Te weinig zaadcellen

06-06-2020 09:48 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
o
pepersaus wijzigde dit bericht op 22-11-2020 17:22
99.86% gewijzigd
Wat goed Irish Wasser Woman! Wat een geduld, maar wel met resultaat.
pepersaus schreef:
07-06-2020 11:20
En nog een vraag: welk advies geven artsen over gemeenschap in het geval van lage spermakwaliteit? Het ene onderzoek zegt elke dag of zelfs twee keer per dag en het andere zegt om de dag (dat hebben we tot nu toe gedaan).
2-3 × per week.
Of rond de eisprong om de dag.

Maar zorg vooral dat het leuk blijft.

En een vrouwelijk orgasme schijnt de zaadcellen beter naar binnen te kunnen helpen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik las je 10 miljoen cellen per ml en dacht 'joh wat veel!".

Mijn man heeft er precies 0....
Tijdens een ingreep is geprobeerd zijn zaadleiders te herstellen, waarbij meteen de 'pesa' is gedaan om zaadcellen uit de (bij?)bal te halen. Daar kwam net genoeg uit voor de icsi's die volgden. Het resultaat was een kerngezonde dochter die nu 14 is.

Voor dochter 2 hadden we een 'standaard' icsi-pesa. Hierbij werd welgeteld 1 (!!!!) goede zaadcel gevonden. Dochterlief is nu 12.

Ik zeg niet dat het gemakkelijk is. Ik zeg ook niet dat het altijd zo positief afloopt.

Sterkte en succes met wat er nog op jullie pad komt :hug:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
lux- schreef:
07-06-2020 10:25
Uiteraard, maar ik kreeg een beetje het idee dat TO dit ziet als het startsignaal voor de MM, op basis van een zaaduitslag die eerlijk gezegd in mijn ogen de grootste kans heeft om gewoon prima uit te vallen en waarmee je ook op hun leeftijd na 8 maanden proberen niet binnen een maand aan de IVF zit. Dus voor ze zichzelf ‘rijk’ rekent is het misschien wel goed om te beseffen: déze uitslag is (nog) geen ‘slecht nieuws’.

We bedoelen, en denken, volgens mij hetzelfde :) Ik vulde de 'nog' wat meer in
pepersaus schreef:
07-06-2020 11:20

En nog een vraag: welk advies geven artsen over gemeenschap in het geval van lage spermakwaliteit? Het ene onderzoek zegt elke dag of zelfs twee keer per dag en het andere zegt om de dag (dat hebben we tot nu toe gedaan).
Even in het geval dat zou blijken dat je man een lage spermakwaliteit zou hebben; zeker geen twee keer per dag! Die zwemmertjes moeten wel kans krijgen weer "op volume" te komen ;)

Om de dag/twee dagen is echt beter.

Heb jij al uitgevonden wanneer jouw eisprong is? Dus met temperaturen of ovulatiestaafjes. (welke ik pas zou gebruiken als je met temperaturen je eisprong hebt gevonden, anders blijf je kopen.....)
@IWW: Ik heb inderdaad ovulatietests gebruikt om mijn eisprong te vinden en ook een paar maanden getemperatuurd. Die temperatuurcurves moet ik bij de intake ook laten zien. Mijn cycli varieren tot nu toe van 29 tot 33 dagen, al lijkt het deze maand voor het eerst langer te gaan duren.
flipje2 schreef:
07-06-2020 11:43
2-3 × per week.
Of rond de eisprong om de dag.

Maar zorg vooral dat het leuk blijft.

En een vrouwelijk orgasme schijnt de zaadcellen beter naar binnen te kunnen helpen.

Zeker eens. Heb er lol in en neem het niet zo nauw.

Alcoholgebruik en koorts kunnen de zaadproductie het meest verstoren, aan het eerste kun je wel wat doen en het tweede al niet meer zo.
Overigens als je de medische wereld ingaat is het eerste wat bekeken wordt het zaad omdat dat het makkelijkst is om te bekijken maar het hoeft niet perse dan dus het probleem te zijn en die aantallen die jij noemt zou ik het gewoon lekker blijven doen. Als je hetzelfde kwakje naar twee laboratoria zou sturen krijg je twee verschillende getallen terug (wel in hetzelfde bereik). En per keer kunnen de getallen ook anders zijn.

Heb de reacties van Lux trouwens met instemming gelezen. Het verschil in beleving tussen natuurlijk en ifv kinderen krijgen is mèga. Ik wil er niet negatief over doen want het is knap dat het kan en je kunt er kinderen mee krijgen! Maar als er nog een kans is op natuurlijk dan zou ik daar toch voldoende tijd voor nemen.
babbeleo wijzigde dit bericht op 07-06-2020 13:20
4.62% gewijzigd
pepersaus schreef:
07-06-2020 12:16
@IWW: Ik heb inderdaad ovulatietests gebruikt om mijn eisprong te vinden en ook een paar maanden getemperatuurd. Die temperatuurcurves moet ik bij de intake ook laten zien. Mijn cycli varieren tot nu toe van 29 tot 33 dagen, al lijkt het deze maand voor het eerst langer te gaan duren.
Goed dat je dat al hebt gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven