Partner vriendin gaat vreemd
donderdag 11 juni 2020 om 06:17
Lieve Viva'ers,
Via diverse bronnen(en een andere vriendin) te weten gekomen dat de partner van mijn vriendin vreemdgaat. Dit zijn niet slechts roddels, hierbij zijn concrete namen en verifieerbare situaties genoemd. Als het nu maar om een iemand ging, kon het nog een "vergissing" zijn en dat de situatie toch anders is dan dat hij lijkt. In dit geval, gaat het om meerdere vrouwen waarmee hij vreemd is gegaan. Zoals een goed vriendin betaamt, hebben wij dit uiteraard doorgegeven. Wel erbij aangegeven "wij vertellen dit als goede vriendin zijnde, maar het is aan jou wat je ermee doet uiteraard". Zij kiest ervoor om hem te geloven, wat uiteraard haar keuze is. Vriendin bevindt zich in een ongezonde relatie waarbij ze zichzelf voortdurend wegcijfert omwille van hem. Ze sluiten zich op met hem en komt niet meer op verjaardagen en feestjes, omdat ze bang is dat vriendlief dan naar de drugs of overmatig alcoholgebruik grijpt. Behoorlijk wat "red flags" dus, maar ze zal er zelf achter moeten komen. Haar partner heeft haar vriendinnen nu verwijderd en geblokkeerd van de "socials" en het lijkt erop alsof hij ons tegen haar op wil zetten....
Wat een vreemde en nare situatie die ik nooit eerder heb meegemaakt. Vooral omdat je als vriendin zijnde vooral er voor je vriendin moet zijn en haar keuze accepteren. Mijn morele plicht als vriendin zijnde (het vertellen) is immers voldaan en daarmee basta? geen idee. Wat zijn jullie ervaringen?
Via diverse bronnen(en een andere vriendin) te weten gekomen dat de partner van mijn vriendin vreemdgaat. Dit zijn niet slechts roddels, hierbij zijn concrete namen en verifieerbare situaties genoemd. Als het nu maar om een iemand ging, kon het nog een "vergissing" zijn en dat de situatie toch anders is dan dat hij lijkt. In dit geval, gaat het om meerdere vrouwen waarmee hij vreemd is gegaan. Zoals een goed vriendin betaamt, hebben wij dit uiteraard doorgegeven. Wel erbij aangegeven "wij vertellen dit als goede vriendin zijnde, maar het is aan jou wat je ermee doet uiteraard". Zij kiest ervoor om hem te geloven, wat uiteraard haar keuze is. Vriendin bevindt zich in een ongezonde relatie waarbij ze zichzelf voortdurend wegcijfert omwille van hem. Ze sluiten zich op met hem en komt niet meer op verjaardagen en feestjes, omdat ze bang is dat vriendlief dan naar de drugs of overmatig alcoholgebruik grijpt. Behoorlijk wat "red flags" dus, maar ze zal er zelf achter moeten komen. Haar partner heeft haar vriendinnen nu verwijderd en geblokkeerd van de "socials" en het lijkt erop alsof hij ons tegen haar op wil zetten....
Wat een vreemde en nare situatie die ik nooit eerder heb meegemaakt. Vooral omdat je als vriendin zijnde vooral er voor je vriendin moet zijn en haar keuze accepteren. Mijn morele plicht als vriendin zijnde (het vertellen) is immers voldaan en daarmee basta? geen idee. Wat zijn jullie ervaringen?

donderdag 11 juni 2020 om 09:54
Toen ik jouw vriendin was, ben ik heel blij geweest achteraf dat mijn vriendinnen mij bleven contacten. En ook dat een van hen hem op een feestje duidelijk te verstaan heeft gegeven dat hij mij niet mocht slaan want daarvoor was ik haar te dierbaar.
Pas toen ik uit die relatie kwam, zag ik hoe goede vriendinnen ik had, ze maakten zich onwijs zorgen over mij, maar ik wuifde het allemaal weg op dat moment. Ze hebben gewacht tot ik 'bij zinnen' kwam en vingen me daarna ontzettend goed op. Die vrouwen zijn me goud waard.
Pas toen ik uit die relatie kwam, zag ik hoe goede vriendinnen ik had, ze maakten zich onwijs zorgen over mij, maar ik wuifde het allemaal weg op dat moment. Ze hebben gewacht tot ik 'bij zinnen' kwam en vingen me daarna ontzettend goed op. Die vrouwen zijn me goud waard.
donderdag 11 juni 2020 om 09:58
Ik reageerde op TO die het had dat haar vriendin overweegt om kinderen te krijgen met deze man en dat het dan beter was dat ze het nu hoort dan wanneer er al een kind is , maar de vriendin weet het nu en in die zin is het een eigen keuze om kinderen met hem te krijgenLuci_Morgenster schreef: ↑11-06-2020 09:52Precies. Dan is het een eigen keuze. Maar het ging er toch om dat je niet wilde weten?

donderdag 11 juni 2020 om 11:02
Om boos te worden op een vriendin die een vermoeden had vind ik best wel van de pot gerukt. Je vent steekt hem in een ander. Wees lekker boos op hem.
Als je vriendin hem nou betrapt is het weer wat anders. Maar dat geroddel mogen ze voor zich houden. Misschien weet ik het allang en boeit het mij niet of accepteer het als een slechte eigenschap.
Mijn vriendinnen weten trouwens hoe ik er in sta. Bespreken jullie dat soort zaken nooit?
Als je vriendin hem nou betrapt is het weer wat anders. Maar dat geroddel mogen ze voor zich houden. Misschien weet ik het allang en boeit het mij niet of accepteer het als een slechte eigenschap.
Mijn vriendinnen weten trouwens hoe ik er in sta. Bespreken jullie dat soort zaken nooit?

donderdag 11 juni 2020 om 11:20
Ja, dat zeker.Sheepy78 schreef: ↑11-06-2020 09:58Ik reageerde op TO die het had dat haar vriendin overweegt om kinderen te krijgen met deze man en dat het dan beter was dat ze het nu hoort dan wanneer er al een kind is , maar de vriendin weet het nu en in die zin is het een eigen keuze om kinderen met hem te krijgen

donderdag 11 juni 2020 om 11:29
Als deelnemer van het forum zijnde vind ik dat jij je niet slecht moet voelen omdat je vriendin geen rekening houdt en/of geen conclusies trekt uit wat jullie hebben verteld. Volwassen persoon zijnde heeft ze helemaal geen ongevraagde raadgevers nodig.
TO, je hebt een vervelende schrijfstijl en je gaat in mijn ogen té ver in het 'je verantwoordelijk voelen voor je vriendin'.
donderdag 11 juni 2020 om 12:32
Wie zegt dat ik haar ongevraagde raad geef? Zoals eerder benoemd, respecteer ik haar keuze en zal ik daar altijd achterstaan. Dit heeft niks te maken met me verantwoordelijk voelen voor een ander. Zij maakt haar keuzes, ik de mijne. Zolang zij achter haar keuzes staat, is het prima toch? Geen idee hoe je erbij komt dat ik me verantwoordelijk voel voor of ongevraagde raad geef.mammezel schreef: ↑11-06-2020 11:29Als deelnemer van het forum zijnde vind ik dat jij je niet slecht moet voelen omdat je vriendin geen rekening houdt en/of geen conclusies trekt uit wat jullie hebben verteld. Volwassen persoon zijnde heeft ze helemaal geen ongevraagde raadgevers nodig.
TO, je hebt een vervelende schrijfstijl en je gaat in mijn ogen té ver in het 'je verantwoordelijk voelen voor je vriendin'.
donderdag 11 juni 2020 om 12:34
Hierop ben ik het wel met je eens!Sheepy78 schreef: ↑11-06-2020 09:58Ik reageerde op TO die het had dat haar vriendin overweegt om kinderen te krijgen met deze man en dat het dan beter was dat ze het nu hoort dan wanneer er al een kind is , maar de vriendin weet het nu en in die zin is het een eigen keuze om kinderen met hem te krijgen
donderdag 11 juni 2020 om 12:45
Maar wat is dan precies het probleem? Je hebt het verteld, ook al is het nog zo’n rotzak, zij kiest ervoor om bij hem te blijven, daar kun je verder niks meer aan doen, zij moet haar eigen pad bewandelen.Hihahoi schreef: ↑11-06-2020 12:32Wie zegt dat ik haar ongevraagde raad geef? Zoals eerder benoemd, respecteer ik haar keuze en zal ik daar altijd achterstaan. Dit heeft niks te maken met me verantwoordelijk voelen voor een ander. Zij maakt haar keuzes, ik de mijne. Zolang zij achter haar keuzes staat, is het prima toch? Geen idee hoe je erbij komt dat ik me verantwoordelijk voel voor of ongevraagde raad geef.

donderdag 11 juni 2020 om 12:55
nou dan is het toch klaarHihahoi schreef: ↑11-06-2020 12:32Wie zegt dat ik haar ongevraagde raad geef? Zoals eerder benoemd, respecteer ik haar keuze en zal ik daar altijd achterstaan. Dit heeft niks te maken met me verantwoordelijk voelen voor een ander. Zij maakt haar keuzes, ik de mijne. Zolang zij achter haar keuzes staat, is het prima toch? Geen idee hoe je erbij komt dat ik me verantwoordelijk voel voor of ongevraagde raad geef.
en weer gewoon door....
donderdag 11 juni 2020 om 12:59
Er is niet zozeer een probleem, was meer benieuwd naar andere ervaringen van forummers en of zij op dezelfde manier gehandeld (zouden) hebben.

donderdag 11 juni 2020 om 13:00
Ik vraag me vooral af hoe je zo zeker weet dat hij is vreemdgegaan. Je schrijft dat het geen roddels zijn dus hoe dan, hij heeft je persoonlijk verteld, je hebt het gezien?
Verder ben ik wel team vertellen, dat heb je dus gedaan en nou verder met je leven.
Geef je vriendin de ruimte om na te denken en haar eigen weg te volgen.
Verder ben ik wel team vertellen, dat heb je dus gedaan en nou verder met je leven.
Geef je vriendin de ruimte om na te denken en haar eigen weg te volgen.

donderdag 11 juni 2020 om 13:18
ik houd me buiten andermans relatie
als een vriendin met mij wil praten kan dat altijd, ze mag ook zoveel fouten maken als ze wil. En elke keer praten we er gewoon weer over
donderdag 11 juni 2020 om 13:19
LoveLucy schreef: ↑11-06-2020 11:02Om boos te worden op een vriendin die een vermoeden had vind ik best wel van de pot gerukt. Je vent steekt hem in een ander. Wees lekker boos op hem.
Nou, dit, bizar. Vreemde vriendschappen houden de forummers hier er op na. Typisch ook voor van die vrouwen die léven voor hun middelmatige vent.
Als dit mij gebeurt verwacht ik dat m'n vriendinnen het me vertellen en hem met pek en veren de stad uit jagen.
Edit; met daarbij inderdaad de toevoeging dat mijn vriendinnen het ook zouden weten als ik in een open relatie zit of het accepteer dat hij vreemd gaat. Kan me niet voorstellen dat je het hier als vriendinnen nooit over hebt/ gehad hebt.
lafolie wijzigde dit bericht op 11-06-2020 13:20
13.33% gewijzigd
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

donderdag 11 juni 2020 om 13:20
Wat bedoel je?
donderdag 11 juni 2020 om 13:23
nee hoor, niet al mijn vriendinnen weten, welke afspraken ik met mijn man gemaakt hebt
een enkeling wel
ik vertel ook niet met allen, alle standjes die wij graag doen, of we het vaak anaal doen, of we parenclubs bezoeken etc.
Dat is tussen mij en mijn man (en een enkele vriendin weet wel wat)
donderdag 11 juni 2020 om 13:24
Ik had het ook verteld, als ik zeker wist dat de partner van een goede vriendin vreemd zou gaan.
Ik heb ook aan de kant van jouw vriendin gestaan en ik was erg blij dat uiteindelijk een vriendin van mijn ex het me heeft verteld. Wij hadden ook goed contact en ze vond dat ik het moest weten. Zij heeft het een tijdje voor zich gehouden en mijn ex op het hart gedrukt dat hij het zelf moest vertellen, maar dat deed hij niet (want hij wou me niet kwijt
).
Wel zou ik inderdaad gewoon het vriendschappelijke contact blijven onderhouden, ook al heb je het idee dat hij dat nu dwarsboomt. Zij weet dan dat ze bij je terecht kan. Dat is heel waardevol.
Ik heb ook aan de kant van jouw vriendin gestaan en ik was erg blij dat uiteindelijk een vriendin van mijn ex het me heeft verteld. Wij hadden ook goed contact en ze vond dat ik het moest weten. Zij heeft het een tijdje voor zich gehouden en mijn ex op het hart gedrukt dat hij het zelf moest vertellen, maar dat deed hij niet (want hij wou me niet kwijt

Wel zou ik inderdaad gewoon het vriendschappelijke contact blijven onderhouden, ook al heb je het idee dat hij dat nu dwarsboomt. Zij weet dan dat ze bij je terecht kan. Dat is heel waardevol.
donderdag 11 juni 2020 om 13:24
De reacties als "De mening van een ander over mijn relatie interesseert me niet, en ze hebben nooit gelijk" "ze moeten zich niet met mijn relatie bemoeien" dat komt vaak voor bij van die vrouwen met echt een totale kutrelatie met een middelmatige kutvent, maar die dat zelf nooit toegeven. Altijd het wangedrag van hun zogenaamde wederhelft verdedigen, waarschijnlijk te bang om hem te dumpen. Maar dat zal voor de vrouwen die hier zo reageren uiteraard absoluut niet bekend voorkomen hoor.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
donderdag 11 juni 2020 om 13:26
Het gaat hier over een goede vriendin van TO toch? Niet iedere kennis weet dat nee, maar goede vriendinnen zeker wel. En dan niet per se de standjes in bed, maar zoiets als open relaties toch wel hoor.lilalinda schreef: ↑11-06-2020 13:23nee hoor, niet al mijn vriendinnen weten, welke afspraken ik met mijn man gemaakt hebt
een enkeling wel
ik vertel ook niet met allen, alle standjes die wij graag doen, of we het vaak anaal doen, of we parenclubs bezoeken etc.
Dat is tussen mij en mijn man (en een enkele vriendin weet wel wat)
donderdag 11 juni 2020 om 13:33
1 van mijn beste vriendinnen weet niks van de afspraken. Het is een schat, ga graag met haar winkelen, naar een voorstelling of wijn drinken
Maar dit stuk past zo niet bij haar, dat ik het niet met haar bespreek
donderdag 11 juni 2020 om 13:34
nee hoorLaFolie schreef: ↑11-06-2020 13:24De reacties als "De mening van een ander over mijn relatie interesseert me niet, en ze hebben nooit gelijk" "ze moeten zich niet met mijn relatie bemoeien" dat komt vaak voor bij van die vrouwen met echt een totale kutrelatie met een middelmatige kutvent, maar die dat zelf nooit toegeven. Altijd het wangedrag van hun zogenaamde wederhelft verdedigen, waarschijnlijk te bang om hem te dumpen. Maar dat zal voor de vrouwen die hier zo reageren uiteraard absoluut niet bekend voorkomen hoor.
ik heb een prima relatie, met een hele leuke vent.
maar ik zit niet te wachten op het oordeel van anderen over mijn relatie, waarom zou iemand iets van mijn relatie moeten vinden?
donderdag 11 juni 2020 om 13:40
Klopt! En we hebben een open en eerlijke vriendschap waarbij we ook zulke details bespreekbaar hebben gemaakt. Mocht de vriendin verder van mij af staan, of we hebben nooit daarover gesproken, dan zou ik het wellicht niet snel gezegd hebben. In dit geval is het een van mijn "beste" vriendinnen en weet wat zij belangrijk vind (in dit geval geen open relatie). Daar vanuitgaande, hoop ik dat ik juist gehandeld heb en haar niet van me af heb geduwd. Ze geeft overigens aan van niet en dat ze het fijn vindt dat ik het gedeeld heb. Maar was vooral benieuwd naar forummers met soortgelijke ervaringen