Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top
donderdag 23 april 2020 om 17:26
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Zwanger!
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Naam | Leeftijd (V/M) | Hoeveelste kindje | Ronde/starten in | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
-April- | 33/36 | 1e | Ronde 5 | 13 november | Missed abortion in ronde 3 |
Schuimblusser | 26/32 | 2e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Miriammm | 30 | 1e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Nijn5 | 35 | 2e | Ronde 2 | 6 juli | ![]() |
RosieinZwitserland | 28 | 1e | Ronde 2 | 21 juni | ![]() |
_Mathilde_ | 35 | 3e | Ronde 5 | 22 september | |
Chayen93 | 27 | 1e | Ronde 2 | 2 juni | ![]() |
-Janna- | 35 | 2e | Ronde 1 | ? | ![]() |
Sophie-3 | 26/31 | 1e | Ronde 2 | ![]() | |
Madeliefje227 | 28/28 | 1e | Ronde 3 | 22 augustus | ![]() |
DEM89 | 31/39 | 2e | Ronde 3 | 27 juli | ![]() |
SueSylvester87 | 31/32 | 1e | Ronde 4 | 10 november | |
Luuntje19419 | 31/27 | 1e | Ronde 3 | ? | |
Helmgras31 | 31/39 | 3e | Ronde 1 | 20 juni | ![]() |
Hybris | 30/31 | 1e | Ronde 4 | 21 september | |
Lem86 | 34/30 | 2e | Ronde 3 | 30 augustus | ![]() |
Juni-86 | 34 | 1e | Ronde 1 | ? |

-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
zaterdag 6 juni 2020 om 22:15
Welkom Sue en Luuntje!
Sue: Spannend dat je binnenkort al kunt testen!
Luuntje: Knappe insteek! Ook over dat niet alles in teken van kinderen moet staan. Dat wordt weleens vergeten...
April Bedankt voor het aanpassen van de tabel en dat er nu ruimte is voor nieuwe schrijfsters!
Schuimblusser gefeliciteerd (klinkt raar, sorry haha) met je menstruatie! Hopelijk vallen die klachten mee! Hoe gaat het met jullie verbouwing?
Miriammm Heerlijk dat je man en je menstruatieklachten meewerken. Bijzonder dat het zo kan verschillen met de klachten rond de puberteit?
Inmiddels is het hier 100% geland en kan het ons nu vrij weinig schelen wat familie en vrienden denken. Was denk ik nog een laatste restje paniek van deze twee control freaks. Relatie, financiële situatie en woning mag allemaal afgevinkt worden. Dat vinkje bij mijn schoonmoeder zal ook wel komen, haha!
Had net wel een heel bijzonder moment met mijn moeder; ze raakte mijn buik aan! Niet handig met die 1,5m afstand, maar denk dat het een (groot)moeders instinct was?
Tot slot: mijn UD rond 8 februari zijn
Maandag gaan wij contact opnemen met een verloskundige praktijk en 29 juni heb ik al een echo gepland staan in het ziekenhuis (deelname onderzoek).
Sue: Spannend dat je binnenkort al kunt testen!
Luuntje: Knappe insteek! Ook over dat niet alles in teken van kinderen moet staan. Dat wordt weleens vergeten...
April Bedankt voor het aanpassen van de tabel en dat er nu ruimte is voor nieuwe schrijfsters!
Schuimblusser gefeliciteerd (klinkt raar, sorry haha) met je menstruatie! Hopelijk vallen die klachten mee! Hoe gaat het met jullie verbouwing?
Miriammm Heerlijk dat je man en je menstruatieklachten meewerken. Bijzonder dat het zo kan verschillen met de klachten rond de puberteit?
Inmiddels is het hier 100% geland en kan het ons nu vrij weinig schelen wat familie en vrienden denken. Was denk ik nog een laatste restje paniek van deze twee control freaks. Relatie, financiële situatie en woning mag allemaal afgevinkt worden. Dat vinkje bij mijn schoonmoeder zal ook wel komen, haha!
Had net wel een heel bijzonder moment met mijn moeder; ze raakte mijn buik aan! Niet handig met die 1,5m afstand, maar denk dat het een (groot)moeders instinct was?
Tot slot: mijn UD rond 8 februari zijn

chayen93 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 22:32
Reden: Spellingsfouten
Reden: Spellingsfouten
0.71% gewijzigd
zaterdag 6 juni 2020 om 22:32
Dank jullie wel voor de berichtjes
Ik had net een berichtje getypt met alle smerige details maar die verdween ineens..
Het is dat typische menstruatiebloed gemengd met een beetje helder slijm waardoor het elastisch is. Af en toe een stekend gevoel maar nog niet echt krampen. Van de andere kant heb ik die vorig weekend wel heel erg gehad, dus misschien zit alles al los? Ik weet het echt niet. Gisteren had ik wel al stukjes (sorry klinkt smerig) maar toen was alles nog bruin en het leken geen stolsels dus maakte ik me niet echt zorgen.
Ik overweeg nu wel om toch zo’n digitale test te doen, dan heb je gewoon iets meer duidelijkheid. Weet iemand of je die op elk moment van de dag kunt gebruiken? Want morgen gaan de winkels pas om 12 uur open en ik heb die nog niet in huis.

Ik had net een berichtje getypt met alle smerige details maar die verdween ineens..
Het is dat typische menstruatiebloed gemengd met een beetje helder slijm waardoor het elastisch is. Af en toe een stekend gevoel maar nog niet echt krampen. Van de andere kant heb ik die vorig weekend wel heel erg gehad, dus misschien zit alles al los? Ik weet het echt niet. Gisteren had ik wel al stukjes (sorry klinkt smerig) maar toen was alles nog bruin en het leken geen stolsels dus maakte ik me niet echt zorgen.
Ik overweeg nu wel om toch zo’n digitale test te doen, dan heb je gewoon iets meer duidelijkheid. Weet iemand of je die op elk moment van de dag kunt gebruiken? Want morgen gaan de winkels pas om 12 uur open en ik heb die nog niet in huis.
zaterdag 6 juni 2020 om 22:38
Madeliefje, op dit termijn kan je hem zeker ieder moment van de dag doen.
Bij mij werd het bloed langzaam meer en kwamen er steeds meer stukjes, of wel stolsels mee. Het was voor mij wel meteen duidelijk. Maar dat kwam ook in combinatie met het lage hcg wat geprikt was en die digitale test.
Als je echt nog steeds in onzekerheid zit morgen, zou ik morgen gewoon al bellen naar de verloskundige hoor. Ik begon die zondag met bloeden en heb toen einde middag gebeld. Maar zeker als het nog niet duidelijk is, is het wel fijn om te bellen.
Bij mij werd het bloed langzaam meer en kwamen er steeds meer stukjes, of wel stolsels mee. Het was voor mij wel meteen duidelijk. Maar dat kwam ook in combinatie met het lage hcg wat geprikt was en die digitale test.
Als je echt nog steeds in onzekerheid zit morgen, zou ik morgen gewoon al bellen naar de verloskundige hoor. Ik begon die zondag met bloeden en heb toen einde middag gebeld. Maar zeker als het nog niet duidelijk is, is het wel fijn om te bellen.
zaterdag 6 juni 2020 om 22:51
Welkom Luuntje! Inderdaad mooi en bijzonder dat je er zo instaat. Maar hopelijk mag je wens op een natuurlijke manier vervuld worden (en een beetje snel
)
DEM89 Ik ben inderdaad mijn nuchterheid al kwijt
maar gesprekken met vriendinnen houden me kalm
Madeliefje Oh wat naar meid, niet jij ook al. Je antwoord op die digitale test weet ik niet precies, maar lijkt me dat het op elk moment van de dag zou moeten kunnen. Goed zwanger betekent ook positieve test zonder ochtend urine toch? Sterkte meid, hou ons op de hoogte

DEM89 Ik ben inderdaad mijn nuchterheid al kwijt

Madeliefje Oh wat naar meid, niet jij ook al. Je antwoord op die digitale test weet ik niet precies, maar lijkt me dat het op elk moment van de dag zou moeten kunnen. Goed zwanger betekent ook positieve test zonder ochtend urine toch? Sterkte meid, hou ons op de hoogte
zondag 7 juni 2020 om 06:59
zondag 7 juni 2020 om 09:32
Super onrustig geslapen vannacht, een mega vol hoofd met gedachten. Vanmorgen vroeg maar even een testje gedaan
. Negatief nog. Geen idee of ik dan te vroeg ben met testen of dat het überhaupt nog niet raak is. Voor nu zeker nog niet teleurgesteld. Op een manier geeft ook wel rust dat ik gewoon rustig moet afwachten. Vrijdag denk ik weer testen, als ik niet ondertussen ongesteld ben geworden.
Madeliefje hoe gaat het nu?

Madeliefje hoe gaat het nu?
That’s how Sue c’s it
zondag 7 juni 2020 om 10:04
Herkenbaar April, op mijn 25e was ik vooral bezig met carrière en carrièreperspectieven. En er door dit forum merk ik ook dat ik er veel mee bezig ben. Dagelijks lezen lukt me, maar dagelijks reageren niet. Veelal in de weekenden
.
Hé, leuk, dezelfde NOD! Ik snap je gevoel, maar echt waar: ik begon op mijn 29e en ik kende een vrouw van 42 die nog vruchtbaarder bleek dan ik. Mijn schoonzussen werden na hun 35e ook makkelijk zwanger. Leeftijd is belangrijk, maar ook niet alles.
Succes en veel plezier Rosie, op maar een plakker dit keer!
Miriam, Nijn heeft het inderdaad al gezegd. Ik denk dat je er met regelmatige seks ook wel komt. Dan zit je in ieder geval goed haha
Leuk, nieuwe meiden!! Welkom Sue. Moest wel lachen: je enthousiasme is totaal herkenbaar, maar 2 weken na je spiraal lijkt me eerder tijd voor de eisprong
.
Wat naar dat je menstruatie hels was! Is daar een reden voor? Of nooit laten onderzoeken? Hoop dat het nu niet zo zal zijn als je onverhoopt niet zwanger blijkt.
Ook welkom Luuntje!! Knap, je instelling. Ik sluit me wel aan bij Dem
. 4 maanden is wel een beetje een verkeerd referentiekader namelijk en niet iedereen is altijd zo open als het lang duurt of er IVF nodig was. Maar hopelijk blijf je zo nuchter, dat zou mooi zijn 
Wat vaag Nijn, niet toch voor de zekerheid getest? Mijn menstruatie was als tiener hel, veel buikpijn. Na stoppen met de pil hooguit krampen, maar niet heel erg. En bijzonder chagrijnig en kortaf. Mijn man weet altijd precies wanneer ik menstrueer, laat ik het zo zeggen...
Ik hoop zo hard voor je Dem!
Lief, je berichtje aan Madelief.
Shit Madelief, morgen direct bellen meid! Hou vol. Die onzekerheid is echt verschrikkelijk. De 1e zwangerschap had ik 3 weken lang bruinverlies, maar bleek innestelingsbloeding. Heb toen ook een digitale test in de late ochtend gedaan en die zei met 6 weken netjes 3+. Hoop het ook voor jou. Ben nu ook wel benieuwd hoe het met je gaat.
Naast verdriet bestaat ook blijheid: wat fijn voor jullie Chayen! Hou ons wel op de hoogte over haar reactie, ben nu wel benieuwd
. En wat een gek moment met je moeder, zou later aan haar vragen of ze echt een vermoeden had!

Hé, leuk, dezelfde NOD! Ik snap je gevoel, maar echt waar: ik begon op mijn 29e en ik kende een vrouw van 42 die nog vruchtbaarder bleek dan ik. Mijn schoonzussen werden na hun 35e ook makkelijk zwanger. Leeftijd is belangrijk, maar ook niet alles.
Succes en veel plezier Rosie, op maar een plakker dit keer!
Miriam, Nijn heeft het inderdaad al gezegd. Ik denk dat je er met regelmatige seks ook wel komt. Dan zit je in ieder geval goed haha
Leuk, nieuwe meiden!! Welkom Sue. Moest wel lachen: je enthousiasme is totaal herkenbaar, maar 2 weken na je spiraal lijkt me eerder tijd voor de eisprong

Wat naar dat je menstruatie hels was! Is daar een reden voor? Of nooit laten onderzoeken? Hoop dat het nu niet zo zal zijn als je onverhoopt niet zwanger blijkt.
Ook welkom Luuntje!! Knap, je instelling. Ik sluit me wel aan bij Dem

Wat vaag Nijn, niet toch voor de zekerheid getest? Mijn menstruatie was als tiener hel, veel buikpijn. Na stoppen met de pil hooguit krampen, maar niet heel erg. En bijzonder chagrijnig en kortaf. Mijn man weet altijd precies wanneer ik menstrueer, laat ik het zo zeggen...
Ik hoop zo hard voor je Dem!
Lief, je berichtje aan Madelief.
Shit Madelief, morgen direct bellen meid! Hou vol. Die onzekerheid is echt verschrikkelijk. De 1e zwangerschap had ik 3 weken lang bruinverlies, maar bleek innestelingsbloeding. Heb toen ook een digitale test in de late ochtend gedaan en die zei met 6 weken netjes 3+. Hoop het ook voor jou. Ben nu ook wel benieuwd hoe het met je gaat.
Naast verdriet bestaat ook blijheid: wat fijn voor jullie Chayen! Hou ons wel op de hoogte over haar reactie, ben nu wel benieuwd

zondag 7 juni 2020 om 10:21
Ai Madelief, dat klinkt niet tof
Misschien is zo’n digitale test idd wel een goed idee, en sowieso een knuffel voor je
Welkom Sue en Luuntje, en heel veel succes natuurlijk!
Hier blijft het vaag. Menstruatie zette vanmorgen nog steeds niet écht door, al was het al weer wat meer dan gister. Dus tóch nog maar een test gedaan. Verschijnt er het tuurstreepje der tuurstreepjes
Ik denk dat ik het niet eens op de foto kan zetten. Maar vriend zag ook wel íets. Maar wel vaag met een hele gevoelige test en 14 dpo. Over een paar dagen nog maar eens.

Welkom Sue en Luuntje, en heel veel succes natuurlijk!
Hier blijft het vaag. Menstruatie zette vanmorgen nog steeds niet écht door, al was het al weer wat meer dan gister. Dus tóch nog maar een test gedaan. Verschijnt er het tuurstreepje der tuurstreepjes

zondag 7 juni 2020 om 12:31
Die test hoef ik niet meer te doen: helder bloed, stolsels en krampen.
We hebben het besproken en willen ook meteen weer door met proberen. Omdat de eisprong nu later kan zijn houd ik 12 juli aan als nod voor ronde 2.
Ik ben wel verdrietig maar vreesde hier wel al ruim anderhalve week voor, dus het is ook een opluchting dat er nu duidelijkheid is.
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes en alsnog op naar veel mooie zwangerschappen in onze groep
We hebben het besproken en willen ook meteen weer door met proberen. Omdat de eisprong nu later kan zijn houd ik 12 juli aan als nod voor ronde 2.
Ik ben wel verdrietig maar vreesde hier wel al ruim anderhalve week voor, dus het is ook een opluchting dat er nu duidelijkheid is.
Dank jullie wel voor de lieve berichtjes en alsnog op naar veel mooie zwangerschappen in onze groep

zondag 7 juni 2020 om 14:38
Ahh Madeliefje, knuffel! Heb je wel de verloskundige gebeld? Je hebt daar toch wel een steun aan hoor. En zij zijn er ook voor de nazorg. Hopelijk ruimt je lichaam het goed op. Pak goed je rust en ik zou zeggen drink een glas wijn en eet rood vlees of bestel sushi. Dat hielp mij in ieder geval wel. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jij er in staat en wat je nu allemaal denkt. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam! 
Nijn, ik zit in spanning voor jou.
Misschien te veel informatie, maar ik lig nu nog op bed nadat we net gesport hebben. Ik ben super vruchtbaar nu als ik m’n cervix slijm mag geloven.
Nijn, ik zit in spanning voor jou.
Misschien te veel informatie, maar ik lig nu nog op bed nadat we net gesport hebben. Ik ben super vruchtbaar nu als ik m’n cervix slijm mag geloven.

zondag 7 juni 2020 om 18:31
Haha! Ik geloof dat wij dan misschien gelijk op gaan nu. Hier begon het gister met wat meer slijm en vandaag echt flink veel! Wij hebben gisterochtend nog gesport (mooie term

zondag 7 juni 2020 om 19:20
Hahaha, ik denk dat ik het ook maar sporten ga noemen. Doe ik tenminste nog íets aan sportMiriammm schreef: ↑07-06-2020 18:31Haha! Ik geloof dat wij dan misschien gelijk op gaan nu. Hier begon het gister met wat meer slijm en vandaag echt flink veel! Wij hebben gisterochtend nog gesport (mooie term), misschien vanavond of morgenochtend nog eens. Moet man ook wel even tijd geven om goede, voldoende zaadcellen aan te maken natuurlijk
![]()

zondag 7 juni 2020 om 21:29
Bedankt voor je lieve woorden Mathilde, ik moet me er ook niet te druk om maken. Dat moet moeilijk voor je zijn geweest destijds? Gelukkig heb je al 2 kindjes in je armen mogen sluiten
Balen zeg Madeliefje, maar inderdaad op naar de volgende poging
Helmgras, natuurlijk is er nog een plekje voor jou! Wil je iets over jezelf vertellen? Wanneer is je NOD?
Haha DEM89 ik moest lachen om je berichtje. Laten we hopen dat het --letterlijk-- vruchten afwerpt
Ik laat er nog max 2 bij en dan sluit ik de tabel weer goed?
Janna Hoe gaat het met jouw zwangerschap?
Balen zeg Madeliefje, maar inderdaad op naar de volgende poging
Helmgras, natuurlijk is er nog een plekje voor jou! Wil je iets over jezelf vertellen? Wanneer is je NOD?
Haha DEM89 ik moest lachen om je berichtje. Laten we hopen dat het --letterlijk-- vruchten afwerpt

Ik laat er nog max 2 bij en dan sluit ik de tabel weer goed?
Janna Hoe gaat het met jouw zwangerschap?

zondag 7 juni 2020 om 21:57
Goed om te horen, leuk! Inmiddels heb ik even bijgelezen en zal ook even wat over mezelf vertellen. Ik ben zelf (nog net) 31 en vijf jaar samen met mijn man (39). We hebben twee kinderen van 4 en 2 jaar. Ons gezinnetje voelt alleen nog niet compleet, dus vanaf deze maand zijn we aan het proberen opnieuw zwanger te worden. Ik zit nu in de eerste ronde.
Mijn NOD is vooralsnog 20 juni. Helaas is mijn cyclus nog niet heel regelmatig, omdat ik nog maar kort gestopt ben met borstvoeding. Het schommelt ergens tussen de 30 en 37 dagen, wel wat onhandig als je probeert zwanger te worden vind ik!
Nu afwachten dus, maar ga er niet vanuit dat het in één keer raak is. Al zou dat in dit topic ook maar zo kunnen volgens mij. Bij de andere twee was ik binnen een half jaar zwanger, daar zou ik al heel blij mee zijn.
Leuk om mee te schrijven met jullie en elkaar te supporten in deze spannende periode!
Mijn NOD is vooralsnog 20 juni. Helaas is mijn cyclus nog niet heel regelmatig, omdat ik nog maar kort gestopt ben met borstvoeding. Het schommelt ergens tussen de 30 en 37 dagen, wel wat onhandig als je probeert zwanger te worden vind ik!
Nu afwachten dus, maar ga er niet vanuit dat het in één keer raak is. Al zou dat in dit topic ook maar zo kunnen volgens mij. Bij de andere twee was ik binnen een half jaar zwanger, daar zou ik al heel blij mee zijn.
Leuk om mee te schrijven met jullie en elkaar te supporten in deze spannende periode!
zondag 7 juni 2020 om 23:52
Shit Madelief
. Ga je toch nog bellen om te checken of alles goed is opgeruimd?
Nijn, wat spannend en nog steeds vaag! Hoe is het nu?
HAHAHA Dem. Goed bezig hoor!
Welkom Helmgras. Ben ik niet meer de enige met 2! Het voelt bij ons ook niet compleet, maar als het hierbij blijft dan ben ik net zo gelukkig. Klinkt misschien vaag, maar we zijn ook blij dat we überhaupt 2 kindjes hebben. Binnen 6 maanden zwanger zou voor mij een dream come true zijn haha
April
Ja, dat klopt wel. Hoeveel ik ook van mijn schoonzussen hou: ik heb er wel om moeten huilen. Het voelde oneerlijk, terwijl dat er niets mee te maken heeft. En over de 42-jarige nicht van mijn man: daarover was ik vooral boos
Al kunnen zij er ook niets aan doen dat ik zo lang moest wachten natuurlijk.
Janna, hoe is het met jou!

Nijn, wat spannend en nog steeds vaag! Hoe is het nu?
HAHAHA Dem. Goed bezig hoor!
Welkom Helmgras. Ben ik niet meer de enige met 2! Het voelt bij ons ook niet compleet, maar als het hierbij blijft dan ben ik net zo gelukkig. Klinkt misschien vaag, maar we zijn ook blij dat we überhaupt 2 kindjes hebben. Binnen 6 maanden zwanger zou voor mij een dream come true zijn haha
April

Ja, dat klopt wel. Hoeveel ik ook van mijn schoonzussen hou: ik heb er wel om moeten huilen. Het voelde oneerlijk, terwijl dat er niets mee te maken heeft. En over de 42-jarige nicht van mijn man: daarover was ik vooral boos

Al kunnen zij er ook niets aan doen dat ik zo lang moest wachten natuurlijk.
Janna, hoe is het met jou!
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 08-06-2020 07:43
3.98% gewijzigd