Lijf & Lijn alle pijlers

Blote voeten in andermans huis

26-05-2020 09:10 144 berichten
Is het vies voor anderen als je bij hen op je blote voeten in hun huis loopt?

vies?

Totaal aantal stemmen: 272

nee (53%)
ja (47%)
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
27-05-2020 08:50
serieus, ongastvrij? trek je je eigen schoenen niet uit als je thuis aankomt? het maakt niet uit of er tapijt ligt of laminaat. laminaat kan ook beschadigd raken door schoenen met hakken. ik vind het asociaal om zomaar ervan uit te gaan dat je met je vieze schoenen of hakken bij mensen thuis op de vloer kan lopen. daarnaast heb je ook mensen met jonge kinderen die over de vloer kruipen, gaan liggen enz.
Als je bang bent dat je laminaat beschadigt door hakken, dan neem je plavuizen. Misschien is het voor sommige mensen beter om maar helemaal niemand binnen te vragen als ik jouw reactie zo lees. Pfff, asociaal nog wel. Pak een dweil en binnen twee minuten is je vloer weer schoon. Kind gewoon even in de box.

Koop anders van die schoenhoesjes die ze in het zwembad ook gebruiken. Deel je aan je gasten uit en dan blijft je vloer ook schoon.
Herfstblaadje19 schreef:
26-05-2020 21:47
Noem me truttig maar ik vind dat ongepast voor naar je werk. :$
Je mag ervan vinden wat je wil, hoor.

Ik vind het prima kunnen als het (erg) warm is. Mits het een nette top en nette mouwloze jurk is.
Fizz schreef:
27-05-2020 19:02
Als je bang bent dat je laminaat beschadigt door hakken, dan neem je plavuizen. Misschien is het voor sommige mensen beter om maar helemaal niemand binnen te vragen als ik jouw reactie zo lees. Pfff, asociaal nog wel. Pak een dweil en binnen twee minuten is je vloer weer schoon. Kind gewoon even in de box.

Koop anders van die schoenhoesjes die ze in het zwembad ook gebruiken. Deel je aan je gasten uit en dan blijft je vloer ook schoon.
Precies. Een vloer is om op te lopen. En een vloer leeft. Ja, laminaat niet natuurlijk.
Ik vind blote voeten van anderen vies, dus hier binnen heb ik dat liever niet. Ook geen zweetstokken.
Gewoon lekker je schoenen aanhouden.
Ik vind het vies. Sorry. Met schoenen of zonder sokken, dus blootsvoets. Al vind ik met schoenen echt wel een tikkeltje erger. Snap niet dat mensen, die met hun schoenen buiten lopen, het erger vinden als mensen blootvoets binnen lopen. Met je schoenen buiten trap je in de meeste gorigheid. Je hoeft maar even niet op te letten of je hebt stront aan je schoen en wat dacht je van onzichtbare vuiligheid? Plas van honden, katten, wildplassers, gewoon zoveel om op te noemen die je met het blote oog niet ziet, maar wel doodleuk mee naar binnen neemt in je eigen huis. Lekker onhygiënisch.

Wat blootvoets betreft, vind ik ook niet kunnen, maar dan in mindere mate als schoenen. Ik heb altijd extra slippers of sloffen (kosten geen drol, bij de pri) in huis. Speciaal voor de gasten. Je hebt ook van die meeneem slofjes die je over je voet trekt. Zo superhandig, als je zelf ergens naartoe gaat. Ik heb ze in ieder geval altijd bij me in me tas. Nemen weinig ruimte in en komen altijd van te pas.
minnimouse schreef:
27-05-2020 23:57
Ik vind blote voeten van anderen vies, dus hier binnen heb ik dat liever niet. Ook geen zweetstokken.
Gewoon lekker je schoenen aanhouden.
Ik zit even te denken over het strand waar mensen ook met blote voeten lopen. Als ze uit de zee komen bijvoorbeeld.
Is dat dan ook vies?
Of vind je dat anders omdat het niet in huis is? Gewoon even benieuwd :)
lindaatje1900 schreef:
01-06-2020 14:38
Ik zit even te denken over het strand waar mensen ook met blote voeten lopen. Als ze uit de zee komen bijvoorbeeld.
Is dat dan ook vies?
Of vind je dat anders omdat het niet in huis is? Gewoon even benieuwd :)
Het strand is toch niet hetzelfde als in mijn huis?

Daar loop ik ook gerust op blote voeten, zeker als ik in 't water ga.
Maar 't moment dat ik van 't strand ga, spoel ik mijn voeten af (kwestie van alle zand en zout eraf te halen) en trek ik terug schoenen of sandalen aan mijn voeten.

En ik wacht meestal zo lang mogelijk met mijn schoenen of sandalen uittrekken.
Tot 3 meter voor ik de zee in ga ofzo.
Vind het namelijk behoorlijk onhandig lopen zonder schoenen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nu het forum weggaat haal ik wat reacties weg!
lime222 wijzigde dit bericht op 23-06-2021 16:54
Reden: Nu het forum weggaat haal ik wat reacties weg!
88.67% gewijzigd
Divadaan schreef:
26-05-2020 21:51
Ach, zo had ik ooit een vriend die in een rolstoel zat en die bij sommige mensen niet erg welkom was in zijn rolstoel, over gastvrij gesproken. Ze waren bang dat hij met zijn rolstoel hun keurige vloer zou bevuilen.
WTF!
Wissewis schreef:
01-06-2020 16:36
Het strand is toch niet hetzelfde als in mijn huis?

Daar loop ik ook gerust op blote voeten, zeker als ik in 't water ga.
Maar 't moment dat ik van 't strand ga, spoel ik mijn voeten af (kwestie van alle zand en zout eraf te halen) en trek ik terug schoenen of sandalen aan mijn voeten.

En ik wacht meestal zo lang mogelijk met mijn schoenen of sandalen uittrekken.
Tot 3 meter voor ik de zee in ga ofzo.
Vind het namelijk behoorlijk onhandig lopen zonder schoenen.
Ik snap dat dat niet hetzelfde is maar ik snap niet dat men blote voeten vies vindt.
Op het strand loop je ook op hetzelfde zand als waar andere blote voeten op hebben gestaan.
Divadaan schreef:
26-05-2020 21:51
Ach, zo had ik ooit een vriend die in een rolstoel zat en die bij sommige mensen niet erg welkom was in zijn rolstoel, over gastvrij gesproken. Ze waren bang dat hij met zijn rolstoel hun keurige vloer zou bevuilen.
Neeee dit is zo niet ok! :purple:
lindaatje1900 schreef:
01-06-2020 17:12
Ik snap dat dat niet hetzelfde is maar ik snap niet dat men blote voeten vies vindt.
Op het strand loop je ook op hetzelfde zand als waar andere blote voeten op hebben gestaan.
What happens on the beach stays on the beach.

Ik wil die blote voeten - en zeker die van anderen - alleen niet in mijn huis.

Behalve 's nachts van de badkamer naar mijn bed en 's ochtends weer terug loop ik zelf dus ook niet op blote voeten in huis.
Altijd op sokken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
01-06-2020 18:45
What happens on the beach stays on the beach.

Ik wil die blote voeten - en zeker die van anderen - alleen niet in mijn huis.

Behalve 's nachts van de badkamer naar mijn bed en 's ochtends weer terug loop ik zelf dus ook niet op blote voeten in huis.
Altijd op sokken.

Van de badkamer naar het bed op blote voeten? Moeten ze hier uit hun hoofd laten.. dan komen mijn Rambo moves naar boven.. :rofl:
hamerhaai schreef:
26-05-2020 09:34
Ik ben een echt blote voeten mens, en als het even kan loop ik op blote voeten. En ja, ook bij andere mensen. Gelukkig hebben mijn vrienden geen last van OCD of smetvrees.

Volgens mij zit er meer viezigheid onder mijn schoenen dan onder mijn voeten.
Ja dat lijkt mij dus ook!
Ik vind het eerder andersom: ik vind het vies om met mijn blote voeten door het huis van een ander te lopen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ja, vind ik vies.

Met schoenen in huis vind ik ook niets.

Smetvrees, dat is wel duidelijk o_o

Als ik zelf al op slippers loop en naar iemand toe ga neem ik altijd sokjes mee.

Ik heb ook al heel vaak mensen sokjes aangeboden die bij mij kwamen en op blote voeten door mijn huis wilden.
Soms durf ik er niets van te zeggen en dan heb ik daarna altijd het idee dat er wrattenvirus en zweet op mijn vloer zit.

Zal wel een smetvrees zijn dus ja
Ik vind voeten vies. Blote voeten al helemaal. Ik zou het raar vinden als iemand in mijn huis met blote voeten gaat lopen. Je bent op visite. Dan hoef je je ook weer niet zo op je gemak te voelen dat je op je blote voeten gaat lopen. Je trekt ook je broek niet uit in de woonkamer. Sorry. Ik vind het ongepast.
blauwebessensap schreef:
11-06-2020 18:36
Ik vind voeten vies. Blote voeten al helemaal. Ik zou het raar vinden als iemand in mijn huis met blote voeten gaat lopen. Je bent op visite. Dan hoef je je ook weer niet zo op je gemak te voelen dat je op je blote voeten gaat lopen. Je trekt ook je broek niet uit in de woonkamer. Sorry. Ik vind het ongepast.
Dan moet je niet zoals een forummer hier 's zomers aan bezoek vragen of ze hun schoenen bij het betreden van je woning uitdoen. De meeste mensen hebben toch moeite om op hun handen te lopen.
FlowerBomb19 schreef:
27-05-2020 08:50
serieus, ongastvrij? trek je je eigen schoenen niet uit als je thuis aankomt? het maakt niet uit of er tapijt ligt of laminaat. laminaat kan ook beschadigd raken door schoenen met hakken. ik vind het asociaal om zomaar ervan uit te gaan dat je met je vieze schoenen of hakken bij mensen thuis op de vloer kan lopen. daarnaast heb je ook mensen met jonge kinderen die over de vloer kruipen, gaan liggen enz.
Ik vind kleine kinderen die rondkruipen/lopen eigenlijk wel een reden om juist mijn schoenen graag aan te willen houden... vind dat zelf niet schoon, voor mezelf dus niet in de eerste plaats.

Met warm weer loop ik binnenshuis (dus gewoon thuis, en eventueel bij mijn ouders thuis) graag op blote voeten. Bij anderen eigenlijk nooit, kan me indenken dat mensen dat niet fijn/fris vinden. Op mijn beurt vind ik het zelf ook niet bij iedereen schoon genoeg om er op blote voeten rond te lopen. Had toenmalige vrienden die schoenen uit eisten maar het was daar echt niet schoon. Kon je pantoffels van ze lenen voor die avond... dat idee vond ik nog smeriger.

En 'eigen vuil' is toch altijd anders dan van een ander, en het ligt er bij mij ook heel erg aan hoe vertrouwd je met diegene bent.

Wat mensen bij mij thuis doen als ze op bezoek komen moeten ze zelf weten: of ze nu schoenen aanhouden of op sokken/blote voeten rondlopen, ik haal daarna standaard de dweil extra door het huis.
Blote voeten zijn vies, schoenen zijn vies, sokken zijn vies...best lastig om nou te bepalen hoe je naar binnen mag komen als je ergens op visite gaat ;-)

Misschien de grootste horror, maar als je geen zichtbare modderschoen hebt, mag je bij mij binnen lopen zoals je wenst. Je mag zelfs met blote voeten of sokken aan, op de bank liggen/hangen :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven