Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top

23-04-2020 17:26 929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.

Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!

We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!

NaamLeeftijd (V/M)Hoeveelste kindjeRonde/starten in NOD Bijzonderheden
-April-33/361eRonde 513 november Missed abortion in ronde 3
Schuimblusser26/322eRonde 320 september :cheer2:
Miriammm301eRonde 320 september :cheer2:
Nijn5352eRonde 26 juli :cheer2:
RosieinZwitserland281eRonde 2 21 juni :cheer2:
_Mathilde_353eRonde 522 september
Chayen93271eRonde 2 2 juni :cheer2:
-Janna-352eRonde 1? :cheer2:
Sophie-326/311eRonde 2 :cheer2: Missed abortion bij 9 weken
Madeliefje22728/281eRonde 3 22 augustus :cheer2:
DEM8931/392eRonde 327 juli :cheer2:
SueSylvester8731/321eRonde 410 november
Luuntje1941931/271eRonde 3?
Helmgras3131/393eRonde 120 juni :cheer2:
Hybris30/311eRonde 421 september
Lem8634/302eRonde 330 augustus :cheer2:
Juni-86341eRonde 1?

:cheer2: Zwanger! :cheer2:
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
Nou, mijn test vanmorgen was echt zo wit als sneeuw. Op naar de volgende ronde dus :)
Yes, hier ook weer een witte test. Bij mijn 2e dochter had ik op 11dpo al een duidelijke lijn en had nu dus al wel wat verwacht. Ben wel blij dat mijn cyclus al direct goed lijkt te zijn. We wachten nog even officieel af ;-).
Toch jammer, meiden!

Madeliefje, we slaan geen ronde over en gaan meteen door.

Ik praat er nu wel met collega’s over. Heb het verteld aan het hele team. Iets wat ik eigenlijk niet wilde. Maar iemand van de twee collega’s naast de directie die het wisten had zich in haar enthousiasme versproken. Ik wilde voorkomen dat er onverwachts opmerkingen kwamen, collega’s die naar me toe zouden stappen. Ze zijn allemaal ontzettend lief voor me.

Maar over het algemeen gaat het echt prima met me hoor.
Lieve meiden,
Super bedankt voor alle felicitaties!
Wij waren enorm van slag, maar het begint langzaamaan te landen. We hadden dit niet zo snel zien aankomen, vanwege het slechte nieuws over mijn moeder en de hoeveelheid stress daarbij. We hadden zelfs ook even getwijfeld om het uit te stellen. Nu zijn we heel voorzichtig “happy” en hopen we dat die 12 weken voorbij vliegen!

Tot nu toe slecht geslapen, vanwege maag- en darmklachten in de nacht. Gelukkig verder niet al te veel klachten.

Op 8 weken heb ik mijn eerste echo, omdat ik deelneem aan een onderzoek voor Rotterdamse vrouwen met een kinderwens.
Daarna willen wij het direct aan onze ouders, broers/zussen en opa/oma vertellen. Wij zien er alleen tegenop om het aan mijn schoonmoeder te vertellen. Mijn vriend is pas 25 en ben toch bang dat zij het graag anders had gezien.... Gelukkig is onze band wel supergoed.

@Rosie: wat ontzettend lief van jouw man! Echt geweldig dat hij dat gekocht heeft. Ik hoop voor jullie dat deze snel door jullie kindje gedragen kan worden. Hoe gaat het met jou verder?

@Nijn en Mathilde: jammer om te lezen!... @Nijn kun jij alsnog te vroeg hebben getest?

@Dem goed om van je te horen en fijn dat je steun weet te vinden bij collega’s. Geloof best dat het een ongemakkelijke situatie is geweest. Nogmaals heel veel sterkte....

Hoop dat het met de andere dames ook verder goed gaat.
Nijn en Mathilde jammer! Succes met de volgende ronde.

Fijn dat het weer wat beter gaat Dem, ik zou zelf denk ik ook gewoon meteen weer willen beginnen. Heb ergens ook gelezen dat je vruchtbaarder bent de eerste drie maanden na een miskraam, maar weet niet precies hoe dat zit.

Hier nog steeds bruine afscheiding, elke dag... vandaag ben ik 6 weken en vanaf eind deze week zou het hartje moeten kloppen. Het ene moment denk ik: laat ik toch maar een eerdere afspraak maken, en het andere moment denk ik weer: het loopt zoals het loopt, je ziet het 22 juni wel.
madeliefje227 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 18:21
Reden: Typefout
0.09% gewijzigd
Chayen93 schreef:
04-06-2020 16:10

@Nijn en Mathilde: jammer om te lezen!... @Nijn kun jij alsnog te vroeg hebben getest?
Dat zóu kunnen, dus als ik de komende dagen niet ongesteld word wil ik het zondag nog een keer testen. Maar ga er vooralsnog niet vanuit.

FIjn dat het bij jullie een beetje begint te landen. En misschien ook wel fijn om wat goed nieuws in je familie te kunnen brengen straks :) En wbt je schoonmoeder, misschien denkt ze dat eerst even, maar dat draait vast heeeeel snel bij als het bij haar ook geland is. Zó jong zijn jullie toch ook niet? Heeft ze al meer kleinkinderen?

Ik zou geloof ik ook meteen door willen gaan DEM, al is het nu misschien wat lastiger plannen als je cyclus weer op gang moet komen. Wil je ovulatietesten gebruiken?

Ik snap je dilemmaMadeliefje, ik zou denk ik hetzelfde hebben, ook al weet je dat het de zaken waarschijnlijk toch niks anders maakt.
Nijn inmiddels al ongesteld geworden of nog niks?

Madeliefje lastig deze situatie. Als ze te vroeg een echo maken is de kans dat je nog niks ziet terwijl het toch goed gaat. Op 22 juni veel meer kans om zeker te weten of het goed zit, maar lang wachten is het wel. Ik vond het ook lang duren bij mijn eerste pas met ruim 8 weken een keer een echo..

Chayen Ik hoop dat je schoonmoeder positief reageert. Misschien is 25 jaar nu vroeg, maar 50 jaar geleden was dat vrij normaal. Ik ben ook jong moeder geworden (25 jaar) maar heb bijna geen negatieve reacties gehad. Overigens moest mijn moeder ook wel even wennen, maar die is nu en dolgelukkige oma :)

Hier sinds gisteren ongesteld geworden. Dus ik start officieel met ronde 1. Ik hoop dat ik de instelling 'we zien wel hoe het loopt, geen haast' kan blijven vasthouden :)
Zeer onregelmatig ongesteld dus ik gok mijn nod op 6 juli.
Fijn dat het prima gaat Dem! Lijkt me zelf een opluchting om het te delen, ook om vragen als "wanneer komt nu die 2e" te vermijden.
Ik zou ook direct doorgaan, waarom niet! Je hoort vaak genoeg dat het pal erna alsnog raak is. Zegt niets over jullie situatie, maar ik zou geen kans onbenut willen laten. Je was al zo dichtbij een broertje/zusje.

Spannend Chayen!! Leuk dat het begint te landen :)

Ik vind 25 best jong, maar dat komt puur doordat ik er toen zelf nog láng niet aan toe was. Iedereen is er gewoon op een ander moment klaar voor. Of hun schoonmoeder het daar wel of niet mee eens is ;). Het gaat om jullie geluk en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze het
niet fantastisch gaat vinden.

Slim Madeliefje. Je wil idd niet met nog grotere onzekerheid achterblijven als er geen hartactie is, maar dat kan komen door een te vroege echo. Ik zou nog gekker worden. Maar nog steeds: knap. Haha

Nog een keer getest Nijn? Op welke dpo zat je toen? 10 toch? Wel jammer, maar het wat je zegt: op naar de volgende ronde :)

Jaaa Schuimblusser! Ronde 1 officieel van start :cheer2:

Hier ben ik zojuist ongesteld geworden. Mijn cyclus is daarmee 27 dagen en eigenlijk precies wat het altijd ongeveer is. Fijn dat mijn lichaam het dus zo goed oppakt, nu nog die zwangerschap... Dat is nogal een ding bij mij :whistle:
Dat ik er nu nog niet van baal vind ik wel fijn om te merken. Dus wat Nijn zegt: op naar de volgende ronde :).
April, mijn nieuwe NOD is 2 juli. (Tnx trouwens dat je die tabel bijhoudt!)
Hai lieve dames,

Ik breek ff in om chayen te feliciteren! Proficiat meid, echt goed. 25 is jong maar vind ik persoonlijk niks mis mee. Ik begeef me op mijn werk meestal tussen de carrièrevrouwen die laat kinderen krijgen en soms helemaal niet (ik ben met mijn 33 jaar lang niet de laatste, eerder in de middenmoot). Had ik wel 1 vriendinnetje die net als wij jaren terug aan een pittig traject in onze carrière begon en toen in week 1 zwanger per ongeluk bleek op dr 25e. Verder niemand natuurlijk om t mee te delen (behalve partner) want wij als vriendinnen waren nog niet zo ver. Het is haar prima gegaan, ff schakelen en ze heeft dr carrière omgegooid maar onderaan de streep is ze zielsgelukkig. Idem met een schoolvriendinnetje dat op haar 18e de eerste kreeg. Ik zal de laatste zijn die over zulke dingen oordeelt, jij moet lekker genieten

Verder niet zo actief. Naast het feit dat ik het doordeweek druk heb op het werk niet dagelijks kans heb om bij te lezen is het ook wel goed voor me om me op die drukke dagen zoveel mogelijk op andere dingen te focussen dan op mijn kinderwens. Anders blijf ik maar obsessief dagen tellen.

Maar ik ga de tabel dit weekend bijwerken en weer uitgebreid reageren op iedereen!

Mathilde, leuk dezelfde NOD als ik. Hopelijk voor ons allebei een mooie positieve test, ik ben er ZO klaar voor. En heb soms gevoelens van spijt dat ik t niet eerder heb geprobeerd. Ben nu toch al 33, ookal zegt iedereen dat dat nog prima is. Maar toch knaagt het aan me.
Madelief wat vervelend dat het zo spannend blijft. Ik snap het afwachten wel dan heb je meer zekerheid maar blijft spannend.

Dem het is altijd goed om over dingen te praten. Miskramen komen best vaak voor en het lijkt mij beter om het wel te benoemen.

Hier niet zoveel spannends, ik ben begonnen met ovulatietesten. Mijn app geeft aan dat mijn ovulatie ergens begin volgende week zal zijn dus kijken of dat klopt.

Ben heel benieuwd hoe deze ronde voor iedereen gaat :)
Nijn, ik ga geen ovulatietesten gebruiken, maar ik kijk wel naar m’n cervixslijm. Betrouwbaar genoeg en vind ik veel makkelijker. Ik verwacht net zoals Rosie m’n eisprong ook ergens begin volgende week. Misschien woensdag pas.

Madelief, er zijn vrouwen die heel hun zwangerschap bruin bloedverlies hebben. Misschien een goede doorbloeding van de baarmoeder.
Chayen heb je een beeld bij wat je schoonmoeder eventueel anders zou willen zien? Hebben jullie zaken op orde zoals woning, inkomen en sterke basis in de relatie?
Leeftijd is maar een getal, als jullie er klaar voor zijn, gaat alles goed komen. Haar wennen gaat vast snel over in blijdschap!

Dem wat fijn dat je collega's zo lief en begripvol reageerden. Ik kan me voorstellen dat je het misschien liever bij je had gehouden, maar dit is de beste tweede optie misschien.

Madeliefje ik snap je twijfel geel goed. Is denk ik ook ratio en gejoel die met elkaar vechten. Het is sowieso een spannende tijd en helaas heb je er geen invloed op.

Hier ook weinig spannends te melden. Stel mijn cyclus zou 28 dagen zijn, had ik gister mijn eisprong moeten hebben. Een ovulatietest donderdagavond was negatief. Ik zal er zo nog eens eentje doen en kijken wat eruit komt.
Ik heb wel de frequentie seks behoorlijk omhoog gegooid om de kansen te vergroten in ieder geval. Man is erg enthousiast :proud:
Madeliefje superfijn dat je test nog steeds positief is. Dat stemt gerust! Spannend om op je echo te wachten, wij wachten met je mee

DEM wie weet ben jij ook snel weer zwanger!

Nijn en Mathilde balen van de witte testen. Jullie klinken er wel nuchter onder! Zijn jullie dat ook? Veel succes met deze ronde. Mathilde, ik hoop echt dat het deze keer sneller lukt. Nijn, wanneer is jouw volgende NOD?

Schuimblusser leuk dat je gaat beginnen! Ik heb de tabel aangepast. De NOD's van veel dames liggen echt dicht bij elkaar! Was je voor je 1e zwangerschap ook altijd onregelmatig ongesteld? Is daar een oorzaak voor?

Hier niks te melden. Ik gebruik nog geen ovulatietesten deze ronde, maar volgens mij is het nog geen tijd voor mijn vruchtbare periode. Dag 8 van mijn cyclus.

Ik heb enkele mensen uit de tabel gehaald die nauwelijks hebben geschreven. Dus er is weer ruimte voor 3 mensen! Zou leuk zijn om weer wat actieve dames erbij te betrekken
Leuk dat je weer wat ruimte voor nieuwe dames hebt gecreëerd April!
Ik zie dat het tabel open is! Ik zou heel graag mee willen schrijven. Dan lees ik straks even alle andere berichten. Ik zag al wel snel 1 goed bericht: gefeliciteerd!!

Ik ben 31 en mijn man 32, dit is onze eerste ronde en ook eerste kind.

Na heel lang gedacht te hebben geen kinderen te willen, hadden we begin maart de knoop doorgehakt. Mijn spiraal zou verwijderd worden bij de gynaecoloog, omdat de touwtjes niet zichtbaar waren. Toen kwam natuurlijk Corona en zijn we heel blij dat dik twee weken geleden nu eindelijk dat ding eruit is.

Heel spannend om dit nu te doen, maar hebben er zin in. Ik maak me nu al gek. Heel erg moe en flinke afkeer tegen eten sinds maandag. Door mijn spiraal geen idee hoe mijn cyclus eruit ziet. we wachten nog even in spanning af en anders maar een (early) testje doen?

Super leuk dat ik mee kan schrijven! Kan ik iemand mij in de tabel erbij zetten?
That’s how Sue c’s it
Fijn Schuimblusser! Nouja, niet om ongesteld te zijn misschien, maar nu kun je iig beginnen :)

En mooie NOD hebben jullie April en Mathilde, bij mij mag je na die dag 36 neerzetten ;-D

Miriam je eisprong is ongeveer 24-48 na je LH-piek, dus andersom test je 24-48 voor je eisprong positief. Als dus gister je eisprong was had je misschien woensdag al positief kunnen testen, de piek duurt meestal maar een dag geloof ik. Maar als je de frequentie sowieso wat opgeschroefd hebt maakt het natuurlijk niet zoveel uit :D

Ik weet niet precies wanneer mijn nieuwe NOD is, ben nog steeds niet écht ongesteld geworden. Alleen een beetje bloed vanmorgen, maar dat had amper een inlegkruisje nodig. En weet ook niet hoe regelmatig ik ben. Heb sinds ik 14 ben denk ik nog maar 3 of 4 natuurlijke cyclussen gehad en verder pil, Mirena, zwanger of borstvoeding.
Hebben jullie trouwens veel last van je ongesteldheid? Ik weet nog dat het als puber een buikpijndrama was, maar volgens mij stelt het bij mij nu niks meer voor.
SueSylvester87 schreef:
06-06-2020 16:04
Ik zie dat het tabel open is! Ik zou heel graag mee willen schrijven. Dan lees ik straks even alle andere berichten. Ik zag al wel snel 1 goed bericht: gefeliciteerd!!

Ik ben 31 en mijn man 32, dit is onze eerste ronde en ook eerste kind.

Na heel lang gedacht te hebben geen kinderen te willen, hadden we begin maart de knoop doorgehakt. Mijn spiraal zou verwijderd worden bij de gynaecoloog, omdat de touwtjes niet zichtbaar waren. Toen kwam natuurlijk Corona en zijn we heel blij dat dik twee weken geleden nu eindelijk dat ding eruit is.

Heel spannend om dit nu te doen, maar hebben er zin in. Ik maak me nu al gek. Heel erg moe en flinke afkeer tegen eten sinds maandag. Door mijn spiraal geen idee hoe mijn cyclus eruit ziet. we wachten nog even in spanning af en anders maar een (early) testje doen?

Super leuk dat ik mee kan schrijven! Kan ik iemand mij in de tabel erbij zetten?
Ha, SueSylvester87! Leuk dat je erbij komt, ik heb je meteen in de tabel gezet. Ik zou inderdaad lekker een test ertegenaan gooien als je klachten aanhouden haha.

Nijn Ik heb altijd behoorlijk buikpijn gehad tijdens mijn menstruatie. Dat het niet mogelijk was om te slapen 's nachts zonder pijnstillers. Maar dat houdt bij mij nooit langer dan een dag aan en verder heb ik behalve veel bloedverlies niet echt klachten. Gelukkig ook geen PMS of stemmingsklachten
De menstruatie die ik pas had was wel veel korter dan ik ervan gewend was (3 dagen ipv 6) en ook minder buikpijn. Misschien toch inderdaad een beetje ontpillen
Goh Nijn suf van me, dat wist ik helemaal niet :facepalm: Dank je voor de info!
Mijn eerste menstruatie kwam 38 dagen na het stoppen met de pil en tijdens een pilvrije periode een aantal jaar terug had ik ook lange cycli. Het zou mij daarom behoorlijk verbazen als het nu ineens 28 dagen zou zijn maar you never know.

Welkom Sue S (sorry ik ga je naam afkorten ;-) ). Leuk dat je mee gaat schrijven. Grappig he om te merken dat je dan ineens ongeduldig kan zijn als die keuze is gemaakt om ervoor te gaan.

Mijn menstruatie was nu ook erg anders! 3 dagen ipv 6, veel minder bloedverlies en veel minder buikpijn. Ik heb een dag na de menstruatie lichte migraine gehad en dat heb ik echt al zo'n 12 jaar niet meer gehad. Volgens internet kan het hormoongerelateerd zijn, ik heb geen idee.
Maar gezien ik een paar jaar terug onderzocht ben op endometriose wegens zeer pijnlijke menstruatie toen, mag het wat mij betreft zo blijven als nu! Stuk beter te handelen.
Dank jullie wel! Ook super leuk dat je mij al zo snel in het tabel hebt gezet April!

Wat bijzonder om te lezen dat de menstruatie nu zo anders kan zijn! Ik ben heel erg benieuwd, nu al een jaar of 9 een spiraal omdat de menstruatie hels was. Goed om te lezen dat iedereen er nu toch minder last van heeft. Al hoop ik wel dat we straks allemaal zo snel mogelijk niet meer ongesteld worden ;)

mirammm kort maar lekker af! Haha ja super grappig en flinke opluchting dat we nu kunnen. 31 jaar de tijd om een besluit te kunnen maken, dus wat maken die paar maanden dan uit? Maar het was vooral de onwetendheid wanneer we konden denk ik. Haha en inderdaad gewoon lekker ongeduldig zijn.
That’s how Sue c’s it
Hoi allemaal,

Ik zou graag meeschrijven als dat mogelijk is!

Een aantal dames zijn al zwanger, gefeliciteerd met de zwangerschap!

Vorige maand hebben mijn vriend en ik besloten om te gaan kijken of we kinderen kunnen krijgen. Ik heb altijd gewacht en vond mezelf nog te jong, nu vind ik mezelf nog jong maar ik wil toch ook weer niet te oud moeder worden. Ik ben nu 31 en mijn vriend is 27 en we zijn bijna 6 jaar samen.
Als het goed is moet ik een deze dagen ongesteld worden en dan weet ik een beetje of ik regelmatig ongesteld wordt omdat ik pas vorige maand ben gestopt met de pil.
Vriendinnen van mij waren allemaal binnen 4 maanden zwanger, zo snel hoeft het nou ook weer niet van mij...
Ook hebben wij besloten dat als wij niet op de normale manier zwanger kunnen worden we niet naar de dokter gaan voor allerlei controles of IVF. We zijn tevreden met ons leven zo en als wij kinderen kunnen krijgen op de normale manier is dat heel erg gewenst maar ik wil niet dat heel mijn leven in teken komt te staan van het krijgen van een kind of kinderen/moeder worden.
Welkom voor de nieuwe dames.

Luuntje, ik vind het mooi hoe jullie erin staan. Vooral het stukje geen ivf willen. Ben benieuwd of je zo nuchter kan blijven als in dat het voor jou niet binnen 4 maanden moet. De meeste die voor de eerste keer zwanger willen worden denken vaak toch al snel dat het wel binnen paar maanden lukt. En die kans is er natuurlijk altijd. Maar gemiddeld duurt het toch vaak langer.
Ook zie je vaak dat vrouwen er nuchter mee beginnen, maar als het dan toch langer duurt, ze er wel moeite mee hebben. Dan kijk ik ook even naar mezelf toen wij voor de eerste gingen.

Sue, ik zou inderdaad ook testen.

Ik wacht op dit moment op m’n vruchtbare dagen. Ik denk dat ik er bijna in zit. Als mijn cyclus weer normaal is en ik tel vanaf dat ik het vruchtje verloren ben, dan is rond 24/25 juni mijn NOD.
Welkom aan de nieuwe dames, fijn dat jullie willen meeschrijven!

Bij mij alleen wat minder goed nieuws, mijn bloedingen beginnen echt door te zetten en het is nu bloed zoals ik gewend ben aan het begin van de menstruatie, maar dan iets minder. Dat in combinatie met het verlies van zwangerschapsklachten denk ik echt dat het nu einde oefening is. Het is vooral lastig omdat het allemaal zo langzaam gaat, als het nou flink doorzette dan had ik toch iets meer zekerheid. Ik kijk het dit weekend nog even aan en bel zo nodig maandag toch nog de verloskundige.
Knuffel voor jou Madeliefje!
Is het helder bloed? Heb je eigenlijk nog getest afgelopen tijd? Ik had echt goede hoop voor je dat het gewoon goed zat. 😘

Ik weet hoe je je voelt. Dit klinkt trouwens echt kut!! Je snapt me.. Mocht het inderdaad fout lopen, dan ben ik er voor je! Anders natuurlijk ook, maar aangezien mijn miskraam nog vers is..
Ships Madeliefje... Dit is echt gewoon kut!
Heb je nu ook meer last van buikkrampen? En inderdaad wat Dem vraagt; is het helder/vers bloed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven