UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi

Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
Hoi,

ik beval in november 2020 van mijn 2e kindje.
Het wordt opnieuw een zoontje.
Mijn zwangerschap verliep momenteel al goed.
Alleen erg veel last van kwaaltjes gehad (niet zo handig met die corona, daardoor een peuterpuber die continu thuis was) vooral misselijkheid maar ook heeeel vermoeid...
Misselijkheid is nu weg, vermoeidheid blijft en ik krijg ook enorme last van mijn rug en bekken (had vorige keer bekkeninstabiliteit en vorig jaar bleek ook een brede hernia en versleten tussenwervelschijf, waarvoor ik 3 inspuitingen kreeg en 3 maand thuiswas)

Hoe gaat het bij jullie?

Ik ben nog heel erg op zoek naar een naam.
Onze eerste zoon heet Lion, hij is van sterrenbeeld leeuw (Lion).
Voor ons tweede kindje willen we ook graag zo'n naam afgeleid van sterrenbeeld (schorpioen) of element (water)
Hebben jullie leuke ideetjes?
rieta123 schreef:
03-06-2020 12:44

Ik ben nog heel erg op zoek naar een naam.
Onze eerste zoon heet Lion, hij is van sterrenbeeld leeuw (Lion).
Voor ons tweede kindje willen we ook graag zo'n naam afgeleid van sterrenbeeld (schorpioen) of element (water)
Hebben jullie leuke ideetjes?
Kai (oceaan in het hawaïaans)
Marijn (is afgeleid van het Latijnse woord mare ("zee") en betekent zoveel als "van de zee")

https://www.babynamen.nl/blog/babynamen ... ekenen-ze/
Marijn heb ik altijd een hele mooie naam gevonden!

Lion is ook gaaf, onze 2e is ook een leeuw, maar dat zit ook al in achternaam

En bij mij ook in voornaam dus letterlijk dubbelop dat t terug komt sinds ik man zijn naam heb aangenomen 😂

Hier gaat alles verder prima! Elke dag even beweging en ook doppler besteld nu, kan manlief ook wat horen
Poosje81 schreef:
03-06-2020 22:36

Hier gaat alles verder prima! Elke dag even beweging en ook doppler besteld nu, kan manlief ook wat horen
Leuk he die bewegingen :)
Mogen jullie mannen mee op de controles?
Mijn man nog geen enkele keer (bij ons is dat in het ziekenhuis bij de gynaecoloog) en hij mist het toch wel zegt hij om dat mee te maken...
Het is gewoon zo fijn om dan die kleine koter te zien en hoe hij beweegt...
Ik hoop dat hij eind juni wel eens meemag :)

Kai vind ik wel leuk! Maar denk mn man niet :p
Hey Sha1988, we zijn op dezelfde dag uitgerekend :)
De tabel is geüpdatet, zoals jullie kunnen zien.

Voor het overzicht de volgende wijzigingen gedaan: (welke ook weer aangepast kunnen worden indien iemand er niet mee eens is natuurlijk!)
-bovenaan toegevoegd, de rij met Nickname, Leeftijd, Kindje, Uitgerekend op,
Bijzonderheden/echo's/geslacht
-tabel op volgorde van uitgerekende datum gezet
-geslacht bij in de tabel gezet, degenen die ik kon vinden direct erin vermeld
-de :heart: weggehaald, omdat we inmiddels allemaal wel een kloppend hartje gezien hebben en door alle hartjes was het wat onoverzichtelijker
-de 5 dames die helaas niet meer zwanger zijn of al een tijd niets meer geschreven zijn alleen even vermeld en uit de tabel gehaald

Dan zag ik nog een paar dames die wel meeschrijven, maar niet in de tabel staan. Jullie kunnen er uiteraard ook bij in, dan of zelf even doen, of even aangeven in dikgedrukt wat jouw gegevens zijn.
Seaofdreams, Rieta123, Noorderling1987.
Dit geldt ook voor dames die nog niet meeschrijven, maar dit wel willen/gaan doen :)
Eendje-01, wat leuk ook een meisje! Gefeliciteerd!

BabyGroot, lekker bezig, alles al besteld! Wat leuk zeg, nu wordt het wel heel echt hè :)

rieta123, leuk (3e keer dat ik leuk schrijf in dit bericht) dat je mee schrijft, fijn dat je zwangerschap goed verloopt maar vervelend van de kwaaltjes. Inspiratie voor een naam kan ik je (nog?) niet mee helpen. Wel een leuke zo afgeleid van het sterrenbeeld. Nu moet je dus 4 namen verzinnen: meisje/jongen en schorpioen/water.

Poosje81, wat grappig met al die leeuwen in jouw/jullie namen :proud:

Hier gaat alles goed, komende week de 20 weken echo, wat toch wel spannend is natuurlijk. Ik voel de kleine dagelijks meerder keren, daar word ik wel echt blij van :-D Hoe gaat dat bij jullie?
Zie dat ik uit de tabel ben, ben niet zo heel actief meer ivm verbouwing en drukte op werk. Wij krijgen een zoontje en aankomende dinsdag alweer de 20 weken echo.
Ik heb mezelf er even bijgeplaatst :hyper:
Ik probeer zo snel mogelijk alles eens te lezen,
mijn zoontje is deze week terug gestart op school (hier in België gaan ze vanaf 2,5 naar school, hij was anderhalve week gestart en werd toen ziek -ik ook ,mn man ook, mogelijks corona want mijn moeder bleek het te hebben- en toen sloten de scholen.
Deze week terug opengegaan, dus was even spannende week (dank je wel zwangerschapshormonen :hihi: )
Gelukkig lijkt het wel goed te gaan, er waren op het eind van de week al amper traantjes bij hem bij het afzetten.

Ik voel af en toe de baby bewegen, wat fijn is, bij de echo's bleek al dat het een lekker actief kereltje is, net als zn broer. Dat wordt nog wat later :flag:
Is er nog ruimte in team roze? ;-)

Ik krijg een meisje!!
Mijn ud is verzet naar 22 november en de volgende controle is 11-06. Maar dat zijn details ;)

Sea of dreams leuk hoor, een meisje!
Wat heb je dat er grappig bijgezet bij mij: "geslacht eigenwijsje" hahaha!

Misschien anders ook een ideetje om alle geslachten in een aparte kolom te zetten? Gewoon een "j/m/?" kolom? Zodat de bijzonderheden kolom echt voor bijzonderheden blijft?

Wij hebben eind deze week ook de 20 weken echo. Ik maak me er in principe niet echt zorgen om, maar heb ook net iets te vaak gehoord dat het niet goed bleek dus ik zal wel erg opgelucht zijn als het wél goed is bij ons. Gewoon 'gezonde spanning' dus.

Verder voel ik de baby nu al goed bewegen. Vrij bijzonder volgens mij, met een voorliggende placenta en voor een eerste zwangerschap. Volgens de verloskundige voel je het dan meestal echt niet voor de 20 weken, en ik dus al met nog geen 18 weken! (En daarvoor volgens mij ook al, al was ik daar niet zo zeker van als van de bewegingen nu).
Nadeel is nu wel, dat ik me gelijk zorgen maak als ik de baby een tijdje minder voel. Vandaag bijv. maar 1x een zacht schopje gevoeld terwijl ik toch bijna de hele dag op bed heb gelegen (niet druk in de weer dus).

Misselijkheid begint hier weer flink op te spelen helaas. Ik ben wel een paar dagen wat drukker geweest, dus misschien dat het daardoor komt. Maar ik hou nu ook al 2 dagen rust en het wordt helaas niet echt minder. Vrijdag bij de verloskundige even overleggen of ik anders wat sterkers kan krijgen dan Emesafene ervoor.
Wijzigingen aangepast!
Sha1988, je bent weer toegevoegd, moeten alleen je gegevens even weer ingevuld worden.
Seaofdreams, jij bent ook toegevoegd aan de tabel, is dat oké? En ook bij jou moeten dan de gegevens nog ingevuld worden.
[quote=Chamaedorea post_id=31486294 time=1591465711 user_id=376212]
Misschien anders ook een ideetje om alle geslachten in een aparte kolom te zetten? Gewoon een "j/m/?" kolom? Zodat de bijzonderheden kolom echt voor bijzonderheden blijft?

Was ook de bedoeling, geprobeerd, maar niet gelukt, vandaar nu zo. Misschien iemand anders die het wel lukt???
Rieta123, gefeliciteerd, een 2e zoon dus!

Seaofdreams, welkom in team roze, plek genoeg wat mij betreft :biggrin:

Chamaedorea, wat bijzonder dat je de kleine al zo voelt zeg in jouw situatie! Wel erg leuk en fijn :) Hopelijk trekt je misselijkheid weer snel weg. En eigenwijsje zal met de 20weken echo toch wel laten zien welk geslacht hij/zij is..!!

De 20weken echo kunnen natuurlijk ook kleinere dingen uit komen, hoeft niet meteen iets ernstigs te zijn. Maar het gebeurt, je moet er wel rekening mee houden, maar toch er vanuit gaan dat het wel goed is, want die kans ik gelukkig veel groter.
Nokie schreef:
06-06-2020 20:44
Rieta123, gefeliciteerd, een 2e zoon dus!

Seaofdreams, welkom in team roze, plek genoeg wat mij betreft :biggrin:

Chamaedorea, wat bijzonder dat je de kleine al zo voelt zeg in jouw situatie! Wel erg leuk en fijn :) Hopelijk trekt je misselijkheid weer snel weg. En eigenwijsje zal met de 20weken echo toch wel laten zien welk geslacht hij/zij is..!!

De 20weken echo kunnen natuurlijk ook kleinere dingen uit komen, hoeft niet meteen iets ernstigs te zijn. Maar het gebeurt, je moet er wel rekening mee houden, maar toch er vanuit gaan dat het wel goed is, want die kans ik gelukkig veel groter.
Volgens mij is het gewoon (net als zijn moeder) een flinke adhd-er daarbinnen: al met 8 weken was baby heel beweeglijk op de echo, en op de termijnecho zoveel aan het dansen dat de verloskundige moeite had om alles goed te kunnen zien haha. Ook bij de geslachtsecho's continue met armen en benen aan het bewegen. Het zijn nu af en toe ook flinke karatetrappen die ik krijg. Nog niet pijnlijk gelukkig maar ik schrik er wel steeds van, heb al een halve kop thee over me heen laten vallen toen ik vanuit het niets ineens weer zo'n trap kreeg ;-D

Ik heb wel goede hoop dat de baby zijn geslacht laat zien bij de 20 weken echo. Sinds een paar dagen voel ik de baby af en toe eventjes links ipv rechts, dus dat betekent dat baby van zijn onhandige plekje afkomt!
Jeetje, dat is echt wel apart dan. Dat wordt nog wat de komende maanden.... o_o
Ik voel het ook wel flink, kan van de buitenkant ook de ''trappen'' voelen, maar vraag me vaak af of het niet zo is dat ie hard omhoog springt of zo en z'n (haar) kop in mij beukt..., het voelt niet echt als voetjes ofzo, ik kan echt van buiten al zo goed voelen, bijzonder. Ook deze is erg beweeglijk wat ik heb gezien en wat ze zeiden bij de echo's. maar ben nog niet geschrokken haha. Mooi dat ie van zijn plekje komt! Ook verstandig, want nu heeft ie nog lekker wat ruimte!!
Even bijgelezen, het was wat stilletjes hier dus leuk! Ik dacht iedereen is over naar de app ;)
Fijn om te lezen dat het overal goed gaat, en leuk alle geslachtsbekendmakingen haha! Ik denk dat wij het bij een ? gaan houden... wel lastig merk ik nu al want ik ben zo nieuwsgierig!

Ik voel ook echt af en toe beweginkjes in mijn buik, en soms trekt het even samen als een harde bal. Zou dat al harde buik zijn? Had even opgezocht en het kan wel vanaf het tweede trimester, vraag me wel af of het niet wat vroeg is. Misschien toch wat rustiger aan dan maar die rem mis ik beetje omdat ik me zo goed voel denk ik..

Komende week de eerst 20 weken echo's hier zie ik, 24 juni heb ik 'm!
Ik heb de tabel even aangepast: een jongen/meisje kolom er in gezet en de data van echo's die al geweest zijn verwijderd!
Enige is nog dat ik 15-11 ben uitgerekend, das 40 weken
Maaaaaaar hier houden ze 41 weken aan dus volgens dit land 22-11

7 juli de echo!
O mooi, fijn dat het jou wel gelukt is!
Ben benieuwd wat ik dan fout deed, misschien dat het wel er tussen lukt, en niet achteraan?

Je hebt je uitgerekende datum gewoon 40,5 week genomen zie ik :)

De meiden staan voor op dit moment: 5 meiden , 3 jongens. Ben benieuwd hoe we uitkomen als de tabel vol is, en uiteraard zullen er ook een aantal onbekend blijven tot de bevalling..., heeft ook wel wat.
Wat leuk dat zoveel van jullie al weten wat het wordt! :) Mooi overzichtje in de tabel, ik ben ook benieuwd of de meisjes op voorsprong blijven of dat het toch nog gelijk trekt. Wij hebben volgende week de 20 weken echo en kunnen dan hopelijk het geslacht zien (als de baby niet zo eigenwijs is als bij Chamaedorea natuurlijk ;-) ). Ik kijk er heel erg naar uit om de baby dan weer te zien! Mogelijk wordt dan de uitgerekende datum dan ook nog aangepast, dat doen ze hier op basis van de 20 weken echo.

Ik voel de baby ook al af en toe (denk ik!). Nog niet heel vaak en niet altijd even duidelijk, maar wel wat plopjes en duwtjes die ik normaal niet in mijn buik voel. Ik hoop eigenlijk dat de baby dit ook doet tijdens de echo, zodat ik bevestigd kan krijgen dat dit echt is hoe het voelt ;-) Het zal vanzelf wel duidelijk worden. Ik vind ook dat je vanaf deze week bij mij kan zien dat ik zwanger ben! Zo leuk, daar zat ik ook al op te wachten.

@Gember - ook al heb ik er geen ervaring mee, voor mij klinkt dat wel zoals ik me harde buiken voorstel. Ben je ook erg druk?
Hoe 'groeit' jullie buik?

Mijn buik begon al best vroeg te groeien, met 9 weken was er wel echt duidelijk verschil te zien. Vanaf dat moment moest ik ook echt de knoop van mijn broek open doen als ik ging zitten. Met 15 weken paste ik mijn eigen broeken niet meer en kon ik alleen nog maar jurken dragen. Inmiddels ben ik 19 weken, maar ik heb niet het idee dat mijn buik nog gegroeid is in de afgelopen weken. Als ik foto's van nu vergelijk met een maand geleden zie ik eigenlijk niet echt verschil.

Ik maak me nu gelijk zorgen of de baby wel goed groeit :facepalm:
Weet iemand of zo'n 'groei pauze' normaal is?

Aanvulling: mijn buik staat inmiddels wel strak. Omdat ik in het verleden 20 kg zwaarder ben geweest was mijn huid los genoeg om mee te groeien haha. Maar inmiddels is die ruimte er dus niet meer. De huid van mijn buik jeukt wel erg, en ik had gelezen dat dat betekent dat de huid aan het oprekken is? (zo ging het bij mijn borsten dus ook: eerst veel jeuk, daarna een maat erbij)
@Chameadorea Wij vertelden het met ca. 13/14 weken aan familie en vrienden en zij hadden niets gezien. Sinds vorige week kan ik mijn eigen broek niet meer comfortabel aan, het past wel maar de knoop dicht zicht te strak, zeker richting de middag.
Mijn buik lijkt ook de ene dag groter dan de andere, heeft er ook mee te maken wat ik gegeten heb (en aan de toiletbezoekjes ;) ). Gewicht schommelt ook met telkens een kilo verschil ongeveer. Jeukende buik herken ik wel, ik smeer 2 x per dag met een lekker crèmepje of olie! Helpt heus niet om striae te voorkomen, maar wel tegen trekkende huid en het ruikt lekker naar baby. Deze week heb je 20-weken echo toch?

LenteGroen, woon jij niet in NL? (nieuwsgierig :mrgreen: )

Sommigen van ons zijn dan gewoon al op de helft, ik vind het snel gaan!
Ik lees stiekem met jullie mee! Ik dacht 1 december uitgerekend te zijn (en schrijf dus mee in het december topic) maar het is toch 29 november geworden.
Fijne zwangerschap allemaal! :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven