Jongensmama

09-06-2020 01:23 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af als ik als enige ermee 'zit' dat ik een jongensmoeder ben.... ik heb mezelf altijd gezien als een meisjesmoeder. Ik ben 3x gezegend met gezonde jongens.

Na maanden hebben mijn man en ik besloten dat 3 kinderen meer dan genoeg is voor ons.

Hoe accepteert ik dat ik geen(eigen) dochter meer zal krijgen?
Bloemetjefresia schreef:
09-06-2020 13:04
Hmm misschien voor sommigen wel voor anderen niet. Nu mijn twee jongens er zijn merk ik dat ik aan het veranderen ben en mijn interesses breder worden. Ik was een meisje/vrouw wat van tutten en shoppen hield en my little pony en niet van sport enzo. Nu mijn jongens interesse krijgen in sport en lol hebben (en er ook goed in zijn) om dingen te bouwen en technisch inzicht hebben ben ik me daar ook meer in aan het verdiepen en ontdek ik dat ik dat ook leuk vind. Misschien zul je daar soms een stapje extra voor moeten zetten als je zelf die interesses niet hebt maar ook dat hoeft niet per se afhankelijk te zijn van geslacht eigenlijk. Het gaat om het volgen van je kind
En dat heb je met dochters ook

Mijn jongste is 15 en het type meisje, waar ik als 15jarige een bloedhekel aan had
En wat blijkt? Het is een leuk mens en haar vriendinnen ook
Mijn opa heeft na 7 dochters maar geaccepteerd dat er geen jongens kwamen ;-)
Het was altijd wel een gezellige boel al die 7 zussen op verjaardagen!
*2020* schreef:
09-06-2020 13:14
Mijn opa heeft na 7 dochters maar geaccepteerd dat er geen jongens kwamen ;-)
Het was altijd wel een gezellige boel al die 7 zussen op verjaardagen!
De 8e was vast een jongetje geweest en die hadden ze dan Feodoor genoemd :rofl:
lilalinda schreef:
09-06-2020 13:13
En dat heb je met dochters ook

Mijn jongste is 15 en het type meisje, waar ik als 15jarige een bloedhekel aan had
En wat blijkt? Het is een leuk mens en haar vriendinnen ook
Ja dat werkt natuurlijk twee kanten op!
Misschien dat de ene persoon daar meer moeite mee heeft dan de ander? En als interessegebieden niet overeenkomen dat je dan een andere band voelt? Ik weet het niet zo goed.
Ik zie sommige moeders die kinderen van beide geslachten hebben en die in mijn ogen de jongen links laten liggen. Die doen vanalles met dochter maar niks met zoon want voetbal is stom en dat doet de vader wel. Ik vind dat dan sneu. Het kan geen kwaad om omwille van je kind interesse te tonen in de dingen die hij leuk vindt. En andersom ook natuurlijk.
Mijn vader zat vroeger hele dagen met mij op de manege en armbandjes te knutselen. Dat knutselen was niet zijn ding maar wel de mijne, ik heb dat als waardevol ervaren en mijn band met mijn vader is net zo goed als die met mijn moeder.
mindervanmij schreef:
09-06-2020 13:20
De 8e was vast een jongetje geweest en die hadden ze dan Feodoor genoemd :rofl:
:proud:
Ik moest even er op googelen.
*2020* schreef:
09-06-2020 13:22
:proud:
Ik moest even er op googelen.

Ik vind het een erg grappig boek. Op bol kun je het eerste hoofdstuk lezen trouwens ;-)
mindervanmij schreef:
09-06-2020 13:01
Ja maar dan heb je ook nog eens échte meisje-meisjes en jongens-jongens natuurlijk he.... daar kunnen meisjesmoeders en jongensmoeders helemaal hun hart aan ophalen. :roll:
Ik hou totaal niet van 'meisjes'-dingen, kan geen haren vlechten, vind jurkjes ondingen, enz.
En toch wilde ik graag een dochter.

Nogmaals: ik snap het zelf ook niet.
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
*TanteSjaan* schreef:
09-06-2020 12:58
Ik denk dat het heel simpel is:
Een jongensmoeder heeft zoons.
Een meisjesmoeder heeft dochters.

Het is niet dat bepaalde karaktereigenschappen je een jongens- of meisjesmoeder maken. Sowieso vind ik deze termen heel vreemd.
Ook hier zijn variaties op mogelijk. Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn schoonmoeder had twee dochters en twee zoons. Zelfs 40 jaar geleden maakten we hier al grappen over: een meisjesmoeder heeft dochters, een jongensmoeder heeft gouden eieren. Mijn schoonmoeder verafgoodde haar zoons tot in het idiote, haar dochters voedde ze op tot nuttige vrouwen (ook wat waard, nietwaar?). Het is een wonder dat de zoons nog zulke leuke kerels geworden zijn. En met mijn schoonzussen lach ik er nog wel eens om. Gekke ma.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven