Zwanger worden zomer 2020 (mei, juni, juli, aug -> 2e top
donderdag 23 april 2020 om 17:26
Hopelijk zijn er veel dames die willen aansluiten! Over mezelf:
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Zwanger!
-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
Ik ben 33 jaar en mijn vriend heeft afgelopen week aangegeven dat hij er graag voor wil gaan. Ik vind het superspannend en hoop zo erg dat het lukt. En uberhaupt al blij dat ik zo'n topic kan openen, dus hopelijk komen er heel veel meer dames bij. Geef het aan en ik zet je er ook bij in de tabel.
Ik lees al lange tijd mee op het forum, had al veel eerder moeder willen worden. Maar ik had geen partner, dus dat ging niet. Op mijn 30e was ik nog vrijgezel en heb ik zelfs alle topics over een kind in je uppie op dit forum doorgenomen. Ik overwoog dat serieus.
Maar kort na mijn 30e verjaardag kwam ik ineens mijn huidige vriend tegen en nu 3 jaar verder voelen we ons goed om een poging te wagen!
We willen 1 juni stoppen met de pil. We doen dat nog niet nu omdat ik nog heel mei nachtdiensten heb in het ziekenhuis waar ik werk. Dus als ik daar klaar mee ben gooi ik mn pilstrip weg!
Naam | Leeftijd (V/M) | Hoeveelste kindje | Ronde/starten in | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
-April- | 33/36 | 1e | Ronde 5 | 13 november | Missed abortion in ronde 3 |
Schuimblusser | 26/32 | 2e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Miriammm | 30 | 1e | Ronde 3 | 20 september | ![]() |
Nijn5 | 35 | 2e | Ronde 2 | 6 juli | ![]() |
RosieinZwitserland | 28 | 1e | Ronde 2 | 21 juni | ![]() |
_Mathilde_ | 35 | 3e | Ronde 5 | 22 september | |
Chayen93 | 27 | 1e | Ronde 2 | 2 juni | ![]() |
-Janna- | 35 | 2e | Ronde 1 | ? | ![]() |
Sophie-3 | 26/31 | 1e | Ronde 2 | ![]() | |
Madeliefje227 | 28/28 | 1e | Ronde 3 | 22 augustus | ![]() |
DEM89 | 31/39 | 2e | Ronde 3 | 27 juli | ![]() |
SueSylvester87 | 31/32 | 1e | Ronde 4 | 10 november | |
Luuntje19419 | 31/27 | 1e | Ronde 3 | ? | |
Helmgras31 | 31/39 | 3e | Ronde 1 | 20 juni | ![]() |
Hybris | 30/31 | 1e | Ronde 4 | 21 september | |
Lem86 | 34/30 | 2e | Ronde 3 | 30 augustus | ![]() |
Juni-86 | 34 | 1e | Ronde 1 | ? |

-Janna-
Sue88
Chayen-93 uitgerekend 08.02.2021
RosieinZwitserland uitgerekend 27.02.2021
Helmgras31
Nijn5
Dem89 uitgerekend 05.04.2021
Madeliefje227 uitgerekend 01.05.2021
Lem-86
Schuimblusser
Miriammm
Sophie-3
-april- wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:57
39.15% gewijzigd
dinsdag 9 juni 2020 om 18:42
Tabel bijgewerkt, het gaat ineens hard! Heb daarom maar na het werk ingelogd om hem bij te werken. Als ik tot het weekend had gewacht was het ontploft haha. Iedereen die nu nieuw had gereageerd er wel bijgezet, laat maar weten of er nog NODs ingevuld moeten worden.
Ik reageer in het weekend uitgebreider op iedereen
Wel even een knuffel voor Madeliefje
Ik reageer in het weekend uitgebreider op iedereen
Wel even een knuffel voor Madeliefje

dinsdag 9 juni 2020 om 21:39
Ook van mij een knuffel Madeliefje, lekker lief zijn voor jezelf!
Hier weinig nieuws, nog steeds een beetje bloed en een vage test.
Ik drink ook nog wel een wijntje her en der totdat ik daadwerkelijk een goede test in handen heb. Zoals DEM zegt, kan nog maar zo heel lang duren. Geen avonden enorm doorzakken, maar dat deed ik überhaupt niet meer eigenlijk. En qua eten doe ik niks anders.
Hier weinig nieuws, nog steeds een beetje bloed en een vage test.
Ik drink ook nog wel een wijntje her en der totdat ik daadwerkelijk een goede test in handen heb. Zoals DEM zegt, kan nog maar zo heel lang duren. Geen avonden enorm doorzakken, maar dat deed ik überhaupt niet meer eigenlijk. En qua eten doe ik niks anders.
woensdag 10 juni 2020 om 07:55
donderdag 11 juni 2020 om 07:53
Spannend Chayen! Heb je nog gebeld gisteren? Wat zei de verloskundige?
Madeliefje hoe gaat het nu met jou?
Janna, als jij nog leest hier, hoe gaat het met jou?
Hier Heb ik toch wel twijfel over cervix slijm. Jullie hebben mijn verhaal over afgelopen zondag kunnen lezen
maar ik heb nog steeds slijm en ik twijfel of ik het goed interpreteer. Ach, we gaan het zien.
Gisteren wel een berichtje dat de buurvrouw zwanger is en eind dit jaar uitgerekend. Zou extra leuk zijn als het bij ons redelijk snel mag liggen, dan kunnen de kinderen samen opgroeien
Madeliefje hoe gaat het nu met jou?
Janna, als jij nog leest hier, hoe gaat het met jou?
Hier Heb ik toch wel twijfel over cervix slijm. Jullie hebben mijn verhaal over afgelopen zondag kunnen lezen

Gisteren wel een berichtje dat de buurvrouw zwanger is en eind dit jaar uitgerekend. Zou extra leuk zijn als het bij ons redelijk snel mag liggen, dan kunnen de kinderen samen opgroeien

donderdag 11 juni 2020 om 10:38
Miriamm, je kan wel 5 dagen slijm hebben. De laatste twee dagen, de vruchtbaarste dus, is het slijm alleen echt als eiwit. Daarvoor kan je ook al draden trekken, maar verandert toch klein beetje van textuur.
Na je eisprong wordt het taaier en vermogen en kan je geen draden meer trekken.
Heel leuk als je straks indd wat leeftijdsgenoten hebt in dezelfde buurt. Bij ons in de wijk, nieuwbouwwijk van 30 huizen, bestaande uit twee straten, zijn er alleen al sinds juli 7 baby’s geboren, waaronder m’n dochter dan.
Ben ook benieuwd hoe het met jou gaat Chayen
Na je eisprong wordt het taaier en vermogen en kan je geen draden meer trekken.
Heel leuk als je straks indd wat leeftijdsgenoten hebt in dezelfde buurt. Bij ons in de wijk, nieuwbouwwijk van 30 huizen, bestaande uit twee straten, zijn er alleen al sinds juli 7 baby’s geboren, waaronder m’n dochter dan.
Ben ook benieuwd hoe het met jou gaat Chayen
donderdag 11 juni 2020 om 10:42
Hoe gaat het nu Chayen?
Miriam van dat slijm heb ik nog nooit zo lang gehad. Maar het lichaam is geen machine, misschien zijn er nog andere redenen om het aan te maken. Van je buurvrouw is wel echt leuk! Hopelijk lukt het snel
Hier gaat het wel goed. Ik heb nog wel wat bloedverlies en lichte buikpijn dus ik doe alles rustig aan. Heb gister wel gebeld om mijn intake af te zeggen en kan bij twijfel of het wel goed gaat altijd bellen. Maar als het bloedverlies binnen een paar dagen ophoudt dan geloof ik het wel.
Miriam van dat slijm heb ik nog nooit zo lang gehad. Maar het lichaam is geen machine, misschien zijn er nog andere redenen om het aan te maken. Van je buurvrouw is wel echt leuk! Hopelijk lukt het snel

Hier gaat het wel goed. Ik heb nog wel wat bloedverlies en lichte buikpijn dus ik doe alles rustig aan. Heb gister wel gebeld om mijn intake af te zeggen en kan bij twijfel of het wel goed gaat altijd bellen. Maar als het bloedverlies binnen een paar dagen ophoudt dan geloof ik het wel.
donderdag 11 juni 2020 om 12:57
donderdag 11 juni 2020 om 16:49
Verder voel ik mij best goed, dank je wel! Alleen last van gevoelige tepels (lijken net van die doornuitsteeksels nu
) en rommelige darmen. En hoe gaat het met jou Sophie. Ben ook wel benieuwd naar Janna en Sue!
Het is toch wel krom allemaal... je doet eerst jaren je best om een zwangerschap te voorkomen. Dan zit je na je ovulatie op de wachtbank... dan zit je af te tellen tot die 12 weken echo... en dan weer tot 20 weken... het ene spannende moment naar het andere!
Tot slot hoop je dat de bevalling voorspoedig verloopt en je kind uiteindelijk de 80 mag bereiken
. Maar dan lopen we enorm op de zaken vooruit 
Hoe proberen jullie er zo rustig mogelijk onder te blijven? Tijdens deze/vorige zwangerschap of het zwanger worden? Tips???
Fijn dat het wat beter gaat Madeliefje! Hopelijk trekt het allemaal snel weg en kun je met een “schone lei” beginnen. Vast pittig geweest om de intake af te moeten zeggen... heb veel respect voor jullie, over hoe jullie je verhaal hebben durven delen!
Het is toch wel krom allemaal... je doet eerst jaren je best om een zwangerschap te voorkomen. Dan zit je na je ovulatie op de wachtbank... dan zit je af te tellen tot die 12 weken echo... en dan weer tot 20 weken... het ene spannende moment naar het andere!
Tot slot hoop je dat de bevalling voorspoedig verloopt en je kind uiteindelijk de 80 mag bereiken
Hoe proberen jullie er zo rustig mogelijk onder te blijven? Tijdens deze/vorige zwangerschap of het zwanger worden? Tips???
Fijn dat het wat beter gaat Madeliefje! Hopelijk trekt het allemaal snel weg en kun je met een “schone lei” beginnen. Vast pittig geweest om de intake af te moeten zeggen... heb veel respect voor jullie, over hoe jullie je verhaal hebben durven delen!
donderdag 11 juni 2020 om 17:20
donderdag 11 juni 2020 om 17:33
Gelukkig maar, Chayen.
Mijn onzekerheid viel mee tijdens de zwangerschap. De onzekerheid voordat ik zwanger was, vond ik veel erger.
Positief proberen te denken, het gaat vaker wel goed dan niet goed.
Miriammm, een ovulatietest werkt wel anders dan zwangerschapstest. De streep moet bijna net zo donker zijn als de controle streep. Als het een vaag lijntje is, kan de eisprong nog best wel wat dagen weg zijn of hij kan al geweest zijn. Ook beetje afhankelijk van de soort test die je gebruikt.
Mijn onzekerheid viel mee tijdens de zwangerschap. De onzekerheid voordat ik zwanger was, vond ik veel erger.
Positief proberen te denken, het gaat vaker wel goed dan niet goed.
Miriammm, een ovulatietest werkt wel anders dan zwangerschapstest. De streep moet bijna net zo donker zijn als de controle streep. Als het een vaag lijntje is, kan de eisprong nog best wel wat dagen weg zijn of hij kan al geweest zijn. Ook beetje afhankelijk van de soort test die je gebruikt.
donderdag 11 juni 2020 om 19:01
Ja, dat weet ik. We sporten en testen gewoon nog even door voor meer duidelijkheid en meer kans.
Kom net terug van hardlopen. Wel sporten maar helpt hier niet bij denk ik
Ik heb nu trouwens kruidvat ovulatietesten. Heb die daar eens in een opwelling meegenomen. Later las ik online behoorlijk negatieve reviews, vooral dat je nog positief test terwijl de ovulatie al is geweest. Ik ben dus van plan deze wel op te maken en daarna, mocht het nog nodig zijn, een ander merk te kopen.
Iemand nog ervaring met fijne ovulatietesten?
Kom net terug van hardlopen. Wel sporten maar helpt hier niet bij denk ik

Ik heb nu trouwens kruidvat ovulatietesten. Heb die daar eens in een opwelling meegenomen. Later las ik online behoorlijk negatieve reviews, vooral dat je nog positief test terwijl de ovulatie al is geweest. Ik ben dus van plan deze wel op te maken en daarna, mocht het nog nodig zijn, een ander merk te kopen.
Iemand nog ervaring met fijne ovulatietesten?

donderdag 11 juni 2020 om 19:48

donderdag 11 juni 2020 om 19:50
Volgens mij is het een beetje vrouwafhankelijk welke ovulatietesten fijn werken Miriam, niet iedereen krijgt evenveel LH in de urine. Ik had vorige keer eerst die van de Action, maar die werkten bij mij voor geen meter. Ze kregen amper een kleurtje. Daarna de digitale van ClearBlue. Die werken prima maar zijn takkeduur. En nu de strips van sensitest, die werken prima en zijn ook heel betaalbaar 
En dan ziet het er zo uit:

Bij mij dan iig

En dan ziet het er zo uit:

Bij mij dan iig

donderdag 11 juni 2020 om 19:59
Totaal niet herkenbaar hoorRosieInZwitserland schreef: ↑11-06-2020 19:48Het afwachten is irritant, wil het eigenlijk gewoon gelijk weten (ben helemaal niet ongeduldig).

Hier is het bloeden gestopt en vanmorgen “gewoon” weer een helemaal witte test. Denk dus dat dit het dan was en er weer een nieuwe cyclus begint. Weer wachten dus

donderdag 11 juni 2020 om 21:29
Schuimblusser wat heftig dat je eerste zwangerschap een donker randje kreeg doordat je zo snel zwanger was. Maar ergens kan ik het me ook wel voorstellen. Zelf was ik al helemaal in schok toen het bij de eerste de 3e ronde raak was.
DEM wow, 6 maanden fulltime kolven.
Dat lijkt me pittig hoor. Hopelijk lukt het bij een tweede wel om live te voeden.
Hybris ik pas mijn dieet pas aan bij een positieve test. Wel ben ik wat terughoudender met wijntjes na mijn eisprong en verder slik ik foliumzuur met vitamine D natuurlijk.
Madeliefje fijn dat je rustig aan kunt doen. Pas goed op jezelf!
Chayen die zorgen horen er wel gewoon bij. Kan me van mijn zwangerschappen herinneren dat ik ook de eerste 12 weken spannend vond. Dat werd wel minder na de eerste goede echo.
Nijn ben je erg teleurgesteld of sta je er nuchter in? Kan me voorstellen dat je wel hoop had door de vage testen.
DEM wow, 6 maanden fulltime kolven.

Hybris ik pas mijn dieet pas aan bij een positieve test. Wel ben ik wat terughoudender met wijntjes na mijn eisprong en verder slik ik foliumzuur met vitamine D natuurlijk.
Madeliefje fijn dat je rustig aan kunt doen. Pas goed op jezelf!
Chayen die zorgen horen er wel gewoon bij. Kan me van mijn zwangerschappen herinneren dat ik ook de eerste 12 weken spannend vond. Dat werd wel minder na de eerste goede echo.
Nijn ben je erg teleurgesteld of sta je er nuchter in? Kan me voorstellen dat je wel hoop had door de vage testen.
anoniem_398309 wijzigde dit bericht op 21-07-2020 20:00
26.42% gewijzigd
zaterdag 13 juni 2020 om 16:30
Hier even een kort berichtje, ik ben donderdag ongesteld geworden na 33 dagen, dus ik ben benieuwd wanneer ik straks weer ongesteld wordt, het is nog een beetje onregelmatig.
Mijn nod zou nu dan moeten zijn rond 19 juli.
Gelukkig dat alles goed is Chayen!
Helmgras haha ik snap wel wat je bedoelt dat je hoopt dat het niet gelijk raak is, had ik ook en ben het nu dus ook niet.
Ik ben echt nog zoekende hoe alles werkt, wat ik hier allemaal lees over ovulatietesten etc...
Heb een website 24baby.nl en daar staat veel info, kan daar ook zien wanneer ik dan weer ongesteld zou moeten worden en wanneer vruchtbaar en ovulatie. Maarja zolang ik niet regelmatig ongesteld ben zal het allemaal beetje gokken blijven...
Fijn weekend allemaal!
Mijn nod zou nu dan moeten zijn rond 19 juli.
Gelukkig dat alles goed is Chayen!
Helmgras haha ik snap wel wat je bedoelt dat je hoopt dat het niet gelijk raak is, had ik ook en ben het nu dus ook niet.
Ik ben echt nog zoekende hoe alles werkt, wat ik hier allemaal lees over ovulatietesten etc...
Heb een website 24baby.nl en daar staat veel info, kan daar ook zien wanneer ik dan weer ongesteld zou moeten worden en wanneer vruchtbaar en ovulatie. Maarja zolang ik niet regelmatig ongesteld ben zal het allemaal beetje gokken blijven...
Fijn weekend allemaal!
zaterdag 13 juni 2020 om 20:41
Luuntje dat herken ik zeker wel hoor. Ik zit ook echt in de fase van lichaam weer opnieuw leren kennen.
Mijn eerste cyclus na het stoppen van de pil was 38 dagen. Ik ben er nu vrij zeker van dat ik gister mijn eisprong heb gehad. Dat zou betekenen dat mijn cyclus nu 35 dagen zou zijn. Alweer iets korter dus
Al hebben we hier flink gesport afgelopen week dus misschien is het wel raak! We gaan het zien.
Mijn eerste cyclus na het stoppen van de pil was 38 dagen. Ik ben er nu vrij zeker van dat ik gister mijn eisprong heb gehad. Dat zou betekenen dat mijn cyclus nu 35 dagen zou zijn. Alweer iets korter dus

zaterdag 13 juni 2020 om 22:05
rosie Ik moest ook direct aan een innestelingsbloeding denken
Mijn menstruatie wil maar niet doorzetten, ik denk dat het komt doordat ik een beetje zenuwachtig ben omdat we deze maand gaan beginnen. Mijn nod wordt dus ook een tijdje later. Ik ga mijn ovulatie testen deze maand, dus denk dat ik mijn nod gewoon op 14 dagen daarna zet. Dat zal wel ongeveer kloppen dan.
Mijn menstruatie wil maar niet doorzetten, ik denk dat het komt doordat ik een beetje zenuwachtig ben omdat we deze maand gaan beginnen. Mijn nod wordt dus ook een tijdje later. Ik ga mijn ovulatie testen deze maand, dus denk dat ik mijn nod gewoon op 14 dagen daarna zet. Dat zal wel ongeveer kloppen dan.