kinderwens.
Ben 2 jaar geleden dan eindelijk DE man tegengekomen. Sinds vorige zomer wonen wij samen, en sinds begin dit jaar wonen we samen in ons eigen koophuis.
Door mijn leeftijd kwam de kinderwens wel snel ter sprake en mijn vriend bleek er gelukkig hetzelfde in te staan.
Dus.......na 20 jaar anticonceptie is de ring de deur uit! Ik ringde zonder stopweek i.v.m hormonale migraine.
24 april gestopt met ringen, en nu is het afwachten! Voor ons beide is dit de 1e, en ook de 1e poging.
De foliumzuur wordt braaf geslikt, en hopelijk binnenkort een mooie test!
Helaas door de hormoonwisselingen wel gelijk volle bak migraines gekregen, hopelijk vind mijn lichaam daar snel een weg in!
woensdag 13 mei 2020 om 09:20
Heeft het doorgezet Grand? Een innestelingsbloeding zou ook kunnen.
Welkom PassingThrough. Wat vervelend van je migraine. Mag je nog wel medicijnen innemen?
Yes Sillenelle, de eerste lading is binnen!
bozz fijn dat je de lh-piek hebt gevonden, ik duim!
Ik dacht vandaag eisprong te hebben, maar nog geen positieve ovulatietest. Ik test vrolijk verder.
Welkom PassingThrough. Wat vervelend van je migraine. Mag je nog wel medicijnen innemen?
Yes Sillenelle, de eerste lading is binnen!

bozz fijn dat je de lh-piek hebt gevonden, ik duim!
Ik dacht vandaag eisprong te hebben, maar nog geen positieve ovulatietest. Ik test vrolijk verder.
woensdag 13 mei 2020 om 09:26
Spannend Sillenelle! Nog een keer en dan afwachten toch? Test je nog met ovulatietesten wanneer je eisprong komt? Dan weet je wellicht op je deze cyclus op de juiste momenten hebt geinsemineerd.
Welkom PassingThrough. Spannend om na zo'n lange tijd met hormonen helemaal zonder te gaan en te zien wat het doet met je lichaam. Ik hoop dat je lichaam er snel mee om kan gaan, zodat je migraines enigzins onder controle blijven!
Van tevoren had ik erg zin in de wachtweken, omdat dat zou betekenen dat je echt een kans hebt dat het raak is. Maar nu ik er in zit vind ik het killing! Ik vind het nu alweer zo spannend.... Bij mijn vorige (goede) zwangerschap en bij mijn miskraam zwangerschap heb ik bloedverlies gehad van een paar dagen. Dit was rond de tijd of een paar dagen voor mijn NOD. Wel minder dan een menstruatie, maar dat maakt je gelijk zo onzeker.
Welkom PassingThrough. Spannend om na zo'n lange tijd met hormonen helemaal zonder te gaan en te zien wat het doet met je lichaam. Ik hoop dat je lichaam er snel mee om kan gaan, zodat je migraines enigzins onder controle blijven!
Van tevoren had ik erg zin in de wachtweken, omdat dat zou betekenen dat je echt een kans hebt dat het raak is. Maar nu ik er in zit vind ik het killing! Ik vind het nu alweer zo spannend.... Bij mijn vorige (goede) zwangerschap en bij mijn miskraam zwangerschap heb ik bloedverlies gehad van een paar dagen. Dit was rond de tijd of een paar dagen voor mijn NOD. Wel minder dan een menstruatie, maar dat maakt je gelijk zo onzeker.
woensdag 13 mei 2020 om 10:04
Nope helemaal niks helaas....Zebrastrepen schreef: ↑13-05-2020 09:21andijvie al tekenen van menstruatie in zicht? Ik hoop dat het snel weer op gang komt.
woensdag 13 mei 2020 om 11:21
Balen andijvie! Heb je het idee dat je wel al een eisprong hebt gehad? Kan ook zijn dat die later is dan je voor je mk gewend was. Wanneer was het hcg helemaal weg?

woensdag 13 mei 2020 om 11:50
Zo spannend!! Zet 'm op!Sillenelle schreef: ↑12-05-2020 21:40Sorry dat ik verder even niet persoonlijk reageer, maar hier lig ik dan na de inseminatie![]()
Hoop dat het goed getimed is en dat ik geen boetes heb gekregen onderweg![]()
woensdag 13 mei 2020 om 15:31
Die migraines zijn idd wel erg vervelend, gelukkig herken ik ze en weet ik dat het van tijdelijke aard is.
@Ambracia Jaaaa! Ik heb echt geen fijn verleden qua exen, maar dit is zo'n verademing! We hebben het super voor elkaar. Al staan we er bieden ook gelukkig wel hetzelfde in: materiaal is maar materiaal, je moet in eerste instantie gelukkig zijn met jezelf en wat je samen hebt.
@sillenelle Spannend! Nu nog 2 weken geduld hebben?
@Peer_92 Dat zou mooi zijn, al gaan we hier niet vanuit hoor. Na zoveel jaar ringgebruik/pilgebruik en ook al wat ouder. Dat zou wel heel bijzonder zijn als het binnen 1/2 maanden raak is (maar wel gewenst uiteraard
)
@andijviestampot Zo is het ook! Ik ben er nu ook echt klaar voor, voorheen had ik dat gevoel niet. Meer het gevoel van: als ik het wil, dan moet ik wel doorpakken.
Dat is ook de grootste reden geweest waarom ik met mijn ex gebroken heb. Die kon er na 4 jaar nog geen duidelijkheid over geven, of hij wel of geen kinderen wilde. (beetje jammer, dat hij de eerste 2 jaar wel volmondig zei: ik wil op den duur kinderen).
Wij doen het stapje voor stapje, we zijn nog maar net begonnen. Maar kan mij voorstellen dat wij ook wel open zouden staan voor pleegkinderen o.i.d. mocht het bij ons niet lukken.
Wat spannend bij jullie! Wachten jullie tot de menstruatie weer op gang is gekomen voor jullie een nieuwe poging doen?
@zebrastrepen Ik gebruik al jaren geen medicijnen meer, want door het doorringen had ik bijna geen last. Ik kijk het even aan, en anders even overleggen met mijn neuroloog.
@bozz, ja superspannend! Ik voel nu ook van alles in mijn onderbuik.....ik ga er maar vanuit dat het allemaal door de hormoonwisselingen komt. Nog een weekje wachten en dan heb jij weer duidelijkheid?
Ik ben iig nog een newbie qua cyclys e.d. Ik moet eerst zien te ondervinden wat mijn cyclus is. Ben eind april gestopt met de ring, en 27 april ongesteld geworden t/m 3 mei.
Heb nu een soort kramp in mijn onderbuik die ik ook wel heb net voor een bloeding, maar ik ben nog niet aan de beurt om weer ongesteld te worden denk ik. Afwachten maar!
Houden jullie wel alles helemaal bij elke dag?
@Ambracia Jaaaa! Ik heb echt geen fijn verleden qua exen, maar dit is zo'n verademing! We hebben het super voor elkaar. Al staan we er bieden ook gelukkig wel hetzelfde in: materiaal is maar materiaal, je moet in eerste instantie gelukkig zijn met jezelf en wat je samen hebt.
@sillenelle Spannend! Nu nog 2 weken geduld hebben?
@Peer_92 Dat zou mooi zijn, al gaan we hier niet vanuit hoor. Na zoveel jaar ringgebruik/pilgebruik en ook al wat ouder. Dat zou wel heel bijzonder zijn als het binnen 1/2 maanden raak is (maar wel gewenst uiteraard

@andijviestampot Zo is het ook! Ik ben er nu ook echt klaar voor, voorheen had ik dat gevoel niet. Meer het gevoel van: als ik het wil, dan moet ik wel doorpakken.
Dat is ook de grootste reden geweest waarom ik met mijn ex gebroken heb. Die kon er na 4 jaar nog geen duidelijkheid over geven, of hij wel of geen kinderen wilde. (beetje jammer, dat hij de eerste 2 jaar wel volmondig zei: ik wil op den duur kinderen).
Wij doen het stapje voor stapje, we zijn nog maar net begonnen. Maar kan mij voorstellen dat wij ook wel open zouden staan voor pleegkinderen o.i.d. mocht het bij ons niet lukken.
Wat spannend bij jullie! Wachten jullie tot de menstruatie weer op gang is gekomen voor jullie een nieuwe poging doen?
@zebrastrepen Ik gebruik al jaren geen medicijnen meer, want door het doorringen had ik bijna geen last. Ik kijk het even aan, en anders even overleggen met mijn neuroloog.
@bozz, ja superspannend! Ik voel nu ook van alles in mijn onderbuik.....ik ga er maar vanuit dat het allemaal door de hormoonwisselingen komt. Nog een weekje wachten en dan heb jij weer duidelijkheid?
Ik ben iig nog een newbie qua cyclys e.d. Ik moet eerst zien te ondervinden wat mijn cyclus is. Ben eind april gestopt met de ring, en 27 april ongesteld geworden t/m 3 mei.
Heb nu een soort kramp in mijn onderbuik die ik ook wel heb net voor een bloeding, maar ik ben nog niet aan de beurt om weer ongesteld te worden denk ik. Afwachten maar!
Houden jullie wel alles helemaal bij elke dag?
woensdag 13 mei 2020 om 15:39
Vorige week maandag testte ik negatief... heb wel een vermoeden gehad van een eisprong maar dat was dus blijkbaar vals alarm...Zebrastrepen schreef: ↑13-05-2020 11:21Balen andijvie! Heb je het idee dat je wel al een eisprong hebt gehad? Kan ook zijn dat die later is dan je voor je mk gewend was. Wanneer was het hcg helemaal weg?
woensdag 13 mei 2020 om 16:50
Andijviestamppot schreef: ↑13-05-2020 15:41Passingtrough Nee hoor ik wacht mijn menstruatie niet af, ik laat de natuur lekker z'n gang gaan haha!
En hou ook niet alles bij hoor, ga erop zitten als ik zin heb![]()

woensdag 13 mei 2020 om 17:55
@Zebrastrepen Ik denk dat mijn menstruatie doorzet. Het is er nog steeds en wordt wel wat heftiger, maar het is niet helemaal wat ik gewend ben (veel heftiger gelijk normaal en ik heb 0 buikkrampen nu, terwijl ik de eerste dagen normaal krom lig.) Maar het is pas de tweede keer zonder pil, dus wie weet is dit wel hoe het van nature gaat bij mij.
Welkom @Passingthrough! Vervelend dat je de migraine gelijk weer terug hebt gekregen. Die buikkrampen zonder menstruatie had ik de eerste 3 weken nadat ik stopte met de pil ook. Heel irritant, want dan denk je steeds dat je ongesteld gaat worden, maar er komt niets.
Welkom @Passingthrough! Vervelend dat je de migraine gelijk weer terug hebt gekregen. Die buikkrampen zonder menstruatie had ik de eerste 3 weken nadat ik stopte met de pil ook. Heel irritant, want dan denk je steeds dat je ongesteld gaat worden, maar er komt niets.
woensdag 13 mei 2020 om 19:15
Broekloeren! Hahaha wat een leuk woord. Ik begrijp het overigens wel heel goed! Ik heb dat ook...
Welkom passingthrough, leuk dat je mee gaat schrijven. Spannend voor jullie allebei. Gelukkig ken ik migraine niet, maar wat vervelend. Hopelijk krijg je dat niet iedere keer.
Grandallegro, dat is wel een vroege bloeding. Het kan natuurlijk.. Benieuwd of het helemaal doorzet.
Sillenelle spannend zo’n proces. Hopelijk heb je over 2 weken een positieve test!
Welkom passingthrough, leuk dat je mee gaat schrijven. Spannend voor jullie allebei. Gelukkig ken ik migraine niet, maar wat vervelend. Hopelijk krijg je dat niet iedere keer.
Grandallegro, dat is wel een vroege bloeding. Het kan natuurlijk.. Benieuwd of het helemaal doorzet.
Sillenelle spannend zo’n proces. Hopelijk heb je over 2 weken een positieve test!
woensdag 13 mei 2020 om 21:18
@Grand_allegro: als het bloeden voorbij is moet je gewoon even bekijken of dit een menstruatie zou kunnen zijnof dat het echt minder is dan wat je gewend bent... Ik dacht namelijk allebei de keren dat ik positief teste ook dat ik ongesteld was geworden. Achteraf begon ik te twijfelen, omdat het wel minder was dan ook gewend was. Uiteindelijk bleek het bij mij dus beide keren in een innesteling bloeding te gaan.
bozz wijzigde dit bericht op 14-05-2020 10:23
0.97% gewijzigd
woensdag 13 mei 2020 om 23:30
Grr heel bericht getypt en weer weg toen ik naar de tabel keek wie het eerst haar NOD heeft. Bozz/Peer/GrandAllegro dus!
Welkom Passingthrough, rotmigraine ook!
De dagen kruipen voorbij als je er zo mee bezig bent. Maar is er een andere optie??
Ik heb vandaag nog getest maar lijntje bijna onzichtbaar dus ik ga morgen niet meer. Twijfel of ik gister niet al te laat was.
Dat testen ga ik de volgende cyclus beter doen, eerder en 2x daags. Wanneer start een cyclus? Bij de eerste druppel bloed of als het 4 dagen later pas echt doorbreekt?
Succes iedereen weer met wachten..
Welkom Passingthrough, rotmigraine ook!
De dagen kruipen voorbij als je er zo mee bezig bent. Maar is er een andere optie??
Ik heb vandaag nog getest maar lijntje bijna onzichtbaar dus ik ga morgen niet meer. Twijfel of ik gister niet al te laat was.
Dat testen ga ik de volgende cyclus beter doen, eerder en 2x daags. Wanneer start een cyclus? Bij de eerste druppel bloed of als het 4 dagen later pas echt doorbreekt?
Succes iedereen weer met wachten..
donderdag 14 mei 2020 om 07:07
Hi meiden,
Wat leuk , ik wil ook graag meeschrijven
Wij zijn ook bezig sinds 3 weken, ik heb 10 april mijn spiraal laten verwijderen .
Ik ben 37 , voel me toch wel wat oud om zwanger te worden als ik jullie leeftijden zie. Ik heb al een wat oudere dochter, superspannend weer!
Succes allemaal
Oh ja morgen is mijn Nod. Sinds gisteren wel buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. Maar nog niks
Wat leuk , ik wil ook graag meeschrijven

Ik ben 37 , voel me toch wel wat oud om zwanger te worden als ik jullie leeftijden zie. Ik heb al een wat oudere dochter, superspannend weer!
Succes allemaal

Oh ja morgen is mijn Nod. Sinds gisteren wel buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden. Maar nog niks

donderdag 14 mei 2020 om 08:16
donderdag 14 mei 2020 om 09:00
Welkom Passingthrough! Wat fijn dat je je soulmate gevonden hebt, iig op dit moment. Herken wel wat je schrijft, dat als je in de verkeerde relatie zit of alleen bent, kinderen toch makkelijk uitgesteld worden.
Ik gebruik Flo, als app om alles bij te houden. Maar dat is eigenlijk alleen menstruatie hoor! Ik probeer me er niet elke dag mee bezig te houden. Lukt nog best aardig, zijn erg druk met veel andere dingen. Sterkte met de migraine!
Dat was wel spannend Grand_allegro. (Moet elke keer aan pianoles denken bij jouw nick, haha). Maar fijn dat het nu iig duidelijk is. Ik was ergens ook blij toen ik ongesteld werd, iig regelmaat na verwijderen spiraal.
Ik gebruik Flo, als app om alles bij te houden. Maar dat is eigenlijk alleen menstruatie hoor! Ik probeer me er niet elke dag mee bezig te houden. Lukt nog best aardig, zijn erg druk met veel andere dingen. Sterkte met de migraine!
Dat was wel spannend Grand_allegro. (Moet elke keer aan pianoles denken bij jouw nick, haha). Maar fijn dat het nu iig duidelijk is. Ik was ergens ook blij toen ik ongesteld werd, iig regelmaat na verwijderen spiraal.
donderdag 14 mei 2020 om 11:38
@grand_allegro (muziek fanaat trouwens??) Balen! Op naar de volgende ronde vol positiviteit!
@3hartjes Welkom! Is het voor jullie ook de 1e? Enne...je bent maar een jaartje ouder dan mij, en ik voel mij nog hartstikke jong
Spannend gelijk de 1e keer al, wellicht toch gelijk even testen? Ik denk niet dat ik mijzelf in zou kunnen houden.
@sustainability Super fijn! Ik wil wel heel graag kinderen, en mensen in mijn omgeving zeggen ook allemaal dat ik echt zo'n moedertje zou zijn. Pas ook vol liefde op neefjes en nichtjes en kinderen van vrienden. Ik sta zelfs een aantal uur voor de klas naast mijn normale job.
Ik ga nog even kijken of zo'n app wel wat voor mij is, ik zie mij in deze fase nog niet elke dag temperaturen en ovulatietesten doen. Misschien dat ik daar nu ook nog wel te nuchter voor ben. Daarbij, wij zijn echt wel regelmatig aan het "klussen" zoals het hier genoemd wordt. Ik wil daar helemaal geen extra druk op zetten.
@3hartjes Welkom! Is het voor jullie ook de 1e? Enne...je bent maar een jaartje ouder dan mij, en ik voel mij nog hartstikke jong

Spannend gelijk de 1e keer al, wellicht toch gelijk even testen? Ik denk niet dat ik mijzelf in zou kunnen houden.
@sustainability Super fijn! Ik wil wel heel graag kinderen, en mensen in mijn omgeving zeggen ook allemaal dat ik echt zo'n moedertje zou zijn. Pas ook vol liefde op neefjes en nichtjes en kinderen van vrienden. Ik sta zelfs een aantal uur voor de klas naast mijn normale job.
Ik ga nog even kijken of zo'n app wel wat voor mij is, ik zie mij in deze fase nog niet elke dag temperaturen en ovulatietesten doen. Misschien dat ik daar nu ook nog wel te nuchter voor ben. Daarbij, wij zijn echt wel regelmatig aan het "klussen" zoals het hier genoemd wordt. Ik wil daar helemaal geen extra druk op zetten.

donderdag 14 mei 2020 om 11:50
Ik ben ook niet van het temperaturen of ovulatietesten. Ik heb wel al sinds jaar en dag de app 'mijn kalender' op mijn telefoon staan. Daar kun je geloof ik zelf ook van alles in bijhouden maar ik gebruik hem dus alleen om mijn menstruatie in bij te houden. Als je je gemiddelde cycluslengte invoert dan geeft de app (puur theoretisch natuurlijk) aan wanneer je ovulatie is. Bij mij klopt het altijd wel redelijk geloof ik. Maar ik vind het vooral handig omdat ik anders echt niet meer precies weet wanneer ik ongesteld ben geweest enzo. Maar je zou het ook gewoon in je agenda kunnen schrijven. Maar op zich ben ik wel blij met deze app dus.
donderdag 14 mei 2020 om 11:50
Welkom @ drie hartjes!
@Sustainability en @Passingthrough Nee, geen muziek fanaat, maar ballet
Ik was trouwens ook pas laat met kinderen (van mezelf dan, want ik werk met kinderen) bezig. Was eerder niet de juiste man tegen het lijf gelopen en toen dat wel gebeurd was, wilden we eerst zorgen dat we een goede basis hadden. Dus nu ook pas met 34 dat we er voor gaan.
@Sustainability en @Passingthrough Nee, geen muziek fanaat, maar ballet

Ik was trouwens ook pas laat met kinderen (van mezelf dan, want ik werk met kinderen) bezig. Was eerder niet de juiste man tegen het lijf gelopen en toen dat wel gebeurd was, wilden we eerst zorgen dat we een goede basis hadden. Dus nu ook pas met 34 dat we er voor gaan.