Partner vriendin gaat vreemd

11-06-2020 06:17 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva'ers,

Via diverse bronnen(en een andere vriendin) te weten gekomen dat de partner van mijn vriendin vreemdgaat. Dit zijn niet slechts roddels, hierbij zijn concrete namen en verifieerbare situaties genoemd. Als het nu maar om een iemand ging, kon het nog een "vergissing" zijn en dat de situatie toch anders is dan dat hij lijkt. In dit geval, gaat het om meerdere vrouwen waarmee hij vreemd is gegaan. Zoals een goed vriendin betaamt, hebben wij dit uiteraard doorgegeven. Wel erbij aangegeven "wij vertellen dit als goede vriendin zijnde, maar het is aan jou wat je ermee doet uiteraard". Zij kiest ervoor om hem te geloven, wat uiteraard haar keuze is. Vriendin bevindt zich in een ongezonde relatie waarbij ze zichzelf voortdurend wegcijfert omwille van hem. Ze sluiten zich op met hem en komt niet meer op verjaardagen en feestjes, omdat ze bang is dat vriendlief dan naar de drugs of overmatig alcoholgebruik grijpt. Behoorlijk wat "red flags" dus, maar ze zal er zelf achter moeten komen. Haar partner heeft haar vriendinnen nu verwijderd en geblokkeerd van de "socials" en het lijkt erop alsof hij ons tegen haar op wil zetten....

Wat een vreemde en nare situatie die ik nooit eerder heb meegemaakt. Vooral omdat je als vriendin zijnde vooral er voor je vriendin moet zijn en haar keuze accepteren. Mijn morele plicht als vriendin zijnde (het vertellen) is immers voldaan en daarmee basta? geen idee. Wat zijn jullie ervaringen?
Er is nogal een verschil tussen je ‘bemoeien’ met een relatie van een vriendin met een weggewaaid dakraam dat vreemdgaat en tegen zichzelf bescherm moet worden qua alcohol en drugs en een relatie die wel OK lijkt.
TO brengt gewoon een bepaald onderwerp ter berde en vraagt wat anderen zouden doen. De reacties dat ze zich teveel zorgen maakt en onterecht met de situatie bemoeit trekken dat uit zijn verband.
Natuurlijk maakt ze zich zorgen en heeft ze gedaan wat haar het beste leek (na afweging toch vriendin waarschuwen).
Ik denk dat velen dankbaar zouden zijn als in een soortgelijke situatie hun vriendinnen klaar staan mochten ze zover zijn de droeftoeter de deur te wijzen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Hihahoi schreef:
11-06-2020 13:40
Maar was vooral benieuwd naar forummers met soortgelijke ervaringen :)
maar waarom dan??
het is al gebeurd, het maakt toch niks meer uit, wat anderen vinden?
lilalinda schreef:
11-06-2020 13:51
maar waarom dan??
het is al gebeurd, het maakt toch niks meer uit, wat anderen vinden?
Wat is het hele nut van forum's dan, wanneer ervaringen delen met elkaar kan niet meer kan? ;)
Argentovivo schreef:
11-06-2020 13:49
Er is nogal een verschil tussen je ‘bemoeien’ met een relatie van een vriendin met een weggewaaid dakraam dat vreemdgaat en tegen zichzelf bescherm moet worden qua alcohol en drugs en een relatie die wel OK lijkt.
TO brengt gewoon een bepaald onderwerp ter berde en vraagt wat anderen zouden doen. De reacties dat ze zich teveel zorgen maakt en onterecht met de situatie bemoeit trekken dat uit zijn verband.
Natuurlijk maakt ze zich zorgen en heeft ze gedaan wat haar het beste leek (na afweging toch vriendin waarschuwen).
Ik denk dat velen dankbaar zouden zijn als in een soortgelijke situatie hun vriendinnen klaar staan mochten ze zover zijn de droeftoeter de deur te wijzen.
Exact! En dat is lief van je!
Argentovivo schreef:
11-06-2020 13:49
Maar die vriendin vind het allemaal wel best, dan ben je toch uitgepraat?
Sheepy78 schreef:
11-06-2020 13:59
Maar die vriendin vind het allemaal wel best, dan ben je toch uitgepraat?
Tja, daar lijkt het wel op denk ik ja.
Loskomen van een weggewaaid dakraam is een proces. Dus gerede kans dat de vriendin het helemaal niet ‘best’ vindt en over een tijdje bij TO of een andere vriendin voor de deur staat. Altijd fijn als die er dan is.
Dus doe niet zo kort door de bocht en met een ‘waar doe je moeilijk over’ en ‘het is toch klaar’ ondertoontje naar TO, die gewoon een interessant onderwerp bespreekbaar maakt.
Argentovivo schreef:
11-06-2020 15:00
Loskomen van een weggewaaid dakraam is een proces. Dus gerede kans dat de vriendin het helemaal niet ‘best’ vindt en over een tijdje bij TO of een andere vriendin voor de deur staat. Altijd fijn als die er dan is.
Dus doe niet zo kort door de bocht en met een ‘waar doe je moeilijk over’ en ‘het is toch klaar’ ondertoontje naar TO, die gewoon een interessant onderwerp bespreekbaar maakt.
Als de vriendin er klaar voor is komt ze mogelijk naar TO toe, maar dat moment is nu blijkbaar niet.
LaFolie schreef:
11-06-2020 13:24
De reacties als "De mening van een ander over mijn relatie interesseert me niet, en ze hebben nooit gelijk" "ze moeten zich niet met mijn relatie bemoeien" dat komt vaak voor bij van die vrouwen met echt een totale kutrelatie met een middelmatige kutvent, maar die dat zelf nooit toegeven. Altijd het wangedrag van hun zogenaamde wederhelft verdedigen, waarschijnlijk te bang om hem te dumpen. Maar dat zal voor de vrouwen die hier zo reageren uiteraard absoluut niet bekend voorkomen hoor.

Zoiets dacht ik al.

Geldt absoluut niet voor mij inderdaad. Ik heb een prima relatie, waarom ruimte is voor anderen en waar we het samen erg goed over kunnen hebben.
Heel veel vriendinnen van mij weten niets over die afspraken. Ook heel goede vriendinnen dus niet.

Zelfde als bij LilaLinda dus.
LoveLucy schreef:
11-06-2020 09:32
Jij hebt het niet gezien en jij hebt het hem niet horen zeggen. Het zijn dus wel roddels. Morele verplichting?

Dit.
Als je een open relatie hebt is het toch helemaal geen probleem?

Het overgrote deel van de relaties is nog steeds (iig afgesproken) monogaam.

Ik zou graag horen als mijn vriend zich met een ander amuseert, maakt niet uit van wie. Als ik er naderhand achter zou komen dat m'n vriendinnen er gewoon van wisten en niks gezegd hebben, zou ik diep gekwetst en teleurgesteld zijn en ben ik met de vriendschap EN de relatie klaar.
“wij vertellen dit als goede vriendin zijnde” leuk dat je dat erbij zegt. Hoe kan je dit nog meer brengen dan?

Het klinkt alsof jullie dit slecht nieuws gesprek met meerdere hebben gevoerd. Wat vernederend. Kon je dit niet alleen af?
S-Meds schreef:
11-06-2020 19:47
“wij vertellen dit als goede vriendin zijnde” leuk dat je dat erbij zegt. Hoe kan je dit nog meer brengen dan?

Het klinkt alsof jullie dit slecht nieuws gesprek met meerdere hebben gevoerd. Wat vernederend. Kon je dit niet alleen af?

Tjongejonge wat een aannames en negatief gedoe. Is het alweer tijd voor een nieuw ‘zuurtjestopic’ ?
Argentovivo schreef:
11-06-2020 21:52
Tjongejonge wat een aannames en negatief gedoe. Is het alweer tijd voor een nieuw ‘zuurtjestopic’ ?
jij zal het weten, want jij opent toch altijd dat soort topics?
S-Meds schreef:
11-06-2020 22:06
jij zal het weten, want jij opent toch altijd dat soort topics?

Ja, helaas is dat soms nodig n.a.l.v. het gedrag van anderen.
Zo, n afvaardiging die dit komt vertellen lijkt mij ook behoorlijk vervelend. Ik heb 1 keer zoiets gedaan. Dat had ik live zien gebeuren, ik moest het wel vertellen. Nadat ik eerst een zo sterk mogelijke borrel naar binnen had gegoten, normaal drink ik amper alcohol. Ik voelde me diep ellendig. Wat is dat kut zeg.
wij slapen nooit.
Dit is vergelijkbaar met het klakkeloos aannemen/en blindelings volgen wat de mainstream media en de hele regering Rutte zeggen.

Wat je aan je vriendin erbij had kunnen zeggen (als toevoeging) is: ‘Onderzoek de punten die ik je verteld heb. Vraag aan de mensen (bronnen) waarvan ik het gehoord heb, voor een second opinion’.

Er kan van alles door haar gedachten heen gaan, zoals ‘het kan toch niet waar zijn, ik ken hem toch, dat zou ik nooit achter hem zoeken….’

Dit hoor je ook bij de mensen die de 1e alinea blindelings volgen, zonder zelf onderzoek te doen met een gezond verstand.

Edit, toon belangstelling (door app/belletje) en wees er voor haar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
S-Meds schreef:
11-06-2020 19:47

en eerst lekker met de meiden onderling besproken
en samen besloten wat het best was voor de 'vriendin'. brrrr
kindrebel schreef:
11-06-2020 07:39
Wat een domme actie, om je vriendin zo voor het blok te zetten in een relatie/situatie die al slecht is. Je eigen zogenaamde ‘morele plicht’ boven het belang van je vriendin stellen en jezelf daarna nog op borst kloppen ook.
Huh, dit vind ik een rare reactie.
Hoezo voor het blok zetten?! Ik zou het heel fijn vinden als mijn partner vreemd zou gaan en mijn vriendinnen dit weten, mij hiervan op de hoogte zouden stellen.
Libra86 schreef:
12-06-2020 07:45
Huh, dit vind ik een rare reactie.
Hoezo voor het blok zetten?! Ik zou het heel fijn vinden als mijn partner vreemd zou gaan en mijn vriendinnen dit weten, mij hiervan op de hoogte zouden stellen.
En je zou het klakkeloos van ze aannemen? En uiteraard direct je vriend dumpen en eruit gooien?
Hihahoi schreef:
11-06-2020 14:04
Tja, daar lijkt het wel op denk ik ja.

Als ik zéker wist, dat de partner van een vriendin vreemdgaat, en zij kiest ervoor om haar kop hierover in het zand te steken, niet omdat ze hem vergeeft, maar omdat ze het niet wil weten.....
Ik zou echt niet meer met die vriendin kunnen omgaan. Bij alles wat ze daarna over haar man / vriend zou zeggen, zou ik denken 'maar ja...'. Alle gesprekken worden dan 'nep'. Dat past niet in een vriendschap. Ik zou een stap terug doen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
12-06-2020 08:23
Als ik zéker wist, dat de partner van een vriendin vreemdgaat, en zij kiest ervoor om haar kop hierover in het zand te steken, niet omdat ze hem vergeeft, maar omdat ze het niet wil weten.....
Ik zou echt niet meer met die vriendin kunnen omgaan. Bij alles wat ze daarna over haar man / vriend zou zeggen, zou ik denken 'maar ja...'. Alle gesprekken worden dan 'nep'. Dat past niet in een vriendschap. Ik zou een stap terug doen.
en waarom niet?
Mijn vriendinnen maken allemaal keuzes die ik niet zou maken, maakt ze toch niet ineens een stom wijf?
Sheepy78 schreef:
12-06-2020 08:02
En je zou het klakkeloos van ze aannemen? En uiteraard direct je vriend dumpen en eruit gooien?
Bijna zeker weten wel. Maar ik vergeef geen vreemdgaan en heb dan ook maar een paar echt goede vriendinnen en als die met dit komen en bewijs zoals TO aangeeft dan is de vent exit ja.
lilalinda schreef:
12-06-2020 08:34
en waarom niet?
Mijn vriendinnen maken allemaal keuzes die ik niet zou maken, maakt ze toch niet ineens een stom wijf?
Ligt aan de soort keuzes. Bij deze moet ze het zelf weten, ik zou wel lekker zoveel mogelijk zonder die kwallebak willen afspreken. ;-0
Luci_Morgenster schreef:
12-06-2020 08:38
Ligt aan de soort keuzes. Bij deze moet ze het zelf weten, ik zou wel lekker zoveel mogelijk zonder die kwallebak willen afspreken. ;-0
ik spreek eigenlijk toch liefst af, zonder partners
af&toe een dubbel-date prima hoor, maar liefst gewoon alleen mijn eigen vriendin(nen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven