Mirena spiraal laten verwijderen

08-06-2020 18:22 18 berichten
Hi allemaal,

Zou graag jullie ervaringen willen horen ivm de Mirena spiraal laten verwijderen, hebben jullie last van 'ontwenningsverschijnselen' gehad na het verwijderen van de spiraal? Wanneer kwam je menstruatie weer op gang? En hoelang duurde het voor je zwanger werd?

Zie graag jullie reacties tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last gehad van ontwenningsverschijnselen ofzo. Cyclus was vrijwel meteen weer op gang. Maar heb het idee dat ik ook tijdens de Mirena een eisprong had
Geen ontwenningsverschijnselen. Wel onregelmatige cyclus. Zwanger na 10 maanden.
Oh, niet meteen zwanger. Gelukkig ;-D
Ik wilde van mijn spiraaltje af om andere redenen.
De eerste paar maanden had ik een onregelmatige cyclus. Ook veel last van mijn menstruatie. Na 9 maanden zwanger
Geen ontwenningsverschijnselen en vrijwel meteen (+- 2 maandan) zwanger.
Geen last van toen hij eruit ging.
Helaas niet succesvol zwanger geworden.
Zizo schreef:
08-06-2020 18:57
Geen last van toen hij eruit ging.
Helaas niet succesvol zwanger geworden.
:hug:
leeg
De ontwenningsverschijnselen waren bij mij een verhoogd libido en het wegsmelten van een paar kilo. Meteen zwanger zonder ongesteld te zijn geweest :$ verrassing! Dat kan dus ook :)
Geen ontwenningsverschijnselen, menstruatie kwam na 2 dagen en was meteen regelmatig. Zwanger worden duurde eindeloos, maar daar kon die Mirena ook niets aan doen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Bij mij is de spiraal nu bijna drie weken geleden verwijderd. Sinds ruim een week super moe en weinig eetlust. Ik hoop zwanger te worden, maar testje zegt nog van niet. Ik heb gelezen over de mirena crash en daar lijkt het wel op.
That’s how Sue c’s it
De eerste keer heb ik hem laten verwijderen, toen was ik na 3 weken voor het eerst ongesteld en daarna gelijk zwanger. De tweede keer ben ik zwanger geworden met mirena.
SueSylvester87 schreef:
08-06-2020 19:40
Bij mij is de spiraal nu bijna drie weken geleden verwijderd. Sinds ruim een week super moe en weinig eetlust. Ik hoop zwanger te worden, maar testje zegt nog van niet. Ik heb gelezen over de mirena crash en daar lijkt het wel op.
Daar had ik nog niets over gehoord.. Wat vervelend als je daar last van hebt! Deed het verwijderen pijn of voelde je daar niks van? Ik hoop dat je binnenkort zwanger mag worden en dat je, je snel weer wat beter voelt.
m-april schreef:
08-06-2020 19:53
De eerste keer heb ik hem laten verwijderen, toen was ik na 3 weken voor het eerst ongesteld en daarna gelijk zwanger. De tweede keer ben ik zwanger geworden met mirena.
Wauw, dat is snel! & met mirena spiraal zwanger worden had ik nog niet eerder gehoord o_o dat zal wel heftig zijn geweest?
Goed om te horen dat de meeste geen ontwenningsverschijnselen hebben gehad. Ieder lichaam is natuurlijk anders maar wel fijn om verhalen van andere hierover te lezen. Mijn spiraal zou er in principe nog 2 jaar in kunnen blijven, maar denk er wel aan om hem er eerder uit te halen.
Wat lief dank je wel! Ik hoop het ook. We wachten het af!

Bij mij waren de touwtjes zoek en is het met een hysteroscopie verwijderd. De zoektocht naar de touwtjes was niet leuk, maar het eruit halen zelf viel reuze mee. Het voelde op een een of andere manier ook wel als een opluchting. Succes met eruit halen en als je zwanger wilt worden, natuurlijk dat het goed en voorspoedig mag verlopen!
That’s how Sue c’s it
Het werd mij aangeraden om minimaal 1 menstruatie af te wachten na het verwijderen van de spiraal zodat het baarmoederslijmvlies weer even wat aan kon groeien. Dat heb ik dan ook gedaan en direct daarna was ik zwanger.
Niks geen ontwenningsverschijnselen.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
erinhanson schreef:
08-06-2020 20:17
Het werd mij aangeraden om minimaal 1 menstruatie af te wachten na het verwijderen van de spiraal zodat het baarmoederslijmvlies weer even wat aan kon groeien. Dat heb ik dan ook gedaan en direct daarna was ik zwanger.
Niks geen ontwenningsverschijnselen.
Ja dat heb ik inderdaad ook gedaan, eerste menstruatie afgewacht en daarna was ik direct zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven