checken

21-05-2020 20:12 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey forummers :)

ik check regelmatig de telefoon van mijn 16-jarige dochter om te kijken hoe het met haar gaat maar nu heeft zij een wachtwoord op haar telefoon staan, ik wil haar telefoon innemen tot ze dat wachtwoord verteld, hoe ga ik dit vertellen aan mijn dochter?
Ergens is er iets mis gegaan in jouw opvoeding: een 13 jarige zoon controleer je niet want vertrouwen enzo, maar 16 jarige dochter moet telefoon inleveren als je haar niet kan controleren.
En je stoomt haar klaar voor de toekomst met huishoudelijke klusjes?

Koekkoek
En als je toch zo autoritair bent en je dochter heeft niets te vertellen en te willen, hoezo kom je hier vragen hoe je het aan je dochter moet vertellen?
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 20:41
Controleer jij nooit de telefoon van je kinderen? Ik wil niet dat haar iets overkomt dus controleer ik het.

Nee. Ik zou niet weten waarom. Denk je echt dat dit helpt ? Je kan haar niet 24/7 in de gaten houden. En wantrouw je je kind Zo erg ? Arm kind
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 20:42
Er zijn ook nog docenten die mij kunnen bellen als er iets verdachts is.

Ik geloof echt niet dat een docent jouw wondertje in de gaten houdt.
Wissewis schreef:
21-05-2020 20:40
Ze is minderjarig en opstartster blijft dus nog een jaar of 2 verantwoordelijk voor dochter.

Opstartster haar huis = opstartster haar wetten.

Ha ha ha. Echt ?!?! Ik heb drie kinderen (18-20-22). Nooit in hun telefoon gekeken. En ze zouden mij keihard uitlachen als ik zo zou doen.

Bah. Wat een autoritair gedrag zeg.
Solomio schreef:
21-05-2020 21:03
Mijn licht autistische zoons wilden al vrij jong niet meer geholpen worden met douchen hoor.
Same here !

Echt. Niet te geloven. Mijn zoons zien me aankomen zeg. Met 12 jaar nog met ze in de douche ter controle. Omg.
To geeft gewoon door wat ze uit haar eigen opvoeding gewend is.
Birds born in a cage think that flying is an illness.

Ik hoop dat jouw dochter de ketting verbreekt, als ze zelf kinderen krijgt.
syntax18 schreef:
21-05-2020 21:45
Dit hele idee van "geef tieners alle vrijheid" is zo specifiek westers, en al helemaal Nederlands.

In bijna geen enkele deel van de wereld krijgen tieners zo veel vrijheid. En hebben ze in Arabische landen problemen met loverboys? Nee. In Zuid Amerika? Minder.

Bijna alleen hier in het westen.

TO heeft gelijk, zo doen de meerderheid van de ouders in de wereld het, en daar gaat het ook goed.

Depressie onder tieners is daar stukken lager dan hier. Hier in westen gebruiken tieners meer antidepressiva dan waar dan ook, zelfmoord onder tieners is hier in westen ook erg hoog.

Het is obvious, tieners + vrijheid is vaak niet goed. Letterlijk iedereen in de wereld begrijpt dat behalve West/Noord Europeanen.
Why are Dutch Teenagers Happiest in the World?
https://www.google.nl/amp/s/amp.thegua ... -teenagers
Je klinkt redelijk star in alles. Heb jij iemand met wie je open kunt praten over opvoeding? Dit kan best verhelderend zijn.
Trientje74 schreef:
21-05-2020 21:46
Dus jouw dochter mag niet doen wat je zelf wel doet?

Nogmaals: wat ben jij doodeng.
Nee, ik wil liever niet dat zij mijn topics leest :)
Trientje74 schreef:
21-05-2020 21:50
De enige die ervoor zorgt dat je dochter onveilig is/zich onveilig voelt ben jij. Als je 16 bent, heb je recht op privacy; jij maakt daar grof in inbreuk op. Je bereidt je dochter geenszins voor op se wereld en om te vertrouwen op haar eigen oordeel. Je verstikt haar aan alle kanten en dat gaat tegen je werken, zo niet op de korte termijn dan op de lange termijn.
Ze heeft recht op privacy op de wc.
Rektmylife123 schreef:
22-05-2020 09:06
Ze heeft recht op privacy op de wc.
dat zeg je nou elke keer, maar dat toont alleen maar aan dat je het hele concept 'privacy' niet begrijpt
Celaena_Aelin schreef:
21-05-2020 21:52
Ik stel voor dat jij hier weggaat en je dochter een account aanmaakt op dit veilige forum vol actieve moderators.
Mijn dochter gaat hier geen account op maken! Ten eerste heeft ze dan een pretty big problem met mij. Ten tweede is dit niet interessant genoeg waarschijnlijk voor meiden van 16.
Rektmylife123 schreef:
21-05-2020 21:03
Mijn ouders waren inderdaad strikt en hebben de regels goed gehandhaafd, ook ik moest op tijd thuis zijn, ik ging er in ieder geval niet dood aan.
Je werd er wel een eng controlerend, achterdochtig en beperkend mens van met nul empathie en niet in staat om een relatie aan te gaan. Wat voor relatie dan ook.
oudblond wijzigde dit bericht op 22-05-2020 09:10
1.98% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
yajes schreef:
21-05-2020 22:26
En als je toch zo autoritair bent en je dochter heeft niets te vertellen en te willen, hoezo kom je hier vragen hoe je het aan je dochter moet vertellen?
Omdat ik moet weten, hoe moet ik het vertellen in de zin van moet ik best wel boos zijn omdat ze het wachtwoord achterhoudt of moet ik het gewoon op een neutraal moment of juist een fijn moment vertellen?
poldervrouw schreef:
21-05-2020 22:44
Ze zijn er tenslotte ervoor om op te letten op onder andere mijn kind. Ze zijn verantwoordelijk onder schooltijd dus dan verwacht ik ook zeker dat er op wordt gelet.
poldervrouw schreef:
21-05-2020 22:44
Ze zijn er tenslotte ervoor om op te letten op onder andere mijn kind. Ze zijn verantwoordelijk onder schooltijd dus dan verwacht ik ook zeker dat er op wordt gelet.
Rektmylife123 schreef:
22-05-2020 09:11
Op cijfers, spijbelen, werkhouding en gedrag in de klas ja. Niet met wie ze contact heeft en na school vertrekt
Rektmylife123 schreef:
22-05-2020 09:10
Omdat ik moet weten, hoe moet ik het vertellen in de zin van moet ik best wel boos zijn omdat ze het wachtwoord achterhoudt of moet ik het gewoon op een neutraal moment of juist een fijn moment vertellen?
En er is consensus: je moet het niet vertellen, want je moet het niet doen.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
22-05-2020 09:25
En er is consensus: je moet het niet vertellen, want je moet het niet doen.
+1000
Zou het niet zo kunnen zijn dat je zoon hechtingsproblematiek heeft? Ik bedoel, de uitingen komen vaak overeen hè? Ik zie dat de diagnoses vaak door elkaar gebruikt worden..

En dan is de vraag waar komt die hechtingsproblematiek dan weer vandaan...? Je dochter heeft binnenkort vast ook “autisme”.
poldervrouw schreef:
21-05-2020 22:48
Same here !

Echt. Niet te geloven. Mijn zoons zien me aankomen zeg. Met 12 jaar nog met ze in de douche ter controle. Omg.
Dat had niks met controle te maken, hij wou pas op zijn 12de zelf douchen.
Marchuba schreef:
22-05-2020 09:35
Zou het niet zo kunnen zijn dat je zoon hechtingsproblematiek heeft? Ik bedoel, de uitingen komen vaak overeen hè? Ik zie dat de diagnoses vaak door elkaar gebruikt worden..

En dan is de vraag waar komt die hechtingsproblematiek dan weer vandaan...? Je dochter heeft binnenkort vast ook “autisme”.
We hebben het bij meerdere professionals laten nakijken en ze hadden allemaal het vermoeden dat het een licht autistische stoornis is. Mijn dochter heeft geen diagnose en heeft verder qua ontwikkeling ook geen problemen wat erop duid dat ze ook een autistische stoornis heeft.
Kom maar even bij mij langs dan, ik mag etiketjes plakken. Reken maar op een hechtingsprobleem
Dit kan toch niet echt zijn he? Arm kind... :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven