Zwanger worden vanaf april 2020
donderdag 9 april 2020 om 15:47
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden.

De zwangeren!!
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-
(37)
- MamaSa (derde)

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
Apennootje | 32 | Eerste | 3 | 27 juni |
PassingThrough | 37 | Eerste | 10 | 30 december |
Jetje22 | Eerste | 1 | ? | |
Milian1 | 25 | Eerste | 1 | ? |
Sustainability | 29 | Eerste | 1 | ? |

Naam | UD | Hoeveelste kindje | Volgende echo | kloppend ![]() | Geslacht |
---|---|---|---|---|---|
DaSilva86 | 29 december | ![]() | |||
Whoamix | |||||
zonderling | 17 januari | ![]() | |||
Taktak1987 | 27 januari | 7 juli | ![]() | ||
Bozz | 28 januari | 2de | ![]() | jongetje | |
Minixx2020 | 29 juni | ||||
Zebrastrepen | 3 maart | ![]() | |||
Nb1990 | 1ste | ![]() | |||
Bloemmetje2 | 29 maart | Derde | ![]() | meisje | |
Es1234 | ![]() | ||||
Michh0804 | 9 april | Eerste | ![]() | ||
Grand_allegro | 19 mei | Eerste | 29 december | jongetje | |
ambracia | |||||
Jinger6 | Eerste | 18 december | |||
IWI | Eerste | 17 februari | |||
Andijviestamppot | |||||
Peer_92 | Eerste |
Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
-

- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
dinsdag 19 mei 2020 om 10:02
PassingThrough, ik hoop het ook!PassingThrough schreef: ↑19-05-2020 09:31andijviestampot wel fijn om duidelijkheid te hebben, vol goede moed naar de volgende ronde!
sustainability Oeh zo'n lange cyclus is nu ook niet fijn, hopelijk wordt hij nog wat korter.
Zonderling, ongeveer de laatste 1,5 jaar dat ik de spiraal had. Ik hoop dat ik het niet helemaal goed heb bijgehouden, dat zou kunnen betekenen dat het toch nog wat korter is. Want met spiraal werd ik eigenlijk bijna niet ongesteld, zo weinig was het. Nu deze maand wel echt normaal ongesteld geweest, wel blij om te zien dat dat gewoon werkt. Misschien krijg ik met nog één 'normale' ongesteldheid gratis wat extra informatie over mijn cyclus.
Ik duim voor een mooie echo voor jullie! Spannend met zo'n voorgeschiedenis.
Apennootje wat balen ook voor jullie! Hoop dat het volgende ronde hééél goed mag gaan! Begrijp helemaal hoe je je voelt.
dinsdag 19 mei 2020 om 20:16
Jammer peer!
Hoe gaat het bij jou bozz? Zo zenuwslopend, dat wachten....
Balen van je lange cyclus sustainability, hopelijk wordt het nog wat korter.
Heeft het doorgezet bij jou PassingThrough?
Hoe was het in het ziekenhuis Grand?
Dus toch nog op gang gekomen andijvie. Op naar een mooi ei!
Hier de afgelopen dagen krampjes en een opgeblazen gevoel gehad. Vandaag minder last. Kan vanalles betekenen. Afwachten dus maar
Hoe gaat het bij jou bozz? Zo zenuwslopend, dat wachten....
Balen van je lange cyclus sustainability, hopelijk wordt het nog wat korter.
Heeft het doorgezet bij jou PassingThrough?
Hoe was het in het ziekenhuis Grand?
Dus toch nog op gang gekomen andijvie. Op naar een mooi ei!
Hier de afgelopen dagen krampjes en een opgeblazen gevoel gehad. Vandaag minder last. Kan vanalles betekenen. Afwachten dus maar

dinsdag 19 mei 2020 om 20:27
Andijviestampot, wat fijn dat je nu toch ongesteld ben geworden! Hopelijk kan je dan straks aan de slag
Spannend zonderling, maar wel fijn dat je een vroege echo krijgt. Kan je al eerder stiekem spieken..
Jammer Peer, goed dat je zo nuchter blijft denken! Op naar de volgende ronde!
Hier denk ik in de vruchtbare dagen. Tenminste, ik heb geen ovulatietesten gedaan.
Spannend zonderling, maar wel fijn dat je een vroege echo krijgt. Kan je al eerder stiekem spieken..
Jammer Peer, goed dat je zo nuchter blijft denken! Op naar de volgende ronde!
Hier denk ik in de vruchtbare dagen. Tenminste, ik heb geen ovulatietesten gedaan.
dinsdag 19 mei 2020 om 21:25
dinsdag 19 mei 2020 om 22:32
woensdag 20 mei 2020 om 08:24
En dan ga je 's morgens naar het toilet, met de verwachting dat het een bloedbad gaat worden. Maar helemaal niets.......
Zou mijn lichaam nog echt moeten wennen? Of zou het stiekem een innestelingsbloeding zijn geweest?
Heb sinds gisteren ook geen kramp meer aan een kant, geen last van mijn darmen/onderbuik maar nog wel steeds megagevoelige tepels.
Zou mijn lichaam nog echt moeten wennen? Of zou het stiekem een innestelingsbloeding zijn geweest?
Heb sinds gisteren ook geen kramp meer aan een kant, geen last van mijn darmen/onderbuik maar nog wel steeds megagevoelige tepels.
woensdag 20 mei 2020 om 08:55
Vervelend PassingThrough. Tja, het kan allerlei dingen zijn. Menstruatie die nog niet doorzet, ovulatiebloeding, innestelingsbloeding. Heb je het idee dat je eisprong al is geweest?
Als het toch nog doorzet in menstruatie, betekent dat niet dat je cyclus altijd 21 dagen is. Je lijf moet weer even wennen zonder anticonceptie.
Als het toch nog doorzet in menstruatie, betekent dat niet dat je cyclus altijd 21 dagen is. Je lijf moet weer even wennen zonder anticonceptie.
woensdag 20 mei 2020 om 13:46
Dames ik heb echt alles meegelezen maar heb weekje vakantie.
Passing: ik vind het toch ergens wel goed klinken. Geen andere afwijkende dingen dan normaal?
Peer; wat jammer! Op naar de volgende ronde.
Ik moet eigenlijk vrijdag ongesteld worden maar voelde afgelopen zaterdag mn borsten al.
Dus getest: mini mini streepje....
Kruidvag 2 v 5 worden maar ietsje donkerder. Sensitest vanochtend dikke streep.
Dus ik weet niet zo goed wak moet denken.
Maar voor nu: diagnose; zwanger

Alleen na die mk durf ik t nog niet echt 100% te zeggen.
Passing: ik vind het toch ergens wel goed klinken. Geen andere afwijkende dingen dan normaal?
Peer; wat jammer! Op naar de volgende ronde.
Ik moet eigenlijk vrijdag ongesteld worden maar voelde afgelopen zaterdag mn borsten al.
Dus getest: mini mini streepje....
Kruidvag 2 v 5 worden maar ietsje donkerder. Sensitest vanochtend dikke streep.
Dus ik weet niet zo goed wak moet denken.
Maar voor nu: diagnose; zwanger
Alleen na die mk durf ik t nog niet echt 100% te zeggen.

woensdag 20 mei 2020 om 13:53
Hoi, excuses voor mijn afwezigheid. Maar ik merk dat ik de afgelopen tijd liever wat meer offline ben. Ben daarnaast ook wat lusteloos en veelal misselijk. Verder gaat het goed hoor! Dinsdag eerste echo aan het afwachten. Helaas bleek dat de huisarts mij niet had moeten zeggen dat ik mij bij een VK moest aanmelden, maar dat ik direct onder controle had moeten gaan bij de gynaecoloog. Maar omdat de gynaecoloog blijkbaar nogal druk is mag mijn eerste afspraak bij de VK toch doorgaan. Vind het erg spannend. En dubbel, want bij de VK mag vriend mee en in het ziekenhuis helaas niet. We gaan het zien.
woensdag 20 mei 2020 om 14:29
Gefeliciteerd taktak! Al kan ik me voorstellen dat je er niet onbevangen in staat en je nog onzeker bent. Maar voor nu: hoera, je bent zwanger! Dat is de eerste stap. Ik hoop dat je een fijne en ongecompliceerde zwangerschap mag hebben!
jinger fijn dat je man mee mag naar de echo bij vk. Als je het prettig vindt mag je ook bij zowel gyneacoloog als verloskundige onder controle. Tenminste, dat was bij mij zo bij zwangerschap van zoon. Misschien dat je dat fijn vindt?
jinger fijn dat je man mee mag naar de echo bij vk. Als je het prettig vindt mag je ook bij zowel gyneacoloog als verloskundige onder controle. Tenminste, dat was bij mij zo bij zwangerschap van zoon. Misschien dat je dat fijn vindt?
woensdag 20 mei 2020 om 14:47
Taktak, gefeliciteerd! Wat spannend! voel je vooral niet verplicht om te reageren. Offline zijn is alleen maar goed denk ik.
Fijn dat de eerste afspraak bij VK dan toch nog kan, Jinger! Good luck
Ik hoop ook op ongecompliceerde zwangerschappen voor jullie allebei.
Ik zou zelf ook wat meer offline moeten gaan, komende tijd toch nog geen kans zwanger te zijn, (maar ik kijk er wel zo naar uit ook die twijfels over strepen enzo te hebben!) (dus dan maar meelezen met anderen)
Fijn dat de eerste afspraak bij VK dan toch nog kan, Jinger! Good luck

Ik hoop ook op ongecompliceerde zwangerschappen voor jullie allebei.
Ik zou zelf ook wat meer offline moeten gaan, komende tijd toch nog geen kans zwanger te zijn, (maar ik kijk er wel zo naar uit ook die twijfels over strepen enzo te hebben!) (dus dan maar meelezen met anderen)
anoniem_397643 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 14:48
19.18% gewijzigd
woensdag 20 mei 2020 om 14:48
bozz & taktak1987 Het is even een weekje afwachten, ben erg benieuwd! Wil mij ook niet verheugen op iets wat misschien wel helemaal niets is.
Het zou wel superbijzonder zijn dat het op mijn leeftijd gelijk bij de 1e poging raak zou zijn.
Ik merk dat ik vaker naar de wc ga, om te checken of ik echt niet nog meer bloed verlies. Maar tot op heden niets meer, alleen gisteren dus een klein beetje.
Ik ga even mijn zenuwen testen deze week
taktak1987 een streepje is een streepje, van harte gefeliciteerd!
Ga je met een week nog eens testen?
jinger2 Fijn dat het verder wel goed gaat! Even offline zijn is ook helemaal niet erg! Wel fijn dat de 1e afspraak samen met vriend mag denk ik? Succes volgende week! Hopelijk horen jullie een mooi kloppend hartje!
Het zou wel superbijzonder zijn dat het op mijn leeftijd gelijk bij de 1e poging raak zou zijn.
Ik merk dat ik vaker naar de wc ga, om te checken of ik echt niet nog meer bloed verlies. Maar tot op heden niets meer, alleen gisteren dus een klein beetje.
Ik ga even mijn zenuwen testen deze week

taktak1987 een streepje is een streepje, van harte gefeliciteerd!

jinger2 Fijn dat het verder wel goed gaat! Even offline zijn is ook helemaal niet erg! Wel fijn dat de 1e afspraak samen met vriend mag denk ik? Succes volgende week! Hopelijk horen jullie een mooi kloppend hartje!
woensdag 20 mei 2020 om 19:08
Yes taktak! Wat fijn! Een streep is een streep toch? Gefeliciteerd!
Passingthrough Klinkt zo herkenbaar met dat je menstruatie niet in één keer doorzet. Echt killing die onzekerheid. Dat had ik afgelopen maand, ging toen ook twijfelen of het geen innestelingsbloeding was, maar na een paar dagen kwam het toch echt. Ik duim voor je dat het bij jou wegblijft.
Zebrastrepen Het was eigenlijk meer dan goed. Was allemaal (bijna) normaal dus dat staat een eventuele zwangerschap of bevalling ook niet in de weg. Die arts had het er zelfs over dat ik met mijn huidige waardes zelfs thuis mag bevallen, terwijl me vroeger altijd werd verteld dat het in een ziekenhuis moest gebeuren. Ik zou wel gewoon voor het ziekenhuis gaan hoor, uit voorzorg.
Passingthrough Klinkt zo herkenbaar met dat je menstruatie niet in één keer doorzet. Echt killing die onzekerheid. Dat had ik afgelopen maand, ging toen ook twijfelen of het geen innestelingsbloeding was, maar na een paar dagen kwam het toch echt. Ik duim voor je dat het bij jou wegblijft.
Zebrastrepen Het was eigenlijk meer dan goed. Was allemaal (bijna) normaal dus dat staat een eventuele zwangerschap of bevalling ook niet in de weg. Die arts had het er zelfs over dat ik met mijn huidige waardes zelfs thuis mag bevallen, terwijl me vroeger altijd werd verteld dat het in een ziekenhuis moest gebeuren. Ik zou wel gewoon voor het ziekenhuis gaan hoor, uit voorzorg.

woensdag 20 mei 2020 om 19:36
Taktak, van harte gefeliciteerd! Mooi zeg..
Zal nog onwerkelijk zijn!
Iedereen hier verder nog aan het wachten op de verschillende fases van zwanger worden/zijn. Best lastig om geduldig te zijn!
Ondertussen Youtube ik me een ongeluk over zwanger worden als oudere vrouw. De meest wonderlijke verhalen komen voorbij. En vele tips om je AMH te verhogen met gezonde voeding en supplementen enz..
Interessant vind ik het!
Nu is eerst bozz aan de beurt met de NOD! En ben ook benieuwd naar 3hartjes!
Veel succes iedereen weer met wachten/krampen/‘klussen’ en geduld!
Iedereen hier verder nog aan het wachten op de verschillende fases van zwanger worden/zijn. Best lastig om geduldig te zijn!
Ondertussen Youtube ik me een ongeluk over zwanger worden als oudere vrouw. De meest wonderlijke verhalen komen voorbij. En vele tips om je AMH te verhogen met gezonde voeding en supplementen enz..
Interessant vind ik het!

woensdag 20 mei 2020 om 21:33
Wat is dat, AMH? Je zal iig niet de enige 'oudere' vrouw zijn die zwanger probeert te raken. Zijn de youtube filmpjes een beetje interessant/nuttig?Sillenelle schreef: ↑20-05-2020 19:36Taktak, van harte gefeliciteerd! Mooi zeg..
Interessant vind ik het!
woensdag 20 mei 2020 om 22:38