Kraamzorg wel of niet?

20-04-2020 12:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie dat ik zou moeten doen?

Bij onze eerste hebben we een verschrikkelijke kraamhulp gehad, en hierdoor hebben we bij deze zwangerschap de kraamhulp erg vroeg geregeld. Helaas zij deze kraamhulp bij 28 weken zwangerschap af met een hele vage reden. Wij hebben toen dezelfde dag nog een lieve vrouw kunnen regelen die ons kraamhulp wilde verlenen. Eventueel aangepaste tijden (4 idv 8 uur op een dag).

Nu begon de Corona crises en eigenlijk willen wij geen kraamhulp meer. Wij willen geen vreemde mensen in huis voor alsnog dat niet nodig is. Wij hebben hulp van mijn partner zijn ouders. (Vallen niet onder de doelgroep, en wonen bij ons in sinds de corona crisis). Verder kan de kraamhulp de hulp die wij nodig hebben niet meer verlenen, met name geen hulp bij borstvoeding en hulp bij verzorging van de baby en ons oudste kind. Zij gaf aan dit niet meer te doen, ze wil voornamelijk telefonisch advies geven, en schoonmaken, koken en op afstand ons bijstaan.
Ik heb al voor weken gekookt, en schoonmaken kunnen we zelf. Voor de controles heb ik de verloskundige en de rest kunnen we zelf ook doen. Hebben we uiteindelijk bij de vorige ook moeten doen.

Ze had ons al eerder moeten bellen voor ik contact opnam voor de intake, dit had ze nog niet gedaan. Ze heeft mij heel erg geprobeerd over te halen om de kraamzorg toch door te laten gaan. Dit begrijp ik, want het is haar inkomen en ze gaf aan dat al meerdere mensen hadden afgebeld. Wij hadden ook besloten na dit gesprek om het door te laten gaan en als het niet goed voelde haar weg te sturen en gewoon de rekening te betalen. Ze zou ons na het weekend bellen voor de intake, dat is nu ruim een maand geleden. We hebben nog steeds niks gehoord en ik moet nu over een week of 4 bevallen. Het staat mij wel erg tegen nu om hier zelf achteraan te gaan bellen.

Wat zouden jullie nu doen? Het is echt een lieve vrouw, een eenmanszaak, maar de veiligheid van ons gezin staat voorop.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief maartje..

De huisarts gaf aan dat we wel kraamhulp nodig hadden vanwege de wens voor een thuisbevalling. Hij gaf aan dat hij geen vertrouwen had in die kraamhulp, omdat ze geen contact zocht en dan ook niet verwachte dat ze zou komen tijdens de bevalling.

We hebben toen in het dorp waar ik ben opgegroeid een nieuwe kraamhulp gevonden. Drie keer is scheepsrecht haha. Deze vrouw is bij ons geweest en alles voelt heel erg goed. Wij zijn ook minder bang voor corona en zij brengt heel veel vrolijkheid.

Voor het eerst kijk ik echt uit naar de kraamtijd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven