Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauwe: goed om te horen dat de cyste bij jou na 1 maand gewoon weg was. Dat geeft hoop.

Qua alcohol, ik was al eerder gestopt met drinken omdat ik las dat het van invloed zou kunnen zijn op vruchtbaarheid. Dus drink nu ook niet tijdens iui.
Doen wat goed voelt voor jou denk. In mijn contract stond trouwens wel echt dat ik geen alcohol en drugs mag gebruiken tijdens de behandelingen, maar als jou arts het geen probleem vindt, zou ik dat aanhouden.
Ruby heb jij een contract moeten tekenen?

Hier positieve ovu test. Fingers crossed dat het volgende keer doorgaat. Ben er bang voor
Ja, wij hebben een contract moeten tekenen. Onder andere staat erin dat je het ziekenhuis niet kan laten opdraaien voor de in de toekomst gemaakte kosten van een eventueel door hun verwerkt kind. Daar hebben we dan wel weer heel hard om gelachen.

Fijn dat je een positieve ovutest hebt Bank. Je weet nooit misschien lukt het zo wel en hoef je niet eens meer te starten.
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 17-05-2020 09:57
Reden: V
20.13% gewijzigd
Haha Ruby, wat een contract. Ik heb niks hoeven te tekenen. Mijn gynaecoloog adviseert altijd om er weinig rekening me te houden, en het niet een te groot deel van je leven te laten zijn. Juist om je geduld te bewaren, en op een "ontspannen" manier door het traject te gaan.

Bankkussen, mooi dat je een positieve test hebt. Hopelijk heb je een succesvolle maand, en mag je anders weer starten.
Hopelijk heb je de slaap kunnen vatten blauwe.

Ik blijf duimen Bank!

Je hebt natuurlijk alcohol en alcohol. ¾ glazen per dag in en uit is veel. Maar ½ glazen per week is niets. Zeker niet als er nog helemaal geen bloedband is. En bovendien als je al jaren bezig bent zonder resultaat en je netjes aan de regels houd.. Daar ligt t echt niet aan.

Hopelijk heeft iedereen n beetje genoten van het lekkere weer.
Ik hoop dat het goed met iedereen gaat.
Even een updateje: gisteren (dag 10) had ik 1 ei van 16mm. Ik had gehoopt op 2 eitjes, want ik gebruik nu meer hormonen (maar nog steeds heel weinig, want ik heb er snel te veel). Maar toch goed nieuws, en een lekker snelle cyclus. Dus ik ben vandaag weer geweest, nu was hij 18mm. Dus vanavond pregnyl, en dan vrijdagochtend de IUI.

Hebben jullie ook dat je altijd je hele agenda moet aanpassen/omgooien door de IUI? Dat vind ik soms wel lastig, dat je in je hele agenda tussen dag 10 en dag 16 niets zeker kan plannen..
Succes vandaag Blauwe!
Ha meiden,

Vanessa en Bank, ik snap jullie frustratie.. Echt ruk dat je totaal niet weet waar je aan toe bent. Juist terwijl je zo afhankelijk bent van het ziekenhuis om het te laten slagen. Ik heb goede hoop dat er snel schot in komt, dat kan haast niet anders als je ziet dat het nu toch best goed gaat in Nederland (hoop dat dat zo blijft). Bij mij zeiden ze dat ze hopen in juni weer op te kunnen schalen..

Een aantal dames had die test besteld.. Hoe is dat nou afgelopen?

Hoe gaat het nou met jou Ruby? Las je verhaal, wat een tegenvaller:(

Blauwe kat, we lopen synchroon! Nouja bijna dan.. Ik had gisteren inseminatie. Hormonen hadden goed hun werk gedaan en de opbrengt van partner was hartstikke goed. Alle lichten staan op groen, laat die positieve test maar komen. Ik heb wel fucking veel last van die hormonen gehad. Had hogere dosis dan de vorige keer, maar begin me nu gelukkig beter te voelen. Hebben jullie ook zoveel klachten?

En wat betreft alcohol.. Denk dat iedereen het zelf moet weten, paar glaasjes kan vast geen kwaad. Maar ik vind het fijner om zelf niet te drinken als ik in traject zit, dan weet ik zeker dat ik me niet schuldig hoef te gaan voelen (als het niet lukt of als het misgaat).
Blauwe kat, ik herken wel dat IUI allesbepalend is voor de agenda. Ik ben best wel transparant over dat we in een traject zitten, dus als ik iets moet verzetten zeg ik gewoon waarom. Dat scheelt weer capriolen en geeft rust. Kun jij er ook open over zijn?
Spruit, fijn dat je ook je inseminatie hebt gehad! Ik zal voor je duimen.

Ik ben er ook open over. Dus op het werk (alleen mijn manager) en met vrienden is het wel makkelijk om dingen op korte termijn te verzetten als het nodig is. Maar toch is het soms een teleurstelling als je agenda ineens omgegooid wordt.

Wat had je voor bijwerkingen? Ik ben vooral moe en emotioneler dan zonder menopur.
Ik duim ook voor jou kat!

Vermoeid inderdaad, maar ook hoofdpijn en misselijk. Bah.. Ik spuit ook menopur, ben van 75 naar 112,5 gegaan en dat voel ik wel. Welke dosis heb jij? Heb je vervolgens ook ovitrelle? Mijn borsten staan op ontploffen, partner helemaal blij haha :rofl:
Hallo meiden!

Woensdag de 13e heb ik mijn 2e IUI gehad (de eerste was in Januari en toen kwam corona), dus ik zou deze woensdag mijn NOD hebben.
Afgelopen zaterdag had ik een BBQ bij vrienden, dus besloot voor de zekerheid een vroege test (van de action) te doen ivm alcohol. En deze gaf een redelijk duidelijke streep, dus zaterdag niets gedronken. Zondag heb ik een vroege en normale test gedaan en beide een redelijk duidelijke streep. Vanmorgen weer normale test gedaan en weer een duidelijke streep.... Maar omdat ik zo vroeg ben met testen twijfel ik enorm... Zou dit nog van de pregnyl spuit kunnen zijn? Of zou ik voorzichtig blij mogen worden??
Missy hoeveel pregnyl heb je gespoten? Denk namelijk dat je voorzichtig blij mag zijn! Ook al zeggen ze bij ons pas 15 dagen na iui testen

Wacht hier weer op nod donderdag of vrijdag. Zoals gewoonlijk voel ik weer van alles (zelfs zonder de pregnyl). Ben zo aan het hopen dat ik tussen de 2 gelukkigen zit die wel weer mogen starten met iui in ons ziekenhuis, maar kans is klein

Hier ook weer geboorte in de straat sinds vandaag en collega zijn vriendin is ook vandaag bevallen 😒
Missy zonder hormonen kan je al vanaf dag 10 pos testenzeker bij dag 12, met hormonen weet ik het niet zo goed. Maar t klinkt iig zeer positief. Wat fijn dat de IUI bij jou gewoon is doorgegaan.
Missy dat klinkt heel goed!! Zou echt fantastisch zijn. Hoe voel je je? Hoeveelste IUI was dit voor jou? (De vorige keer waren de hormonen op dag 9 uit mijn lijf (negatieve test)).

Ik ga voor je hopen Bank! Ik heb ook 2 mensen in omgeving die vandaag bevallen (hoe toevallig!). Ik denk er maar niet te veel aan en probeer het vooral niet op mezelf te betrekken (makkelijker gezegd dan gedaan hoor).
Spruit86 schreef:
25-05-2020 15:03
Missy dat klinkt heel goed!! Zou echt fantastisch zijn. Hoe voel je je? Hoeveelste IUI was dit voor jou? (De vorige keer waren de hormonen op dag 9 uit mijn lijf (negatieve test)).
Dit is voor mij de 2e IUI. 3,5 jaar aan het proberen in totaal, met na 2 jaar een miskraam... en nu misschien dus bij de 2e IUI raak.... Ik hoop het zo! Maar ben ook een beetje panisch dat het alsnog fout gaat... :(
Missy, wat leuk! Ik denk dat je voorzichtig positief mag zijn. Als je 5000 pregnyl spuit, zou dat na 10 dagen wel uit je lichaam moeten zijn. Ik hoop het echt voor je.

Bank, ik hoop echt dat je weer mag beginnen. Wat vervelend dat je nu in die onzekerheid zit.

Spruit, ik spuit 50 menopur. Met 75 had ik teveel follikels... met 37,5 altijd maar 1 eitje, dus nu 50. Na de pregnyl gebruik ik niets meer. Ik kan me voorstellen dat je wel zat wordt van die bijwerkingen haha, wel leuk voor je vriend ;)
Missy, dat klinkt goed! Is jouw officiële testdag morgen?? Super spannend zeg, ik ga duimen voor je!
En voor de anderen die inseminatie hebben gehad!

Hier zelf aan het proberen met de digitale testen van clear blue. Maar heb nu al 6 dagen een knipperende smiley en hij wordt maar niet continu smiley. Kortom het lijkt of ik tegen ovulatie aan blijf zitten en de echte ovulatie niet komt of hormonen zijn nog in de war van zwangerschap. Hoop toch dat hij morgen duidelijk ovulatie geeft. Word hier onzeker van.
Mijn officiële testdag is morgen (woensdag), maar heb er vanmorgen toch weer een testje tegenaan gegooid en deze was weer een stukje donkerder dan gister... Dus ik begin toch echt wel goede hoop te krijgen :)

Hopelijk heeft iedereen die weer met IUI kan beginnen na corona zo'n geluk meteen!
Hey meiden,

Even een tijdje niet meegeschreven omdat de IUI behandeling stopte. Beetje rust in mijn hoofd gehad en daarom hier ook niet geweest.
Vandaag weer eerste keer naar het zkh. Voor de Corona ging IUI niet door omdat ik toen waarschijnlijk al met dag 8 eisprong had gehad. Nu op dag 4 terug om te kijken of alles oké is en dan hopelijk voor poging 3 kunnen gaan.

Jeej missy2020!!! Wat spannend...
Ik duim voor je🙏

Succes alle andere meiden!
X
Spruit gister einde dag gebeld dat ze weer gaan starten. Dus we gaan ervoor!

Missy dat moet goedkomen. Gefeliciteerd.

Hoe was het in het zkh Milou?

Bah Ruby das niet leuk. Wel goeie pure urine dus niet te dun?
Vanessa, fijn dat je weer kan starten!

Milou, hoe was je afspraak vandaag?
Een eisprong op dag 8 is wel heel vroeg! Hopelijk gaat het nu iets rustiger.

Missy, wat leukkkk! Morgen is je NOD toch?

Ruby, wat lastig... Ik houd zelf niet zo can ovulatietesten, omdat je dan nog steeds niet precies weet wanneer je eisprong is. Zou je niet gewoon om de dag (of elke dag) seks kunnen hebben de komende dagen? Dan hoef je niet ongerust te zijn.
Hey meiden,

Ik was dus voor niks vandaag. Er mochten nog geen afspraken worden gemaakt. Pas vanaf 1 juni. Dat is voor mij te laat. De volgende ronde moet ik weer bellen.

Baalde echt. Was er echt klaar voor na die paar maanden geen ziekenhuis. Ik dacht knallen nu en positief blijven.

Helaas is niet anders ben blij dat jullie wel weer mogen en hopelijk met veel positief nieuws, want dat geeft mij ook weer moed :sun:
Ah Milou wat balen! Maar hebben ze eerder aan de telefoon dan de afspraak voor vandaag ingepland? Vervelend hè dat je dan meteen weer een maand moet wachten. Ik word gek van die onzekerheid of het nou elke keer wel of niet door zal gaan bij mij
Dames,

Even een update op mijn NOD. Vanmorgen weer getest en een dikke vette streep!
Ik denk dat ik nu toch echt wel blij mag zijn :)
Wat een geluk! De 2e IUI al raak!
Ik hoop oprecht dat jullie dit geluk ook gegund is!!!
Ik duim voor iedereen!!!

Missy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven