Smart TV kopen of niet?
dinsdag 26 mei 2020 om 10:58
Momenteel heb ik geen tv en kijk ik netflix en uitzending gemist op de laptop. In mijn nieuwe woning wil ik toch weer graag een tv. Maar welke??
Een Smart TV klinkt ideaal, maar ik lees ook dat ondersteuning voor bepaalde apps zomaar kan stoppen en dan is je Smart TV dus niet meer zo smart... Dan is een "gewone" tv met Google Chromecast misschien een betere optie.
Heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?
Ik wil sowieso graag Netflix, NPO, Spotify.
Een Smart TV klinkt ideaal, maar ik lees ook dat ondersteuning voor bepaalde apps zomaar kan stoppen en dan is je Smart TV dus niet meer zo smart... Dan is een "gewone" tv met Google Chromecast misschien een betere optie.
Heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?
Ik wil sowieso graag Netflix, NPO, Spotify.
dinsdag 26 mei 2020 om 13:22
Tjonge, dat is wel heel snel. Zou eigenlijk niet moeten kunnen vind ik.haantje69 schreef: ↑26-05-2020 13:06Als je een smart tv koopt, is het handig een Android te kopen. Sommige hebben een eigen besturingssysteem, en dat schijnt binnenkort te stoppen.
Ik zat te kijken voor tv erbij en zag nog best veel niet smart en verouderde systemen voorbij komen.
We hebben in de woonkamer een Philips tv met chromecast want die apps werkte na een half jaar al niet meer... (eigen systeem)
dinsdag 26 mei 2020 om 13:41
Sorry, ik overdrijf: Netflix en videoband enzo werken niet. Sommige anderen nog wel. Had met wijziging van systeem te maken.
Maar ik vind dat ook echt belachelijk. Gelukkig opgelost met chromecast. Verder is t een top tv.

dinsdag 26 mei 2020 om 16:20
Wij hebben één smart TV, en 2 gewone tv's. Op de smart TV hebben wij ook een Chromecast aangesloten, en eerlijk gezegd gebruiken wij die alleen maar. Wij maken weinig gebruik van de smart functies.
Je kunt de chromecast zo instellen via Google Home dat iedereen die op de wifi zit het kan bedienen met zijn eigen telefoon.
Ik had zelf een goedkopere tv zonder smartfunctie, maar ook minder goed geluid. Door een mooie black friday deal heb ik er een goede soundbar aan kunnen koppelen. Geen verschil met een hele dure smart tv hoor.
Daarbij: de meeste apps worden na een jaar of 2 al niet meer ondersteund op de smarttv's.
Je kunt de chromecast zo instellen via Google Home dat iedereen die op de wifi zit het kan bedienen met zijn eigen telefoon.
Ik had zelf een goedkopere tv zonder smartfunctie, maar ook minder goed geluid. Door een mooie black friday deal heb ik er een goede soundbar aan kunnen koppelen. Geen verschil met een hele dure smart tv hoor.
Daarbij: de meeste apps worden na een jaar of 2 al niet meer ondersteund op de smarttv's.

dinsdag 26 mei 2020 om 16:37
PassingThrough schreef: ↑26-05-2020 16:20Wij hebben één smart TV, en 2 gewone tv's. Op de smart TV hebben wij ook een Chromecast aangesloten, en eerlijk gezegd gebruiken wij die alleen maar. Wij maken weinig gebruik van de smart functies.
Dat verschil nogal.
De meeste app's doen het hier na 5 jaar nog prima.
Maar ik zou nu ook voor een android tv gaan.