checken
donderdag 21 mei 2020 om 20:12
donderdag 21 mei 2020 om 21:32
Dat komt door mijn controle, zonder mijn controle kon ze veel slechter omgaan met internet.Celaena_Aelin schreef: ↑21-05-2020 21:30Je spreekt jezelf hier tegen. Als ze goed met internet om kan gaan, hoef jij haar niet te controleren.
donderdag 21 mei 2020 om 21:32
Dus: jij mag wel contact zoeken met vreemden, maar je dochter niet?Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:28Als ik merk dat ze op V!VA zit mag ze direct haar account verwijderen en mag ze haar telefoon voor 3 weken inleveren.
Ik hoop dat ze op het forum zit, dan leert ze nog wat over het leven.
donderdag 21 mei 2020 om 21:33
Die pubertijd komt toch wel. Alleen een paar jaar later en 100 keer zo erg omdat ze niet geleerd heeft hoe het moet en omdat ze zich af gaat zetten tegen jou.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:26Vrijheid zorgt voor ongeremde pubers die niet weten wat ze doen en in problemen raken.
Lees ploppers verhaal, print het uit en lees het ieder uur.
Dit wordt haar toekomst!
Oke, ik ben overtuigd. Je moet echt hulp gaan vragen.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:31Vrijheid: Een bepaalde gedachte waarbij mensen/pubers veel mogen en niet gecontroleerd worden.
Ongeremd: Internetverslaving, drugs, alcohol, foute vriendjes etc.
Kenmerken van een puber: Een kind tussen 12-18 jaar oud.
Wat weten ze niet: Ze zijn zich niet bewust van de consequenties.
Problemen: Kijk naar deel 2: ongeremdheid.
Heb je zelf ook een stempel TO? Je krijgt van zoveel mensen te horen dat je gedachtes schadelijk zijn voor je dochter, doet dat niets met je?
Laat me het anders nog een keer uitleggen. Controleren is niet hetzelfde als opvoeden. Controleren is het bevredigen van je eigen behoefte om alles van je dochter te weten en schijnzekerheid te creëren. Daar maak je geen volwassen verstandige mensen mee.
Sterker nog, het is juist het recept om het meisje in de armen van een alles begrijpende en ruimhartige loverboy te sturen. Precies dat waar je bang voor bent. Of een oudere man, die haar zo goed begrijpt en haar wat extra geld toestopt zodat Ze een privé telefoon kan kopen die jij niet ziet.
En dankzij jouw controledrang durft ze niet bij jou te komen als ze met dit soort foute types in aanraking komt. Want dat levert dan nog meer straf en controles op.
Dus ja; je dochter loopt gevaar in de boze buitenwereld. Een gevaar dat versterkt wordt doordat moeders hangt in haar controledrang ipv op te voeden en te praten met haar dochter.
Laat me het anders nog een keer uitleggen. Controleren is niet hetzelfde als opvoeden. Controleren is het bevredigen van je eigen behoefte om alles van je dochter te weten en schijnzekerheid te creëren. Daar maak je geen volwassen verstandige mensen mee.
Sterker nog, het is juist het recept om het meisje in de armen van een alles begrijpende en ruimhartige loverboy te sturen. Precies dat waar je bang voor bent. Of een oudere man, die haar zo goed begrijpt en haar wat extra geld toestopt zodat Ze een privé telefoon kan kopen die jij niet ziet.
En dankzij jouw controledrang durft ze niet bij jou te komen als ze met dit soort foute types in aanraking komt. Want dat levert dan nog meer straf en controles op.
Dus ja; je dochter loopt gevaar in de boze buitenwereld. Een gevaar dat versterkt wordt doordat moeders hangt in haar controledrang ipv op te voeden en te praten met haar dochter.
Nou ja, hierop is moderatie, op whatsapp en social media is er amper moderatie. Dat is zo'n beetje het verschil. Ik hoop persoonlijk voor haar dat ze niet op het forum zit want dan heeft ze een groot probleem.Celaena_Aelin schreef: ↑21-05-2020 21:32Dus: jij mag wel contact zoeken met vreemden, maar je dochter niet?
Ik hoop dat ze op het forum zit, dan leert ze nog wat over het leven.
anoniem_393879 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 21:37
12.75% gewijzigd
donderdag 21 mei 2020 om 21:35
Natuurlijk is het vervelend dat ik wordt aangevallen maar ja, ik had het ook wel verwacht. Mijn opvoedingsmethode wordt niet door iedereen geaccepteerd.Maandag27 schreef: ↑21-05-2020 21:33Heb je zelf ook een stempel TO? Je krijgt van zoveel mensen te horen dat je gedachtes schadelijk zijn voor je dochter, doet dat niets met je?
donderdag 21 mei 2020 om 21:36
Dat is echt wel sneu voor je. Ouders onderschatten echt de impact van hun autoriteit op kinderen.Solomio schreef: ↑21-05-2020 21:31Ow, nee, je bent niet mijn zus.
Ik ben wel op mijn 16e bij mijn vader uit huis gegaan, met dank aan de scheiding van mijn ouders.
Heb tot op de dag van vandaag (ik ben 56) een basis gebrek aan zelfvertrouwen omdat ik in mijn cruciale jeugdjaren nooit één keer de ruimte heb gekregen om zelf iets uit te zoeken.
donderdag 21 mei 2020 om 21:38
Ik ben het 100% met je eens TBH, je geeft om haar dus wil je haar beschermen en ja er zitten zat foute mensen op het internet dus ik geef je gelijk.
Veiligheid >>>>> vrijheid
Als er iets mis gaat, vergeef je het jezelf nooit meer. Better safe than sorry.
Hoe zeg je het tegen haar? Geen idee lol.
Misschien moet je het gewoon doen, en gewoon vertellen waarom je het doet. Dan is ze waarschijnlijk boos, maar dan is dat maar zo.
Misschien moet je het gewoon doen, en gewoon vertellen waarom je het doet. Dan is ze waarschijnlijk boos, maar dan is dat maar zo.
Hoe moet ze zich ooit ontwikkelen tot een zelfstandig individu, leren om verstandige keuzes te maken, leren om op zichzelf te vertrouwen, leren dat fouten maken bij het leven hoort, etc. als ze helemaal geen vrijheid krijgt om haar eigen keuzes en fouten te maken?Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:26Vrijheid zorgt voor ongeremde pubers die niet weten wat ze doen en in problemen raken.
Het wordt ook door geen enkele professioneel "geaccepteerd". Heb je nooit gesprekken met leerkrachten ofzo? Waarin ze vragen naar de vrijetijdsbesteding van je kinderen? Zeker als ze een keer is blijven zitten.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:35Natuurlijk is het vervelend dat ik wordt aangevallen maar ja, ik had het ook wel verwacht. Mijn opvoedingsmethode wordt niet door iedereen geaccepteerd.
Ter info: Mijn zoon is ook een keer blijven zitten. Dat waren consequenties van zijn eigen acties. Ik heb school vrijwel helemaal losgelaten, vraag of en toe of alles af is en kijk heeeeeeeeel soms naar zijn cijfers. Hij gaat prima. Hij zou best een niveau hoger kunnen, maar dat wil ie niet. En ik ga 'm niet dwingen.
Want hij kan zijn eigen keuzes maken. En dat doe ik dan wel. Dwingen om een eigen keuze te maken, beargumenteren waarom hij die keuze maakt, etc.
donderdag 21 mei 2020 om 21:39
Bedankt voor je reactiesyntax18 schreef: ↑21-05-2020 21:38Ik ben het 100% met je eens TBH, je geeft om haar dus wil je haar beschermen en ja er zitten zat foute mensen op het internet dus ik geef je gelijk.
Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:33Nou ja, hierop is moderatie, op whatsapp en social media is er amper moderatie. Dat is zo'n beetje het verschil. Ik hoop persoonlijk voor haar dat ze niet op het forum zit want dan heeft ze een groot probleem.
Such a beautiful place to be with Friends.
Slechter is vrij subjectief, geloof ik.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:38Ik heb zelf ook ouders gehad die mij zo strikt controleren en ik ben er niet slechter van geworden. Ik ben juist blij dat ze de moeite hebben gedaan om te zorgen dat ik niet met slechte types in contact kwam.
donderdag 21 mei 2020 om 21:40
Natuurlijk heb ik weleens gesprekken met docenten over verschillende onderwerpen onder andere thuis. Ze doet het thuis prima en heeft ook genoeg tijd voor ontspanning.Plopper schreef: ↑21-05-2020 21:38Het wordt ook door geen enkele professioneel "geaccepteerd". Heb je nooit gesprekken met leerkrachten ofzo? Waarin ze vragen naar de vrijetijdsbesteding van je kinderen? Zeker als ze een keer is blijven zitten.
Ter info: Mijn zoon is ook een keer blijven zitten. Dat waren consequenties van zijn eigen acties. Ik heb school vrijwel helemaal losgelaten, vraag of en toe of alles af is en kijk heeeeeeeeel soms naar zijn cijfers. Hij gaat prima. Hij zou best een niveau hoger kunnen, maar dat wil ie niet. En ik ga 'm niet dwingen.
Want hij kan zijn eigen keuzes maken. En dat doe ik dan wel. Dwingen om een eigen keuze te maken, beargumenteren waarom hij die keuze maakt, etc.
donderdag 21 mei 2020 om 21:40
‘Niet door iedereen’ dat moet zijn door niemand.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:35Natuurlijk is het vervelend dat ik wordt aangevallen maar ja, ik had het ook wel verwacht. Mijn opvoedingsmethode wordt niet door iedereen geaccepteerd.
Het heeft ook helemaal niets met accepteren te maken. We proberen je met voorbeelden en inzichten te laten zien dat het schadelijk is wat je doet. Dat jouw doel (dat je dochter veilig opgroeit) juist niet bereikt wordt en ze juist veel meer risico loopt.
donderdag 21 mei 2020 om 21:41
Maar oprechte vraag aan jou: Waarom stel je je vraag dan hier, als je je enkel verdedigt voor wat je doet in de opvoeding en vindt dat dat oke is?Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:38Ik heb zelf ook ouders gehad die mij zo strikt controleren en ik ben er niet slechter van geworden. Ik ben juist blij dat ze de moeite hebben gedaan om te zorgen dat ik niet met slechte types in contact kwam.
Ik zag hem al voorbij komen, maar als je ziet dat zoveel mensen schrikken van je opvoed-idee, krijg je dan niet een klein beetje een vraagteken in je gedachten? Of je het juist aanpakt? Je doet het voornamelijk alleen, dat kan benauwend zijn en zorgen dat je graag de grip wilt houden, waarom betrek je hier niet iemand bij, via school ofzo?
donderdag 21 mei 2020 om 21:43
nul weerbaarheid, perfect doelwit
en in veel gevallen makkelijk te vervreemden/isoleren van ouders omdat ze niet voldoende opvoedkundige vaardigheden bezitten om met hun kinderen te communiceren
pinda-kaas wijzigde dit bericht op 21-05-2020 21:43
2.56% gewijzigd
donderdag 21 mei 2020 om 21:43
Omdat ik zelf een vraag stelde en daar bijna geen echte reacties op komen en alleen maar kritiek. Het is misschien inderdaad eventjes vervelend voor mijn dochter en dat snap ik volkomen maar ja, veiligheid gaat voor op vrijheid.Mutsekluts schreef: ↑21-05-2020 21:41Maar oprechte vraag aan jou: Waarom stel je je vraag dan hier, als je je enkel verdedigt voor wat je doet in de opvoeding en vindt dat dat oke is?
Ik zag hem al voorbij komen, maar als je ziet dat zoveel mensen schrikken van je opvoed-idee, krijg je dan niet een klein beetje een vraagteken in je gedachten? Of je het juist aanpakt? Je doet het voornamelijk alleen, dat kan benauwend zijn en zorgen dat je graag de grip wilt houden, waarom betrek je hier niet iemand bij, via school ofzo?
donderdag 21 mei 2020 om 21:44
Als het grote verschil is dat hier moderatie is, dan zou je een account hier juist moeten aanmoedigen.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:33Nou ja, hierop is moderatie, op whatsapp en social media is er amper moderatie. Dat is zo'n beetje het verschil. Ik hoop persoonlijk voor haar dat ze niet op het forum zit want dan heeft ze een groot probleem.
En voor je zoontje? Heb je daar hulp bij, aangezien hij autistisch is?Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:40Natuurlijk heb ik weleens gesprekken met docenten over verschillende onderwerpen onder andere thuis. Ze doet het thuis prima en heeft ook genoeg tijd voor ontspanning.
Want als er 1 professional lucht krijgt van jouw autoritaire opvoeding, gaan ze daar zeker met je over in gesprek. En als dat geen zoden aan de dijk zet, kunnen ze veilig thuis bellen.
Weet je waarom? Omdat je ontzettend toxisch voor je kinderen bent met dit gedrag.
wat jij doet is geen veiligheid hoorRektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:43Omdat ik zelf een vraag stelde en daar bijna geen echte reacties op komen en alleen maar kritiek. Het is misschien inderdaad eventjes vervelend voor mijn dochter en dat snap ik volkomen maar ja, veiligheid gaat voor op vrijheid.
donderdag 21 mei 2020 om 21:45
Zo vergoelijken alle ouders hun eigen waardeloze opvoedpraktijken.Rektmylife123 schreef: ↑21-05-2020 21:38Ik heb zelf ook ouders gehad die mij zo strikt controleren en ik ben er niet slechter van geworden. Ik ben juist blij dat ze de moeite hebben gedaan om te zorgen dat ik niet met slechte types in contact kwam.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar