UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi

Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Mijn borsten zijn van een cup B naar D gegaan...echt bizar. Maar gelukkig helemaal geen pijn of gespannen gevoel.

Als het mag vind ik het wel leuk om bij de whatsapp groep te komen 😊 wie kan me daar aan toevoegen?
hallo allemaal!

Alle meeschrijvers hier gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik zou graag nog aan willen sluiten,als het kan en mag,ook bij de appgroep :-)

Ik ben 33 en vandaag 15 weken in verwachting van mijn 2e kindje. De eerste zwangerschap heeft de nodige moeite gekost,2 hersteloperaties i.v.m verklevingen.

De kans was minimaal/nihil dat het nog eens mocht lukken.
Maar, nu eerste dochter net 3 geworden is,was de verrassing enorm toen ik positief testte.
Eerste trimester wel wat bloedverlies gehad waardoor ik wat onzeker bleef...
maar... steeds meer genieten!
Salvabo schreef:
21-05-2020 10:59
Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Mijn borsten zijn van een cup B naar D gegaan...echt bizar. Maar gelukkig helemaal geen pijn of gespannen gevoel.

Als het mag vind ik het wel leuk om bij de whatsapp groep te komen 😊 wie kan me daar aan toevoegen?

Ik stuur je een pb :))

Noordeling, gefeliciteerd en welkom hier! Wat fijn dat het toch gelukt is!
Als jullie het oke vinden zou ik graag aansluiten bij de app (gaat vaak toch ietsie vlotter)
zou de 'beheerder' mij dan een berichtje willen doen? :-)
He gezellig, nieuwe dames in de app :)
Mooi verhaal Noorderling, gefeliciteerd wat een wondertje!
Wauw Salvabo, dat groeit goed hahaha! Gelukkig heb je er verder geen last van.
Ik reageer hier ook veel te weinig, lees wel altijd hoe het verder met iedereen gaat! Maar vind de app makkelijker haha 😀

Fijn sowieso om te lezen dat het bij iedereen goed gaat, en al die goede niet-resultaten! Hier kan die uitslag elke dag binnenkomen, de nekplooimeting was alvast heel goed :)

Volgende echo pas weer met 20 weken, maar twee maanden geen echo vond ik lang 🤣 en hier in in België mogen partners nog niet terug mee, dus we hebben voor 16 weken een pretecho geboekt, daar mag m'n man wel mee naartoe.. kan hij ons frummeltje toch ook eens zien 😀
Mag ik anders ook in de app groep, als die iets actiever is?

Mijn buik is al flink gegroeid maar mijn borsten nog amper :P Ik merk wel dat mijn bh's knellen, maar het is zeker nog geen cupmaat verschil. Nou hoeft dat op zich ook niet, want ik had al een cup E en als ze meerdere maten gaan groeien wordt bh's vinden wel heel lastig...

Vriend vond het overigens prachtig om in het echt bij de echo te zijn afgelopen dinsdag. Zo veel beter dan via video bellen! Hij heeft het er echt de hele tijd over, tegen iedereen die het maar horen wil :heart:
App groep is behoorlijk actief, als je mij pb stuurt met je nummer komt t goe!
Hier ook een actieve lezer. Nu 13 weken.
2 dagen geleden wat kleding bij de prenatal geshopt. Maar de jurken vielen me tegen. Ik heb nu 5 zwarte jurken, maar ik wil graag wat variatie. Nog iemand leuke ideeen?

Ik kan regelmatig al wat beweging voelen, nog niet zo heel duidelijk.

Ik moet nog wachten op de nipt. Rest van uitslagen waren prima.
Ik vind het wel jammer dat het dan door de app juist hier minder actief wordt. Is niet anders, maar wel jammer.

Tisookwat, ik heb zelf via marktplaats zwangerschapskleding gekocht. Veel voor weinig zeg maar. Veel aanbod en voor die korte tijd dat je het gebruikt vind ik het zelf zonde om een hoop geld aan nieuwe kleding uit te geven. Voor elke smaak zit er wel wat tussen.

Nooderling, welkom, wat mooi dat je toch een tweede onderweg hebt nu!
Dat geldt voor mij ook Nokie, ik vind t wel fijn dat het hier wat meer anoniem is dan via de app.

Ik lees dat jullie de baby voelen, ik denk dat ik t ook gevoeld heb. Kleine plopjes, ben echt benieuwd of dat het is. Bij de eerste las ik dat het vaak rond 18/20 weken pas te voelen is dus ik twijfel wel. Over een tijdje kan je dan wel zeggen of dit het was denk ik, als je het vaker gevoeld hebt.
Gember, ik denk dat je het wel gevoeld hebt hoor.
Ik heb tot nu toe een keer of 3 wat andere kriebels (echt van binnen) gevoeld dan normaal. Wijkt duidelijk af :)
Ik heb er (tijdje geleden) best veel over gelezen, en voor de één voelt het anders dan voor de ander, maar als je weet wat je wat je kunt verwachten kun je er ook meer op letten en het sneller merken denk ik.
Voor mij was het wel 3 keer ''uit het niets'' zeg maar, dus niet dat er bewust op lette ofzo.
Het anonieme vind ik ook prettig inderdaad.
Welkom Noordeling! Wat super fijn dat het weer gelukt is om weer zwanger te worden!

Poosje, ik heb je mijn nummer gestuurd!
Ik ben nu 14+3 maar voel echt nog helemaal niks :P wel plopjes en bewegingkjes maar dat herken ik heel erg van hoe mn darmen altijd voelen.

Verder ben ik al volop naar tweedehands spulletjes aan het kijken. Er is zoveel moois, wat amper gebruikt is en er nog super mooi uit ziet. Maar dan voor een mooi prijsje 😁

Zo hebben we nu al een box en een wipstoeltje. Super vroeg maar ik vind het zo leuk om langzaam al dit soort spulletjes te verzamelen.
Salvabo, fijn he! Lekker 2e hands, ben ik ook echt van. En ach, op tijd beginnen is niks mis mee. Bij de vorige waren we nu al aan het klussen in de babykamer haha! Geniet er van
Ik ben altijd al heel moeilijk met kleding, en zwangerschapskleding lijkt vooralsnog niet anders :(. Ik heb al van verschillende merken zwangerschapsbroeken besteld, maar het zit allemaal voor geen meter: te strak bij mijn bovenbenen, te korte broekspijpen, te lage 'taille' (waar die buikband begint zeg maar, dat zit dan halverwege mijn bilspleet haha). Tweedehands zou ik dus echt niet aandurven. Ik denk dat ik binnenkort maar even de stad in ga om toch in wat echte winkels te gaan passen.
-dubbel-
Salvabo schreef:
23-05-2020 10:54

Zo hebben we nu al een box en een wipstoeltje. Super vroeg maar ik vind het zo leuk om langzaam al dit soort spulletjes te verzamelen.
Haha, ik snap het wel hoor! Met de 'grote' meubels, zoals box en kinderwagen, wachten we nog even, maar ik heb wel al een aankleedkussen gekocht. Om even te testen of een van de ladekasten die we al hebben geschikt zou zijn als commode haha.
Ik zou ook heel graag al aan de slag willen met de babykamer, maar we moeten eerst nog de vloer op die verdieping vervangen dus even wachten tot we daar tijd voor hebben. Het lijkt me niet handig om nu al meubels te kopen voor de babykamer die we dan moeten gaan verslepen als we de vloer gaan doen ;). Zodra de nieuwe vloer er ligt, ga ik los denk ik! ;-D
Hier eigenlijk nog geen idee waar de baby moet gaan blijven, we hebben boven 1 hele grote slaapkamer voor ons en 1 nog grotere waar nu de jongste ligt. Denk dat ze maar even kamer moeten delen tot oudste (semi) permanent huis uit is, dat is een jaar of 3.
Sowieso hoop ik BV te geven en dan slaapt uk op kamer, scheelt veel gesjouw in de nacht.

Kleding is idd lastig, vooral 2e hands. Ik ben fan van bonprix, echt leuk geprijsd. Tot op heden nog normale kleren aan maar aangezien ik echt enorm groei qua buik zal dat niet lang zijn ben ik bang. Bij de andere 2 zag je tot 5 maanden gewoon niets en nu echt al behoorlijk.
Bij ons moet het kamertje eerst leeg gehaald worden :) Maar dat zal bij anderen ook wel vaak het geval zijn. De kringloop was al overvol hè? :roll: haha
De ruimte is er wel, we twijfelen nog in hoeverre we het gaan opknappen. Er zit nu structuur op de muren, en ik wil heel graag een leuk behang op 1 wand, dus of het moet eraf te krijgen zijn, of er moet gestuct (hoe schrijf je dat?) worden.
Vloerbedekking willen we vernieuwen, maar kan eventueel ook later, dan kan de kleine over een aantal jaren zelf een kleur uitzoeken..
Ik vind het erg leuk om op internet lekker rond te kijken naar baby/kinderkamers, super leuk.
De nipt was hier ook helemaal oke 🎉

Wij hebben voorlopig nog geen babykamer, zijn al een aantal jaren aan het verbouwen, doen veel zelf en hebben echt alles gestript, de bovenverdieping moet nog gedaan worden 😀 mogelijks de eerste maanden dus gewoon enkel een cosleeper bij ons en commode ergens beneden, maar dat vind ik best prima, zolang die baby er maar is 😀
Hier ook al van alles in huis. Ik weet dat het nog vroeg is maar kon het niet laten!
Ook via marktplaats druk aan het zoeken steeds.

Hebben nu een bedje + commode, een wiegje, box (incl. kleed en speelding) en een stokke kinderstoel (incl. babyset en newborn set).

Moest mezelf daarna echt even afremmen, om niet alles direct al te kopen!

Inmiddels afgelopen week weer een controle gehad en voor het eerst het hartje gehoord :heart: .
Onze VK doet helaas nog niet aan pretecho's, maar we hebben nu voor donderdag eentje geboekt bij een echosalon. Dan ben ik precies 16 weken dus dan zou het geslacht duidelijk te zien moeten zijn! Zo benieuwd! :cheer:
Nou, wij hadden vandaag poging 2 van de geslachtsecho...

Nog steeds niks te zien :P

Verloskundige was helemaal gefrustreerd, dit had ze in haar carrière nog nooit meegemaakt en het zou haar echt niet gebeuren hoor dat ze er echt niet achter zou komen hoor!! Maar na een half uurtje zijn we toch maar weer vertrokken zonder resultaat ;-D
Jeetje Chamaedorea, dat is wel bijzonder zeg. Zo blijft het wel spannend!!
Nog even geduld hebben dan maar.
Ooh echt Chamaedora! En nu? Over week weer terug? Die kleine houdt t wel spannend :)
Haha hier gisteren de 16e weken echo en ook onze friemel werkte niet mee. Dus donderdagavond gaan we terug. Gisteren trouwens wel de schrik van mijn leven. Ik werd wakkeer met bruine afscheiding. Nu blijkt mijn placenta dus laag te liggen, maar we gaan het wel in de gaten houden. Met de baby is iig alles in orde.

Mentaal gaat het met mij even wat minder. Ik heb in mijn jeugd een lichte vorm van een eetstoornis gehad (vanwege mijn opleiding op mijn 15e). Ik merk dat ondanks dat ik heel blij ben met mijn zwangerschap, dat de nu beginnende buik me best zwaar valt. Ik durf ook niet echt meer op de weegschaal omdat ik verdrietig word van het feit dat ik niet blij kan zijn met gewicht wat toeneemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven