Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Vandaag weer witlof eten dan Rainz? Zou je mij helemaal blij mee maken, elke dag witlof! Mmmm, en Zoon lust het gelukkig ook

Zo, het moeilijkste van de hele week zit er al op (misschien komt er nog wel iets hoor, zal gerust, maar voor nu voelt het wel zo ).

Zonet weer een brief weggebracht met belangrijke papieren. Beetje cryptisch misschien maar dat houd ik liever even zo.

Ook meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts voor mijn stuitje, fietste er toch langs, kan ik vanmiddag terecht. En een rondje door de stad gefietst even ramptoerist gespeeld bij het afgebrande café. Zonde hoor

Wat is fietsen door een ontwakende stad toch mooi he? Kan zo genieten van de bloeiende kastanjebomen langs de singels!

Goed, lijstje voor vandaag:

- papieren regelen

- vaatwasser uit- en inruimen

- naar de huisarts

- iets uit de kelder opruimen

- printer weer op zijn plek zetten

- vanmiddag bezoek ontvangen

- koken

- himalaya vouwen
Vanmorgen had het net geregend toen ik de fiets op moest.

Alles rook heel lekker, en alles was mooi groen, heerlijk!
Hahaha Fussie, ik ben er bijna toe in staat, maar vanavond wordt het toch maar kip tandoori. Witlof is mijn favoriete groente, dus dat mag wat mij betreft ook wel iedere dag op tafel staan. Jammer alleen dat man het absoluut niet lust, dus eet ik het niet zo vaak.

Vaatwasser is uitgeruimd, stond niet zoveel om in te ruimen, maar dat wat er stond staat er nu wel in.

WC is gepoetst, kamer is gestoft, was zit in de wasmachine. Aanvulling op mijn lijstje: bureau opruimen (met name administratie in klappers doen).

Goedemorgen!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes

Vandaag is de vakantie begonnen hier, dus Tut is gezellig 2 volle weken thuis.

Woensdag A halen uit Amsterdam, met de trein das de 3e keer in 3 weken dat ik met de trein daar heen moet, en das geen pretje vanaf mijn woonplaats ( ongeveer 4 uur reizen ) dus ik heb besloten dat ik in alle vroegte met vriend mee rij naar Rotterdam, en dan daar vandaan de trein pak, dat scheelt toch nog weer 1 uur reistijd. Tut en Terror moeten mee ( joy.. ) Vriend kan geen vrij nemen om hem te halen ivm zijn werk.

Och, mijn leven is iig niet saai te noemen

Vandaag :

*routine beneden

*routine boven

*huis stofzuigen

*huis dweilen

*wassen ( moet echt eens goed worden in wassen , wat een hell is dat toch altijd hier )

*koken

*iets groots opruimen en schoonmaken ( ga nog bedenken wat ik vandaag aan ga pakken )

*kinder monopoy spelen met tut als terror slaapt.

*bezems bij lezen en reageren

Fijne dag allemaal
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:fussie schreef op 27 april 2009 @ 10:33:

- papieren regelen

- naar de huisarts

- iets uit de kelder opruimen

- printer weer op zijn plek zetten- vanmiddag bezoek ontvangen

- koken

- himalaya vouwen

- afstoffen

- stofzuigen

Zo, even een tussendoorlijstje om de moed erin te houden

Ik ga me eens in de kelder wagen... Daar liggen heeeeeel veel spullen die handig zijn voor mijn werk. Eens kijken wat daarvan weg kan. Het ligt er nu een jaar en gezien de weggooiers altijd zeggen: "na een jaar moet het weg" ga ik maar eens schiften...
Ik ben alweer terug uit de kelder. Kan er niet langs. De schilder is bezig en al zijn spullen staan in de weg. Dan maar even op de bank met een boekje. He, vervelend
quote:fussie schreef op 27 april 2009 @ 13:08:

Ik ben alweer terug uit de kelder. Kan er niet langs. De schilder is bezig en al zijn spullen staan in de weg. Dan maar even op de bank met een boekje. He, vervelend

Toch maar een doos gepakt uit de kelder en die is al verwerkt. Veel oud papier en spullen gewoon weggegooid (heel hardvochtig zijn, moeilijk) maar nu is het alweer een stuk beter te overzien

Op naar de huisarts en dan nog een doos leegtrekken

Gezellig trouwens, in je eentje bezemen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hehe, wel een beetje gezellig meeposten dan hé Boro

Goed, we doen nog iets gezelligs erbij de komende tijd. Ik mag naar de fysio voor mijn rug. Eens kijken waar we dat structureel kunnen inplannen na de vakantie.
Mijn lijstje voor vandaag:

werken

forum bijlezen

eten koken (aardappelen zijn al geschild)

afwassen (gister leuk avondje gehad met manlief en afwas niet gedaan, dus nu is het schrob till you drop )
Onder het koken de afwas alvast laten weken in een bak met warm water? Kun je daarna een stuk gemakkelijker afwassen

Ik ben zo lekker bezig met het uitzoeken van allerlei dozen. Maar ik zit met het dilemma van "wat bewaar ik aan papieren, wat gooi ik weg". Ik heb er maar een topic over geopend, om zo hulp te krijgen.
Das een lastige Fus! Ik heb ook gereageerd......voor wat het waard is

Hier lekker aan het bezemen geweest vandaag.

* stofzuigen

* alle kattenharen weer in het apparaat

* tuincentrum geweest

* allemaal mooie dingen voor ons dakterras gekocht

* dakterras opnieuw ingedeeld

* bed opgemaakt

* vaatwasser ingeruimd

* keuken geboend

* nu studie maken van ondernemingsplan
Jeeeee...Ik heb even snel bijgelezen,wat gebeurt er toch een hoop bij iedereen...ieder huisje heeft zijn kruisje gaat zeker op...Voor iedereen een hele dikke

Ik werd gister gebeld door mijn allerliefste nichtje,haar vriend had een ongeluk gehad...dood..34 jaar net als ik...heb de kinderen naar een vriendin gebracht en ben naar haar toe gereden.GVD het moest niet mogen,heb er geen woorden voor..

Vandaag dus niets gebezemd..
Jemig Coebergh wat erg. Gecondoleerd
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Tjonge, wat een heftige postings gisteravond. I

Ik ben natuurlijk mosterd, maar ik wil me nog graag aansluiten bij wat Jonna, Zoebie en Thee zeggen (Hallo Thee!).

Oh hellup, ik ben ook zo'n held met spullen weggooien

Hier weinig gebezemd, want een dagje weggeweest:

Ikea geshopt

Gekochte spullen opgeruimd.

Was opgehangen en hangende was opgevouwen

Gestofzuigd

Gekookt.

Thee, spreek jij Purpie nog wel eens?

Laatste keer dat ik haar sprak ging ze verhuizen en zou me een adreswijziging sturen, maar ze is waarschijnlijk van gedachten veranderd, want ik heb hem nooit gekregen.

Zou je haar (als je haar spreekt) toch mijn welgemeende groeten willen doen?
Tjeetje, Coebergh, wat vreselijk....

Gecondoleerd
Coebergh, heel veel sterkte, gecondoleerd
Coebergh, wat vreselijk zeg....................gecondoleerd.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Lief!!

Als je zoiets te horen krijgt is het allemaal zo onwerkelijk en zo dichtbij..

Vanaf dat we 12 waren zijn we erg close,ze waren elkaars eerste liefde vanaf hun 15e,ik heb alles helemaal meegemaakt en nu was ik er gister bij toen we naar het ziekenhuis gingen voor identificatie,zo vreemd,verdrietig,koud..

Ze heeft me gevraagd of ik bij haar wilde komen slapen,heb ik gister niet gedaan maar ik ga zometeen wel naar haar toe,voelt gek genoeg fijn om daar te zijn..hier loop ik ook maar als een kip zonder kop rond,kinderen zijn er niet(had me zo verheugd op deze 2 daagjes zonder,maar niet zo..)

En ik wil haar sowieso vasthouden!!

Liefs Coebergh
quote:coeberghmetijs schreef op 27 april 2009 @ 19:27:

Ik werd gister gebeld door mijn allerliefste nichtje,haar vriend had een ongeluk gehad...dood..34 jaar net als ik...heb de kinderen naar een vriendin gebracht en ben naar haar toe gereden.GVD het moest niet mogen,heb er geen woorden voor.. Jezus Coebergh wat erg. Dit zou echt inderdaad niet moeten mogen. Wat een drama. Meid veel sterkte. Brrr. Moet je toch niet aan denken.
Coebergh, gecondoleerd.
Mijn lijssie van vandaag:

Douchen

Dokter

Werken

Man verzorgen

Gesprek MW (thuis gelukkig)

KokenEn dan nog eens mijn tafel licht schuren en beitsen. Daar had ik gisteravond de puf niet meer voor.

Zooo voor het eerst mijn lijstje afgewerkt, Strakkies alleen de keuken nog effe verder opruimen. En dan klaar. Lekker koppie thee derbij en niksdoen. Oh jawel, Forummen.

Lekker belangrijk na het bericht van Coebergh.
Coebergh, wat gruwelijk.
Ach wat akelig Coebergh. Wat fijn dat je er voor je nichtje kunt zijn! Heel veel sterkte voor de komende dagen en de tijd erna
quote:fussie schreef op 27 april 2009 @ 10:33:

- papieren regelen

- naar de huisarts

- iets uit de kelder opruimen al 3 dozen uitgezocht

- printer weer op zijn plek zetten

- vanmiddag bezoek ontvangen wordt woensdag

- koken

- himalaya vouwen

Plus afspraak huisbezichtiging gemaakt, gestofzuigd, kleding in de kledingcontainer gegooid, boodschappen gehaald, afspraak fysio gemaakt.

Ben moe maar tevreden

En het voelt nu net zo stom onbelangrijk als bij Zoebie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven