Date wil rustig aan doen, waar of geen aantrekkingskracht?

dinsdag 9 juni 2020 om 12:07

Na een relatie van 28 jaar die twee jaar geleden verbroken is doordat mijn toenmalige man er van op de ene op andere dag bij zijn nieuwe vlam is gaan wonen en mij met de kinderen achter heeft gelaten, ben ik toevallig pas weer een paar weken aan het daten met een leuke man die ik heb leren kennen via de buurman (vriend en ex-collega buurman). Ben dus al zo’n 30 jaar uit het “date circuit” en weet dus niet hoe of wat zo’n beetje de norm is laat maar zeggen, daar relatie met ex ook enige relatie tot nu toe was . Toen ik de vader van mijn kinderen leerde kennen op mijn 18e was het liefde op het eerste gezicht, heftige passie, vuur en vlam laat maar zeggen. Nu dus mijn vraag of liever gezegd mijn twijfels. Tot nu toe elkaar 5 keer gezien, was heel leuk, 1ste keer wat drinken lang de waterkant (toen nog lockdown toen hier in Frankrijk dus niet veel andere keuze),3 keer een paar uurtjes bij hem thuis geweest, en gisteren wezen picknicken om van de zonsondergang te genieten op een fantastisch mooie plek (door hem georganiseerd). Hij belt vrijwel iedere dag of stuurt anders berichtjes om te vragen hoe het gaat, wat ik doe, wanneer we elkaar weer zien enz… Als we elkaar zien, raken we niet uitgepraat, veel dingen gemeen, interesses, muziek…. maar buiten veel kussen en knuffelen gaat het niet veel verder. Hij heeft meerdere relaties gehad en zegt juist nu rustig aan te willen doen om elkaar eerst te leren kennen en even te wachten om verder te gaan omdat hij bang is weer teleurgesteld te worden. Voor mij is er zeker een klik en voel ik me aangetrokken, maar maakt zijn houding me toch ook wel onzeker, had meer verwacht van een man dat hij wat ondernemender zou zijn laat maar zeggen dus twijfels of zijn uitleg waar is of dat hij zich toch gewoon  niet 100% aangetrokken voelt. Meer mensen hier waarbij het echt beetje bij beetje moest groeien van mans kant? Aan de andere kant heb ik zo iets van waarom probeer ik niet gewoon de momenten samen te genieten zonder al te veel vragen te stellen en kijken hoe het loopt…  Alvast bedankt voor jullie ervaringen en meningen!

dinsdag 9 juni 2020 om 12:12

Klinkt als een heel fijne en geslaagde 'elkaar leren kennen en aftasten' periode. Zie nergens rode vlaggen, hij heeft elke dag behoefte aan contact, organiseert een romantische picknick, heerlijk...
Dat intimiteit achterwege blijft kan gewoon zijn zoals hij zegt omdat hij het rustig aan wil doen of omdat hij onzeker is over iets. Tijd zal raad brengen.
                    Dat intimiteit achterwege blijft kan gewoon zijn zoals hij zegt omdat hij het rustig aan wil doen of omdat hij onzeker is over iets. Tijd zal raad brengen.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:12

Ja hoor. Mijn man was erg verlegen en onzeker als het op vrouwen aankwam en in het begin heb ik vooral initiatief genomen omdat ik merkte dat dit wel een leuk exemplaar was. Al vrij snel is dat helemaal in balans gekomen en zijn we al 6 jaar samen. 
Ik lees verder niks geks. Wel fijn lijkt me, iemand die er niet gelijk bovenop duikt. Misschien zijn mensen die wat ‘ouder’ zijn ook minder impulsief dan hitsige tieners, vind ik geen slechte eigenschap.
                    Ik lees verder niks geks. Wel fijn lijkt me, iemand die er niet gelijk bovenop duikt. Misschien zijn mensen die wat ‘ouder’ zijn ook minder impulsief dan hitsige tieners, vind ik geen slechte eigenschap.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:15

Heb je hem al gevraagd in welk opzicht hij teleurgesteld denkt te worden? Is hij bang dat jij je interesse in hem verliest? Of is er iets anders aan de hand?Hij heeft meerdere relaties gehad en zegt juist nu rustig aan te willen doen om elkaar eerst te leren kennen en even te wachten om verder te gaan omdat hij bang is weer teleurgesteld te worden.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:20

High five!Attraverso schreef: ↑09-06-2020 12:18Heb die ervaring helemaal niet, veel 40 en 50-ers komen uit een lange monogame relatie en willen hun schade inhalen.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:22

Ja , eigenlijk bang dat ik afhaak of dat het toch niks wordt, hij heeft al eens een relatie gehad met iemand die uit een huwelijk van 25 jaar kwam en toen hij negen maanden met deze vrouw samen was kwam ex-man terug in leven van de vrouw en is hij gedumpt. Ook al een keer in een relatie waar het in het begin meteen heel heftig was, ook samen een huisje aan zee gekocht, tal van toekomstplannen en daarna is die vrouw na een paar jaar toch weggegaan omdat ze niet tegen zijn beroep kon, hij is brandweerman en dus op onregelmatige tijden thuis, af en toe nacht op wacht en kan uiteraard altijd opgeroepen worden bij grote branden, ongelukken en dergelijke... Mij kan dat niks schelen mijn ex man was vertegenwoordiger in beleggingen en verzekeringen dus ook altijd veel van huis en ook 's avonds.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:38

Ik snap zijn gedachtegang, maar hij kan zichzelf nooit indekken tegen gekwetst worden. Uiteindelijk moet je je kwetsbaar opstellen in een relatie en verder gaan, of anders is er uiteindelijk geen relatie.kes49240 schreef: ↑09-06-2020 12:22Ja , eigenlijk bang dat ik afhaak of dat het toch niks wordt, hij heeft al eens een relatie gehad met iemand die uit een huwelijk van 25 jaar kwam en toen hij negen maanden met deze vrouw samen was kwam ex-man terug in leven van de vrouw en is hij gedumpt. Ook al een keer in een relatie waar het in het begin meteen heel heftig was, ook samen een huisje aan zee gekocht, tal van toekomstplannen en daarna is die vrouw na een paar jaar toch weggegaan omdat ze niet tegen zijn beroep kon, hij is brandweerman en dus op onregelmatige tijden thuis, af en toe nacht op wacht en kan uiteraard altijd opgeroepen worden bij grote branden, ongelukken en dergelijke... Mij kan dat niks schelen mijn ex man was vertegenwoordiger in beleggingen en verzekeringen dus ook altijd veel van huis en ook 's avonds.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:43

Waarom denk je dat?Hobbelster schreef: ↑09-06-2020 12:41Ik denk dat hij een kleine of niet goed werkende piemel heeft.
Serieus. Geen grap.
Alarmbellen.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:45

Jij kent die man dus heel goed? Anders is dit een onzinnige reactie.Hobbelster schreef: ↑09-06-2020 12:41Ik denk dat hij een kleine of niet goed werkende piemel heeft.
Serieus. Geen grap.
Alarmbellen.

dinsdag 9 juni 2020 om 12:46

En dus zijn alle mannen onevenredig behept als ze het rustig aan willen doen? Mijn ervaring is precies andersom. En nu?

dinsdag 9 juni 2020 om 12:51

Er is maar 1 iemand die erachter kan komen en ons Het Antwoord kan geven.
TO, heb je al eens een bobbel in zijn broek gevoeld tijdens het zoenen / knuffelen?

dinsdag 9 juni 2020 om 13:00

ik lees niets raars. 
Maar misschien verwachten jullie beide iets anders van een relatie. Voor de ene persoon is het vurige en passionele heel belangrijk, terwijl de andere persoon de voorkeur geeft aan stabiliteit en vertrouwen. Daar is geen goed of fout in.
De kans dat deze man zich op eens ontpopt als een passionele vurige minnaar op het witte paard ie je alle hoeken van de kamer laat zien lijkt me niet bijster groot. Dat wil niet zeggen dat dit een hele lieve stabiele man is waar je heel veel van kunt houden en waar je hele fijne sex mee hebt.
De keuze is aan jou
                    Maar misschien verwachten jullie beide iets anders van een relatie. Voor de ene persoon is het vurige en passionele heel belangrijk, terwijl de andere persoon de voorkeur geeft aan stabiliteit en vertrouwen. Daar is geen goed of fout in.
De kans dat deze man zich op eens ontpopt als een passionele vurige minnaar op het witte paard ie je alle hoeken van de kamer laat zien lijkt me niet bijster groot. Dat wil niet zeggen dat dit een hele lieve stabiele man is waar je heel veel van kunt houden en waar je hele fijne sex mee hebt.
De keuze is aan jou
                                    I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
                                                                                explore, dream & discover

dinsdag 9 juni 2020 om 13:10

Yep, hier ook, ik zei het een beetje verbloemd: ‘misschien is hij ergens onzeker over’ maar ik bedoelde precies wat jij zegt.
Kan zijn hè, kan ook niet. Tijd brengt raad.

dinsdag 9 juni 2020 om 13:36

Ja, dat wel, dus schijnt wel te werkenHobbelster schreef: ↑09-06-2020 12:51Er is maar 1 iemand die erachter kan komen en ons Het Antwoord kan geven.
TO, heb je al eens een bobbel in zijn broek gevoeld tijdens het zoenen / knuffelen?