Hoe lang verliefd?

04-06-2020 13:12 20 berichten
Even omdat ik benieuwd ben: Hoe ziet jullie relatie eruit? Voelen jullie je na lange tijd nog steeds verliefd en hoe komt dit tot uiting? En zo nee, na hoeveel tijd is dit gevoel afgenomen?

Ik ben zelf ongeveer 2 jaar samen met m’n vriend en gisteren hadden we het erover dat we zo blij zijn dat we ons nog steeds zo verliefd voelen op elkaar. We vinden het heerlijk om (de ene keer met en de andere keer zonder vrienden) veel tijd met elkaar door te brengen en als we met z’n 2en zijn, zijn we eigenlijk constant aan het knuffelen , zoenen of liggen we hand in hand. Daarnaast hebben we gelukkig ook onze eigen dingen en vrienden en nemen we geregeld tijd voor ons zelf, maar we vinden beiden het het leukste als de ander ook aanwezig is.
Moet er wel even bij zeggen dat ik niet constant vlinders of iets dergelijks voel, maar het gevoel van liefde en extreem geluk overheerst vrijwel altijd.

Ik ben heel erg benieuwd of andere koppels dit ook zo ervaren en/of wanneer dit gevoel wel/niet afneemt. Delen maar!
Alle reacties Link kopieren
Ja, nog steeds... Al bijna 15 jaar.
Nog steeds, we zijn dit jaar 19 jaar getrouwd en 24 jaar bij elkaar. Het gevoel is nooit meer over gegaan. Wel enorm verdiept naar houden van, maar ik kan nog echt vlinders in de buik krijgen als ik hem zie komen aanfietsen of als hij me even een kusje komt geven.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
nadine1988 schreef:
04-06-2020 13:17
Ja, nog steeds... Al bijna 15 jaar.
Heerlijk! Mooi streven.
Hasse88 schreef:
04-06-2020 13:20
Nog steeds, we zijn dit jaar 19 jaar getrouwd en 24 jaar bij elkaar. Het gevoel is nooit meer over gegaan. Wel enorm verdiept naar houden van, maar ik kan nog echt vlinders in de buik krijgen als ik hem zie komen aanfietsen of als hij me even een kusje komt geven.
En dat houden van, groeit dat ook nog steeds na zoveel jaar of blijft dat na een bepaalde tijd een beetje dezelfde intensiteit? Heel fijn dat jullie dit zo ervaren na al die jaren!
wij zijn samen sinds de vorige eeuw
Het de hele dag hand vasthouden, en kusjes geven ging over.
Maar we vallen heel vaak hand in hand in slaap. En als we wakker worden, zoeken we elkaar meteen weer op
Ook zijn er geregeld aaien over en weer bij het langslopen

en we kunnen ook gruwelijk ruzie hebben over wie een schroevendraaier voor het laatst gebruikt heeft
Na 23 jaar nog dolverliefd.
En van die 23 jaar zeker de eerste 10 jaar dat we niet van elkaar konden afblijven.
Hoe uit zich dat? Als hij me komt ophalen van mijn werk voel ik weer vlinders als hij ineens voor me staat, ik ben trots dat ik naast hem loop, we hebben gemiddeld best vaak seks, ik bewonder hem, vind hem heel knap, nooit sleur, we kroelen vaak...nou ja kan wel even doorgaan hoor😍😍😍
Wij zijn 24 jaar samen, waarvan 15 getrouwd en zijn nog steeds verliefd 😍 Hele dag knuffelen en hand vasthouden zijn we nooit zo van geweest ;-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik vind verliefd zijn de tijd waarin je de hele nacht kan kletsen en seksen en de volgende dag na 1.5 uur slaap alsnog vol energie op je werk zit. Dat duurde (gelukkig) maar een maar een klein jaar.

Inmiddels bijna 5 jaar samen waarvan 4 jaar samenwonend. We zijn heel aanrakerig, lopen veel hand in hand en knuffelen regelmatig of raken elkaar even aan bij voorbij lopen. Hou van mijn vriend, voel nog vaak zat kriebels, ben trots als ik naast hem loop en kan smelten van zijn knalblauwe ogen, maar verliefd, nee.
Ik ben nooit zo klef aanrakerig geweest, maar als hij thuis komt, voel ik me ook blij, zijn we (als de rust er is) knuffelig, we klussen samen met de grootste schik, zijn een beetje plagerig, etc. Maar wat ben ik blij dat die échte verliefdheidsfase over is... Voor mij betekende dat vlinders, maar het was ook een verschrikkelijke emotionele rollercoaster...

Me altijd zo goed mogelijk willen voordoen, altijd in spanning, al mijn emoties mbt hem werden een soort van uitvergroot en ik kon niet meer helder nadenken, ik wachtte op appjes en alles wat afweek van het patroon moest ik overanalyseren, ik ging met buikpijn naar huis omdat ik dat weekend niet durfde te poepen (want stel je voor dat hij ruikt hoe ik kan stinken), onzekerheid of ik wel goed genoeg voor hem was, niet bij hem durven eten wat ik wilde (want wat zou hij wel niet denken) en na een weekend met alleen maar soep en sla stiekem naar de Mc gaan omdat ik zo'n honger had, tegen wil en dank onder zo'n tweepersoonsdeken blijven liggen (ook al sliep ik daardoor voor geen meter en moest ik thuis de slaap stiekem inhalen), etc.

Echte verliefdheid is voor mij uitermate slopend, want dan ben ik echt compleet van het padje af. Zo blij dat dat na een jaartje of anderhalf/twee langzaam overging in wat anders... Echt, écht verliefd zoals in het begin? Nee, gelukkig dus niet meer. We kunnen nu beiden onszelf zijn en vinden elkaar wel de leukste en de liefste.
Hier ook al 15 jaar. Altijd knuffelen, kusjes geven , veel seks. Ben dol op mijn man.
Echt? Geen andere geluiden?
Wij zijn 15 jaar bij elkaar en ik denk eigenlijk dat ik nooit verliefd ben geweest.
Bijna 5 jaar bij elkaar. De mate van verliefdheid is natuurlijk anders dan eerst. We appen elkaar niet meer de hele dag door hartjes-, kusjes- of handjes-voor-de-ogen-aap-emojis, liggen elkaar niet de hele dag te knuffelen of hebben niet meer 4x per dag seks. Maar ik kan nog steeds verliefd naar hem staren als ik 's ochtends wakker word, en als hij thuiskomt van zijn werk ben ik nog net zo blij om hem te zien als op onze vierde date.

Ze zeggen dat verliefdheid gemiddeld zo'n zes maanden tot een jaar duurt, daarna neemt het af. En volgens mij klopte dat bij mij ook wel een beetje. Je bent elkaar in die tijd goed leren kennen, je ziet ook de mindere kanten van iemand, het nieuwe is eraf. Maar zolang je aan je relatie blijft werken en af en toe iets spontaans voor de ander doet of er samen op uit gaat, kun je die vonk altijd weer aanwakkeren :)
Verliefd? Nee, ik denk het niet meer. 5 jaar samen met mijn vriend. Ik hou van hem, hij is mijn beste maatje en we hebben zoveel lol en de passie is er ook. Maar die echte verliefdheid dat ik onzeker was en misselijk was van de kriebels? Gelukkig niet. Maar het is wel overgegaan in iets anders heel moois.
Perferator schreef:
04-06-2020 16:14
Ik vind verliefd zijn de tijd waarin je de hele nacht kan kletsen en seksen en de volgende dag na 1.5 uur slaap alsnog vol energie op je werk zit. Dat duurde (gelukkig) maar een maar een klein jaar.

.............
Ja dit! Gebeurt in een mensenleven meestal ook maar 1 of enkele keren rond je 20ste. En de meesten worden ook niet oud met hun grootste liefde. Is ook helemaal niet erg. Ik moet er niet aan denken om nu nog met mijn grootste liefde samen te zijn.
hmmm... even denken niet....

nee ik ben niet meer zo verliefd ala in t begin gelukkig... dat euforische maar ook onzekere gevoel... ik ben niet zo een fan van verliefd zijn. Dan vraag ik me de hele tijd af of ie me qel leuk vind etc...

ik heb wel kriebeltjes voor mijn vriend en ik vind hem geweldig maar op een rustigere manier. We zijn 2 jaar samen.
Ja ik ben nog steeds wel verliefd op mn ouwe brombeer, 16 jaar samen inmiddels
Kersensnoep schreef:
06-06-2020 00:18
Echt? Geen andere geluiden?
Wij zijn 15 jaar bij elkaar en ik denk eigenlijk dat ik nooit verliefd ben geweest.
Mag ik vragen wat je gevoel dan wel is/ is geweest? En hoe dat tot uiting komt binnen jullie relatie? Al een hele mooie tijd samen in ieder geval, fijn!
abracadabra schreef:
07-06-2020 02:36
hmmm... even denken niet....

nee ik ben niet meer zo verliefd ala in t begin gelukkig... dat euforische maar ook onzekere gevoel... ik ben niet zo een fan van verliefd zijn. Dan vraag ik me de hele tijd af of ie me qel leuk vind etc...

ik heb wel kriebeltjes voor mijn vriend en ik vind hem geweldig maar op een rustigere manier. We zijn 2 jaar samen.
volgens mij is dat wel de kern, zodra jet allemaal heel erg goed zit. krijg je een diepe rust, en dan ben je de meeste kriebels (ook de fijnste) kwijt
Maar juist die "berusting" is ook heel fijn
lilalinda schreef:
04-06-2020 13:27
wij zijn samen sinds de vorige eeuw
Het de hele dag hand vasthouden, en kusjes geven ging over.
Maar we vallen heel vaak hand in hand in slaap. En als we wakker worden, zoeken we elkaar meteen weer op
Ook zijn er geregeld aaien over en weer bij het langslopen

en we kunnen ook gruwelijk ruzie hebben over wie een schroevendraaier voor het laatst gebruikt heeft
dit!
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven