Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
woensdag 27 mei 2020 om 07:50
Hé Milou wat balen zeg!
Missy is ben heel benieuwd naar jouw test vandaag! Het klinkt allemaal heel goed!!!
Ik heb het zwanger worden wel een beetje opgegeven deze maand. Spermakwaliteit is beter met paar dagen ertussen, maar dat lukt nu niet. Ben meer bang dat er geen ovulatie is en dat door die cyste komt ofzo. Dat ik dan volgende cyclus alsnog niet kan starten.
Missy is ben heel benieuwd naar jouw test vandaag! Het klinkt allemaal heel goed!!!
Ik heb het zwanger worden wel een beetje opgegeven deze maand. Spermakwaliteit is beter met paar dagen ertussen, maar dat lukt nu niet. Ben meer bang dat er geen ovulatie is en dat door die cyste komt ofzo. Dat ik dan volgende cyclus alsnog niet kan starten.
woensdag 27 mei 2020 om 08:18
Missy gefeliciteerd !
dat is snel de 2e iui!
Ruby misschien juist als je het opgeeft komt het goed. Dat zeggen ze inderdaad over spermakwaliteit. Maar tot nu toe ben ik wel 2x zwanger geworden met 4 dagen achter elkaar terwijl vriend al een niet optimale kwaliteit heeft. Zou wel echt balen zijn als het door die cyste komt. Kan je het ziekenhuis niet bellen voor advies?
Hier gaan de laatste dagen voor nod tergend langzaam

Ruby misschien juist als je het opgeeft komt het goed. Dat zeggen ze inderdaad over spermakwaliteit. Maar tot nu toe ben ik wel 2x zwanger geworden met 4 dagen achter elkaar terwijl vriend al een niet optimale kwaliteit heeft. Zou wel echt balen zijn als het door die cyste komt. Kan je het ziekenhuis niet bellen voor advies?
Hier gaan de laatste dagen voor nod tergend langzaam
woensdag 27 mei 2020 om 10:59
Balen Milou! Heel stom dat je voor jan L hebben laten komen.
Gefeliciteerd Missy. Hopelijk nog een mooie 8 mnd te gaan.
Ze zeggen dat het met de dag beter wordt ruby, alleen de hoeveelheid vele malen minder dus vandaar vaak n dag er tussen laten.
Bank ik gun het je zo, maar ja meer kunnen we helaas niets doen.
Gefeliciteerd Missy. Hopelijk nog een mooie 8 mnd te gaan.
Ze zeggen dat het met de dag beter wordt ruby, alleen de hoeveelheid vele malen minder dus vandaar vaak n dag er tussen laten.
Bank ik gun het je zo, maar ja meer kunnen we helaas niets doen.

woensdag 27 mei 2020 om 19:52
Milou, balen zeg! Vreemd dat ze dat maandag nog niet wisten toen je de afspraak inplande..
Missy, wauw, wat een mooi nieuws!
Bank, ik hoop dat het raak is, en dat je anders weer kan starten. Succes met wachten, ik wens je veel geduld
Ruby, lastig hoor. Nog steeds een knipperende smiley?
Ik zit pas op dag 5 na de IUI. Deze maand probeer ik eens niet te sporten, en mijn lijf wat meer rust te gunnen. Volgens de gyn is het niet nodig, maar het voelt wel goed om even wat rustiger te doen
Missy, wauw, wat een mooi nieuws!
Bank, ik hoop dat het raak is, en dat je anders weer kan starten. Succes met wachten, ik wens je veel geduld

Ruby, lastig hoor. Nog steeds een knipperende smiley?
Ik zit pas op dag 5 na de IUI. Deze maand probeer ik eens niet te sporten, en mijn lijf wat meer rust te gunnen. Volgens de gyn is het niet nodig, maar het voelt wel goed om even wat rustiger te doen

woensdag 27 mei 2020 om 20:05
Milou wat raar inderdaad! Heel vreemd. Word je eerst blij gemaakt dat je mag komen en dan naar huis gestuurd
Blauwe kat. Helaas is het niet raak. Heb alweer spotting. Fijn dat je je goed voelt met rustiger aan doen, wie weet helpt het!
Hier zit ik er echt even doorheen. Menstruatie komt eraan, kleine kans op iui, kwam er vandaag achter dat collega zwanger is en al over de helft dus moet volgende week haar zwangere buik aanschouwen.. werk was juist de plek waar ik even ergens anders aan kon denken. ik word gek van tegenslag na tegenslag na tegenslag
Blauwe kat. Helaas is het niet raak. Heb alweer spotting. Fijn dat je je goed voelt met rustiger aan doen, wie weet helpt het!
Hier zit ik er echt even doorheen. Menstruatie komt eraan, kleine kans op iui, kwam er vandaag achter dat collega zwanger is en al over de helft dus moet volgende week haar zwangere buik aanschouwen.. werk was juist de plek waar ik even ergens anders aan kon denken. ik word gek van tegenslag na tegenslag na tegenslag
woensdag 27 mei 2020 om 20:36
Heel erg balen bankkussen en dan ook nog zwangere mensen om je heen. Het ene moment kan ik het ook beter hebben dan het andere moment. Het is gewoon allemaal heel erg *** waar we in zitten. Hopelijk is onze ontzettend zure appel bijna op en kunnen wij allemaal straks met een grote glimlach en dikke buik rondlopen.. 
donderdag 28 mei 2020 om 09:44
Bank wat irritant zeg. Lekker confronterend. En super shit dat menstruatie er alweer aan komt. Digitale knuffel voor je x.
Hier voor de 8e dag een knipperende smiley. Doe er morgen nog 1 en dan stop ik. Wacht ik op mijn menstruatie en als het te lang duurt, bel ik dan wel het ziekenhuis.
Kennen jullie het boek Innesteling van Rika Lukac? Hoorde van mensen dat het nuttig was, maar vind het tegenvallen eerlijk gezegd.
Hier voor de 8e dag een knipperende smiley. Doe er morgen nog 1 en dan stop ik. Wacht ik op mijn menstruatie en als het te lang duurt, bel ik dan wel het ziekenhuis.
Kennen jullie het boek Innesteling van Rika Lukac? Hoorde van mensen dat het nuttig was, maar vind het tegenvallen eerlijk gezegd.

donderdag 28 mei 2020 om 11:03
Allereerst Missy, gefeliciteerd!!! Echt geweldig, 2e IUI. Ja, wat een geluk, maar dat mag ook wel een keer. Gaat het goed met je?
Fijn Vanessa dat je bent gestart! Zal wel een opluchting zijn (al komt er ook wel weer spanning bij kijken, of niet?). Bank, ik duim voor jou. Hou je ons op de hoogte?
Milou, nog even volhouden. Hopelijk ben je snel aan de beurt..
Weet je al wanneer jij gaat testen Blauwe Kat? Ik denk na het weekend, om te testen of de hormonen uit mn lijf zijn.. En dan donderdag / vrijdag. Mijn LF was na eerste keer IUI wat korter, bij jullie ook?
Nooit van dat boek gehoord Ruby, maar het klinkt niet als een aanrader;)
Fijn Vanessa dat je bent gestart! Zal wel een opluchting zijn (al komt er ook wel weer spanning bij kijken, of niet?). Bank, ik duim voor jou. Hou je ons op de hoogte?
Milou, nog even volhouden. Hopelijk ben je snel aan de beurt..
Weet je al wanneer jij gaat testen Blauwe Kat? Ik denk na het weekend, om te testen of de hormonen uit mn lijf zijn.. En dan donderdag / vrijdag. Mijn LF was na eerste keer IUI wat korter, bij jullie ook?
Nooit van dat boek gehoord Ruby, maar het klinkt niet als een aanrader;)

donderdag 28 mei 2020 om 20:00
Bankkussen, pfff, echt vervelend al die tegenslagen. Wij hebben ook heel veel aankondigingen gehad de laatste weken.. ook van vriendinnen bij wie het heel snel is gegaan. Dan is het echt even zuur. Sterkte, en hopelijk kun je het snel weer sprankje positiviteit vinden.
Ruby, lastig hoor. Goed dat je gaat stoppen, je kunt toch niet blijven testen.... Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Dat boek ken ik trouwens niet.
Spruit, nog even wachten! Leuk dat we gelijk lopen.
Ik test bijna nooit. Ik wordt altijd best snel ongesteld. Ik ga volgende week vrijdag een weekendje weg. Dus mocht ik dan nog niks weten, dan ga ik testen (=14 dagen na IUI).
Ik spuit maar 5000 pregnyl, dus ik ga er vanuit dat dat na 14dagen weg is.
Ruby, lastig hoor. Goed dat je gaat stoppen, je kunt toch niet blijven testen.... Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Dat boek ken ik trouwens niet.
Spruit, nog even wachten! Leuk dat we gelijk lopen.
Ik test bijna nooit. Ik wordt altijd best snel ongesteld. Ik ga volgende week vrijdag een weekendje weg. Dus mocht ik dan nog niks weten, dan ga ik testen (=14 dagen na IUI).
Ik spuit maar 5000 pregnyl, dus ik ga er vanuit dat dat na 14dagen weg is.
vrijdag 29 mei 2020 om 16:58
nou zoals te verwachten gaat de iui niet door. Gaat blijkbaar op de week dat je ongesteld wordt en niet de week dat je voor het eerst naar het ziekenhuis moet. Dus degene die begin deze week ongesteld zijn geworden hebben mazzel. Ik was de 3e vandaag aan wie ze nee moest verkopen. Ik zei: heb ik dan elke keer pech omdat ik eind van de week ongesteld word? Dat kan toch niet. Ze zei dat ze daar echt iets op moesten gaan verzinnen. Maar ze heeft wel hoop dat het volgende maand alweer redelijk was opgeschaald. Maarja daar heb ik natuurlijk niets aan

vrijdag 29 mei 2020 om 18:48
Ja gaat wel maar ben er gewoon moe van. Wil er het liefst helemaal niet mee bezig zijn en eigenlijk voorlopig stoppen om bewust zwanger te worden. Maarja is onmogelijk als je er al bijna 2 jaar elke maand bewust mee bezig bent
. Wil gewoon weer terug naar het onbezorgde leven zonder al die onzekerheid en frustraties. Heb dinsdag afspraak bij huisarts om even te laten checken of al mijn bloed wel in orde is.
Ik heb 2x gehad dat ik 8-10 dagen na pregnyl ineens misselijk werd. Maar misschien is het wel goed nieuws.
Ik heb 2x gehad dat ik 8-10 dagen na pregnyl ineens misselijk werd. Maar misschien is het wel goed nieuws.

vrijdag 29 mei 2020 om 19:59
Spannend Spruit!
Ik had deze keer ook allerlei symptomen sinds de IUI. Maar vandaag heb ik alweer bruine afscheiding. Balen, het kan natuurlijk nog steeds... Maar de kans is wel kleiner. Ik blijf nog even hopen!
Bank, wat balen zeg! Het is wel heel random als het gewoon geselecteerd wordt op de volgorde dat je je aanmeld. Dan zou je de volgende keer gewoon op maandag willen bellen, ook al ben je nog niet ongesteld..
Wij willen eigenlijk met ivf starten, maar daar is een wachtrij ontstaan. Maar daarvoor heeft het ziekenhuis team alle patiënten besproken, en zo een volgorde bepaald (bijv. Wie al bezig was, maar de ivf behandeling moest afbreken, die heeft voorrang).
Ik had deze keer ook allerlei symptomen sinds de IUI. Maar vandaag heb ik alweer bruine afscheiding. Balen, het kan natuurlijk nog steeds... Maar de kans is wel kleiner. Ik blijf nog even hopen!
Bank, wat balen zeg! Het is wel heel random als het gewoon geselecteerd wordt op de volgorde dat je je aanmeld. Dan zou je de volgende keer gewoon op maandag willen bellen, ook al ben je nog niet ongesteld..
Wij willen eigenlijk met ivf starten, maar daar is een wachtrij ontstaan. Maar daarvoor heeft het ziekenhuis team alle patiënten besproken, en zo een volgorde bepaald (bijv. Wie al bezig was, maar de ivf behandeling moest afbreken, die heeft voorrang).

vrijdag 29 mei 2020 om 20:30
Ha blauwe kat! Je zei eerder al dat je snel bent, maar dit is wel heel snel! Of duurt het dan nog even voordat het echt doorbreekt? Heb je enig idee wat de wachttijd is voor ivf? (Wsl niet want ziekenhuizen doen er super vaag over). Wil je wel door met IUI als dat mag? Ik bedoel gezien de corona omstandigheden.. Ik heb het bij inseminatie gevraagd, maar ze konden geen garanties geven.
Ik probeer nog even weg te blijven van hoop hoor, is volgens mij veel te vroeg om nu al symptomen te hebben.
Snap dat je ff weg wil van deze rollercoaster bank. Heb je iets waar je op kan focussen? Goed dat je je bloed laat testen. Mag ik vragen wat daar de aanleiding van is?
Ik probeer nog even weg te blijven van hoop hoor, is volgens mij veel te vroeg om nu al symptomen te hebben.
Snap dat je ff weg wil van deze rollercoaster bank. Heb je iets waar je op kan focussen? Goed dat je je bloed laat testen. Mag ik vragen wat daar de aanleiding van is?
vrijdag 29 mei 2020 om 20:35
Spruit nu al symptomen hebben kan prima
. De eerste keer zwanger had ik met 3,5 week al veel symptomen en was ik kotsmisselijk! Volgens mij was dat 7 of 8 dpo
Nee heb even niets waarop ik me kan focussen helaas. Vind het met deze Corona tijd ook lastig om naar dingen uit te kijken. Laat mijn bloed testen omdat ik gewoon benieuwd ben. Heb wel wat vage klachten, tel daarbij op na bijna 2 jaar nog niet (blijvend) zwanger, 2 miskramen en veel menstruatiepijn dus wil gewoon checken of ik niet iets tekort kom. Had ook zo’n emb bloed test gedaan en daar is een en ander uitgekomen wat ik graag nog nakijk met een officiële bloedtest. Huisarts moet het nog wel met me eens zijn om mn bloed te mogen laten prikken haha

Nee heb even niets waarop ik me kan focussen helaas. Vind het met deze Corona tijd ook lastig om naar dingen uit te kijken. Laat mijn bloed testen omdat ik gewoon benieuwd ben. Heb wel wat vage klachten, tel daarbij op na bijna 2 jaar nog niet (blijvend) zwanger, 2 miskramen en veel menstruatiepijn dus wil gewoon checken of ik niet iets tekort kom. Had ook zo’n emb bloed test gedaan en daar is een en ander uitgekomen wat ik graag nog nakijk met een officiële bloedtest. Huisarts moet het nog wel met me eens zijn om mn bloed te mogen laten prikken haha

vrijdag 29 mei 2020 om 21:04
Klinkt als een goed plan Bank! En ja, herkenbaar dat het lastig is om tijdens corona focus te verleggen. Hopelijk geven de versoepelde maatregelen een klein beetje afleiding (terrasje pakken/ bios/ lesje sportschool). Doe je iets in de trant van yoga? Staat op mijn lijstje vanaf dag 1 corona, maar heb het nog geen 1 keer ge porobeerd..
Ik zit nu pas op 6 dpo (dag vd inseminatie is 0 dpo toch? Anders zit ik nu op 7). Dus echt nog wel heeeel vroeg. Maar goed om te weten dat het kan:)
Ik zit nu pas op 6 dpo (dag vd inseminatie is 0 dpo toch? Anders zit ik nu op 7). Dus echt nog wel heeeel vroeg. Maar goed om te weten dat het kan:)
vrijdag 29 mei 2020 om 21:08
Ja heb alweer 2 etentjes, terrasje en massage gepland haha dus dat is wel lekker. Ja yoga heb ik gedaan maar ben na een tijd weer afgehaakt as usual
ohja dan zit je inderdaad 6 dpo dat is nog wel erg vroeg. Vriendin van me had met haar zwangerschap al vanaf 4 dpo zeurend gevoel in buik. Vond ik ook wel erg vroeg

maandag 1 juni 2020 om 09:31
Bank ik herken heel erg wat je zegt dat je terug wil naar het onbezorgde leven voordat dit hele gedoe rondom zwanger worden kwam. En ook al zou je het nu ‘opgeven’, dan nog komt dat niet terug. Dat vind ik weleens lastig.
Bij mij helpt de yoga wel merk ik. Dat het toch iets makkelijker is om het los te laten.
Gelukkig kunnen weer wat leuke dingen gaan doen inderdaad. Lekker afleiding!
Na 8 dagen knipperende smileys dag 9 toch nog een echte smiley. Wordt een lange cyclus, maar ben nu weer gerust gesteld gelukkig. Moet soms misschien ook iets meer vertrouwen hebben in mijn lichaam.
Bij mij helpt de yoga wel merk ik. Dat het toch iets makkelijker is om het los te laten.
Gelukkig kunnen weer wat leuke dingen gaan doen inderdaad. Lekker afleiding!
Na 8 dagen knipperende smileys dag 9 toch nog een echte smiley. Wordt een lange cyclus, maar ben nu weer gerust gesteld gelukkig. Moet soms misschien ook iets meer vertrouwen hebben in mijn lichaam.
maandag 1 juni 2020 om 10:51
“Fijn” dat het herkenbaar is. Voelt het niet alsof ik de enige ben die dit zo ervaart. Misschien moet ik de yoga ook weer eens oppakken haha. Hoop eigenlijk dat het zwembad binnenkort weer opengaat voor het sporten dat ik daar deed. Morgen naar kantoor. Zie er erg tegenop om geconfronteerd te worden met zwangere collega. Zeker omdat zij ook is uitgerekend rondom de periode dat ik uitgerekend was van mk.
Wat goed dat je een smiley hebt gevonden! Weet je in ieder geval dat er een eisprong aankomt. Nu maar weer duimen
Wat goed dat je een smiley hebt gevonden! Weet je in ieder geval dat er een eisprong aankomt. Nu maar weer duimen

maandag 1 juni 2020 om 12:06
Ruby, fijn dat je een smiley hebt!
Bank, goed dat je leuke dingen plant als afleiding. En slim om een bloedtest aan te vragen!
Spruit, succes met wachten. Lastig als je symptomen voelt. Ik hoop dat je ze over een week nog steeds hebt.
En bij mij lijkt er echt op dat ik ingesteld ga worden... Als ik volgen de week bel, zal ik horen hoe het met de IVF planning staat. Normaal is geen wachtlijst, maar er mag nu 1 pat8ent per week starten... dus nu zijn ze al in augustus aan het plannen. Als er straks weer 1 per dag mag starten, dan is de wachtlijst zo weg...
Maar ik reken erop dat we nog 1x IUI gaan doen komende maand.
Bank, goed dat je leuke dingen plant als afleiding. En slim om een bloedtest aan te vragen!
Spruit, succes met wachten. Lastig als je symptomen voelt. Ik hoop dat je ze over een week nog steeds hebt.
En bij mij lijkt er echt op dat ik ingesteld ga worden... Als ik volgen de week bel, zal ik horen hoe het met de IVF planning staat. Normaal is geen wachtlijst, maar er mag nu 1 pat8ent per week starten... dus nu zijn ze al in augustus aan het plannen. Als er straks weer 1 per dag mag starten, dan is de wachtlijst zo weg...
Maar ik reken erop dat we nog 1x IUI gaan doen komende maand.
dinsdag 2 juni 2020 om 14:07
Ruby je deed t niet met ochtend (1e) urine toch? Fijn dat je nu wel een vaste gevonden hebt.
Ik ben nog niets het Spruit, mag pas komen als ik akkoord krijg na aanmelding MS en dan pas na akkoord pos test. Dus tot op t laatst heel spannend. Ik duim dat jij goed nieuws hebt einde vd week.
Voor jou ook hopelijk op naar een alcohol loos weekend Blauwe. Al ben je zelf bang van niet. Dan hoop ik dat je goed telefonisch nieuws krijgt volgende week.
Blijft super K Bank. Had zo anders gehoopt voor je al was de kans zo klein.
Ik ben nog niets het Spruit, mag pas komen als ik akkoord krijg na aanmelding MS en dan pas na akkoord pos test. Dus tot op t laatst heel spannend. Ik duim dat jij goed nieuws hebt einde vd week.
Voor jou ook hopelijk op naar een alcohol loos weekend Blauwe. Al ben je zelf bang van niet. Dan hoop ik dat je goed telefonisch nieuws krijgt volgende week.
Blijft super K Bank. Had zo anders gehoopt voor je al was de kans zo klein.

zondag 7 juni 2020 om 17:12
maandag 8 juni 2020 om 18:17
@vanessa: met ochtendurine, moest volgens de gebruiksaanwijzing.
@blauwe kat: wat shit dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk de laatste keer iui raak. Was toen bij strong woman wel zo, dus het kan zeker!
Hier weinig te melden. Wacht op mijn verwachte menstruatie aankomend weekend. Hoop vooral dat bij de startecho de cyste weg is en ik verder mag.
@blauwe kat: wat shit dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk de laatste keer iui raak. Was toen bij strong woman wel zo, dus het kan zeker!
Hier weinig te melden. Wacht op mijn verwachte menstruatie aankomend weekend. Hoop vooral dat bij de startecho de cyste weg is en ik verder mag.