Welke iphone wordt aangeraden?
woensdag 27 mei 2020 om 10:16
Welke iphone (apple) wordt aangeraden? Ik wil er een die niet belachelijk duur is,
maar wel goed werkt,
een scherpe camera heeft,
een goede batterij die niet snel opgaat
en niet te oud is (natuurlijk ook weer niet de allernieuwste, want die is weer heel erg duur).
maar wel goed werkt,
een scherpe camera heeft,
een goede batterij die niet snel opgaat
en niet te oud is (natuurlijk ook weer niet de allernieuwste, want die is weer heel erg duur).
elieke wijzigde dit bericht op 27-05-2020 10:24
9.76% gewijzigd

woensdag 27 mei 2020 om 12:16
Ik koop alleen de iPhones van Apple en dat is na tig jaren gedoe te hebben met dure (600-700 euro) android telefoons die na een jaar of net na de garantietermijn kapot gingen. Bij iPhones weet je dat het altijd werkt. De batterij wordt net zoals bij elke telefoon minder, maar is makkelijk en goedkoop te vervangen. Ik heb de iPhone 8 die al 3 jaar zonder problemen meegaat en de batterij is nog 89%.
woensdag 27 mei 2020 om 12:20
Op een bepaald moment kan je de software van een iPhone niet meer updaten. Dan is je model te oud.
Ik zou minimaal voor een 8 kiezen. De komende jaren wordt hier de software nog ondersteund en ge-update.
Denk ook eens aan een refurbished model, dat scheelt echt een hoop geld. En er zijn betrouwbare bedrijven die dit aanbieden. Ik heb een jaar geleden een Refurbished iPhone 8 gekocht met voldoende geheugen. En ik ben heel tevreden.
Ik zou minimaal voor een 8 kiezen. De komende jaren wordt hier de software nog ondersteund en ge-update.
Denk ook eens aan een refurbished model, dat scheelt echt een hoop geld. En er zijn betrouwbare bedrijven die dit aanbieden. Ik heb een jaar geleden een Refurbished iPhone 8 gekocht met voldoende geheugen. En ik ben heel tevreden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 27 mei 2020 om 12:22
Laat maar wat telefoons zien die minder dan €200 kosten met dezelfde of betere specificaties als de iPhone 11. Succes!
We used to be friends...

woensdag 27 mei 2020 om 12:24
Android is niet per definitie goedkoper dan een vergelijkbare iPhone. Samsung is of was zelfs behoorlijk duurder.
Een iPhone gaat lang mee en er zijn mensen die iOS nou eenmaal veel fijner vinden dan Android.

woensdag 27 mei 2020 om 12:26
Precies dit.
Zelfs mijn moedertje van 80 wil alleen nog Apple. Gebruiksvriendelijk, zowel tablet als telefoon, met elkaar te synchroniseren en nooit gezeur. Die gaat straks zelfs voor een Macbook als haar oude HP laptop op is.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 12:26
0.87% gewijzigd
woensdag 27 mei 2020 om 12:26
Ook zoiets met Android. Je mag al blij zijn als je 2 jaar updates krijgt. Laat staan bij die budgetdingen van minder dan €200. Bij Apple is dat standaard 5 jaar (ervan uitgaande dat je nu een 11 of SE2 koopt).
courtneytt wijzigde dit bericht op 27-05-2020 12:27
3.61% gewijzigd
We used to be friends...
woensdag 27 mei 2020 om 12:27
CourtneyTT schreef: ↑27-05-2020 12:22Laat maar wat telefoons zien die minder dan €200 kosten met dezelfde of betere specificaties als de iPhone 11. Succes!
Zoiets? https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 5;1458670/
Maar je mist het punt van mijn bericht.
woensdag 27 mei 2020 om 12:29
Misschien was mijn bericht niet duidelijk. Ten eerste zeg ik nergens dat Apple niet goed is. Ik zeg alleen dat mensen vaak niet willen uitzoeken wat ze nodig hebben en dat dan kopen maar kiezen voor Apple omdat dat toch wel goed is, maar vaak veel beter dan wat ze nodig hebben. En als ik zeg Apple, bedoel ik het merk, niet alleen een iphone.
woensdag 27 mei 2020 om 12:30
Dat ding haalt het bij lange niet bij een 11 en hij is ook niet 4x zo goedkoop. Maar jij bent degene die het punt mist. TO zoekt een iPhone.chocolol schreef: ↑27-05-2020 12:27Zoiets? https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 5;1458670/
We used to be friends...
woensdag 27 mei 2020 om 12:33
CourtneyTT schreef: ↑27-05-2020 12:30Dat ding haalt het bij lange niet bij een 11 en hij is ook niet 4x zo goedkoop. Maar jij bent degene die het punt mist. TO zoekt een iPhone.
Als je toch vind dat ik niet op iemand anders mag reageren, waarom doe je het zelf dan wel?

woensdag 27 mei 2020 om 13:11
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑27-05-2020 10:33Nou, dit
Ik snap die verheerlijking van Apple/Iphone nooit zo.....
Ik heb een Huawei P30 Pro. Ja, die is wel groot (maar je kan de "normale" maat nemen natuurlijk) maakt echt briljante foto's (zegt de semi-profi-fotograaf), doet lang met de batterij bij normaal gebruik (2 tot 3 dagen....) en kost 1/3 van een Iphone.....
Dit. Ik heb een iPhone maar vind de camera echt 3x niks. Ik heb trouwens de 5SE en die bevalt al jaren goed, op de camera na dan. Ik vind het fijn dat ie klein is, past goed im hand en broekzak
woensdag 27 mei 2020 om 13:28
Tja, je vergelijkt nu een toestel dat meer dan 3 jaar ouder is. Niet zo gek dat de camera dan slechter is. Bovendien was de P30 Pro ook geen budgettoestel. Maar goed, als iets hard gegaan is qua ontwikkeling in smartphone-land dan zijn het de camera's wel.

We used to be friends...
donderdag 28 mei 2020 om 10:07
PhiIae schreef: ↑27-05-2020 12:16Ik koop alleen de iPhones van Apple en dat is na tig jaren gedoe te hebben met dure (600-700 euro) android telefoons die na een jaar of net na de garantietermijn kapot gingen. Bij iPhones weet je dat het altijd werkt. De batterij wordt net zoals bij elke telefoon minder, maar is makkelijk en goedkoop te vervangen. Ik heb de iPhone 8 die al 3 jaar zonder problemen meegaat en de batterij is nog 89%.
Dit is voor mij ook het geval. En sinds ik Apple heb, ben ik een tevreden gebruiker die lang met haar toestel doet.

vrijdag 29 mei 2020 om 06:15
Ik heb een iPhone 8 Plus, na 2 jaar intensief gebruik nog 82% batterij capaciteit over. Hij bevalt mij goed al vind ik dat in 2 jaar de camera wel relatief snel achteruit gegaan is (je ziet pixels beter vooral met de portrait modus). M’n moeder heeft de laatste SE en die bevalt haar goed. Ik zou kijken wat tussen de nieuwere iPhones echt een groot verschil is en kijken wat je daar het belangrijkst vindt. Zelf zou ik wel voor een aardig nieuwe kiezen, aangezien die het beste de nieuwe updates verdragen. Je kan sowieso ook kijken of je geld terugkrijgt voor je oude iPhone als je hem inruilt.

vrijdag 29 mei 2020 om 07:59
Het punt is gewoon dat het wat sneu is dat bij een onderwerp over iPhones er altijd wel weer wat mensen zijn die hun voorkeur voor android willen opdringen.chocolol schreef: ↑27-05-2020 12:27Zoiets? https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 5;1458670/
Dat is gewoon vervelend gedrag.
vrijdag 29 mei 2020 om 17:14
Inderdaad. En? Wat is het probleem daarmee?
4 keer zoveel is zwaar overdreven.
vrijdag 29 mei 2020 om 19:26
De gemiddelde Apple gebruiker is inderdaad hersenloos en volgt gewoon de meute...sjonge wat een kansloze reactie weer dit. Hier een zeer tevreden IPhone 11 gebruiker trouwens. Ik heb jaren Android gehad, maar wat een drama, ik blijf voortaan bij IPhone, want ik vind het veel gebruiksvriendelijker, stabieler en kwalitatief duurzamer.
vrijdag 29 mei 2020 om 19:31
Dat is een toestel van 8 jaar oud... Vergeleken met die van de laatste jaren kan dat inderdaad wel eens tegenvallen.
vrijdag 29 mei 2020 om 19:49
De iPhone 5 is 7 jaar oud. Deze krijgen toch ook geen iOS updates meer?
De camera's die er toen in zaten, kan je niet meer vergelijken met de huidige generaties smartphones.

vrijdag 29 mei 2020 om 22:00
Ik heb zelf nog de oude SE.. en vind het een prima telefoon. Ook qua camera. Voor mijn werk heb ik de 7... die vind ik erg goed qua camera . Mijn broer heeft de nieuwe SE en die camera vond ik mega gaaf.
En ik ben wel van de kiekjes... maar ik heb dan ook wel een serieuze camera voor de serieuze kiekjes
En ik ben wel van de kiekjes... maar ik heb dan ook wel een serieuze camera voor de serieuze kiekjes

vrijdag 29 mei 2020 om 22:05
Ik gebruik een mobiel zoveel, dat ik niet de gok wil maken dat het een onding is. Apple is altijd goed geweest dus betaal liever meer en dat ik weet dat het goed is!uggs schreef: ↑29-05-2020 19:26De gemiddelde Apple gebruiker is inderdaad hersenloos en volgt gewoon de meute...sjonge wat een kansloze reactie weer dit. Hier een zeer tevreden IPhone 11 gebruiker trouwens. Ik heb jaren Android gehad, maar wat een drama, ik blijf voortaan bij IPhone, want ik vind het veel gebruiksvriendelijker, stabieler en kwalitatief duurzamer.
vrijdag 29 mei 2020 om 22:15
iPhone gaat juist superlang mee op updates. Ik geloof dat de 5 nog draait op het huidige besturingssysteem. Dat kun je van Android echt niet zeggen....hamerhaai schreef: ↑27-05-2020 12:20Op een bepaald moment kan je de software van een iPhone niet meer updaten. Dan is je model te oud.
Daarnaast is Apple een stuk veiliger. Maar inderdaad is het vooral voorkeur.
Ik heb toevallig onlangs de 8 ingeruild voor een XS. Onder andere vanwege de camera.
De huawei p30 is de beste qua camera nu geloof ik. De S20 van Samsung heb ik gezien maar gooit er een bijzondere filter overheen waardoor bijv gras bijna neon lijkt.
We hebben een peuter en ik maak echt teveel foto’s om t met een middelmatige camera te doen. Deze camera is als je het uitvergroot nog steeds geen spiegelreflex natuurlijk, maar zeker goed voor de dagelijkse kiekjes.
Ben trouwens zeer tevreden over snelheid en batterijduur.
sophievdb wijzigde dit bericht op 29-05-2020 22:15
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
2.37% gewijzigd

woensdag 3 juni 2020 om 21:48
De 5SE bestaat niet. Wel de 5, de 5S of de eerste SE. Die zien er vrijwel identiek uit, overigens. Allemaal een 4-inch scherm. En helaas een camera die niet meer van deze tijd is ...
Ik raad de nieuwe SE aan. Veel iPhone voor relatief weinig geld.