Zwanger worden vanaf april 2020
donderdag 9 april 2020 om 15:47
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden.

De zwangeren!!
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-
(37)
- MamaSa (derde)

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
Apennootje | 32 | Eerste | 3 | 27 juni |
PassingThrough | 37 | Eerste | 10 | 30 december |
Jetje22 | Eerste | 1 | ? | |
Milian1 | 25 | Eerste | 1 | ? |
Sustainability | 29 | Eerste | 1 | ? |

Naam | UD | Hoeveelste kindje | Volgende echo | kloppend ![]() | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|
DaSilva86 | 29 december | ![]() | |||
Whoamix | |||||
zonderling | 17 januari | ![]() | |||
Taktak1987 | 27 januari | 7 juli | ![]() | ||
Bozz | 28 januari | 2de | ![]() | jongetje | |
Minixx2020 | 29 juni | ||||
Zebrastrepen | 3 maart | ![]() | |||
Nb1990 | 1ste | ![]() | |||
Bloemmetje2 | 29 maart | Derde | ![]() | meisje | |
Es1234 | ![]() | ||||
Michh0804 | 9 april | Eerste | ![]() | ||
Grand_allegro | 19 mei | Eerste | 29 december | jongetje | |
ambracia | |||||
Jinger6 | Eerste | 18 december | |||
IWI | Eerste | 17 februari | |||
Andijviestamppot | |||||
Peer_92 | Eerste |
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-

- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
donderdag 14 mei 2020 om 12:30
@ambracia Ik ben ook een held in het vergeten van een menstruatie, dat hou ik nu dus ook bij in een agenda. Ik ben wel benieuwd hoelang mijn cyclus überhaupt is. De afgelopen jaren heb ik wel eens tussentijdse bloedingen gehad, maar dat kwam door het doorringen.
@grand_allegro, ah, werkt dat bij ballet ook zo? Ik ken het wel van mijn klassieke muziekstudie en pianolessen.
Hier trouwens net zo! Naast dat de juiste man er nu is, is het ook in de basis allemaal goed qua huis/financiën/vaste baan e.d
@grand_allegro, ah, werkt dat bij ballet ook zo? Ik ken het wel van mijn klassieke muziekstudie en pianolessen.
Hier trouwens net zo! Naast dat de juiste man er nu is, is het ook in de basis allemaal goed qua huis/financiën/vaste baan e.d
donderdag 14 mei 2020 om 16:27
Jammer dat het heeft doorgezet Grand! Op naar de volgende ronde.
Welkomhartjes, en spannend morgen je NOD. Wanneer zou je willen testen?
Lastig he, dat wachten bozz. Nog een paar dagen volhouden! Ik duim!
Hoe gaat het bij jou Peer?
Hopelijk goede timing Sillenelle, welkom op het wachtbankje.
Vanochtend een knalpositieve ovulatietest, meteen nog maar een keer extra gebruik van gemaakt. Dat thuiswerken is toch wel handig
Ik schuif morgen ook aan op de wachtbank.
Welkomhartjes, en spannend morgen je NOD. Wanneer zou je willen testen?
Lastig he, dat wachten bozz. Nog een paar dagen volhouden! Ik duim!

Hoe gaat het bij jou Peer?
Hopelijk goede timing Sillenelle, welkom op het wachtbankje.
Vanochtend een knalpositieve ovulatietest, meteen nog maar een keer extra gebruik van gemaakt. Dat thuiswerken is toch wel handig

donderdag 14 mei 2020 om 16:29
Ik gebruik de app Flo ook. Ik vind het een heel fijne overzichtelijke app. Eerst voornamelijk om mijn cyclus in bij te houden door mijn menstruatie te noteren. Nu ook door te kijken wanneer mijn ovulatie is dmv ovulatietesten. Dit omdat ik er eerder achter ben gekomen dat mijn cyclus heel anders in elkaar zit dan het gemiddelde.
Rond mijn ovulatie hebben we dan zo'n beetje om de dag seks.
Rond mijn ovulatie hebben we dan zo'n beetje om de dag seks.
donderdag 14 mei 2020 om 16:38
Welkom op het wachtbankje Zebrastrepen! Ik ga ruim na mijn NOD pas testen, dus moet nog iets langer geduld hebben. Maar als ik nog niet ongesteld ben geworden op mijn NOD zegt dat misschien ook al wat. Ik zit in ieder geval met spanning te wachten...
Ik heb een vrij korte luteale fase en in principe zijn de meeste testen te gebruiken vanaf 14 dagen na ovulatie. Als ik niet per ongeluk te vroeg wil testen, moet ik dus eigenlijk nog even geduld hebben na mijn NOD. Maar gevuld is niet een van mijn beste eigenschappen helaas
Ik heb een vrij korte luteale fase en in principe zijn de meeste testen te gebruiken vanaf 14 dagen na ovulatie. Als ik niet per ongeluk te vroeg wil testen, moet ik dus eigenlijk nog even geduld hebben na mijn NOD. Maar gevuld is niet een van mijn beste eigenschappen helaas

donderdag 14 mei 2020 om 19:57
Jammer Grand Allegro
gelukkig wel duidelijkheid en een regelmatige cyclus. Hopelijk volgende ronde meer geluk!
Gelukkig weet je dat je pas laat kan testen bozz. Stelt je geduld wel meer op de proef.
Welkom op de wachtbank Zebrastrepen
hahahaha heeft het thuiswerken toch wel voordelen.
Hier is het rustig. De gebruikelijke einde-van-de-cyclus klachten komen weer opzetten. Gevoelige borsten en opgeblazen gevoel. Probeer er niet zoveel mee bezig te zijn maar ik vind het zo'n gek idee dat ik nu zwanger zou kunnen zijn. En tegelijkertijd kan het ook nog een hele tijd duren.
Zondag of maandag ga ik even een testje doen, toch wel nieuwsgierig
als de test negatief is, ben ik waarschijnlijk niet zwanger.
Op dit moment erg lusteloos. Ben heel graag onder de mensen en dat kan nu niet. Mis echt de gezellige terrasjes en avondjes uit. De momenten dat ik echt weer kon opladen
wel handig dat ik geen smoesjes hoef te verzinnen om niet te drinken. Zeker de laatste week voor m'n NOD wil ik geen alcohol drinken.

Gelukkig weet je dat je pas laat kan testen bozz. Stelt je geduld wel meer op de proef.
Welkom op de wachtbank Zebrastrepen

Hier is het rustig. De gebruikelijke einde-van-de-cyclus klachten komen weer opzetten. Gevoelige borsten en opgeblazen gevoel. Probeer er niet zoveel mee bezig te zijn maar ik vind het zo'n gek idee dat ik nu zwanger zou kunnen zijn. En tegelijkertijd kan het ook nog een hele tijd duren.
Zondag of maandag ga ik even een testje doen, toch wel nieuwsgierig

Op dit moment erg lusteloos. Ben heel graag onder de mensen en dat kan nu niet. Mis echt de gezellige terrasjes en avondjes uit. De momenten dat ik echt weer kon opladen

donderdag 14 mei 2020 om 20:12
Dus dat is dan feitelijk een keer of 3? Mijn ovulatie zou vandaag (de 14e) zijn volgens mijn app.. meestal is m'n cyclus één dag korter dan de app aangeeft de laatste tijd maar we hebben dus gisteren (13) en de 11e seks gehad.. volgens mij zitten we dan qua timing sowieso wel goed. Gek genoeg heb ik dit keer niet super veel symptomen van mijn ovulatie, niet dat ik er anders echt last van heb ofzo maar meestal voel ik wel iets van een beetje buikpijn of meer afscheiding ofzo maar dat was nu vrij minimaal. Maar goed. Was ook een paar dagen niet zo lekker geweest van het weekend en begin van de week dus misschien dat dat ook meespeelde.

donderdag 14 mei 2020 om 20:15
Heel spannend inderdaad Peer, dat wachtbankje!! En zeker een gek idee dat je nu zwanger kunt zijn. Ik dacht er vandaag ook al aan, dat het eigenlijk raar is dat er mogelijk van alles gebeurt van binnen waar je zelf niks van merkt..Peer_92 schreef: ↑14-05-2020 19:57Jammer Grand Allegrogelukkig wel duidelijkheid en een regelmatige cyclus. Hopelijk volgende ronde meer geluk!
Welkom op de wachtbank Zebrastrepenhahahaha heeft het thuiswerken toch wel voordelen.
Zondag of maandag ga ik even een testje doen, toch wel nieuwsgierigals de test negatief is, ben ik waarschijnlijk niet zwanger.
Op dit moment erg lusteloos. Ben heel graag onder de mensen en dat kan nu niet. Mis echt de gezellige terrasjes en avondjes uit. De momenten dat ik echt weer kon opladenwel handig dat ik geen smoesjes hoef te verzinnen om niet te drinken. Zeker de laatste week voor m'n NOD wil ik geen alcohol drinken.
Zijn er andere dingen die je evt buiten de deur kunt doen op het moment om een beetje op te laden? Ik merk dat ik ook mijn weg wel weer vind in de quarantaine.. meer wandelen, hardlopen, etc. En wat minder vaak naar een winkel maar af en toe ga ik nog wel even, dat voelt dan ook wel weer als een uitje

donderdag 14 mei 2020 om 21:32
Welkom 3hartjes, leuk dat je mee gaat schrijven! Altijd spannend! Hoe vind je dochter het? Of weet ze niet dat jullie nog een broertje/zusje willen.
Ik heb geprobeerd om een app bij te houden bozz, maar niet vol gehouden. Ik houdt nu gewoon in mijn telefoon bij notities bij wanneer ik ongesteld ben geworden.
Woensdag 6 april begon het dus met bruin, Vrijdag/zaterdag begon het echt en sinds gister avond is het weer klaar. Als ik een beetje heb gerekend is mijn cyclus deze keer 28 dagen, daarvoor rond de 26 ongeveer. Dus ik denk dat ik dat ongeveer aan moet houden.
Spannend peer! Hopelijk een goede test! Bijt je inderdaad niet te vast op symptomen. Je kunt ze ook “zien”. Dat lusteloos heb ik ook. Ben moe en begin deze sleur ook wel een beetje zat te worden. Ook een beetje aan het sporten nu. Dat is toch niet schadelijk om nu buikspier oefeningen etc te doen? Wel op amateur niveau natuurlijk..
Andijviestampot, al een menstruatie inzicht?
Toch wel even een momentje vandaag. Eigenlijk zou ik vandaag volgens mijn eigen berekening op de 12 weken zitten. Dan zou ik iedereen het goede nieuws kunnen vertellen, dan komt die miskraam toch wel weer even binnen
Ik heb geprobeerd om een app bij te houden bozz, maar niet vol gehouden. Ik houdt nu gewoon in mijn telefoon bij notities bij wanneer ik ongesteld ben geworden.
Woensdag 6 april begon het dus met bruin, Vrijdag/zaterdag begon het echt en sinds gister avond is het weer klaar. Als ik een beetje heb gerekend is mijn cyclus deze keer 28 dagen, daarvoor rond de 26 ongeveer. Dus ik denk dat ik dat ongeveer aan moet houden.
Spannend peer! Hopelijk een goede test! Bijt je inderdaad niet te vast op symptomen. Je kunt ze ook “zien”. Dat lusteloos heb ik ook. Ben moe en begin deze sleur ook wel een beetje zat te worden. Ook een beetje aan het sporten nu. Dat is toch niet schadelijk om nu buikspier oefeningen etc te doen? Wel op amateur niveau natuurlijk..
Andijviestampot, al een menstruatie inzicht?
Toch wel even een momentje vandaag. Eigenlijk zou ik vandaag volgens mijn eigen berekening op de 12 weken zitten. Dan zou ik iedereen het goede nieuws kunnen vertellen, dan komt die miskraam toch wel weer even binnen
vrijdag 15 mei 2020 om 08:17
Ik ben eindelijk ongesteld, hehe.... kunnen we weer opnieuw beginnen...
Volgens die app duurt alleen nu mijn eisprong nog 24 dagen, dat ding denkt nu dat ik een cyclus van 2 maanden heb denk ik
Ambracia vind ik inderdaad ook fijn van dit topic, anders voel ik me helemaal hoogbejaard haha
Es1234 Snap dat dat lastig is, ik denk ook zoiets. Probeer er gewoon helemaal niet meer aan te denken. Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

Volgens die app duurt alleen nu mijn eisprong nog 24 dagen, dat ding denkt nu dat ik een cyclus van 2 maanden heb denk ik

Ambracia vind ik inderdaad ook fijn van dit topic, anders voel ik me helemaal hoogbejaard haha
Es1234 Snap dat dat lastig is, ik denk ook zoiets. Probeer er gewoon helemaal niet meer aan te denken. Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

vrijdag 15 mei 2020 om 09:38
vrijdag 15 mei 2020 om 10:03
DaSilva hopelijk een hele mooi echo straks met een kloppend hartje
ik duim voor je! En een knuffel voor iedereen die stil staat bij een datum
Andijviestamppot wat fijn! Eindelijk! Ik hou al veel langer m'n "cyclus" bij (doorbraak bloedingen dus) en die waren om de 6 weken, ongeveer. Daar rekent m'n app nog steeds mee haha.
Qua buikspieroefeningen moet je pas rond het tweede trimester oppassen, maar misschien is dat al achterhaald of heb ik het verkeerd onthouden
Bedankt voor het meedenken Ambracia. Ik probeer ook zoveel mogelijk te wandelen en af en toe te fietsen. We mogen binnenkort weer wat meer dus dan kan ik weer wat meer mensen zien.
Nog steeds op afstand maar wel beter dan videobellen.

Andijviestamppot wat fijn! Eindelijk! Ik hou al veel langer m'n "cyclus" bij (doorbraak bloedingen dus) en die waren om de 6 weken, ongeveer. Daar rekent m'n app nog steeds mee haha.
Qua buikspieroefeningen moet je pas rond het tweede trimester oppassen, maar misschien is dat al achterhaald of heb ik het verkeerd onthouden

Bedankt voor het meedenken Ambracia. Ik probeer ook zoveel mogelijk te wandelen en af en toe te fietsen. We mogen binnenkort weer wat meer dus dan kan ik weer wat meer mensen zien.

vrijdag 15 mei 2020 om 10:07
@peer Nog even op het wachtbankje dus. Ik duim voor je! En dat lusteloze gevoel herken ik wel een beetje. Na 8 weken thuis kreeg ik dat ook, maar inmiddels ben ik weer aan het werk en daardoor heb ik weer wat contact met mensen. Kun je wellicht buiten sporten in een klein groepje? Dat mag nu ook weer, mits je afstand houdt.
Spannend hoor @DaSilva, maar tegelijk ook fijn dat je eerder kunt komen.
@andijviestamppot Super fijn dat je weer ongesteld geworden bent!
Spannend hoor @DaSilva, maar tegelijk ook fijn dat je eerder kunt komen.
@andijviestamppot Super fijn dat je weer ongesteld geworden bent!
vrijdag 15 mei 2020 om 10:21
Ik heb maar 1 cyclus gehad voordat ik zwanger werd dus niet echt vergelijkingsmateriaal...
Peer_92 schreef: ↑15-05-2020 10:03DaSilva hopelijk een hele mooi echo straks met een kloppend hartjeik duim voor je! En een knuffel voor iedereen die stil staat bij een datum
![]()
Qua buikspieroefeningen moet je pas rond het tweede trimester oppassen, maar misschien is dat al achterhaald of heb ik het verkeerd onthouden![]()
Bedankt voor het meedenken Ambracia. Ik probeer ook zoveel mogelijk te wandelen en af en toe te fietsen. We mogen binnenkort weer wat meer dus dan kan ik weer wat meer mensen zien.Nog steeds op afstand maar wel beter dan videobellen.
vrijdag 15 mei 2020 om 10:33
Wat fijn Andijviestamppot! Nu kan je eindelijk van start
Op naar een goede eerste ronde dan maar!
Wat fijn, maar ook spannend DaSilva! Laat je ons weten hoe het is gegaan. Ik duim ook voor je dat je een mooi kloppend hartje mag zien
@Peer ik ben benieuwd wat je test gaat zeggen op zondag of maandag... spannend.
Wel fijn dat er een weekend tussen zit, dan heb je misschien wat afleiding.
@Es1234, ook prima om het in je notities bij te houden toch? Lijkt me in ieder geval fijn om het ergens in bij te houden. Of het nou een app is, een agenda of je notities. Dan weet je in ieder geval of je een beetje regelmatig bent.
@ambracia. Ja, als ik weet wanneer mijn ovulatie is dan zou dat neerkomen op een keer of 3 a 4 keer seks rond de ovulatie. Deze maand was het wat vaker, omdat ik nog mikte op mijn "oude" cyclus voor de miskraam. Mijn ovulatie kwam uiteindelijk ruim een week later dus ik ben wel blij dat ik nu nog even ovulatietesten heb gebruikt.
Normaal gesproken hebben we zo'n 1 a 2 keer per week seks dus dan kan je er ook net naast zitten

Wat fijn, maar ook spannend DaSilva! Laat je ons weten hoe het is gegaan. Ik duim ook voor je dat je een mooi kloppend hartje mag zien

@Peer ik ben benieuwd wat je test gaat zeggen op zondag of maandag... spannend.
Wel fijn dat er een weekend tussen zit, dan heb je misschien wat afleiding.
@Es1234, ook prima om het in je notities bij te houden toch? Lijkt me in ieder geval fijn om het ergens in bij te houden. Of het nou een app is, een agenda of je notities. Dan weet je in ieder geval of je een beetje regelmatig bent.
@ambracia. Ja, als ik weet wanneer mijn ovulatie is dan zou dat neerkomen op een keer of 3 a 4 keer seks rond de ovulatie. Deze maand was het wat vaker, omdat ik nog mikte op mijn "oude" cyclus voor de miskraam. Mijn ovulatie kwam uiteindelijk ruim een week later dus ik ben wel blij dat ik nu nog even ovulatietesten heb gebruikt.
Normaal gesproken hebben we zo'n 1 a 2 keer per week seks dus dan kan je er ook net naast zitten

vrijdag 15 mei 2020 om 13:58
Wat gaaf DaSilva! En zo ontzettend leuk om te lezen dat jullie garnaaltje zelfs even bewoog tijdens de echo!! 
Heb je nu ook wat meer vertrouwen door deze goede echo?
Hahaha. Ja dat denk ik ook. Al heeft hij er geen problemen mee om af en toe even wat frequenter te seksen
Nu nog hopen dat er ook wat leuks uit komt

Heb je nu ook wat meer vertrouwen door deze goede echo?
En Bozz zo te lezen heeft jouw man om iets om van bij te komen![]()
Hahaha. Ja dat denk ik ook. Al heeft hij er geen problemen mee om af en toe even wat frequenter te seksen

Nu nog hopen dat er ook wat leuks uit komt
vrijdag 15 mei 2020 om 20:02
Goedeavond dames
Ik ben nieuw op dit forum.
Maar wel al druk gelezen in de topic
Graag wil ik me aansluiten ik ben een mama van 31 met 2 kinderen van 5 en 12 jaar uit een vorige relatie nu met min huidige vriend hebben we besloten we willen samen een kindje we vrijen al 8 maanden zonder succes helaas is mijn cyclus nogal wisselend laatste 2 maanden ben ik steeds een week te vroeg me mijn menstruatie ik hou dit bij met een app volgens de berekening was 10mei me eisprong en moet ik 24 mei me menstruatie krijgen echter pin ik me hier niet op vast aangezien laaste tijd eerder wordt nu al last van krampen helaas dus eisprong weet ik ook niet of het klopt maar we zitten hier dus ook op het wachtbankje en klets graag met jullie dames mee
Ik ben nieuw op dit forum.
Maar wel al druk gelezen in de topic
Graag wil ik me aansluiten ik ben een mama van 31 met 2 kinderen van 5 en 12 jaar uit een vorige relatie nu met min huidige vriend hebben we besloten we willen samen een kindje we vrijen al 8 maanden zonder succes helaas is mijn cyclus nogal wisselend laatste 2 maanden ben ik steeds een week te vroeg me mijn menstruatie ik hou dit bij met een app volgens de berekening was 10mei me eisprong en moet ik 24 mei me menstruatie krijgen echter pin ik me hier niet op vast aangezien laaste tijd eerder wordt nu al last van krampen helaas dus eisprong weet ik ook niet of het klopt maar we zitten hier dus ook op het wachtbankje en klets graag met jullie dames mee
vrijdag 15 mei 2020 om 21:46
Mooi zeg, DaSilva! Genieten om even binnen een kijkje te kunnen nemen..
Es1234, ja dat snap ik goed dat je daar even bij stil staat, sterkte..
Driehartjes, ben zo benieuwd of je getest hebt?
Welkom Lesley, wat leuk ook voor je andere kids! Onhandig zo onregelmatig te zijn! Ovulatiestesten een idee mss?
Peer, bijna zover dat je kunt testen..komt dichtbij! Lastig dat de verschijnselen bij beide situaties kunnenn passen..
Andijviestampot, begin van je nieuwe cyclus!
Wat leuk PassingThrough dat je liefde voor kinderen zo algemeen is, meeste ouders hebben alleen iets met hun eigen kroost!
Ambracia, ik snap wel
dat je niet van testen houdt. Ik ga volgende ronde ook gewoon weer mijn wekker zetten! Anders vergeet ik het. Ik las dat 2x per dag beter zou zijn. Ik kwam uit op 10.00 en 20.00. En dan moet je dus twee uren van tevoren niet drinken maar het mag geen ochtendurine zijn. Lastig.
Grand_allegro, ik vind jullie leeftijd wel meevallen. Ik zie om me heen verschillende leeftijden en dat groeit allemaal prima op. Met of zonder vaders, in grote/kleine huizen enz
Dank je, Zebrastrepen! Gek idee he dat wachtbankje? Je voelt nog niks maar het kan zomaar raak zijn..
bozz, je bent zorgvuldig bezig. Nu moet je wel veel kans maken!
Hoe gaat het met jou sustainability?
En jinger, whoamix en zonderling?
Fijn weekend allemaal! Ik ga beide dagen werken, geeft mooi wat afleiding
Es1234, ja dat snap ik goed dat je daar even bij stil staat, sterkte..
Driehartjes, ben zo benieuwd of je getest hebt?
Welkom Lesley, wat leuk ook voor je andere kids! Onhandig zo onregelmatig te zijn! Ovulatiestesten een idee mss?
Peer, bijna zover dat je kunt testen..komt dichtbij! Lastig dat de verschijnselen bij beide situaties kunnenn passen..
Andijviestampot, begin van je nieuwe cyclus!
Wat leuk PassingThrough dat je liefde voor kinderen zo algemeen is, meeste ouders hebben alleen iets met hun eigen kroost!
Ambracia, ik snap wel
dat je niet van testen houdt. Ik ga volgende ronde ook gewoon weer mijn wekker zetten! Anders vergeet ik het. Ik las dat 2x per dag beter zou zijn. Ik kwam uit op 10.00 en 20.00. En dan moet je dus twee uren van tevoren niet drinken maar het mag geen ochtendurine zijn. Lastig.
Grand_allegro, ik vind jullie leeftijd wel meevallen. Ik zie om me heen verschillende leeftijden en dat groeit allemaal prima op. Met of zonder vaders, in grote/kleine huizen enz
Dank je, Zebrastrepen! Gek idee he dat wachtbankje? Je voelt nog niks maar het kan zomaar raak zijn..
bozz, je bent zorgvuldig bezig. Nu moet je wel veel kans maken!
Hoe gaat het met jou sustainability?
En jinger, whoamix en zonderling?
Fijn weekend allemaal! Ik ga beide dagen werken, geeft mooi wat afleiding