alweer een topic over verliefdheid op een getrouwde man
zaterdag 9 november 2019 om 11:04
Hoi allen,
ik lees al even mee op viva maar heb nu een nieuw profiel gemaakt omdat ik me heel erg schaam voor wat ik nu ga zeggen:
Ik ben verliefd op een getrouwde man.
Even de situatie uitgelegd, ik ben single. Ik ben niet op zoek naar een relatie en geniet gewoon van de vrije tijd en de vrijheid.
Ik heb een sport die ik redelijk intensief beoefen. Door deze sport ben ik vorig jaar op een plaats terechtgekomen waar een goede trainer komt, daar kan hij meerdere mensen begeleiden die telkens een uur training krijgehn. De trainer komt van de andere kant van het land, maar 1x om de paar weken komt hij tot onze streken naar plaats X.
De allereerste keer dat ik op plaats X was, zag ik hem. Ik kende hem van vroeger als kind, toen ik 13 was, was hij mijn eerste crush. Ik was toen veel te timide om iets te zeggen of doen en hij wisselde snel van school waardoor ik hem dus niet meer zag.
Nu zag ik hem terug op plaats X, hij zegt onmiddellijk tegen me: heb ik niet bij jou in de klas gezeten? waarop een superleuk gesprek volgt. Ik leerde die dag ook direct zijn prachtige vrouw kennen en zijn mooie kindje.
Ik voelde direct dat ik van mijn sokken was geblazen, dat gebeurt me 1x om de 7 jaar. En nu jammergenoeg met hem. Na een paar keer komen trainen ben ik op plaats X gestopt omdat ik veel te veel uitkeek om hem te zien, teveel bezig was met mijn uiterlijk om toch maar zo leuk mogelijk te zijn, teveel bezig was met wat ik zou zeggen. Ergens denk ik dat ik toch wel een hoog "verliefde tiener" gehalte had.
Omdat hij getrouwd is en ik dat echt niet ok vind om daar tussen te komen ben ik gestopt op plaats X, ik weet dat tijd die gevoelens wel oplost. Zo gezegd zo gedaan. Ik begon hem langzaam te vergeten.
En sinds gisteren werkt hij op een terrein buiten net naast mijn werk, dat wil zeggen dat ik hem elke dag kan zien. Gisteren liep ik argeloos naar mijn auto toen ik plots mijn naam hoorde en hem zag zwaaien vanuit zijn tijdelijke werkplek. Ik zwaaide terug met waarschijnlijk een mega grijns op mijn gezicht.
Gisteren avond zat ik weer de hele avond aan hem te denken en dit moet echt stoppen maar ik heb geen controle over die gedachten en gevoelens.
Viva-people: zeg me wat een vreselijke bitch ik ben om die gevoelens te hebben en geef me tips hoe ik hem/dit zo snel mogelijk kan vergeten.
ps ik ben bijna 40, echt veel te volwassen om me zoals een tiener te gedragen. HELP
ik lees al even mee op viva maar heb nu een nieuw profiel gemaakt omdat ik me heel erg schaam voor wat ik nu ga zeggen:
Ik ben verliefd op een getrouwde man.
Even de situatie uitgelegd, ik ben single. Ik ben niet op zoek naar een relatie en geniet gewoon van de vrije tijd en de vrijheid.
Ik heb een sport die ik redelijk intensief beoefen. Door deze sport ben ik vorig jaar op een plaats terechtgekomen waar een goede trainer komt, daar kan hij meerdere mensen begeleiden die telkens een uur training krijgehn. De trainer komt van de andere kant van het land, maar 1x om de paar weken komt hij tot onze streken naar plaats X.
De allereerste keer dat ik op plaats X was, zag ik hem. Ik kende hem van vroeger als kind, toen ik 13 was, was hij mijn eerste crush. Ik was toen veel te timide om iets te zeggen of doen en hij wisselde snel van school waardoor ik hem dus niet meer zag.
Nu zag ik hem terug op plaats X, hij zegt onmiddellijk tegen me: heb ik niet bij jou in de klas gezeten? waarop een superleuk gesprek volgt. Ik leerde die dag ook direct zijn prachtige vrouw kennen en zijn mooie kindje.
Ik voelde direct dat ik van mijn sokken was geblazen, dat gebeurt me 1x om de 7 jaar. En nu jammergenoeg met hem. Na een paar keer komen trainen ben ik op plaats X gestopt omdat ik veel te veel uitkeek om hem te zien, teveel bezig was met mijn uiterlijk om toch maar zo leuk mogelijk te zijn, teveel bezig was met wat ik zou zeggen. Ergens denk ik dat ik toch wel een hoog "verliefde tiener" gehalte had.
Omdat hij getrouwd is en ik dat echt niet ok vind om daar tussen te komen ben ik gestopt op plaats X, ik weet dat tijd die gevoelens wel oplost. Zo gezegd zo gedaan. Ik begon hem langzaam te vergeten.
En sinds gisteren werkt hij op een terrein buiten net naast mijn werk, dat wil zeggen dat ik hem elke dag kan zien. Gisteren liep ik argeloos naar mijn auto toen ik plots mijn naam hoorde en hem zag zwaaien vanuit zijn tijdelijke werkplek. Ik zwaaide terug met waarschijnlijk een mega grijns op mijn gezicht.
Gisteren avond zat ik weer de hele avond aan hem te denken en dit moet echt stoppen maar ik heb geen controle over die gedachten en gevoelens.
Viva-people: zeg me wat een vreselijke bitch ik ben om die gevoelens te hebben en geef me tips hoe ik hem/dit zo snel mogelijk kan vergeten.
ps ik ben bijna 40, echt veel te volwassen om me zoals een tiener te gedragen. HELP
zondag 31 mei 2020 om 11:19
Hoi allen, ik lees nog mee 
Ik zit nog steeds in de knoop met mezelf,
ik weet dat ik een leuke nieuwe man heb leren kennen maar dat ik het gevoel heb dat het toch niet helemaal goedzit.
zoals hier ergens is gezegd zou ik stapelverliefd horen te zijn
en ik weet dat ik nog steeds erg veel denk aan de getrouwde man
ik ben nog steeds niet van plan om een actie daarvoor te ondernemen
nog steeds op zoek naar de tip om mijn gevoel aan te wakkeren bij mijn huidige vriend en niet meer te denken aan de getrouwde man
dat zou alles zoveel makkelijker maken
ik weet dat ik een leuke nieuwe man heb leren kennen maar dat ik het gevoel heb dat het toch niet helemaal goedzit.
nog steeds op zoek naar de tip om mijn gevoel aan te wakkeren bij mijn huidige vriend en niet meer te denken aan de getrouwde man
dat zou alles zoveel makkelijker maken
zondag 31 mei 2020 om 11:47
Er is geen tip om je gevoelens aan te wakkeren bij je huidige vriend. Die gevoelens zijn er niet en daar kun je niks aan doen. Ja, het uit maken want dat is wel zo eerlijk tegenover hem. Hij verdient een vrouw die voor hem gaat en niet een vrouw die in gedachten bij een andere man zit. Ik vind het heel egoistisch om deze man aan het lijntje te houden.Vicky_B schreef: ↑31-05-2020 11:19Hoi allen, ik lees nog mee
dat zou alles zoveel makkelijker maken![]()
zondag 31 mei 2020 om 11:48
Niks zou ik het niet noemen, ze is tot over haar oren verliefd.Pindakaasjes schreef: ↑31-05-2020 11:25Alles wat je aandacht geeft, 'groeit'.
Ik denk dat jij véél te veel bezig bent met deze crush.
Je maakt een spektakel van iets dat zo goed als 'niets' voorsteld.
Ga jezelf eroverheen zetten. Klaar!
zondag 31 mei 2020 om 14:53
Tip: Stoppen met dit topic. Je richten op wat je wel hebt, je huidige vriend.
Als het na twee maanden nog niet over is, dan is hij het niet.
Vind je het niet raar dat je kiest voor mannen waar je niks mee kan? Is dat bewust? Wat brengt het je?
Als het na twee maanden nog niet over is, dan is hij het niet.
Vind je het niet raar dat je kiest voor mannen waar je niks mee kan? Is dat bewust? Wat brengt het je?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zondag 31 mei 2020 om 15:53
Na heel wat jaren inactief geweest te zijn, wil ik toch even reageren. Lieve VickyB, het ontkennen van je verliefdheid helpt niet! Ik ben al ruim 15 jaar verliefd op een ander en het vlamt steeds weer op, hoe hard ik mijn best ook doe. Heb destijds toen besloten om alle aandacht te vestigen op mijn carrière. Wat een goede afleiding was. ...maar de verliefdheid is er nog steeds. Kortom, accepteer de verliefdheid en ga door met je leven..hoe moeilijk het ook is!
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
zondag 31 mei 2020 om 17:33
zondag 31 mei 2020 om 17:57
Loveforfortnite schreef: ↑31-05-2020 11:48Niks zou ik het niet noemen, ze is tot over haar oren verliefd.
Daarom schreef ik ook: stop met het aandacht en voeding te geven.
En met ' het is niks' bedoel ik dat ze nog nooit iets met deze man heeft gehad.
Gewoon afkicken.
zondag 31 mei 2020 om 18:51
Ik ook.tantetuttebel schreef: ↑31-05-2020 17:33Charity, kan je misschien uitleggen hoe het mogelijk is al zo lang verliefd te zijn op een ander? Wat is je contact met deze persoon, zijn jullie ook intiem (geweest) al die jaren en heb je ook een relatie? Lijkt me mega ingewikkeld en zwaar. Ben benieuwd naar je verhaal.
Kan het me amper voorstellen.
zondag 31 mei 2020 om 18:58
Wat ik niet snap uit de openingspost is dat je ervan uitgaat dat je ergens tussen kan komen, terwijl je daar geen idee van hebt. De meeste mannen die getrouwd zijn, zijn niet voor niets getrouwd, die zijn dol op hun vrouw en laten niet zomaar iemand daar tussen komen.
Ga dus gerust door met fantaseren, het is alleen niet realistisch. Het doet me denken aan meisjes van 12 met posters van de Backstreet Boys boven hun bed. Droom lekker verder, maar ga wel verder met je eigen, echte leven. Het zou zonde zijn als je een echt leuke man misloopt, omdat je zo obsessief bezig ben met een droombeeld dat nooit realiteit gaat worden.
Ga dus gerust door met fantaseren, het is alleen niet realistisch. Het doet me denken aan meisjes van 12 met posters van de Backstreet Boys boven hun bed. Droom lekker verder, maar ga wel verder met je eigen, echte leven. Het zou zonde zijn als je een echt leuke man misloopt, omdat je zo obsessief bezig ben met een droombeeld dat nooit realiteit gaat worden.
zondag 31 mei 2020 om 19:22
Dus dan is het wel oke om de hele dag door aan een ander te denken? Zolang je niet proeft van de verboden vrucht dus.Pindakaasjes schreef: ↑31-05-2020 17:57Daarom schreef ik ook: stop met het aandacht en voeding te geven.
En met ' het is niks' bedoel ik dat ze nog nooit iets met deze man heeft gehad.
Gewoon afkicken.
zondag 31 mei 2020 om 19:38
Dat staat er toch helemaal niet?!Loveforfortnite schreef: ↑31-05-2020 19:22Dus dan is het wel oke om de hele dag door aan een ander te denken? Zolang je niet proeft van de verboden vrucht dus.
zondag 31 mei 2020 om 20:03
Ik ook.tantetuttebel schreef: ↑31-05-2020 17:33Charity, kan je misschien uitleggen hoe het mogelijk is al zo lang verliefd te zijn op een ander? Wat is je contact met deze persoon, zijn jullie ook intiem (geweest) al die jaren en heb je ook een relatie? Lijkt me mega ingewikkeld en zwaar. Ben benieuwd naar je verhaal.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
maandag 1 juni 2020 om 06:56
Ik betwijfel of de meeste mannen zo dol zijn op hun vrouw. In het begin vast, maar na langere tijd samen, geloof ik dat niet. De meeste mannen zijn wel gebonden (kinderen, huis) in dat uit elkaar gaan heel veel gedoe met zich mee brengt. Dat is naar mijn mening vaker de reden dat mannen hun vrouw niet verlaten dan dat de man nog zo dol is op zijn vrouw.TanteOlivia schreef: ↑31-05-2020 18:58Wat ik niet snap uit de openingspost is dat je ervan uitgaat dat je ergens tussen kan komen, terwijl je daar geen idee van hebt. De meeste mannen die getrouwd zijn, zijn niet voor niets getrouwd, die zijn dol op hun vrouw en laten niet zomaar iemand daar tussen komen.
maandag 1 juni 2020 om 07:03
Dus een romantisch sprookje is voor jou wat anders dan verliefdheid en hormonen? Apart, volgens mij zijn verliefdheid en hormonen juist de recepten voor een romantisch sprookje.
maandag 1 juni 2020 om 08:34
Wat een naar, verwrongen beeld van de realiteit heb jij. Ik ben al lang samen met mijn man, maar we zijn nog net zo dol op elkaar als toen we net verkering hadden.quadrupel schreef: ↑01-06-2020 06:56Ik betwijfel of de meeste mannen zo dol zijn op hun vrouw. In het begin vast, maar na langere tijd samen, geloof ik dat niet. De meeste mannen zijn wel gebonden (kinderen, huis) in dat uit elkaar gaan heel veel gedoe met zich mee brengt. Dat is naar mijn mening vaker de reden dat mannen hun vrouw niet verlaten dan dat de man nog zo dol is op zijn vrouw.
Anders waren we al wel uit elkaar gegaan. Scheiden kan ook prima als je samen kinderen en een huis hebt, 40% doet dat tegenwoordig gewoon, dus je kunt ervan op aan dat de meeste stellen die wél kiezen bij elkaar te blijven gelukkig met elkaar zijn. Vast niet allemaal en ze zijn vast ook niet meer 24/7 dolverliefd, maar om nu te zeggen dat het standaard is dat mensen elkaar niet meer leuk vinden? Ik zie toch echt heel andere dingen (gelukkig!!)
Ik vind dat toch wel triest als je zo tegen lange relaties aankijkt. En dan nog het hooghartige idee dat zo'n man jou wel zou willen? Hoe kom je erbij?
maandag 1 juni 2020 om 08:57
We hebben het hier over mannen die signalen afgeven aan andere vrouwen dan hun eigen vrouw. Ik vermoed dat ik dat soort mannen vaker tref dan jij en zie de andere kant, maar ik ben blij dat jij gelooft in je relatie.TanteOlivia schreef: ↑01-06-2020 08:34... Vast niet allemaal en ze zijn vast ook niet meer 24/7 dolverliefd, maar om nu te zeggen dat het standaard is dat mensen elkaar niet meer leuk vinden? Ik zie toch echt heel andere dingen (gelukkig!!)
Ik vind dat toch wel triest als je zo tegen lange relaties aankijkt. En dan nog het hooghartige idee dat zo'n man jou wel zou willen? Hoe kom je erbij?
Ik vind het hooghartig om te denken dat als je man jou niet meer wil hij helemaal niemand meer wil. Zo raar is het niet om, zelfs als je in een relatie zit, iemand anders leuker te vinden dan je eigen partner. Meestal is dat tijdelijk en wil je daar je relatie niet voor opgeven. Prima, maar ga niet beweren dat dat niet bestaat, dat al die mannen hun vrouw op dat moment toch de leukste vinden, dat die verliefdheid niet zo echt is als die destijds tussen jullie was. Dat is gewoon niet waar.
quadrupel wijzigde dit bericht op 01-06-2020 09:05
15.25% gewijzigd
maandag 1 juni 2020 om 09:04
Daar kun je helemaal niet vanuit gaan, omdat 40% tegenwoordig scheidt. De voornaamste reden voor toename van scheidingen is dat vrouwen minder afhankelijk van hun man zijn geworden. Vrouwen kiezen er dus sneller voor om een slecht huwelijk te verlaten. Mannen hebben de neiging om in een matig huwelijk te blijven hangen tot ze een ander tegenkomen en dan nog kiezen ze vaak om een affaire te beginnen, omdat een scheiding teveel gedoe en onzekerheid oplevert.TanteOlivia schreef: ↑01-06-2020 08:34Scheiden kan ook prima als je samen kinderen en een huis hebt, 40% doet dat tegenwoordig gewoon, dus je kunt ervan op aan dat de meeste stellen die wél kiezen bij elkaar te blijven gelukkig met elkaar
maandag 1 juni 2020 om 09:26
Mijn man is nog steeds idolaat van mij. Ik ben nl een ontzettend lekker wijf. Hij zal vast zat andere mooie vrouwen zien, maar hij krijgt bij mij alles wat hij nodig heeft.quadrupel schreef: ↑01-06-2020 06:56Ik betwijfel of de meeste mannen zo dol zijn op hun vrouw. In het begin vast, maar na langere tijd samen, geloof ik dat niet. De meeste mannen zijn wel gebonden (kinderen, huis) in dat uit elkaar gaan heel veel gedoe met zich mee brengt. Dat is naar mijn mening vaker de reden dat mannen hun vrouw niet verlaten dan dat de man nog zo dol is op zijn vrouw.
maandag 1 juni 2020 om 10:02
Waarom denk je dat jij die mannen vaker tegenkomtquadrupel schreef: ↑01-06-2020 08:57We hebben het hier over mannen die signalen afgeven aan andere vrouwen dan hun eigen vrouw. Ik vermoed dat ik dat soort mannen vaker tref dan jij en zie de andere kant, maar ik ben blij dat jij gelooft in je relatie.
Ik vind het hooghartig om te denken dat als je man jou niet meer wil hij helemaal niemand meer wil. Zo raar is het niet om, zelfs als je in een relatie zit, iemand anders leuker te vinden dan je eigen partner. Meestal is dat tijdelijk en wil je daar je relatie niet voor opgeven. Prima, maar ga niet beweren dat dat niet bestaat, dat al die mannen hun vrouw op dat moment toch de leukste vinden, dat die verliefdheid niet zo echt is als die destijds tussen jullie was. Dat is gewoon niet waar.
Natuurlijk weet ik dat die mannen bestaan, maar er bestaat niet maar 1 type man. Ik zie ook de andere kant en die bestaat gelukkig ook.
Ik ben zelf overigens ook een mens van vlees en bloed, dus ik snap echt wel dat er gevoelens kunnen ontstaan, of denk jij dat alle getrouwde vrouwen van steen zijn? Het is alleen de vraag wat je met die gevoelens doet. Ik kies ervoor er in stilte van te genieten, maar er niks mee te doen. Ondertussen zorgen die gevoelens er echt niet voor dat ik minder van mijn man houd. Wat wij hebben gaat zoveel verder dan die eerste verliefdheidsfase of puberale geilheid.
Heb je zelf wel eens een gelukkige, langdurige relatie gehad?
maandag 1 juni 2020 om 10:06
Dat kan niet hè, alleen ongebonden vrouwen kunnen ontzettend lekkere wijven zijn. Vanaf het moment dat je in een lange relatie zit en godverhoede een kind krijgt, ben je verdoemd om te degraderen naar de middelmatige categorie en blijft je man alleen bij je uit gemakzucht